Optimizarea tehnică SEO reprezintă un element fundamental, la fel de important ca și optimizarea on-page. Neglijarea acesteia poate submina întreaga strategie SEO. Optimizarea tehnică se concentrează pe îmbunătățirea site-ului web pentru a-i crește vizibilitatea în motoarele de căutare. Aceasta implică ajustarea aspectelor tehnice ale paginilor web, sporindu-le viteza de încărcare și facilitând înțelegerea lor de către motoarele de căutare.
Obiectivul principal al optimizărilor este creșterea poziției în clasamentul rezultatelor căutării. Optimizarea tehnică SEO îmbunătățește experiența utilizatorului prin identificarea și rezolvarea problemelor tehnice, optimizând funcționalitatea site-ului.
Avantajele instrumentelor tehnice SEO
Instrumentele tehnice de optimizare SEO oferă avantaje semnificative webmasterilor și specialiștilor în marketing. Acestea eficientizează site-ul web prin detectarea problemelor tehnice care pot afecta vizibilitatea și performanța sa în paginile cu rezultate ale motorului de căutare (SERP).
- Optimizarea tehnică SEO îmbunătățește clasarea site-ului în rezultatele căutării pentru publicul țintă, generând un trafic crescut. Un site web bine structurat, cu un index eficient și conținut relevant atrage potențiali vizitatori. Algoritmul Google favorizează site-urile bine definite.
- Instrumentele SEO influențează viteza de încărcare a paginii, un factor crucial pentru o poziție bună în clasament. Un site web care se încarcă rapid are o rată de conversie mai mare și este poziționat mai sus în rezultatele căutării.
- Acestea ajută la eliminarea conținutului duplicat de pe site. Auditurile tehnice SEO protejează site-ul de penalizările Google, deoarece algoritmul Google reduce vizibilitatea și poziția site-urilor cu conținut plagiat.
- Datele structurate îmbunătățesc timpul petrecut de utilizatori pe site, iar instrumentele SEO configurează eficient conținutul site-ului. Ele facilitează indexarea site-ului și oferă rezultate relevante utilizatorilor.
- Fragmentul îmbogățit (rich snippet) este vital pentru orice site, crescând rata de click (CTR). Instrumentele SEO analizează aceste fragmente îmbogățite și organizează datele pentru a atrage atenția în rezultatele căutării.
Iată câteva dintre cele mai performante instrumente tehnice SEO:
Screaming Frog
Screaming Frog SEO Spider este un instrument de audit SEO eficient și rapid. Acesta automatizează verificarea problemelor care necesită multă muncă, precum meta-refresh-uri și pagini duplicate. Instrumentul de crawling este potrivit atât pentru site-uri mici, cât și pentru cele mari, ajutându-vă să vizualizați, analizați și filtrați datele colectate în timpul scanării, date care sunt actualizate continuu în interfața sa.
Caracteristici cheie:
- Acest instrument SEO auditează pagina web, identificând lanțurile și buclele de redirecționare sau preluând o listă de URL-uri pentru auditare în timpul migrării unui site.
- Utilizatorii pot scana site-ul web pentru a identifica link-uri rupte și erori de server. Instrumentul optimizează, de asemenea, titlurile paginilor și meta descrierile.
Acest instrument SEO permite exportul rapoartelor cu elementele SEO cheie direct într-o foaie de calcul, facilitând utilizarea lor ca bază pentru recomandări SEO.
Semrush
Semrush este un instrument SEO popular utilizat pentru cercetarea cuvintelor cheie, analiza concurenței, auditarea site-urilor, crearea de link-uri și multe altele. Software-ul este potrivit pentru toate tipurile de industrii și oferă o gamă variată de instrumente SEO. Specialiștii în marketing și editorii își pot optimiza site-urile web pentru a le face mai vizibile în motoarele de căutare.
Caracteristici cheie:
- Instrumentul SEO oferă numeroase funcții, precum cercetarea cuvintelor cheie, SEO on-page, SEO local, monitorizarea pozițiilor și construirea de link-uri.
- Webmasterii își pot analiza site-urile web comparativ cu concurenții, identificând diferențele dintre ei.
- Cercetătorii de piață pot analiza piața și concurenții, obținând un avantaj competitiv.
