Remediați Firefox nu răspunde

Dacă sunteți în căutarea unei experiențe solide de navigare, Firefox va fi cea mai bună alegere. Tema bogată și suportul extensiilor ale browserului atrag atât de multe audiențe din întreaga lume. Cu toate acestea, nu înseamnă că nici nu are probleme. Uneori este posibil să vă confruntați cu problema Firefox nu răspunde. Dacă și dumneavoastră vă confruntați cu aceeași problemă, nu vă faceți griji! Nu ești singur. Puteți rezolva singur această problemă cu metode simple și eficiente de depanare, urmând metodele discutate în acest articol. Deci, continuați să citiți pentru a remedia Firefox care nu răspunde la problema de pornire.

Cum să remediați Firefox nu răspunde

Iată câteva motive care cauzează această problemă. Există o mulțime de circumstanțe în care vă puteți confrunta cu Firefox care nu răspunde la problema de pornire. Cu toate acestea, mai jos sunt enumerate câteva motive comune și repetate. Analizați motivul care a cauzat problema și urmați metodele de depanare în consecință.

  • Conexiune la internet proastă.

  • Câteva drepturi obligatorii (drepturi de a crea/accesa fișiere) pentru Firefox nu sunt acordate pe computerul tău cu Windows 10.
  • Dosarul de profil Firefox este blocat pe computer.
  • Firefox corupt sau fișiere de sistem.

  • Dacă prea multe convertoare freeware (cum ar fi word în PDF, JPEG în PNG etc.) rulează în fundal în același timp.
  • Fișiere de baze de date configurate greșit în Firefox.
  • Suplimente și teme incompatibile.
  • Prezența malware și viruși.
  • Antivirusul blochează Firefox.
  • Firefox interferează cu alte setări ale browserului.
  • Prea multe file deschise în același timp.

Oricum, puteți rezolva cu ușurință această problemă urmând metodele discutate mai jos.

În această secțiune, veți trece prin mai multe metode eficiente de depanare care vă vor ajuta să remediați problema discutată. Urmați-le în aceeași ordine și, deoarece sunt aranjate de la metode de depanare de bază la cele avansate, puteți obține rezultate perfecte chiar și în primele două sau trei metode.

Sfaturi de bază de depanare

Înainte de a încerca orice metode avansate de depanare, încercați aceste metode de bază de depanare. Chiar și o metodă de bază ar rezolva problema rapid și mai ușor.

  • Verificați dacă sistemul dumneavoastră este conectat la o conexiune adecvată la internet.
  • Închideți filele inutile și ferestrele Firefox dacă există prea multe file.

  • Reporniți browserul Firefox închizând toate ferestrele browserului. Împreună cu acesta, puteți încheia toate procesele Firefox în Managerul de activități.

  • Încercați să deschideți Firefox în modul de depanare. Pentru a face acest lucru, apăsați și mențineți apăsată tasta Shift în timp ce porniți browserul.

Metoda 1: comutați la tema implicită (dacă este cazul)

Există atât de multe teme personalizate în Firefox, cum ar fi tema întunecată, Firefox Alpenglow, Light, Rawrrr!, That’s So Fire și multe altele. Ele pot părea creative și atractive. Dar ele pot cauza instabilitate a browserului, ceea ce duce la această problemă. Dacă aveți alte teme de browser, mai degrabă decât tema implicită de sistem, urmați pașii menționați mai jos pentru a trece la tema implicită, conform instrucțiunilor de mai jos, pentru a remedia problema Firefox nu răspunde.

1. Apăsați tasta Windows. Tastați Firefox și deschideți-l.

2. Faceți clic pe pictograma Meniu așa cum se arată.

3. Apoi, selectați opțiunea Suplimente și teme, așa cum se arată.

Notă: De asemenea, puteți apăsa tastele Ctrl + Shift + A împreună pentru a deschide pagina Suplimente și teme.

4. Apoi, selectați opțiunea Teme din panoul din stânga și faceți clic pe butonul Activare de lângă Tema de sistem – temă automată, așa cum se arată.

