Tot ce ați vrut să știți despre volumul de căutare a cuvintelor cheie pentru SEO în 2022

Dacă ați ajuns vreodată la cercetarea cuvintelor cheie sau la analiza de cuvinte cheie, trebuie să fi dat peste noțiunea de volum de căutare a cuvintelor cheie.

Aceasta este una dintre cele mai importante valori în optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO). În esență, continuă să apară în aproape orice faceți – crearea unui site web nou sau lansarea unei campanii de anunțuri PPC sau orice altă campanie de marketing care are legătură cu Google Ads. De asemenea, este o modalitate excelentă de a evalua nevoile și interesul utilizatorilor pentru anumite subiecte, servicii și produse și de a folosi informații subțiri pentru a vă informa strategia de marketing sau chiar de produs.

Această postare vă va ghida prin aspectele cheie ale gestionării volumelor de căutare a cuvintelor cheie și vă va ajuta să găsiți cel mai bun instrument pentru aceasta.

Ce este volumul de căutare a cuvintelor cheie?

Pe scurt, un volum de căutare a cuvintelor cheie este un număr care reflectă de câte ori oamenii caută o anumită interogare într-un anumit interval de timp. De obicei, SEO-urilor le place să se concentreze pe volumele lunare de căutare.

Acest număr vă ajută să înțelegeți cât de populară este orice interogare de căutare. Și asta este important pentru că nu vă puteți construi strategia SEO fără să știți pentru ce cuvinte cheie ar trebui să optimizați pentru a obține un impact și trafic maxim.

Unele studii susțin că 93% din totalul onlinene călătorii începeți pe motoarele de căutare, ceea ce înseamnă că, dacă doriți să abordați acest interes al utilizatorului, trebuie să vă prezentați pentru acel cuvânt cheie.

Dar valoarea cunoașterii volumelor de căutare a cuvintelor cheie nu se oprește aici. Pe lângă motivele de trafic pur, puteți utiliza acest tip de date despre cuvinte cheie pentru a:

  • Deschideți cât de competitiv este fiecare cuvânt cheie;
  • Prioritizează-ți eforturile de optimizare a site-ului concentrându-te pe cuvintele cheie care pot aduce cea mai mare valoare afacerii tale;
  • Găsiți modele care indică caracterul sezonier al cererii consumatorilor.
  Top 10 cele mai bune (site-uri PPD) rețele cu plată la descărcare – [2023 Edition]

Un volum perfect de căutare a cuvintelor cheie – există?

Unele lucruri în SEO sunt strict definite, cum ar fi numărul optim de caractere dintr-un titlu (deci Google nu-l trunchiază în SERP-uri) sau meta descriere.

Dar majoritatea lucrurilor, desigur, nu sunt. Deci nu există un volum optim de căutare — pentru o industrie și un cuvânt cheie, un volum lunar de căutare de 50.000-100.000 este minimul strict, în timp ce pentru alții, nu te poți aștepta la numere atât de mari.

Imaginează-ți un cuvânt cheie „cotație de asigurare de sănătate” versus ceva de genul „peruci pentru porci mini”. Acesta din urmă nu va avea niciodată același volum de căutare ca primul.

Dar dacă un cuvânt cheie are mai puțin de 100 de căutări pe lună, s-ar putea să nu merite eforturile tale.

Deoarece nu există un lucru bun sau rău când vine vorba de numărul de căutări de cuvinte cheie, există câțiva factori de care ar trebui să ții cont atunci când te uiți la statisticile cuvintelor cheie:

  • Luați în considerare industria dvs
  • Țineți cont de concurență (cuvintele cheie cu căutări extrem de mari sunt de obicei extraordinar de competitive și s-ar putea să vă fie greu să le clasificați)
  • Nu alegeți volume de cuvinte cheie foarte scăzute, deoarece acestea indică probabil că oamenii nu caută ceva folosind această formulare.
  • Nu uitați de dimensiunea site-ului și de bugetul dvs

Cu excepția cazului în care aveți bugete uriașe pe care le puteți cheltui pentru campanii SEO și PPC, ar trebui să luați în considerare că strategia dvs. de cuvinte cheie ar trebui să includă atât cuvinte cheie de volum redus, cât și de volum mediu. Acest lucru vă va ajuta să rămâneți competitiv în SERP-uri și să abordați căutările care pot aduce puțin trafic pe site-ul dvs.

Sfat: cel mai bun moment pentru a viza cuvinte cheie cu volume de căutare mai mari (de obicei cu peste 100.000 de căutări lunare) este atunci când aveți un site bine stabilit, care atrage destul de mult trafic în comparație cu concurența.

Unde găsiți Statisticile privind volumul căutării cuvintelor cheie?

Acum că aveți toate informațiile de fundal despre volumul de căutare, vă puteți întreba unde le puteți căuta de fapt.

  Găsiți filme după gen, temă, loc, perioadă și altele

Dacă ați încercat vreodată un Planificator de cuvinte cheie Google, cu siguranță ați văzut această statistică. Dar, cea mai mare problemă este că GKP vă oferă doar intervalele, așa că nu vă puteți baza pe deplin pe ceea ce vedeți în acest instrument nativ Google.

Singura modalitate de a obține statisticile despre volumul real de căutare de la Google este lansarea unei campanii plătite atunci când Google dezvăluie numerele precise.

