SEO pentru întreprinderile mici: un scurt ghid

Întreprinderile mici au nevoie de prezență online. Și veți dori să utilizați cele mai eficiente tactici și strategii de marketing digital pentru a ajunge acolo.

Știați că 32 de milioane de întreprinderi mici reprezintă 99,9% din economia SUA?

Și pe măsură ce interesul pentru deschiderea de noi afaceri crește, mai ales de la începutul pandemiei, dvs., ca proprietar de afaceri mici, vă confruntați cu două provocări:

  • digitalizarea accelerată a produselor și serviciilor (totul datorită unui număr tot mai mare de consumatori care preferă să facă cumpărături online);
  • concurență în creștere atât din partea mărcilor mai mari, cât și a celor mai mici, care au succes online.
  • Continuați să citiți pentru a afla cum să utilizați optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) pentru a vă poziționa mai sus în căutarea Google și pentru a obține mai mulți vizitatori pe site, care pot fi transformați în clienți plătitori.

    De ce să alegeți SEO

    S-ar putea să vă întrebați de ce SEO merită timpul și resursele dvs.

    Ei bine, este greu să concurezi cu mărci mai mari care au bugete substanțiale de marketing și pot investi mai mult în reclame, rețele sociale și specialiști în marketing pricepuți.

    Căutarea, pe de altă parte, este construită pe algoritmi pe care îi puteți învăța. Stăpânind câteva principii, puteți obține clasamente înalte pe paginile cu rezultate ale motorului de căutare (SERP-uri).

    SEO oferă, de asemenea, o strategie de creștere pe termen lung, deoarece vă poate ajuta să fiți vizibil pentru utilizatori chiar și atunci când reduceți banii publicitari sau conținutul rețelelor sociale.

    Desigur, nu este ușor să obții primele poziții SERP atunci când concurezi cu jucători mai consacrați. Vizibilitatea ta organică poate dura timp. Dar investiția în SEO va continua să dea roade.

    SEO te va ajuta să apari în fața potențialilor tăi consumatori chiar atunci când au nevoie de tine. Deci sa începem!

    Începeți să vă stabiliți prezența online

    SEO este adesea privit ca un aspect destul de tehnic al marketingului digital. Trebuie să te ocupi de algoritmii Google, cuvintele cheie, viteza site-ului și alte lucruri care alcătuiesc partea non-creativă a marketingului.

    Dar atunci când gestionezi un site mai mic, nu trebuie să ai o echipă tehnică SEO mare, mai ales dacă faci lucrurile chiar de la început.

    Aceasta înseamnă că baza pe care o puneți pentru prezența dvs. online va da roade pe termen lung, ajutându-vă să petreceți câteva ore pe săptămână pe SEO, în loc să aveți nevoie de o echipă dedicată.

    Următorii pași vă vor ajuta să construiți această bază cu cele mai bune practici SEO.

    Psst.. O sa mentionez diverse instrumente care te vor ajuta pe parcurs. Deoarece Semrush este o soluție cunoscută pentru afacerile mici, pentru gestionarea tuturor aspectelor privind vizibilitatea online, o veți vedea mai des decât restul.

    #1: Construiește un site web prietenos cu utilizatorul și SEO

    În primul rând, trebuie să vă asigurați că site-ul dvs. are o arhitectură curată, aliniată cu principiile mobile-first.

    O structură de site bine construită înseamnă pur și simplu că aveți legături între paginile dvs. (interlink-uri). Acest lucru îi ajută pe crawlerele web și pe utilizatori să navigheze fără probleme prin site-ul dvs., fără nicio pagină rămasă deconectată.

    Iată o arhitectură a site-ului care probabil că nu va duce la clasamente de top:

    Sursa imagine: Backlinko

    Și acesta este ceea ce ar trebui să încerci să construiești în schimb:

      Care este cel mai bun pentru tine?

    Sursa imagine: Backlinko

    Imaginea de mai sus arată o structură clară a site-ului în care pagina dvs. principală se conectează la subpagini (de obicei subcategorii) care duc apoi la pagini mai mici care detaliază subiectul dvs. secundar.

    Sfatul #1: Creați o hartă a site-ului care îi va ajuta pe roboții să treacă prin site și să vă indexeze paginile. Dacă unele pagini sunt numai pentru uz intern și nu ar trebui să apară în căutare, asigurați-vă că evidențiați acest lucru în robotst.txt.

