7 instrumente mobile CRM pentru a vă ajuta afacerea în deplasare

Sistemele CRM mobile oferă echipelor tale de vânzări, marketing și servicii clienți un acces facil la resursele companiei, permițând interacțiuni în timp real cu clienții.

Companiile trebuie să gestioneze eficient relațiile cu clienții. Un instrument de gestionare a relațiilor cu clienții (CRM) simplifică și eficientizează comunicarea dintre clienți și reprezentanții companiei.

Aproape orice organizație, atât digitală cât și tradițională, utilizează un sistem CRM pentru a înregistra interacțiunile, a iniția dialoguri comerciale sau a oferi servicii digitale.

Cu toate acestea, odată cu răspândirea dispozitivelor mobile, sistemele CRM nu mai pot fi limitate la computerele de birou. Astăzi, echipele din prima linie și cele administrative au nevoie de acces la un instrument CRM mobil care să funcționeze impecabil pe orice dispozitiv portabil.

Continuă să citești pentru a descoperi unele dintre cele mai bune aplicații CRM mobile care te vor ajuta să îmbunătățești relațiile cu clienții.

Ce reprezintă un instrument CRM mobil?

Un instrument CRM mobil, așa cum sugerează și numele, funcționează pe smartphone-uri și tablete cu sisteme de operare iOS și Android. Aceste sisteme CRM mobile includ adesea și o platformă CRM mai complexă, care poate fi instalată pe laptopuri, desktop-uri sau accesată online.

La fel ca versiunile pentru desktop și web, aplicațiile CRM mobile oferă funcționalități atât online cât și offline.

Când nu ai acces la internet, aplicația stochează datele în memoria internă a dispozitivului. Odată ce telefonul mobil sau tableta se conectează la internet, instrumentul va încărca datele pe un server central sau în cloud, asigurând sincronizarea tuturor informațiilor.

De ce este un instrument CRM mobil important pentru afaceri?

Principalul avantaj al unei aplicații CRM mobile este facilitarea accesului la informații pentru echipele de afaceri.

Înainte de apariția aplicațiilor mobile de gestionare a relațiilor cu clienții, managerii din prima linie trebuiau să solicite materiale de marketing sau vânzări, oferte de preț, contracte și alte documente de la echipa administrativă.

După ce echipa administrativă pregătea documentele, agenții din prima linie trebuiau să se deplaseze la un birou regional sau la sediul central pentru a le colecta. Apoi, angajații de teren vizitau clienții.

Acest interval de timp putea afecta negativ negocierile cu clienții, deoarece un concurent putea contacta clientul și încheia tranzacția.

Cu numeroasele instrumente CRM mobile disponibile, angajații tăi de teren pot distribui broșuri de produse, cărți albe, planuri, schițe, proiecte, oferte de prețuri și contracte chiar în timpul primei interacțiuni cu clientul.

Acest lucru reduce semnificativ timpul necesar pentru a transforma un potențial client într-un client real. Mai mult, în situații speciale, agenții de teren pot trimite cereri de aprobare pentru reduceri sau promoții direct managerilor de marketing sau vânzări.

Imediat ce supervizorul sau managerul aprobă tranzacția, agentul poate prezenta o ofertă pentru a câștiga clientul.

Alte avantaje importante de care se bucură compania, echipa de management, angajații și clienții datorită unui instrument CRM mobil sunt:

  • În companiile care oferă servicii digitale, tehnicienii de teren utilizează CRM-ul pentru a activa sau dezactiva serviciile pentru un client. Un sistem CRM mobil permite tehnicienilor de teren să rezolve rapid solicitările clienților încă de la prima vizită.
  • Dacă organizația ta permite angajaților de la serviciul clienți să lucreze de la distanță, aceștia pot utiliza dispozitive mobile furnizate de companie sau dispozitivele personale pentru a oferi suport clienților din birouri la distanță sau de acasă.
  • CRM-ul mobil reduce nevoia de documente fizice transportate de agenți sau pregătite de echipa administrativă pentru angajații de teren.
  • Un astfel de sistem CRM ajută agenții de teren să economisească timp și bani prin reducerea deplasărilor la biroul central sau la sediul companiei pentru documente și aprobări de achiziții de la clienți.
  • Supervizorii serviciului clienți nu mai trebuie să stea la birourile lor. Ei pot deveni mai flexibili și își pot ajuta echipa mai eficient cu o aplicație CRM mobilă instalată pe tablete.