De asemenea, Google Search Console vă poate oferi câteva informații – doar acestea sunt limitate la cuvintele cheie pentru care vă clasați deja.

Toate acestea înseamnă că, dacă doriți să efectuați cercetarea cuvintelor cheie, instrumentele Google native nu vor fi convenabile decât dacă sunteți pregătit să lansați o campanie PPC pentru fiecare cuvânt cheie pe care doriți să îl analizați.

Acum, asta este? Desigur nu.

Instrumentele terță parte care oferă ceva legat de cuvinte cheie prezintă adesea statistici privind volumul căutărilor. Deci, dacă căutați pe Google ceva de genul „instrument de cercetare a cuvintelor cheie”, veți obține mai mult de un miliard de rezultate. Odată ce ați săpat puțin în subiect, veți vedea că există aproximativ cinci până la șase instrumente care vor ieși cel mai mult în evidență—SemrushMoz, Ahrefs, Serpstat, Sistrix și Mangools.

De ce să apelați la Instrumente pentru cuvinte cheie terță parte

Unul dintre cele mai puternice argumente pentru utilizarea instrumentelor de cuvinte cheie din a treia parte este că acestea depășesc toate limitările pe care le au instrumentele native Google, arătându-vă:

  • Statistici specifice privind volumul de căutare
  • Cuvinte cheie pentru alte site-uri, dar pentru propriul rang
  • Nivelul concurenței pentru orice cuvânt cheie

Sună impresionant, nu? Ei bine, doar Google știe volumele exacte de căutare a cuvintelor cheie, ceea ce înseamnă că instrumentele terțe vă pot aduce doar estimări.

Aceasta înseamnă că atunci când alegeți un instrument pentru cuvinte cheie pe care îl veți folosi pentru cercetarea cuvintelor cheie, trebuie să alegeți cel care are cea mai mare acuratețe. În caz contrar, strategia dvs. de SEO și orice efort de optimizare se vor baza pe date greșite, iar acest lucru va duce la concluzii greșite și, prin urmare, la risipa de resurse.

Ce instrument pentru cuvinte cheie are cele mai precise date despre volumul de căutări?

Evaluarea acurateței datelor se poate face numai prin cercetare.

  Cum să activați multiprocesul în Firefox chiar acum

Există unul studiu care a preluat de fapt datele despre volumul de căutare din toate cele mai populare instrumente pentru cuvinte cheie—Semrush, Moz, Ahrefs, Serpstat, Sistrix și Mangools și le-au comparat cu datele despre afișări din Google Search Console. Acest post de metodologie explică de ce, în acest caz, afișările ar fi cea mai bună modalitate de a obține puncte de referință pentru statisticile privind volumul căutărilor.

De fapt, studiul a analizat chiar și acuratețea versiunii gratuite a lui GKP doar pentru a vă arăta dacă vă puteți baza pe alternativa gratuită a Google.

Datele despre volumul căutărilor din care instrument se apropie mai mult de statisticile reale? Câștigător: Semrush

Mai sus, puteți vedea cum se compară fiecare instrument cu statisticile returnate de cifrele precise ale volumului de căutări ale Planificatorului de cuvinte cheie Google.

În această privință, Semrush conduce drumul, chiar și versiunea gratuită a Planificatorului de cuvinte cheie Google ajungând pe locul al doilea.

Aceasta înseamnă că Semrush a venit ca instrument principal atunci când vine vorba de acuratețea volumului de căutare. Iată o privire mai detaliată asupra modului în care se compară cu celelalte soluții:

Moz este singurul instrument care se apropie oarecum de calitatea datelor privind volumul căutărilor Semrush, dar chiar și în acest caz, diferența este de 17%.

Ce instrument returnează mai multe date despre cuvinte cheie? Câștigător: Semrush

Pe lângă returnarea de statistici precise privind volumul căutărilor, ar trebui să luați în considerare amploarea acestor statistici.

Deși un instrument poate avea o mare acuratețe, este posibil să nu acopere o gamă largă de cuvinte cheie. Nu același studiu abordează și această întrebare.

Primele două rămân aceleași ca în categoria anterioară de analiză – avem Semrush în frunte, urmată de versiunea gratuită a Google Keyword Planner. Și în acest caz, diferența este și mai dramatică.

În timp ce lui Semrush îi lipsesc date doar pentru 1,8% dintre cuvintele cheie analizate în studiu, restul instrumentelor nu afișează date pentru mai mult de 4%.

Aceasta înseamnă că aveți acces la statistici de două ori mai multe cuvinte cheie cu Semrush decât cu orice alt instrument de cuvinte cheie. Și în plus cu statistici de precizie de vârf, asta este incredibil de impresionant.

Cuvinte finale

Acum că ați dezvăluit tot ce trebuie să știți despre volumul de căutare a cuvintelor cheie, este timpul să cercetați munca reală și să vă creșteți eforturile SEO. Și asta înseamnă că aveți nevoie de un instrument care va dezvălui aceste statistici de cuvinte cheie.

Din fericire, puteți obține o probă gratuită pentru Semrush— o platformă cu cea mai mare și, după cum am văzut, cea mai precisă bază de date de cuvinte cheie dintre jucătorii cheie de pe piață — care este disponibilă exclusiv pentru cititorii mei în următoarele 14 zile de la activare.