    Sfatul #2: Asigurați-vă că toate paginile dvs. au link-uri interne care să conducă la ele. Dacă aveți o pagină orfană (o pagină care este „ascunsă” după prea multe clicuri) poate duce la ca pagina dvs. să nu fie găsită niciodată de roboți sau vizitatori. Și asta înseamnă să pierzi din traficul pe care l-ai fi putut obține.

    Auditorii de site-uri web, cum ar fi instrumentul de audit al site-ului Semrush, vă pot ajuta să identificați cu ușurință astfel de pagini și să depanați.

    Sursa: Instrumentul de audit al site-ului Semrush (raport de conectare internă)

    #2. Configurați-vă Analytics

    Este pagina de rezultate Google pe care doriți să fiți vizibil, astfel încât nicio lucrare SEO nu poate fi efectuată fără statistici de analiză și performanță provenite de la motorul de căutare însuși.

    Prin urmare, asigurați-vă că aveți totul configurat în Google Analytics și Google Search Console.

    Sunt șanse să le aveți conectate automat, dar asigurați-vă că verificați acest lucru. Aceste două instrumente de analiză native Google adună și colectează informații valoroase despre site-ul web care vă ajută să luați decizii bazate pe date cu privire la strategia dvs. viitoare:

    • Datele Google Analytics vă ajută să monitorizați cu precizie performanța site-ului dvs. — puteți vedea totul, de la dinamica traficului la conversii. De asemenea, îl puteți folosi pentru a înțelege mai bine ce fel de utilizatori vă vizitează site-ul.
    • Google Search Console reflectă modul în care vă descurcați din punct de vedere al clasamentului. Îl puteți folosi pentru a vă ghida foaia de parcurs de accesare cu crawlere și indexare și pentru a explora problemele site-ului care împiedică performanța.

    Sfatul #3: deși Google Search Console arată unele dintre cele mai mari probleme cu site-ul dvs., nu poate rezolva toate problemele site-ului dvs. Pentru a asigura sănătatea completă a șantierului, trebuie să utilizați un auditor cuprinzător al site-ului pentru a vă face site-ul să treacă prin toate verificările imaginabile. Instrumentul de audit al site-ului Semrush identifică toate problemele și vă arată cum să le remediați.

    Sursa: Instrumentul de audit al site-ului Semrush

    #3. Revendicați-vă locul în rezultatele locale

    Deoarece aici vorbim despre principiile de bază SEO pentru întreprinderile mici, a avea un profil de afaceri Google (GBP) este o necesitate absolută.

    De obicei, este cea mai importantă caracteristică pentru companiile cu prezență locală (de exemplu, o spălătorie locală sau o cafenea). Chiar și companiile care sunt online (dar necesită contact fizic cu clienții) pot și ar trebui să aibă un profil Google Business.

    GBP vă ajută compania să apară pentru căutări locale (de exemplu, „instalator lângă mine”) și să apară în listările Google Maps.

    Sfatul nr. 4: Google Maps poate prezenta deja unele dintre informațiile companiei dvs., dar vă puteți revendica înregistrarea companiei și aveți mai mult control asupra informațiilor afișate folosind GBP.

    Încercați să adăugați cât mai multe informații despre companie, deoarece utilizatorii ar putea lua o decizie pe baza profilului dvs. din rezultatele hărții. Enumerați gama dvs. de produse și servicii, prețuri și caracteristici speciale (de exemplu, intrare pentru scaune cu rotile, restaurant pentru câini etc.) – cel mai bine este să evidențiați totul.

    #4: Găsiți cuvinte cheie eficiente de vizat

    Primul lucru pe care îl veți vedea când învățați cum să construiți o prezență SEO de succes pentru afacerea dvs. este că cuvintele cheie reprezintă o mare parte a afacerii.

      Cum să porniți automat programele pe Gnome Shell

    Căutarea se bazează în esență pe cuvinte cheie. Oamenii introduc ceva în bara de căutare Google (interogări de căutare), iar motorul de căutare returnează rezultate care se potrivesc cel mai bine cu solicitarea.

