9 instrumente de verificare a poziției YouTube pentru streameri și influenți

Explorați o selecție de platforme populare pentru evaluarea poziționării pe YouTube, concepute pentru a vă oferi informații despre performanța înregistrată de videoclipurile dumneavoastră.

Popularitatea marketingului video și a vlogurilor este în continuă creștere pe internet. YouTube a devenit platforma preferată pentru creatorii de conținut care doresc să își publice creațiile video, fie că acestea au scop informativ, creativ sau sunt menite să împărtășească experiențe.

În prezent, creatorii nu se limitează doar la a încărca videoclipuri și a spera ca acestea să atragă public. Efectuează analize tehnice detaliate ale conținutului pentru a planifica îmbunătățiri viitoare. Un instrument analitic esențial este verificatorul de poziționare pe YouTube. Alegerea instrumentului potrivit vă poate feri de informații eronate.

Vă invităm să continuați lectura pentru a afla mai multe despre instrumentele de urmărire a poziției pe YouTube, precum și despre câteva dintre aplicațiile utilizate de experții YouTuberi pentru analiza performanței video sau a canalelor.

Ce este YouTube?

YouTube este, la nivel global, cea mai răspândită și mai mare platformă gratuită de partajare video. Creatorii își pot încărca videoclipurile gratuit, fără nicio limită de stocare. Pe de altă parte, vizitatorii YouTube pot accesa conținut video gratuit sau, uneori, contra unei taxe modice.

În ecosistemul marketingului digital, YouTube reprezintă o platformă esențială pentru marketingul și publicitatea video. Brandurile mari concurează pentru a-și afișa reclamele pe videoclipurile care obțin milioane de vizualizări.

În contextul economiei creatorilor, YouTube a raportat venituri din publicitate de 8,6 miliarde de dolari în ultimul trimestru al anului 2021, conform declarației Alphabet 2021 Q4 Earnings Call.

Platforma oferă și produse premium și contra cost, cum ar fi YouTube Premium, YouTube Music, YouTube Kids, YouTube Movies, YouTube TV și altele.

Pe scurt, YouTube funcționează ca un post de televiziune global transmis prin internet. Permite creatorilor de conținut să genereze venituri prin intermediul reclamelor, abonamentelor la canale, Super Chat, marketing afiliat și găzduirea de link-uri afiliate.

De ce este YouTube atât de popular?

În primul rând, YouTube și-a câștigat popularitatea maximă fiind prima platformă gratuită de partajare video care a evoluat semnificativ în acest domeniu.

În al doilea rând, Google a achiziționat platforma în octombrie 2006, investind masiv în dezvoltarea acesteia ca principal mijloc de publicitate video online. Un element esențial pentru acest lucru a fost oferirea de stocare gratuită nelimitată a videoclipurilor pentru creatorii de conținut.

În al treilea rând, YouTube este disponibilă ca aplicație video preinstalată pe sistemele de operare majore pentru smartphone-uri, cum ar fi Android, Windows și altele.

Toate aceste motive au generat o reacție în lanț. Creatorii se alătură platformei YouTube pentru că este gratuită și accesibilă de pe smartphone-uri. Din acest motiv, un număr mare de vizitatori accesează YouTube, deoarece platforma oferă milioane de videoclipuri gratuite. Un public numeros atrage mai mulți agenți de publicitate, rezultând miliarde de dolari în venituri din reclame. Astfel, noi creatori încep canale și încarcă conținut nou pentru a beneficia de o parte din aceste venituri. Acest ciclu se menține în mod constant.

SEO pe YouTube pentru a fi în centrul atenției

Există o competiție acerbă între creatorii de conținut de pe YouTube pentru a obține cele mai mari venituri din publicitate. Videoclipurile trebuie să atragă vizualizări, aprecieri, comentarii și distribuiri numeroase pentru a genera venituri mai mari din reclame. Acest lucru este posibil doar dacă videoclipul dvs. apare printre primele rezultate ale căutărilor pe YouTube.