5. Reporniți Firefox și verificați dacă Firefox nu răspunde la problema la pornire este rezolvată.

Metoda 2: Activați drepturile de acces adecvate

Dacă folderul de profil Firefox din computerul dvs. nu a acordat drepturi adecvate pentru a accesa, scrie, copia sau transfera fișiere, vă veți confrunta cu problema Firefox nu răspunde. Mai întâi, verificați dacă fișierele și folderele profilului Firefox au drepturi de acces adecvate. Dacă nu, remediați același lucru urmând instrucțiunile de mai jos.

1. Apăsați și mențineți apăsate tastele Windows + E împreună pentru a deschide File Explorer.

2. Acum, lipiți următoarea cale în bara de adrese.

C:UsersUSERNAMEAppDataRoamingMozillaFirefox.

3. Acum, faceți clic dreapta pe folderul Profiles și selectați opțiunea Properties așa cum se arată.

4. În fereastra Proprietăți profiluri, debifați caseta Numai citire (se aplică numai fișierelor din folder) din fila General, așa cum este evidențiat mai jos.

5. În cele din urmă, faceți clic pe Aplicare > OK pentru a salva modificările și a reporni computerul.

Metoda 3: Ștergeți fișierul Parent.Lock din folderul de profil

Când browserul Firefox se blochează sau se închide, fișierul de blocare Firefox este creat automat în folderul Profil. Acest fișier nu vă va permite să operați corect browserul Firefox, ceea ce face ca Firefox să nu răspundă la problemele de pornire. Pentru a rezolva problema, ștergeți fișierul Parent.Lock din folderul Profil Firefox, conform instrucțiunilor de mai jos.

Notă: Închideți toate ferestrele Firefox înainte de a urma pașii de mai jos.

1. După cum sa discutat în metoda de mai sus, deschideți File Explorer și navigați la următoarea cale.

C:UsersUSERNAMEAppDataRoamingMozillaFirefoxProfiles.

2. Apoi, găsiți fișierul Parent.Lock tastându-l în câmpul Profiluri de căutare, așa cum se arată.

3. Apoi, selectați toate fișierele Parent.Lock și faceți clic pe butonul Ștergere, așa cum se arată.

4. Acum, închideți browserul și reporniți computerul și verificați dacă Firefox nu răspunde la problema de pornire persistă sau nu.

Metoda 4: Rulați Scanarea malware

Atacurile de malware și viruși ar putea fi cel mai probabil motiv pentru care Firefox nu răspunde. Virușii ar putea interfera și modifica unele fișiere cruciale din folderul Firefox, declanșând mai multe probleme. Implementați pașii de mai jos de către programul Windows Defender pentru a vă scana sistemul.

1. Apăsați și mențineți apăsate tastele Windows + I împreună pentru a deschide Setări.

2. Aici, faceți clic pe Actualizare și securitate, așa cum se arată.

3. Apoi, selectați opțiunea Securitate Windows din panoul din stânga.

4. Apoi, selectați opțiunea Protecție împotriva virușilor și amenințărilor din Zone de protecție.

5. Faceți clic pe Opțiuni de scanare, după cum se arată.

6. Alegeți o opțiune de scanare conform preferințelor dvs. și faceți clic pe Scanează acum.

7A. Dacă există amenințări, faceți clic pe Start Actions sub Amenințări curente.

7B. Dacă nu aveți amenințări în sistemul dvs., sistemul va afișa alerta Fără acțiuni necesare, așa cum este evidențiat mai jos.

Metoda 5: Reparați fișierele de sistem

Puteți scana și repara automat fișierele de sistem rulând System File Checker. SFC este un instrument încorporat care permite utilizatorilor să șteargă fișiere și să repare aceste erori. Apoi, urmați pașii menționați mai jos pentru a remedia problema Firefox care nu răspunde.

1. Apăsați tasta Windows, tastați Command Prompt și faceți clic pe Run as administrator.

2. Faceți clic pe Da în promptul User Account Control.

3. Tastați comanda chkdsk C: /f /r /x și apăsați tasta Enter.

Notă: Dacă vi se solicită un mesaj, Chkdsk nu poate rula… volumul este… în proces de utilizare, apoi tastați Y și apăsați Enter.

4. Tastați sfc /scannow și apăsați tasta Enter pentru a rula scanarea System File Checker.

Notă: va fi inițiată o scanare a sistemului și va dura câteva minute până la finalizare. Între timp, puteți continua să efectuați alte activități, dar aveți grijă să nu închideți accidental fereastra.