Acum, să vedem cum să alegi instrumentul CRM mobil potrivit pentru compania ta.

Cum să alegi instrumentul CRM mobil adecvat pentru afacerea ta

Urmărește următoarele caracteristici atunci când achiziționezi un instrument CRM mobil pentru organizația ta:

#1. Oferă o versiune pentru desktop sau web

Este recomandat să alegi un sistem CRM pentru compania ta care oferă gratuit o versiune pentru dispozitive mobile.

#2. Se integrează cu sisteme CRM terțe

Dacă ai achiziționat deja un sistem CRM pentru desktop cu ani în urmă și acum cauți o aplicație CRM mobilă, alege una care se poate sincroniza cu software-ul CRM existent.

#3. Se integrează cu aplicațiile de business

Aplicația mobilă de gestionare a relațiilor cu clienții ar trebui să comunice cu alte aplicații de business, cum ar fi Google Workspace, Microsoft 365, Office 365, Trello, Asana, Jira, Notion etc.

#4. Oferă managementul proiectelor, sarcinilor și contactelor

Alege o aplicație care oferă următoarele funcționalități în cadrul aplicației mobile:

  • Capacitatea de a crea și gestiona sarcini
  • Permite crearea și derularea proiectelor
  • Oferă posibilitatea de a crea liste detaliate de contacte
  • Se integrează cu calendarul de la birou

#5. Disponibilitate offline

Aplicația trebuie să funcționeze offline și să salveze datele local pe dispozitiv. Când te conectezi la internet, instrumentul trebuie să încarce datele pe serverul principal al companiei.

#6. Securitatea datelor

Instrumentul trebuie să includă criptarea datelor și protocoale de autentificare pentru a proteja permanent datele companiei.

Nu trebuie să existe niciun folder Android în care angajații sau alte persoane să poată accesa fișierele companiei. Toate datele CRM trebuie să fie criptate pe dispozitivul local.

Să analizăm cele mai bune instrumente CRM mobile.

monday.com

monday.com este o platformă CRM populară, accesibilă prin intermediul aplicațiilor mobile. CRM-ul său flexibil poate fi ușor configurat și utilizat de oricine. Companiile îl pot utiliza pentru a gestiona prospectarea, marketingul, proiectele clienților, fluxurile de vânzări și multe altele.

Poți personaliza sistemul în funcție de nevoile tale de urmărire și management al sarcinilor, pentru a începe imediat. Deoarece această aplicație îți permite să ai biroul cu tine oriunde, poți monitoriza fluxul de tranzacții și poți răspunde rapid.

De asemenea, poți automatiza fluxul de lucru pentru a evita sarcinile repetitive, setând în același timp mementouri și alerte. O altă caracteristică esențială a acestui CRM mobil este tabloul de bord intuitiv, care te ajută să vizualizezi procesul de vânzare.

Poți renunța la necesitatea de a schimba între diverse instrumente integrând monday.com cu instrumentele pe care le utilizezi. Astfel, toate datele tale vor fi sincronizate într-un singur hub central.

CRM-ul oferă o colecție de șabloane pentru contacte, CRM simplu, CRM de vânzări, CRM avansat etc. Folosind aceste șabloane, poți simplifica fluxurile de lucru, automatiza mementourile și obține informații utile despre afacere. De asemenea, acest sistem CRM permite clasificarea contactelor în funcție de tipul clientului, detaliile de contact și prioritate.

Freshsales

Pentru orice afacere, a avea acces la toate informațiile despre clienții potențiali reprezintă un avantaj important. Freshsales CRM mobil permite înregistrarea și accesarea informațiilor despre potențialii clienți, încheind mai multe tranzacții cu ajutorul deciziilor bazate pe date.

