03/28/2024

Testarea de acceptare a utilizatorilor (UAT): ce este?

UAT este un pas esențial în dezvoltarea și testarea software-ului, deoarece implică în mod direct utilizatorii sau clienții vizați ai software-ului.

Ei sunt cei care îl vor folosi și, prin urmare, software-ul dvs. trebuie să corespundă așteptărilor lor.

Prin testarea de acceptare a utilizatorilor, puteți obține acest lucru.

Acesta va ajuta la determinarea dacă software-ul funcționează conform cerințelor în timp ce detectează imperfecțiunile. De asemenea, va satisface experiențe minunate pentru utilizatori.

Deci, dacă doriți să aflați mai multe despre UAT, citiți mai departe.

Ce vrei să spui prin UAT?

Testarea de acceptare a unității (UAT) este o fază a ciclului de viață al dezvoltării software în care clientul sau utilizatorul testează software-ul pentru a determina dacă software-ul funcționează, se comportă sau este construit conform cerințelor lor.

UAT este testarea finală a software-ului efectuată după ce testarea a finalizat testarea sistemului, funcțională și de regresie.

Fiecare software este construit pe baza cerințelor sau nevoilor specifice. Deci, scopul UAT este de a asigura îndeplinirea cerinței. Validează sistemul software în raport cu acele cerințe de afaceri. Deoarece este ultima testare a software-ului înainte de a pune produsul în funcțiune, este șansa finală pentru utilizator sau client de a-l testa și de a afla dacă poate îndeplini sarcinile pentru care a fost conceput în lumea reală în mod eficient și fără erori.

De asemenea, este util pentru echipa de testare, deoarece utilizatorul sau clientul poate testa software-ul și poate oferi feedback pentru a-l îmbunătăți. Se va asigura că produsul nu este doar de înaltă calitate, ci și relevant pentru cerințele utilizatorului.

Care sunt tipurile de UAT?

Diferite tipuri de testare de acceptare a utilizatorului sunt:

Testare alfa

Testarea Alpha este efectuată pe un sistem software pentru a detecta toate erorile și erorile posibile înainte de a implementa software-ul pe piață pentru uz public.

Este condus de echipa QA în mediul de dezvoltare software. Acesta are ca scop testarea produsului prin realizarea anumitor sarcini pe care le-ar face un utilizator obișnuit. Când detectează probleme, echipa de dezvoltare va fi notificată pentru a le remedia și a trece la următorul pas al UAT.

Testare beta

În testarea beta, software-ul va fi implementat pentru a fi utilizat de un număr limitat de utilizatori reali. Ei vor folosi versiunea beta a software-ului în mediul real și vor verifica probleme, erori, erori și funcționalitatea generală și capacitatea de utilizare a software-ului în funcție de scopul propus. În continuare, utilizatorii vor oferi feedback echipei sau dezvoltatorilor care creează software-ul pentru a-l îmbunătăți.

Testarea beta este ultima testare înainte de a vă implementa software-ul pentru public. Prin urmare, prin implementarea software-ului direct unui anumit grup de utilizatori, puteți primi feedback real și autentic. Acest lucru nu numai că va îmbunătăți calitatea, ci și satisfacția și implicarea clienților, reducând în același timp riscurile.

Testarea cutiei negre

Testarea cutie neagră implică un utilizator final care testează o anumită funcție software fără a se uita la codul său intern. Utilizatorul care testează software-ul este conștient doar de cerințele de afaceri și de scopul software-ului de a oferi feedback.

Testarea de acceptare operațională

În acest tip de UAT, software-ul este verificat pentru pregătirea operațională în ceea ce privește stabilitatea produsului, fiabilitatea și compatibilitatea, asigurându-se că există fluxuri de lucru predefinite, astfel încât software-ul să poată fi utilizat. Se mai numește și testare de acceptare a producției și verifică planurile de rezervă, algoritmii de instruire a utilizatorilor, verificările de securitate, procesele de întreținere și multe altele.

  8 instrumente Wake-On-LAN pentru a porni computerele de la distanță

Testarea de acceptare a contractului

Testarea de acceptare a contractului presupune verificarea software-ului pe baza anumitor specificatii si criterii definite in contractul dintre client si echipa de proiect.

Mai simplu spus, echipa de testare a software-ului va revizui termenii de acceptare a proiectului descriși în acordul la nivel de server (SLA) și va verifica dacă software-ul îndeplinește sau nu acele criterii.

Testarea de acceptare a regulamentului

Acest UAT verifică software-ul pentru a se asigura că respectă reglementările de conformitate și regulile legale aplicabile în regiune sau țară.