5. După finalizarea scanării, va afișa unul dintre aceste mesaje:

  • Windows Resource Protection nu a găsit nicio încălcare a integrității.
  • Windows Resource Protection nu a putut efectua operația solicitată.
  • Windows Resource Protection a găsit fișiere corupte și le-a reparat cu succes.
  • Windows Resource Protection a găsit fișiere corupte, dar nu a reușit să repare unele dintre ele.

6. Odată ce scanarea s-a încheiat, reporniți computerul.

7. Din nou, lansați Command Prompt ca administrator și executați comenzile date una după alta:

dism.exe /Online /cleanup-image /scanhealth
dism.exe /Online /cleanup-image /restorehealth
dism.exe /Online /cleanup-image /startcomponentcleanup

Notă: Trebuie să aveți o conexiune la internet funcțională pentru a executa corect comenzile DISM.

Metoda 6: Actualizați driverele dispozitivului

Dacă driverele actuale din sistemul dvs. sunt incompatibile sau depășite cu browserul, vă veți confrunta cu această eroare de a nu răspunde. Prin urmare, vi se recomandă să vă actualizați dispozitivul și driverele pentru a preveni această problemă.

1. Introduceți Manager dispozitive în meniul de căutare Windows 10 și deschideți-l.

2. Faceți dublu clic pe Adaptoare de afișare pentru a-l extinde.

3. Acum, faceți clic dreapta pe driver și faceți clic pe Actualizare driver.

4. Faceți clic pe Căutare automată pentru drivere.

5A. Dacă driverul este învechit, driverele vor fi actualizate la cea mai recentă versiune.

5B. Dacă sunt deja într-o etapă de actualizare, ecranul afișează următorul mesaj, Cele mai bune drivere pentru dispozitivul dvs. sunt deja instalate.

6. Faceți clic pe Închidere și reporniți computerul.

Verificați dacă Firefox nu răspunde la problema de pornire este rezolvată sau nu.

Metoda 7: Creați o bază de date Fresh Places

Baza de date Locații din browserul Firefox conține date despre formulare de completare automată, marcaje, parole salvate, date de navigare și multe altele. Dacă acest fișier este corupt pe computerul dvs., vă veți confrunta mai des cu această problemă. Puteți încerca să creați o nouă bază de date Locații urmând pașii menționați mai jos.

Notă: Când creați o nouă bază de date Locații, toate datele (formulare de completare automată, marcaje, parole salvate, date de navigare) stocate în fișierul anterior vor fi șterse. Vă recomandăm să creați o copie de rezervă dacă este necesar înainte de a urma pașii menționați mai jos.

1. Lansați Firefox și faceți clic pe butonul Meniu așa cum ați făcut mai devreme.

2. Acum, selectați opțiunea Ajutor din lista verticală, așa cum este descris.

3. Apoi, selectați opțiunea Mai multe informații de depanare din listă, așa cum se arată.

4. Apoi, în tabelul Aplicații de bază, derulați în jos la meniul Profile Folder din listă și faceți clic pe linkul Open Folder, așa cum se arată.

5. Minimizați Managerul de fișiere și închideți filele din browserul Firefox făcând clic pe pictograma X așa cum este descris.

6. Acum, lansați Managerul de activități apăsând împreună tastele Ctrl + Shift + Esc.

7. Apoi, în fila Procese din fereastra Task Manager, derulați în jos și căutați sarcini Firefox.

8. Acum, faceți clic pe sarcinile Firefox care rulează în fundal.

9. În cele din urmă, faceți clic pe butonul Terminați sarcina așa cum este descris în imaginea de mai sus.

10. Accesați fereastra Windows Explorer, derulați în jos lista și căutați places.sqlite.

11. Apoi, faceți clic dreapta pe places.sqlite și redenumiți-l în ceva de genul places.sqlite.old.

Nota 1: Dacă vedeți fișierul places.sqlite-journal, atunci redenumiți-l în places.sqlite-journal.old.

Nota 2: De asemenea, dacă vedeți fișiere places.sqlite-shm sau places.sqlite-wal în listă, ștergeți-le. În general, aceste fișiere nu vor apărea pe listă dacă ați închis toate procesele Firefox.