Pentru ca videoclipurile dvs. să apară în primele rezultate ale căutărilor, trebuie să le optimizați pentru motorul de căutare YouTube. Din punct de vedere tehnic, acest proces este cunoscut sub numele de SEO pe YouTube.

SEO pe YouTube este un domeniu complex, dar, pe scurt, este esențial să respectați politica standard de metadate video. Această politică vă recomandă să includeți informații precum titlu, etichete, descriere, link-uri, îndemnuri, traduceri, transcrieri etc. În aceste metadate, includeți organic cuvinte cheie populare și relevante pentru videoclip, pentru a crește șansele de a obține o poziție mai bună.

Concurenții YouTube

În esență, YouTube nu are concurenți reali. Platforma și-a stabilit un monopol în industria partajării video. Conform unui raport Datanyze, YouTube deține o cotă de piață de 75,82%, iar acest procent este în continuă creștere.

Deși competiția este minimă, următoarele platforme încearcă să obțină o poziție pe această piață, concurând cu cota de piață globală a YouTube:

  • Vimeo (19,04%)
  • Wistia (1,62%)
  • JW Player (1,03%)
  • Flowplayer (0,45%)
  • VideoPress (0,35%)
  • Vzaar (0,20%)
  • Limelight Video Delivery (0,12%)
  • Vid.ly (0,04%)

Ce este YouTube Rank Checker?

YouTube Rank Checker este un instrument online care vă permite să aflați poziția videoclipului dumneavoastră în rezultatele căutării (SERP) YouTube pentru un anumit cuvânt cheie. Inițial, aceasta era o sarcină manuală, iar utilizatorii YouTube investeau mult timp analizând performanța videoclipurilor. Însă, dezvoltatorii de software au creat aplicații web automatizate pentru a simplifica procesul de verificare a poziționării video pe YouTube.

O aplicație web standard de verificare a poziționării vă permite să introduceți adresa URL a unui videoclip de pe YouTube și un cuvânt cheie pentru care doriți să evaluați performanța videoclipului.

Instrumentele de verificare a poziționării premium oferă date avansate, cum ar fi poziția medie, distribuția cuvintelor cheie, îmbunătățirea sau scăderea poziției, cuvintele cheie de top asociate, poziția în funcție de locație etc.

Pe piață există numeroase instrumente de verificare a poziționării pe YouTube, atât gratuite, cât și contra cost. Cele contra cost folosesc algoritmi diferiți, în timp ce cele gratuite folosesc algoritmi similari, cu anumite modificări. Este important să alegeți instrumentul potrivit, altfel o analiză incorectă a poziționării vă poate induce în eroare.

Iată câteva instrumente fiabile de verificare a poziționării pe care le puteți încerca pentru a evalua poziția pe YouTube:

TubeBuddy

TubeBuddy oferă creatorilor de conținut YouTube o serie de instrumente pentru optimizarea video, marketing video, cercetarea cuvintelor cheie și verificarea poziționării pe YouTube. După instalarea extensiei Chrome TubeBuddy, veți obține automat instrumentul de verificare a poziționării video pe YouTube.

Extensia Chrome adaugă un meniu TubeBuddy în pagina Videoclipurile mele de pe canalul dumneavoastră YouTube. Veți primi instantaneu un raport de performanță video de fiecare dată când accesați unul dintre videoclipurile dumneavoastră și faceți clic pe Căutare Clasificări din bara de instrumente TubeBuddy.

Raportul de clasificare a performanței video TubeBuddy include informații precum tipul videoclipului, eticheta video, rezultatele căutării, termenii de căutare personalizați, cuvintele cheie, poziția actuală, poziția istorică etc. Extensia TubeBuddy Chrome oferă planuri de abonament Pro, Star și Legend. În prezent, nu există perioade de probă gratuite.