Vă solicită să testați securitatea și protecția datelor, asigurându-vă că mențineți securitatea la nivel superior a software-ului și a datelor conținute în acesta și nu veți vinde sau folosi în mod abuziv datele pentru a proteja datele clienților și ale companiei.

Testare de acceptare din fabrică

Testarea de acceptare din fabrică are loc în echipa de testare înainte de testarea beta. De fapt, se realizează pe tot parcursul ciclului de viață al dezvoltării software și poate valida componentele software și hardware ale produsului. De asemenea, indică cazul defectelor dintr-un sistem, astfel încât să le puteți remedia mai repede.

De ce se face UAT?

Testarea de acceptare a utilizatorului este efectuată pentru a valida dacă software-ul îndeplinește cerințele clientului sau utilizatorului. De aceea, vine la sfârșitul ciclului de viață al dezvoltării software după ce alte teste, cum ar fi testarea unitară, testarea sistemului, testarea integrării etc., sunt finalizate.

Testerii și dezvoltatorii pot valida produsul pe baza specificațiilor funcționale necesare folosind cunoștințele și experiența lor în domeniu. Deși software-ul ar putea părea complet în acest fel, este posibil să nu îndeplinească cerințele utilizatorilor finali. Se poate întâmpla atunci când cerința nu este definită clar dezvoltatorilor; ceva ce poate fi îmbunătățit, anumite schimbări în domeniul de aplicare al proiectului și așa mai departe.

Deci, decizia finală este ca utilizatorii finali sau clientul să ia dacă acceptă sau nu software-ul pe baza cerințelor lor specifice și a gradului de utilizare. Acesta este motivul pentru care se efectuează testarea de acceptare a utilizatorului pentru a se asigura că cerințele sunt îndeplinite. Acest lucru vă scutește, de asemenea, de a lansa pe piață produse software neterminate, ineficiente sau defecte.

Prin urmare, efectuarea unui UAT amănunțit bazat pe nevoile utilizatorilor este esențială pentru a detecta și îmbunătăți problemele la timp.

Iată câteva dintre beneficiile UAT:

Se potrivește scopului

Implementarea unui sistem care nu-și servește scopul este o pierdere de timp și efort. În cele din urmă, clientul sau utilizatorul final îl poate respinge sau nu îl poate folosi în totalitate. Acest lucru face ca toate eforturile dvs. în crearea, testarea și implementarea software-ului pe piață să fie în zadar.

Prin urmare, trebuie să vă străduiți să dezvoltați software relevant pentru cerințele unui utilizator. Acesta este și motivul pentru care se menține un acord privind nivelul de servicii între un client și echipa de produs. Prin UAT, vă asigurați că cerințele sunt îndeplinite, astfel încât software-ul să fie potrivit pentru utilizarea prevăzută.

Asigurați o calitate superioară a produsului

Dacă nu efectuați UAT, nu ați cunoaște problemele cu care s-ar putea confrunta utilizatorii reali în timp ce vă folosesc software-ul. Deși vi se va confirma calitatea funcționalității sale, cum se va simți un utilizator în legătură cu acest lucru vă va fi încă necunoscut. Odată implementat software-ul, este posibil ca utilizatorul să nu fie mulțumit.

În cele din urmă, va trebui să lucrați pentru a-l îmbunătăți. Dar în această fază, primirea feedback-ului ar fi mai dificilă și, în timp ce faci asta, software-ul tău ar fi câștigat deja o imagine defectuoasă.

Dar, dacă faceți UAT și implementați versiunea sa pentru testarea Beta, puteți permite unui grup de utilizatori să utilizeze și să colecteze feedback cu ușurință pentru a identifica problemele. În acest fel, efectuarea de modificări și îmbunătățirea software-ului va deveni mult mai ușoară și mai puțin costisitoare.

Satisfacția utilizatorului

Software-ul este construit pentru utilizatori; prin urmare, ei sunt cei care decid dacă le satisface așteptările sau nu. Prin UAT, tocmai asta faci. Vă va ajuta să înțelegeți problemele și problemele cu care se confruntă utilizatorii în timpul utilizării aplicației, astfel încât să le puteți rezolva. Vă permite să oferiți utilizatorilor o experiență de neegalat și satisfacție cu produsul.

  Apple îți încetinește iPhone-ul, ce să faci în privința lui

Cine efectuează UAT și când?