12. În cele din urmă, relansați Firefox și verificați dacă Firefox nu răspunde la problema de pornire este rezolvată sau nu.

Metoda 8: Ștergeți fișierele de restaurare a sesiunii

Toate datele din ferestrele deschise, filele și alte informații salvate în Firefox sunt stocate în caracteristica Restaurare sesiune. Toate aceste caracteristici sunt incredibile până când sunt create mai multe copii ale fișierelor, ceea ce duce la această problemă. În acest caz, trebuie să luați în considerare ștergerea acestor fișiere de restaurare a sesiunii, conform instrucțiunilor de mai jos, pentru a remedia problema Firefox care nu răspunde.

1. Deschideți Firefox și tastați about:support în bara de adrese pentru a deschide tabelul Aplicații de bază.

2. Derulați în jos lista și faceți clic pe linkul Open Folder de lângă meniul Profile Folder, așa cum se arată.

3. Închideți toate ferestrele și procesele Firefox așa cum ați făcut la pașii 6–9 din metoda anterioară.

4. Din nou, accesați fereastra Windows Explorer și faceți clic pe fișierele sessionstore.jsonlz4 (sau ceva similar). Apoi, selectați opțiunea Ștergere, așa cum este evidențiată mai jos, pentru a elimina fișierele de pe computer.

Notă: Puteți vedea fișiere similare cu sessionstore.jsonlz4 numai dacă ați închis toate procesele Firefox. Nu renunțați să părăsiți Windows Windows când implementați acești pași.

5. În cele din urmă, relansați browserul și verificați dacă Firefox nu răspunde la pornire este remediat.

Metoda 9: Dezactivați proxy

Utilizarea serverelor proxy va devia rețeaua, iar serverul poate dura ceva timp pentru a răspunde solicitării dvs. Acest lucru poate declanșa problema Firefox nu răspunde. Există atât de multe metode de a dezactiva serverele proxy de pe computer. Cu toate acestea, cea mai simplă metodă este explicată mai jos.

1. Faceți clic pe Start, tastați Proxy și apăsați tasta Enter.

2. Aici, dezactivați următoarele setări.

  • Detectează automat setările
  • Utilizați scriptul de configurare
  • Utilizați un server proxy

3. Acum, lansați din nou browserul Firefox și verificați dacă Firefox nu răspunde la problema de pornire persistă sau nu.

Notă: Dacă nu, încercați să vă conectați computerul la o altă rețea, cum ar fi Wi-Fi sau un hotspot mobil.

Metoda 10: Dezactivați VPN

Dacă doriți să vă ascundeți adresa IP din orice motiv, puteți utiliza conexiuni VPN. Utilizarea clienților VPN nesiguri poate interfera cu browserul Firefox, ceea ce duce la problema discutată. Prin urmare, în acest caz, vi se recomandă să dezactivați clientul VPN conform instrucțiunilor de mai jos pentru a remedia problema Firefox care nu răspunde.

1. Apăsați tasta Windows, introduceți Setări VPN în Bara de căutare Windows și faceți clic pe Deschidere.

2. În fereastra Setări, selectați VPN-ul conectat (de ex. vpn2).

3. Faceți clic pe butonul Deconectare.

4. Acum, dezactivați comutatorul pentru următoarele opțiuni VPN din Opțiuni avansate:

  • Permite VPN prin rețele contorizate
  • Permiteți VPN în roaming

În cele din urmă, verificați dacă Firefox nu răspunde la problema de pornire este rezolvată.

Metoda 11: Dezactivați temporar antivirusul

Dacă antivirusul interferează cu procesele Firefox, vă veți confrunta cu o pagină web care răspunde lent. Pentru a rezolva această problemă, dezactivați temporar programul antivirus. Acest ghid explică pașii pentru a dezactiva temporar antivirusul din programul antivirus Avast. Urmați pașii conform programului dumneavoastră antivirus.

Notă: Aici, Avast Free Antivirus este luat ca exemplu. Puteți urma pașii conform aplicației dvs. antivirus.