    Aceasta înseamnă că, dacă cineva caută pe Google „cel mai bun instalator de lângă mine” și se află în San Jose (și acolo vă aflați, de asemenea), ar trebui să vizați cuvântul cheie „instalator San Jose”.

    Sună simplu, dar SEO poate fi nuanțat. Cuvintele cheie ample pot fi o țintă dificilă și un câștig greu – toți instalatorii din San Jose încearcă să apară și pentru acest cuvânt cheie. Așadar, trebuie să efectuați o cercetare inteligentă a cuvintelor cheie pentru a găsi mai mulți termeni de căutare de nișă care vă pot oferi vizibilitate și trafic, dar care sunt, de asemenea, fezabil să concurați.

    Există instrumente speciale de cercetare a cuvintelor cheie care vă pot ajuta să identificați fructele care nu se agață.

    Notă: puteți folosi instrumentul pentru cuvinte cheie la alegere pentru a folosi următoarele sfaturi. Dar dacă încă te gândești la cea mai bună opțiune, capabilitățile de cercetare a cuvintelor cheie ale Semrush și acuratețea datelor sunt de necontestat.

    Identificați cuvintele cheie pentru care concurenții se clasează

    Dacă efectuați o căutare simplă pe Google pentru afacerea dvs. – de exemplu, „Cel mai bun instalator din San Jose” – veți vedea o listă de site-uri care apar pentru căutare.

    În cele mai multe cazuri, aceste site-uri vor fi concurența ta cea mai dură, așa că ar trebui să investigați ce fac pentru a câștiga primele locuri.

    Cu ajutorul raportului de cercetare organică, puteți vedea cuvintele cheie care aduc cea mai mare parte a succesului lor organic. Pur și simplu introduceți site-urile rivalilor în instrument și parcurgeți lista celor mai bune cuvinte cheie organice ale acestora.

    Sursa: raportul Semrush Organic Research

    Utilizați cuvintele cheie de top ale concurenților dvs. ca idee inițială pentru propria strategie de cuvinte cheie.

    Pentru a detalia aceste idei, puteți efectua cercetări suplimentare prin instrumentul de prezentare generală a cuvintelor cheie. Asigurați-vă că examinați întrebările și cuvintele cheie asociate în jurul termenului de căutare original.

    Sursa: instrumentul Semrush de prezentare generală a cuvintelor cheie

    Găsiți cele mai eficiente cuvinte cheie cu cel mai mare potențial de clasare

    După această scurtă cercetare, ar trebui să aveți o listă de cuvinte cheie pe care le-ați putea viza cu conținutul dvs.

    Dar, nu ar fi prea inteligent să le vizați pe toate — alocați-vă resursele în mod eficient concentrându-vă pe cuvintele cheie pentru care le puteți clasifica mai ușor.

    Aici puteți utiliza un instrument precum Keyword Magic. Are toate valorile de care aveți nevoie pentru a evalua potențialul fiecărui cuvânt cheie din lista dvs. și pentru a face apelul potrivit.

    Sursa: Instrumentul magic pentru cuvinte cheie Semrush

    Asigurați-vă că acordați atenție următoarelor valori:

    • Volumul căutării reflectă popularitatea cuvântului cheie, arătând de câte ori a fost căutat într-o anumită lună. Utilizați volumul de căutare pentru a estima traficul potențial care vine pe site-ul dvs. dacă reușiți să vă clasați înalt pentru acel cuvânt cheie.
    • Dificultatea cuvintelor cheie evaluează cât de dificil este să se claseze pentru un anumit cuvânt cheie, având în vedere concurența.
    • Intenția* reflectă stadiul călătoriei către cumpărător în care se află de obicei utilizatorii când introduc o anumită interogare de căutare.

    Odată ce examinați aceste valori, veți putea vedea cuvinte cheie care au o dificultate mai mică a cuvintelor cheie și un volum de căutare mai mare, plus intenția corectă. Acest lucru vă va ajuta să vizați cele mai profitabile cuvinte cheie pentru care vă puteți clasa în mod rezonabil.

      14 metaverse pe care le poți introduce deja în 2022

    *Foarte puține instrumente pentru cuvinte cheie prezintă această măsură (Semrush are), dar este o necesitate absolută dacă doriți să vă definiți strategia de conținut și de pagină. Cunoașterea intenției utilizatorilor înseamnă că veți ști când să vă concentrați conținutul pe informații sau produse pentru a le satisface cel mai bine nevoile.