UAT se efectuează de obicei în ultima fază a dezvoltării software, făcând software-ul live pentru public sau livrând produsul clientului. Are loc după testarea minuțioasă a produsului și poate fi efectuată prin:

  • Utilizatori finali/client: Dacă lansați software pentru uz comercial, atunci clientul care cumpără software-ul poate efectua UAT. Poate fi, de asemenea, cineva care a dat un contract unui furnizor de servicii software pentru a construi software-ul personalizat. Sau, dacă creați software pentru uz public, puteți lansa o versiune pentru un grup de persoane și puteți căuta feedback de la aceștia pentru a vă îmbunătăți software-ul.
  • Echipa de testare: Echipa internă formată din testeri și experți funcționali poate participa și la UAT. Acestea vor ajuta la proiectarea ciclului UAT și la gestionarea și rularea testelor. În plus, experții pot analiza rezultatele, astfel încât dezvoltatorii să poată lucra la ele.

Cum se face UAT?

Procesele de testare a acceptării utilizatorilor pot diferi de la organizație la organizație în funcție de obiectivele lor finale și de cerințele de afaceri.

Cu toate acestea, pașii de bază rămân aceiași în fiecare echipă. În general, UAT este efectuat de utilizatori în locația lor, ca în cazul testării Beta.

Deci, odată ce știți că software-ul este pregătit pentru o procedură de testare a acceptării utilizatorului, asigurați-vă că sunt îndeplinite aceste cerințe preliminare:

Adunarea criteriilor de acceptare: trebuie să cunoașteți toate punctele pentru care software-ul va fi evaluat. Ar putea fi – aspecte necontractuale și aspecte legate de business sau de funcționalitatea aplicației. Trebuie să revizuiți contractul inițial întocmit pentru proiect înainte ca SDLC să înceapă efectiv. Vă va ajuta să verificați dacă toate livrabilele sunt acoperite sau nu. În plus, trebuie să validați funcționalitatea afacerii.

Definirea implicării QA: Înainte de a începe testul, trebuie să vă asigurați câți oameni sunteți implicați în echipa dumneavoastră. Aceștia vor ajuta la testarea și instruirea utilizatorilor UAT cu privire la utilizarea aplicației și asigurându-se că nu se confruntă cu dificultăți. De asemenea, ei pot împărtăși feedback-ul odată ce testul este finalizat.

În plus, echipa QA poate efectua și UAT în funcție de porțiunea de software pe care utilizatorii doresc să o testeze. De asemenea, vor analiza și prezenta rezultatul clientului sau echipei de dezvoltare pentru îmbunătățiri.

În plus, asigurați-vă că:

  • Codul aplicației trebuie dezvoltat complet
  • Nu există niciun defect semnificativ în sistem
  • Se fac testarea sistemului, testarea unitară, testarea integrării și testarea regresiei
  • Mediul UAT este gata
  • Toată lumea din echipă este informată și pregătită pentru test

În cele din urmă, iată pașii pe care trebuie să-i faceți pentru a iniția și rula UAT.

Pasul 1: Planificarea testului

Trebuie să planificați UAT pe baza cerințelor de afaceri, a celor mai bune practici și a intervalului de timp. Acesta va include, de asemenea, estimări bugetare și o descriere a responsabilităților pentru fiecare membru al procesului. În plus, stabiliți în prealabil criteriile de referință pentru a examina eficiența procesului împreună cu criteriile de intrare și ieșire.

Pasul 2: Proiectați cazurile de testare

Când proiectați un caz de testare, asigurați-vă că cazurile de testare sunt clare pentru fiecare echipă și se bazează pe poveștile reale ale utilizatorilor. Trebuie să acopere aspectele funcționale ale software-ului. Trebuie să schițați pașii în ordine, astfel încât fluxul de lucru de testare să fie simplificat. De asemenea, dacă este posibil, automatizați procesul UAT pentru a crește productivitatea și eficiența.

Pasul 3: Configurați un mediu de testare și pregătiți datele

În mod ideal, testul UAT trebuie să fie diferit de acea testare funcțională. Motivul este că multe scenarii importante ale utilizatorilor în timp real ar fi ignorate. Deci, configurați un mediu de testare separat.

În continuare, puteți utiliza datele din faza de producție pentru datele de testare. Cu toate acestea, trebuie să vă asigurați că nu implicați date personale.

  Cum să inserați un simbol cu ​​o comandă rapidă de la tastatură în MS Word

Pasul 4: Rulați UAT

Executați cazul de testare UAT. De asemenea, puteți ajuta utilizatorii finali care efectuează UAT pe software pentru a începe și a verifica cazurile lor de utilizare. Dacă au probleme, vei fi acolo să-i ajuți.

Pentru rularea UAT, multe echipe folosesc un instrument UAT, cum ar fi Usersnap, JIRA etc. De asemenea, puteți selecta în prealabil o metodă de execuție a testului, cum ar fi testarea în mulțime.