Deoarece îți permite să gestionezi conturile, contactele și ofertele din mers, ești mereu conectat cu echipa și clienții tăi. Având toate datele disponibile pe această aplicație CRM personalizabilă, poți oferi clienților experiențe excepționale. Aplicația oferă aproape tot ceea ce ai nevoie pentru a susține o echipă de vânzări productivă.

Din Freshsales, poți trimite e-mailuri individuale sau în masă și poți efectua apeluri. Deoarece stochează istoricul apelurilor pentru fiecare contact, poți adăuga note pentru context și pentru a reține informații. Facilitatea de înregistrare vocală permite înregistrarea instrucțiunilor pentru referințe ulterioare, atunci când tastarea nu este cea mai convenabilă opțiune.

De asemenea, poți utiliza aplicația mobilă Freshsales CRM pentru a adăuga sarcini, întâlniri și note, ținând întreaga echipă la curent cu activitățile și progresul ofertelor. Ecranul de pornire al acestei aplicații pentru Android și iOS include carduri de notificare, sarcini restante, un calendar săptămânal și alte valori cheie.

Folosind funcția de check-in, poți informa echipa despre întâlnirile programate offline cu clienții. De asemenea, poți personaliza limba și notificările din această aplicație. Freshsales oferă și acces offline pentru a crea și accesa datele de contact, chiar și în condiții de conectivitate slabă la rețea.

Pipedrive

Indiferent dacă echipa ta de vânzări folosește dispozitive Android sau iOS, Pipedrive este unul dintre cele mai bune sisteme CRM disponibile pentru mobil. Îl poți avea în palmă și poți gestiona relațiile de oriunde și oricând.

De asemenea, oferă ghiduri de proces și sincronizează automat comunicațiile (apeluri telefonice și e-mailuri) pentru a te scuti de sarcinile administrative de la sfârșitul zilei.

Acest sistem CRM îți afișează întâlnirile viitoare, apelurile, activitățile restante și e-mailurile necitite, pentru a vizualiza programul zilei. În timp ce te pregătești pentru o întâlnire, poți căuta informații despre încheierea tranzacțiilor, împreună cu istoricul tranzacției și istoricul comunicațiilor. Mai mult, toate personalizările efectuate în aplicația web se vor reflecta perfect și aici.

Pipedrive Mobile CRM se integrează cu aplicații de top precum Gmail, Outlook, WhatsApp și Google Maps. Astfel, comunicarea cu potențialii clienți și programarea întâlnirilor offline devin mai ușoare. De asemenea, asigură o colaborare continuă, informarea și vânzările, oferind acces la informațiile necesare.

Folosind această aplicație, echipa de vânzări poate programa sarcini și poate primi mementouri pentru a încheia ofertele la timp. De asemenea, pot accesa contactele atât online cât și offline. Aplicația permite prioritizarea sarcinilor, actualizarea la timp a ofertelor și monitorizarea progresului acestora.

Zoho CRM

Cu Zoho CRM, gestionarea vânzărilor companiei 24/7 devine posibilă. Sistemul permite echipei de vânzări să fie în contact cu potențialii clienți, să acceseze și să înregistreze date esențiale ale acestora, să urmărească KPI-urile și să ia decizii de afaceri informate.

Utilizează această aplicație pentru a obține informații esențiale despre tendințele și valorile vânzărilor. Acest lucru te ajută să înțelegi starea proceselor de vânzare. Toate apelurile sunt înregistrate într-un jurnal și poți programa o întâlnire sau apeluri ulterioare.

În plus, poți accesa și edita datele chiar și în mod offline utilizând Zoho CRM. Odată ce dispozitivul se conectează la internet, datele vor fi sincronizate automat.