Monitorizare rang video: Semrush

Video Rank Tracker de la Semrush este o aplicație cu plată pe care o puteți adăuga la planul dumneavoastră de abonament Semrush. Odată adăugată, aplicația va fi accesibilă din Tabloul de bord al contului dumneavoastră plătit Semrush. Dacă utilizați un plan de probă Semrush, nu veți putea adăuga această aplicație la Tabloul de bord Semrush.

Aplicația vă permite să urmăriți până la 200 de cuvinte cheie pe YouTube SERP. De asemenea, puteți configura urmărirea automată a conținutului dumneavoastră video, iar aplicația vă va trimite un raport de performanță săptămânal. În plus, aplicația nu este dedicată doar unui singur canal YouTube. Puteți utiliza aplicația YouTube Run Tracker pentru un număr nelimitat de canale YouTube. Această aplicație Semrush este utilă agențiilor de marketing de conținut video pentru a deservi clienții creatori de conținut YouTube.

YouTube Rank Tracker: Nightwatch

Nightwatch este un alt instrument popular care vă poate oferi informații utile despre canalul dumneavoastră și videoclipurile de pe YouTube. Deoarece marketingul video pe YouTube se bazează adesea și pe marketingul de conținut local și hiperlocal, acest instrument permite agenților de marketing să analizeze performanța conținutului în 107.296 de locații la nivel global. Așadar, dacă aveți nevoie de o verificare precisă a poziționării pe YouTube dintr-o perspectivă locală sau regională, ar trebui să testați această aplicație web.

Instrumentul vă ajută să monitorizați performanța SEO pe YouTube a videoclipurilor dumneavoastră și cuvintele cheie pe care le utilizează concurenții. În afară de YouTube, va prelua și date de performanță video de pe alte SERP-uri, cum ar fi Căutarea Google. Nightwatch oferă trei planuri de abonament diferite: Starter, Optimize și Agency. Toate cele trei opțiuni de abonament includ o perioadă de probă gratuită de 14 zile. Puteți alege un abonament care se potrivește nevoilor dumneavoastră și îl puteți modifica oricând.

TubeRanker

Este dificil ca un canal nou să obțină un număr mare de vizualizări pentru videoclipurile sale dacă acestea nu sunt clasate în funcție de cuvintele cheie vizate. Prin urmare, trebuie să aflați ce fac videoclipurile de top, iar TubeRanker vă poate ajuta în acest sens.

După ce obțineți rezultatele poziționării, puteți urmări cu ușurință performanța videoclipurilor dumneavoastră și ale concurenților. În plus, puteți colecta informații valoroase despre volumul de căutare și vizionările estimate ale unui cuvânt cheie pe care intenționați să îl utilizați.

Alte caracteristici ale TubeRanker includ generarea nelimitată de titluri, descrieri, hashtag-uri și etichete. De asemenea, puteți efectua audituri nelimitate ale canalelor pentru evaluarea performanței și extractoare de etichete pentru SEO video. Instrumentul permite urmărirea constantă a unui set de cuvinte cheie. Rezultatele căutării pot fi salvate în formate de fișier PDF, CSV și Excel, pot fi imprimate sau copiate direct, în funcție de necesități.

AccuRanker

AccuRanker este un instrument de verificare universal al pozițiilor în SERP. Poate fi utilizat atât pentru videoclipurile de pe YouTube, cât și pentru site-uri web/bloguri. Costul instrumentului variază în funcție de numărul de cuvinte cheie pe care doriți să le urmăriți. Abonamentul începe de la un minim de 1.000 de cuvinte cheie și poate ajunge până la 1.000.000.

Acest instrument contra cost oferă date actualizate la cerere despre cuvinte cheie și conținut din diverse SERP-uri, inclusiv YouTube, Google, Bing, Baidu, Yandex etc. De asemenea, puteți evalua performanța conținutului pe diverse dispozitive, cum ar fi telefoane mobile, tablete și computere.