Pasul 5: Iterație și remedierea erorilor

Dacă apar unele erori în faza de testare, puteți reitera testul. Și dacă unele erori sau defecte apar în testare, puteți remedia eroarea și reiterați testul pentru a verifica dacă a fost rezolvat sau nu.

Când toate erorile sunt șterse, vă puteți deconecta pentru a indica acceptarea software-ului. Înseamnă că software-ul este acum pregătit pentru dezvoltare și îndeplinește toate cerințele de afaceri.

Cele mai bune instrumente UAT

Utilizarea instrumentului potrivit de testare a acceptării utilizatorilor (UAT) va ușura procesul de testare, vă va ajuta să colectați feedbackul utilizatorilor și să vă îmbunătățiți software-ul. Așadar, iată câteva dintre cele mai bune instrumente UAT pe care le puteți lua în considerare.

#1. Usersnap

Usersnap este un instrument ușor de utilizat care vă permite să colectați feedbackul utilizatorilor prin comentarii de pe ecran, capturi de ecran, feedback vocal și înregistrări de ecran, astfel încât să vă puteți finaliza proiectele mai repede. Acest instrument este util pentru SaaS, comerțul electronic, agențiile web și companiile de software pentru a-și îmbunătăți software-ul cu teste și rezultate precise.

Usersnap permite raportarea contextuală a erorilor în care testerii pot adnota, desena și comenta cu ușurință pe ecran fără a merge înainte și înapoi. În plus, fiecare feedback vizual va capta metadate vitale, cum ar fi informații despre browser, sistemul de operare, rezoluția ecranului, locația etc. Puteți conecta fără probleme Usersnap cu Jira și puteți primi o notificare ori de câte ori cineva oferă feedback sau raportează o eroare.

#2. Userback

Profitați de Userback și efectuați fiecare UAT cu o eficiență mai mare și o comunicare clară, folosind feedback-ul vizual al site-ului. Prin capturarea ecranului video, îi puteți permite testatorului să testeze și să spună experiența lor sinceră cu site-ul sau aplicația dvs.

Puteți transmite feedback-ul dezvoltatorilor, astfel încât aceștia să înțeleagă problemele și să găsească mai rapid o soluție adecvată și să vă îmbunătățească aplicația. Gestionarea UAT și raportarea erorilor în același instrument vă va ajuta să economisiți timp semnificativ, permițându-vă în același timp să rămâneți organizat cu notificări, categorii și etichete.

#3. Tasta Opțiune

Dacă sunteți în căutarea unui instrument de automatizare a testelor pentru aplicația dvs. ambalată, Opkey este o opțiune excelentă. Vă permite să descoperiți rapid toate scenariile actuale de testare în câteva minute. Puteți crea cu ușurință teste personalizate chiar și fără codare.

Opkey utilizează inteligența artificială pentru a vă auto-vindeca testele întrerupte și pentru a descoperi imediat procesele de afaceri, generând 100% din cazurile de testare necesare. În plus, primiți alerte proactive cu privire la impactul schimbărilor mai rapide care trec prin faza de producție și analizați-le îndeaproape.

#4. TestMonitor

Gestionați testele UAT folosind TestMonitor, care oferă o modalitate simplă și intuitivă de testare. Indiferent cât de complexe sunt cerințele dvs. de testare, puteți organiza fiecare test în mod eficient, de la planificare, definire și proiectare până la efectuarea testelor și urmărirea rezultatelor.

Obțineți un avantaj asupra planificării dvs., obțineți informații clare asupra calității software-ului dvs. și urmăriți evoluțiile în consecință. Acest instrument permite utilizatorilor să raporteze rapid erori și probleme în software-ul dvs. și să împărtășească opinii prin folosirea unei interfețe ușor de utilizat. Caracteristicile sale de raportare sunt puternice pentru a vă ajuta să fiți la curent cu fiecare progres și rezultat.

Editorul de cazuri de testare al TestMonitor este proiectat pentru a funcționa imediat și este capabil să gestioneze un număr mare de teste. De asemenea, puteți prioritiza testele și puteți înțelege și riscurile. De asemenea, are un instrument de urmărire a problemelor integrat robust, care include funcții precum filtre, istoric, comentarii, management al timpului și gestionarea atașamentelor.

Concluzie

Efectuarea unui test UAT va asigura că nu există defecte sau erori în software-ul pe care îl construiți și că acesta a fost dezvoltat în conformitate cu utilizarea intenționată a clientului sau a utilizatorilor finali.

Astfel, țineți cont de cerințele și pașii de mai sus și executați testarea de acceptare a utilizatorului. De asemenea, puteți utiliza instrumentele UAT de mai sus pentru a automatiza testele și a le face mai eficiente.

Acum puteți citi despre diferitele tipuri de testare a aplicațiilor.