PS5 și Xbox Series X: Ce sunt Teraflops?

Teraflops: sunt tot ceea ce cineva vrea să vorbească atunci când va veni Xbox Series X sau PlayStation 5 sunt mentionate consolele. Acest lucru se datorează faptului că Microsoft și Sony se laudă cu creșteri mari de performanță datorită, parțial, creșterii teraflop-urilor.

Console vs. PC-uri: Fiarele din Bârlog

GPU-ul Xbox Series X se bazează pe arhitectura AMD RDNA 2 și va fi capabil de 12 teraflopi. Între timp, PlayStation 5 de la Sony (de asemenea, bazat pe arhitectura AMD RDNA 2) va avea un GPU cu 10,28 teraflopi.

Se întâmplă o mulțime de eșecuri și este comparabilă, sau mai bună, cu ceea ce oferă plăcile grafice pentru PC de ultimă generație în acest moment.

Din aprilie 2020, Radeon RX 5700XT (aproximativ 400 USD la momentul scrierii) este una dintre cele mai bune plăci AMD, cu un GPU de 9,75 teraflop. The NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti (1.300 USD până la 1.500 USD la această scriere), între timp, este capabil de 13,4 teraflopi. Există, de asemenea RTX Titan de la NVIDIA, cu 16,31 teraflopi. Dar, cu mult peste 2.000 USD la acest articol, acesta este la îndemâna majorității jucătorilor.

Să nu ne depășim totuși. Să vorbim despre ce sunt teraflopii și de ce această specificație este importantă pentru grafică.

Ce sunt FLOPS-urile?

FLOPS înseamnă operațiuni în virgulă mobilă pe secundă. Aritmetica în virgulă mobilă este modalitatea obișnuită de a calcula numere în dezvoltarea jocurilor. Fără să se piardă prea mult în buruieni, operațiunile în virgulă mobilă fac mai ușor ca computerele să lucreze mai eficient cu o gamă mai largă de numere.

  Cum să reduceți costurile și să vă maximizați afacerea

Cel mai comun mod de a exprima flop-urile este în formatul cu precizie unică, în virgulă mobilă, FP32. Aceasta înseamnă că computerul folosește 32 de biți pentru a stoca date în acel format. Există, de asemenea, un format de jumătate de precizie care ocupă 16 biți (FP16) în loc de 32. Cel mai obișnuit mod de a exprima teraflopi pentru GPU-uri în acest moment este precizia unică. Cu toate acestea, AMD a folosit FP16 în el GPU-uri Vega, și RDNA 2 permite FP16.

În lumea reală, virgula mobilă este mult mai ușor de utilizat pentru creatorii de jocuri cu grafica 3D. Dacă jocurile se bazau pe operațiuni cu punct fix, cum ar fi PlayStation originală, ar duce la multe probleme. Imaginile de joc ar arăta și s-ar comporta prost, iar codul ar fi, în general, mai puțin eficient.

Deci, bravo pentru operațiuni în virgulă mobilă!

Inflația FLOPS a condus la TFLOPS

Jocurile trebuie să prelucreze o mulțime de date și de aceea flop-urile sunt un etalon important. Cu cât un GPU poate face mai multe flops, cu atât datele pot fi procesate mai rapid și cu atât mai multă putere de calcul este pentru rularea jocurilor.

Sega Dreamcast inițial (1999) avea 1,4 gigaflopi, ceea ce înseamnă că putea procesa până la 1,4 miliarde de operațiuni în virgulă mobilă pe secundă. Câțiva ani mai târziu, Xbox inițial (2002) avea 20 de gigaflopi (20 de miliarde de flops). PlayStation 3 (2006) a avut aproape de douăsprezece ori mai mult, la 230,4 gigaflopi.

Fiecare consolă a devenit semnificativ mai bună decât predecesorul său, datorită, în mare parte, puterii de calcul grafice. Specificația flops este o modalitate rapidă de a obține o idee a câtă putere este sub capota procesorului grafic sau GPU al unei anumite console.