YTRank

YTRank este un instrument gratuit pe care influencerii îl pot folosi pentru a afla poziția videoclipurilor lor în anumite cuvinte cheie. Mai întâi, selectați țara sau locația dorită, apoi introduceți adresa URL a videoclipului și cuvintele cheie. În scurt timp, platforma vă va afișa rezultatele.

Instrumentul vă permite să căutați poziționarea a cinci cuvinte cheie simultan, introducându-le unul după altul, separate prin virgulă. Pentru a reîmprospăta rezultatele căutării, evitați să utilizați același cuvânt cheie folosit anterior și adăugați câteva cuvinte cheie noi.

GeoRanker

Doriți să știți poziția celui mai recent videoclip al dumneavoastră în toate orașele importante din țara vizată? GeoRanker este instrumentul potrivit, oferindu-vă acest serviciu. Introduceți cuvintele cheie selectate, iar acesta vă va indica poziția videoclipului pentru acele cuvinte cheie.

Instrumentul vă permite, de asemenea, să urmăriți performanța canalului dumneavoastră YouTube, astfel încât să puteți modifica strategia acestuia în mod corespunzător. Puteți aplica diverse filtre avansate pentru a obține rezultate specifice. Mai mult, GeoRanker poate fi folosit pentru a obține informații despre videoclipurile și canalele concurenților.

vidIQ

Dacă sunteți un influencer YouTube, orice informație gratuită care vă ajută să vă creșteți canalul este binevenită. vidIQ este una dintre platformele care contribuie la îmbunătățirea performanțelor canalului dumneavoastră de YouTube. Acest instrument avansat de creștere vă ajută să înțelegeți cele mai eficiente strategii și tehnici pentru canalul dumneavoastră.

Platforma vă oferă toate statisticile relevante pentru canal, cum ar fi numărul de abonați, vizionări, timpul de vizionare și rata de retenție. De asemenea, puteți utiliza funcția de urmărire a monetizării pentru a evalua performanța în timp real. O altă funcție oferită de această platformă, accesibilă prin web, aplicație și extensie, este explorarea recomandărilor de cuvinte cheie și a volumului lor. Puteți verifica, de asemenea, ce videoclipuri sunt în prezent clasate pentru acele cuvinte cheie.

YouTubeRank

După cum știți, clasamentul videoclipurilor de pe YouTube variază de la un loc la altul. Ceea ce vedeți din locația dumneavoastră nu este neapărat ceea ce vede publicul din locațiile sale. Ca influencer, puteți verifica toate poziționările folosind un instrument online gratuit numit YouTubeRank.

Interfața sa este ușor de utilizat și este accesibilă oricui, indiferent de experiența tehnică. Tot ce trebuie să faceți este să introduceți adresa URL de pe YouTube, țara sau locația preferată și cuvintele cheie. Dacă nu doriți să introduceți manual fiecare cuvânt cheie, puteți utiliza opțiunea Extrage cuvinte cheie din etichetă. Apoi, puteți selecta cuvintele cheie dorite și puteți verifica poziția videoclipului pentru acele cuvinte cheie.

Gânduri finale

Articolul a prezentat elementele fundamentale ale YouTube, SEO pe YouTube și instrumentele de verificare a pozițiilor pe YouTube. De asemenea, am oferit o privire de ansamblu asupra câtorva instrumente populare și extrem de eficiente pentru monitorizarea poziționării conținutului video pe YouTube.

Vă sugerăm să testați unul sau mai multe dintre instrumentele menționate și să efectuați o analiză comparativă pentru a identifica cel mai bun instrument de urmărire a poziției pe YouTube pentru canalul dumneavoastră. Analizați poziționarea videoclipurilor și ajustați-le pentru a obține mai multe vizionări, aprecieri, comentarii și, în consecință, un angajament maxim, care se traduce în mai multe venituri din reclame.

Dacă sunteți interesat, puteți explora și marketingul pe YouTube pentru a vă crește baza de audiență.