Instrumentul SEO urmărește cuvintele cheie țintă ale concurenților și oferă informații valoroase pentru a depăși concurența.
Google Search Console
Google Search Console este un instrument gratuit oferit de Google care monitorizează, menține și depanează prezența unui site web în rezultatele Căutării Google. Permite webmasterilor să verifice starea indexării, interogările de căutare și erorile de accesare cu crawlere și să optimizeze vizibilitatea site-ului.
Caracteristici cheie:
- Instrumentul măsoară traficul și performanța site-ului; raportul ajută la identificarea problemelor site-ului, permițându-i să se claseze mai bine în rezultatele căutării.
- Trimite alerte prin e-mail atunci când Google detectează probleme pe site-urile web.
- Instrumentul de inspecție a URL-urilor din Google Search Console oferă informații detaliate despre crawling, indexare și afișarea paginilor web în rezultatele căutării Google.
Google oferă o serie de instrumente SEO esențiale pentru optimizarea tehnică, inclusiv un test pentru rezultate îmbogățite și un test de compatibilitate cu dispozitivele mobile.
Test pentru rezultate îmbogățite
Datele structurate îmbogățesc rezultatele căutării, depășind link-urile albastre standard. Testul pentru rezultate îmbogățite se concentrează pe experiența utilizatorului, incluzând elemente non-textuale precum carusele sau imagini.
Caracteristici cheie:
- Instrumentul afișează informații importante în SERP-uri, iar conținutul se aliniază cu interogarea.
- Instrumentul accesează site-ul web pentru a verifica datele structurate.
- Acest instrument SEO optimizează pagina web pentru fragmente îmbogățite și ajută webmasterii să atragă trafic potențial.
Test de compatibilitate cu dispozitivele mobile
Testul de compatibilitate cu dispozitivele mobile evaluează site-ul web, asigurând compatibilitatea cu dispozitivele mobile. Având în vedere că tot mai mulți utilizatori accesează Căutarea Google de pe mobil, instrumentul evaluează site-ul în funcție de capacitatea sa de a fi afișat corespunzător pe mobil.
Caracteristici cheie:
- Software-ul permite testarea site-ului web în ceea ce privește compatibilitatea cu mobilul.
- Utilizatorii pot verifica compatibilitatea cu mobilul a site-urilor concurente pentru a menține un avantaj.
Ahrefs
Ahrefs oferă o soluție tehnică SEO completă, fie că doriți să creșteți traficul, să optimizați paginile web sau să simplificați interfața. Platforma este un instrument unic pentru analiza concurenței, cercetarea cuvintelor cheie, auditul site-ului web, cercetarea conținutului, monitorizarea pozițiilor etc.
Caracteristici cheie:
- Ahrefs ajută la compararea datelor actuale și istorice ale site-ului. Utilizatorii pot analiza fluctuațiile în pozițiile site-ului la o anumită dată.
- Permite analiza concurenților, ajutând utilizatorii să identifice cuvintele cheie, strategiile de backlink și cuvintele cheie PPC utilizate de concurenți.
- Utilizatorii pot căuta conținut popular pentru orice cuvânt cheie sau subiect, obținând idei pentru conținut.
- Trimite alerte prin e-mail utilizatorilor de fiecare dată când marca lor este menționată online.
Platforma are o bibliotecă extinsă de cuvinte cheie (8 miliarde) și pagini indexate (421 miliarde).
HOTH
HOTH oferă servicii tehnice SEO, ținând pasul cu algoritmul Google în continuă schimbare. Instrumentul oferă soluții pentru a face față noilor actualizări. Inițial, s-au concentrat pe beneficiile afacerilor locale, dar și-au extins gama de produse pentru a deveni o platformă completă.
Caracteristici cheie:
- Instrumentul gratuit oferă rapoarte SEO detaliate, iar webmasterii pot analiza valori SEO esențiale, precum optimizarea pentru desktop și mobil, navigabilitatea site-ului și performanța social media.
- Verificatorul de căutare organică al concurenței de la HOTH vă permite să identificați concurenții. Utilizatorii pot introduce adresa URL a paginii, iar instrumentul va găsi domenii similare cu cuvinte cheie potrivite.