HubSpot

HubSpot CRM este o soluție populară pentru companii de toate dimensiunile. Vestea bună este că HubSpot este accesibil și pe Android și iOS prin aplicația sa mobilă CRM. Această aplicație este partenerul tău ideal în zilele aglomerate, când trebuie să fii în mișcare și să gestionezi vânzările și colaborarea.

Fluxul de activitate detaliat permite să găsești și să gestionezi cele mai bune oferte. Poți, de asemenea, să prioritizezi activitățile de informare pentru a rămâne concentrat și organizat pe parcursul zilei. Trimiterea de e-mailuri și programarea întâlnirilor te ajută să închei mai multe tranzacții.

Aplicația mobilă HubSpot are un ecran detaliat de identificare a apelantului, astfel încât să poți înțelege cine te sună. De asemenea, acceptă chat live de oriunde – o funcție utilă atunci când nu poți efectua sau primi un apel.

Utilizează noua tastatură HubSpot pentru a trimite active și informații în orice aplicație, foarte rapid. Aici, poți scrie sau înregistra note și însemnări de întâlnire. Stocarea atașamentelor este o altă caracteristică utilă a acestei aplicații.

În plus, o poți folosi pentru a atribui sarcini altor persoane și pentru a actualiza progresul tranzacției. Această aplicație te ajută să fii receptiv, trimițând notificări în timp real despre evenimentele cheie.

Salesforce

Transformă-ți afacerea într-una inteligentă și mobilă cu Salesforce Mobile CRM. Utilizatorii de Android pot utiliza această aplicație cu tehnologie rapidă pentru a finaliza mai multe sarcini în mișcare. Utilizează funcții bazate pe inteligența artificială, Einstein Analytics și Einstein Search, pentru a te ajuta să iei decizii inteligente.

Această aplicație acceptă dezvoltarea low-code pentru a oferi rapid experiențe mobile personalizate. Aici, ai toate aplicațiile personalizate Salesforce într-un singur loc și le accesezi pentru o tranziție fără probleme de la desktop la mobil.

De asemenea, poți crea notificări push pentru sarcinile importante, poți implementa componente Lightning încorporate și poți personaliza aplicația în funcție de identitatea mărcii tale.

Cel mai important, aplicația îți permite să vizualizezi întreaga afacere, astfel încât să poți identifica oportunități, să găsești recomandări și să prevezi rezultate.

Agile CRM

Agile CRM oferă și o facilitate CRM mobilă, permițându-ți să iei afacerea cu tine și să rămâi informat din mers. Are aplicații mobile pentru Android și iOS care permit agenților de marketing să achiziționeze, să păstreze și să servească clienții.

Acest CRM de ultimă generație este accesibil și poate fi folosit pentru automatizarea marketingului, vânzări, birou de asistență, campanii de e-mail, integrare în rețelele sociale și marketing mobil.

Sarcinile care necesită un răspuns imediat, cum ar fi contactarea clienților, răspunsul la mențiunile sociale, rezolvarea problemelor clienților și luarea de notițe după o întâlnire, pot fi efectuate din acest CRM mobil.

Tabloul de bord mobil intuitiv îți permite să urmărești productivitatea vânzărilor, să verifici ratele de conversie ale clienților potențiali și să gestionezi ofertele. De asemenea, ai opțiunea de a schimba setările de aici. În loc să gestionezi contactele printr-o foaie de calcul, Agile CRM îți permite să accesezi toate datele de contact cu aplicația sa mobilă CRM.

Companiile pot obține o imagine în timp real a procesului de afaceri prin monitorizarea stării curente a ofertelor potențiale și actuale. Sistemul permite integrarea cu calendarele Google pentru o sincronizare perfectă în ambele sensuri.

Concluzie

Beneficiile unui sistem CRM mobil sunt nenumărate, de la accesul la CRM din orice loc la partajarea de fișiere la distanță și multe altele.

Acum că ai aflat despre câteva dintre cele mai populare sisteme CRM mobile de pe piață, ar trebui să îți fie mai ușor să alegi unul care să se potrivească cerințelor afacerii tale.

S-ar putea să te intereseze și cele mai bune soluții CRM în cloud.