1. Navigați la pictograma Antivirus din bara de activități și faceți clic dreapta pe ea.

2. Acum, selectați opțiunea de control Avast shields și puteți dezactiva temporar Avast utilizând opțiunile de mai jos:

  • Dezactivați timp de 10 minute
  • Dezactivați timp de 1 oră
  • Dezactivați până când computerul este repornit
  • Dezactivează definitiv

3. Alegeți opțiunea în funcție de confortul dvs. și confirmați promptul afișat pe ecran.

4. Acum, reveniți la fereastra principală. Aici, ați dezactivat toate scuturile de la Avast. Pentru a activa setările, faceți clic pe ACTIVARE.

Metoda 12: Reporniți folderul Firefox

Trebuie să fi ajuns la o soluție la această problemă prin implementarea metodelor discutate mai sus. Totuși, dacă vă confruntați din nou cu aceeași problemă, puteți redenumi fișierele de instalare vechi, puteți instala un nou fișier executabil de pe pagina web Firefox și puteți rula programul de instalare. Acest lucru va rezolva cu siguranță problema. Această metodă vă va fi utilă dacă nu doriți să dezinstalați pachetul Firefox din browser, dar doriți să utilizați un nou fișier de instalare. Iată câteva instrucțiuni pentru a reporni fișierele de instalare Firefox și pentru a remedia problema Firefox care nu răspunde.

1. Vizitați Pagina web oficială Firefox și descărcați fișierul de instalare.

2. Acum, închideți toate procesele Firefox prin Task Manager (după cum sa discutat în metodele anterioare) și deschideți File Explorer apăsând împreună tastele Windows + E.

3. Navigați la calea C:Program Files.

Notă: Navigați la calea în care este instalat Mozilla Firefox.

4. Acum, faceți clic dreapta pe folderul Mozilla Firefox și selectați opțiunea Redenumire. Redenumiți folderul în ceva de genul Fișiere vechi.

5. Acum, navigați la Descărcări și faceți dublu clic pentru a rula noul fișier executabil Firefox.

6. Faceți clic pe Da în promptul User Account Control.

7. Acum, faceți clic pe Reinstalare în următoarea solicitare.

Metoda 13: Reinstalați Firefox

Ca opțiune nucleară, vi se recomandă să reinstalați Firefox dacă niciuna dintre metode nu v-a ajutat să remediați problema Firefox nu răspunde. Iată câteva instrucțiuni pentru a reinstala browserul de pe computer.

1. Apăsați tasta Windows și faceți clic pe pictograma Setări.

2. Faceți clic pe Aplicații.

3. Derulați în jos și selectați Mozilla Firefox.

4. Faceți clic pe Dezinstalare.

5. Din nou, faceți clic pe Dezinstalare în fereastra pop-up.

6. Faceți clic pe Da în promptul User Account Control.

7. Acum, faceți clic pe butonul Următorul > din Expertul de dezinstalare Mozilla Firefox.

8. Dacă vi se solicită, faceți clic pe OK și închideți toate procesele Firefox.

9. Acum, faceți clic pe Dezinstalare.

10. În cele din urmă, faceți clic pe Terminare pentru a închide asistentul.

11. Tastați %localappdata% în bara de căutare Windows și faceți clic pe Deschidere.

12. Acum, derulați în jos și faceți clic pe folderul Mozilla. Apoi, faceți clic pe opțiunea Ștergere așa cum este evidențiată.

13. Din nou, tastați %appadata% în bara de căutare Windows și deschideți-o.

14. Derulați în jos și faceți clic pe folderul Mozilla. Apoi, faceți clic pe opțiunea Ștergere așa cum ați făcut mai devreme.

15. Apoi, reporniți computerul.

16. Descărcați și instalați browserul Firefox din site oficial.

Dacă nu ați putut rezolva problema cu oricare dintre metodele de mai sus, puteți solicita ajutor de la Forumul de asistență comunitară pentru blocarea Firefox. Conectați-vă folosind contul dvs. Firefox. Introduceți detaliile problemei și postați întrebarea.

***

Sperăm că acest ghid a fost util și că ați putea remedia Firefox nu răspunde. Spune-ne care metodă a funcționat cel mai bine pentru tine. Continuați să vizitați pagina noastră pentru mai multe sfaturi și trucuri interesante și lăsați-vă comentariile mai jos. Spune-ne ce subiect vrei să examinăm în continuare.

  De ce este oprit Firefox?