- Instrumentul de monitorizare a pozițiilor de la HOTH ajută la aflarea poziției cuvintelor cheie. Paginile web pot rămâne competitive cu ajutorul cuvintelor cheie monitorizate.
Software-ul oferă prețuri flexibile pentru servicii, fiind potrivit pentru orice tip de afacere.
Site Checker
Site Checker a fost lansat în 2016, ca un instrument specializat în verificarea SEO on-page. Inițial, instrumentul se concentra pe verificarea erorilor tehnice ale site-ului, dar, ca urmare a feedback-ului pozitiv, i-au reproiectat interfața și au adăugat mai multe instrumente SEO. În plus, compania a lansat extensia Chrome și a adăugat instrumente pentru monitorizarea pozițiilor, backlink-urilor și a SERP-urilor.
Caracteristici cheie:
- Evaluează site-ul în funcție de starea sa tehnică. Ajută la identificarea problemelor atât la nivel de site, cât și de pagină.
- Instrumentul trimite un e-mail ori de câte ori detectează o problemă critică sau un avertisment în proiecte. Utilizatorii pot lua măsuri imediate pentru a evita penalizările.
- Monitorizarea pozițiilor este o soluție esențială pentru orice instrument SEO; Site Checker evaluează poziția site-ului pe baza cuvintelor cheie relevante.
Site Checker oferă un crawler în timp real bazat pe cloud, care ajută companiile în analiza tehnică SEO.
PageSpeed Insights
PageSpeed Insights de la Google este un instrument gratuit pentru analiza vitezei de încărcare a unei pagini web. Acesta oferă informații despre viteza de încărcare a paginii, resursele acesteia și numărul de solicitări în timpul încărcării. Oferă sugestii pentru a îmbunătăți viteza de încărcare și pentru a optimiza pagina web.
Caracteristici cheie:
- PageSpeed Insights indică performanța și standardul unei pagini web pe Google. Instrumentul arată corelația dintre cuvintele cheie și poziția în clasament.
- Rata de conversie a unei pagini web depinde de viteza sa de încărcare. PSI Google este cel mai bun instrument pentru a afla viteza site-ului și modalități de îmbunătățire.
- Instrumentul tehnic Google oferă un raport detaliat al evaluării Core Web Vitals, date de laborator Lighthouse, oportunități, diagnostice și audituri anterioare. Raportul PSI ajută webmasterul să identifice necesitățile de îmbunătățire ale site-ului.
PSI a fost lansat la începutul anului 2018 și este unul dintre numeroasele instrumente de auditare a vitezei paginilor pentru proprietarii de site-uri. Este ideal pentru îmbunătățirea vitezei paginilor web.
GTMetrix
GTMetrix este un instrument de testare a vitezei introdus în 2009. Instrumentul distinge problemele de performanță pentru client, indicând dacă este vorba despre o problemă de server sau de front-end. Scopul instrumentului este menținerea unui site web rapid.
Caracteristici cheie:
- Având în vedere că algoritmul Google actualizat penalizează paginile web cu încărcare lentă, instrumentul optimizează performanța paginii web.
- GTMetrix oferă un raport detaliat despre motivele pentru care performanța site-ului a fost afectată. Acesta implică analiza vitezei, optimizarea performanței și defalcarea concurenței pe pagini.
- Utilizatorii pot vedea performanța paginii în până la 7 țări în planul gratuit, iar planul plătit permite testarea în 15 locații premium.
Performanța unei pagini web depinde de viteza de încărcare, stabilitatea vizuală și interactivitate, iar GTMetrix evaluează paginile din perspectiva vizitatorului.
Botify
Botify este o companie de software SEO care ajută companiile să folosească căutarea organică și se asigură că site-urile web și mobile sunt optimizate. Interfața instrumentului conectează site-urile web complexe cu motoarele de căutare pentru a genera trafic. Instrumentul funcționează pe o metodologie completă și utilizează un algoritm de învățare automată, eliminând procesele SEO consumatoare de timp.
Caracteristici cheie:
- Botify asigură o migrare lină a site-ului, în care webmasterii scanează calitatea site-ului și monitorizează jurnalele după migrare pentru a identifica rapid problemele.