  De ce nu mai puteți plăti pentru Netflix prin iTunes

Cei 12 teraflopi de putere de calcul din viitoarea Xbox Series X înseamnă că este capabil de până la 12 trilioane de operațiuni în virgulă mobilă pe secundă. Între timp, PlayStation 5 atinge maxim 10,28 trilioane de flops.

Dacă ne-am baza doar pe flops ca măsură, am ajunge la concluzia că Xbox Series X va fi mai bună decât PlayStation 5, ceea ce ar fi o greșeală.

Cât de importante sunt TFLOPS?

Flops-urile contează între generațiile de consolă, dar nu atât de mult când decalajul este mai mic.

Chiar și compararea numărului de teraflopi pentru plăcile grafice moderne, cum ar fi AMD Radeon 5700 XT și GeForce RTX 2080 Ti, poate fi înșelătoare. Noile console vor folosi noua arhitectură RDNA 2 a AMD. Noua arhitectură înseamnă de obicei performanțe mai bune decât plăcile anterioare, chiar și cu specificații hardware similare.

Totuși, ca orice altceva în calcul, totul ține de implementare. Specificațiile procesorului, memoria RAM și chiar software-ul fac toată diferența. Când puneți totul împreună, consensul este că noile console ar trebui să depășească majoritatea platformelor de jocuri pentru PC în prezent acolo.

Xbox Series X și PlayStation 5 vor avea procesoare cu opt nuclee și șaisprezece fire. Acest lucru atinge niveluri grozave de jocuri pentru PC și a trecut mult timp până la decodificatoarele. Ambele console intenționează, de asemenea, să folosească SSD-uri NVMe, ceea ce înseamnă timpi de încărcare mai rapidi pentru jocuri și o capacitate de răspuns îmbunătățită.

Noile GPU-uri de consolă vor avea, de asemenea, un număr impresionant de unități de calcul la viteze mari de ceas: 52 la 1,825 GHz pentru Xbox și 36 CU la 2,23 GHz pentru PlayStation. Pentru comparație, Radeon 5700 XT are 40 de CU la 1,6 GHz.

  13 cele mai bune servicii de scriere de conținut pentru conținut rapid și profesional

Desigur, RDNA 2 de la AMD nu va locui exclusiv în noile console. Odată ce lovește plăcile grafice pentru PC (împreună cu arhitectura Ampere așteptată de NVIDIA), orice avantaj pe care îl au consolele față de PC-uri va dispărea.

TFLOPS nu sunt singurul lucru care contează

Nu există nicio îndoială că noile console vor fi fiare puternice. Microsoft și Sony spun că consolele lor vor atinge 60 de cadre pe secundă la rezoluție 4K în titluri AAA (de obicei, cele mai solicitante jocuri pentru grafică).

Microsoft caută, de asemenea, să lovească 120 de cadre pe secundă la 4K pentru jocurile de esport, care sunt de obicei mai puțin solicitante din punct de vedere grafic. Cu toate acestea, ratele de reîmprospătare mai mari înseamnă o imagine mai lină și o înțelegere mai ușoară a ceea ce se întâmplă în terenul de joc. Având în vedere haosul care apare în sporturi, imaginile mai fluide reprezintă un mare plus.

Pe lângă performanța îmbunătățită la rezoluții mai mari, noile console vor suporta și ray tracing. Am văzut prima dată această nouă tehnologie pe plăcile grafice NVIDIA. Tracingul de raze sporește efectele de lumină în cadrul unui joc, adesea cu îmbunătățiri dramatice. De asemenea, oferă un mediu de joc mai dinamic, mai real, în care umbrele și reflexiile sunt mai realiste. Puterea de calcul (teraflops) disponibilă în viitoarele GPU-uri va ajuta, de asemenea, aceste noi funcții.

Teraflopii nu sunt singurele specificații la care ar trebui să fii atent. Cu toate acestea, vă va oferi o idee generală a modului în care puterea grafică a unei console este comparată cu alte componente hardware – trecut și prezent.