    Presărați acele cuvinte cheie pe site-ul dvs

    Acum că aveți o listă ordonată a celor mai promițătoare cuvinte cheie, ar trebui să le adăugați în paginile site-ului dvs. Cu alte cuvinte, conținutul paginii dvs. ar trebui să prezinte acele cuvinte cheie în locurile potrivite – titlul paginii, titlurile și subtitlurile (H2-urile, H3-urile dvs. și așa mai departe) și, desigur, mai natural în copie în sine.

    Sfatul 5: includeți cuvintele cheie în metadatele paginilor dvs. (meta titluri și meta descrieri). Pentru a verifica conținutul dvs. deja publicat, un instrument precum Semrush Site Audit va reflecta dacă paginile dvs. lipsesc metadate.

    #5: Stabiliți Autoritatea de Site

    Deși puteți viza cuvintele cheie potrivite, aveți o structură impecabilă a site-ului și puteți fi pe deplin pregătit pentru căutarea locală, nu veți merge prea departe în căutarea organică fără o anumită autoritate pe site.

    Google măsoară autoritatea site-ului analizând diferiți indicatori care reflectă fiabilitatea dvs. Cel mai mare aspect al tuturor sunt backlink-urile sau site-urile externe care leagă înapoi la ale dvs.

    Dacă obțineți un backlink de la New York Times sau mass-media locală din industrie, veți părea mai demn de încredere decât un site web cu site-uri web de calitate scăzută care leagă la acesta.

    S-ar putea să credeți că, în calitate de afacere mică, cu greu vă puteți aștepta la un link de la un site bine respectat. Dar vei fi surprins de câte câștiguri rapide de backlink poți obține dacă pur și simplu devii creativ:

    Fii prezentat în directoarele locale

    Puteți să vă menționați site-ul în anumite directoare locale, cum ar fi Yelp, care încearcă să fie cât mai cuprinzătoare posibil atunci când listează tot felul de afaceri. Acestea vor trimite înapoi la site-ul dvs. și vă vor oferi vizibilitate suplimentară. La urma urmei, unii oameni nu caută companii în căutare, ci merg direct la Foursquare.

    Sfatul #6: Când adăugați site-ul dvs. în directoarele locale, este o necesitate absolută să păstrați informațiile de afaceri consistente. Puteți utiliza un instrument precum Gestionarea listelor pentru a vă automatiza distribuirea informațiilor și procesul de gestionare a listelor de afaceri. În plus, puteți folosi soluția pentru a vă monitoriza clasamentele și recenziile locale.

    Link către partenerii dvs. de afaceri

    Deși s-ar putea să nu ai încă nimic de oferit unor oameni ca Forbes, ai multe de adus la masă partenerilor și furnizorilor tăi de afaceri. Google interzice schimburile organizate de link-uri, dar dacă adăugați link-uri către partenerii dvs. pe site-ul dvs., aceștia ar putea decide să vă linke înapoi.

    Pe măsură ce autoritatea site-ului dvs. crește și aveți mai multe resurse de pus în crearea de linkuri, puteți utiliza tehnici mai avansate. Dar aceste trucuri simple ar trebui să fie suficiente pentru a vă construi autoritatea inițială a site-ului.

    Stabiliți-vă succesul organic [+Bonus to My Readers]

    Acești șase pași pentru SEO pentru afaceri mici ar trebui să te pregătească pentru succes. În cele din urmă, cu cât mergi mai departe, cu atât tactica ta SEO ar trebui să fie mai avansată. Cu toate acestea, atunci când aveți o bază solidă pentru vizibilitatea organică, știți că jucați un joc lung și asigurați o strategie de creștere durabilă.

    Acum, deoarece veți avea nevoie de un set de instrumente care vă vor ajuta de-a lungul călătoriei dvs. SEO – echipându-vă cu date esențiale pentru a începe și informații fiabile și competitive – Semrush oferă cititorilor mei o perioadă de încercare gratuită exclusivă de 14 zile.

    Și pentru a profita la maximum de Semrush și de caracteristicile sale, asigurați-vă că parcurgeți acest scurt ghid care detaliază cele mai importante, utile și impresionante caracteristici ale sale.