- Instrumentul structurează automat tipurile de date și se concentrează pe menținerea rezultatelor îmbogățite.
- Botify oferă un raport zilnic despre modul în care motorul de căutare accesează cu crawlere JavaScript și compară paginile post-redate din motorul de căutare.
Botify rezolvă problema proliferării conținutului cu care se confruntă webmasterii în creșterea web-ului tehnic.
TametheBots
TametheBots, dezvoltat de consultantul tehnic SEO din Marea Britanie, Dave Smart. Software-ul oferă cele mai bune consultanțe tehnice SEO și auditează site-ul web pentru a-i crește performanța în motoarele de căutare.
Caracteristici cheie:
- Activitatea principală de întreținere este identificarea problemelor de crawling prin audit. Se asigură că vizitatorii nu vor ignora conținutul.
- Creșterea traficului pe site depinde de scorul său de randare. Evidențiază zonele de audit, astfel încât conținutul să devină rapid lizibil.
- Instrumentul poate recupera traficul site-ului web. Identifică problema pierderii poziției în rezultatele căutării.
Site-urile mari, cele de comerț electronic și cele bazate pe framework JavaScript sunt nișele de top ale software-ului, care este dedicat rezolvării problemelor paginilor web.
W3C
W3C este un instrument de validare pentru crearea unui raport structurat al constatărilor evaluării accesibilității. Instrumentul stabilește reguli standard pentru scrierea codurilor pentru dezvoltatorii web. W3C funcționează pe un browser local fără conexiune la internet, iar toate codurile de intrare sunt înregistrate ca date JSON în fundal. Codul paginii web nu afectează clasamentul, dar mărește viteza de randare.
Caracteristici cheie:
- Instrumentul W3C verifică codurile HTML și link-urile rupte pentru paginile web, identificând problemele care pot scădea clasamentul paginii.
- Pe lângă resursele HTML, instrumentul evaluează și alte elemente de accesibilitate web, cum ar fi foile de stil CSS sau scripturile JavaScript.
- Instrumentul analizează conținutul care afectează viteza de randare a paginii. Anumite componente, cum ar fi anteturile de solicitare și răspuns, informațiile de sesiune, cookie-urile și informațiile de autentificare, necesită validare pe paginile web.
W3C ajută companiile să-și îmbunătățească poziția în căutare prin verificarea erorilor de cod HTML și CSS.
Barracuda
Barracuda este o agenție de marketing digital și un instrument gratuit pentru optimizarea site-urilor web. Platforma este dezvoltată pentru a oferi o înțelegere clară a algoritmilor Google. Barracuda a dezvoltat instrumentul Penguin SEO, care optimizează performanța site-ului și reduce riscul de penalizări de la Google. Webmasterii și specialiștii în marketing pot importa datele Google Analytics pentru a analiza datele despre trafic.
Caracteristici cheie:
- Instrumentul Panguin oferă o imagine asupra clasamentului organic în motoarele de căutare. Utilizatorii pot compara clasamentul trecut și actual al paginilor web, determinând performanța și motivele pentru care a scăzut sau a crescut.
- Funcția de vizibilitate plătită a acestui instrument ajută la calcularea rentabilității investiției; indică traficul obținut din surse plătite.
- Penguin permite interconectarea paginilor site-ului web. Utilizatorii pot compara poziția paginilor lor și pot crește timpul petrecut de vizitatori pe site.
Instrumentul permite proprietarilor de afaceri locale să monitorizeze poziția lor în rezultatele căutării locale. Site-urile web compatibile cu dispozitivele mobile sporesc vizibilitatea paginilor web.
Concluzie
Instrumentele tehnice SEO sunt esențiale pentru optimizarea site-urilor web. Lista menționată în articol include unele dintre cele mai performante instrumente pentru realizarea unui audit tehnic SEO complet. Aceste instrumente vă ajută să optimizați performanța generală a site-ului, oferind un raport detaliat de analiză SEO, asigurând o strategie SEO eficientă. Analizați lista și alegeți instrumentul cel mai potrivit pentru afacerea dumneavoastră.
De asemenea, puteți explora cele mai bune instrumente SEO bazate pe inteligența artificială pentru a depăși concurența.