03/29/2024

OKR vs KPI: Diferențele explicate

OKR vs. KPI este o dezbatere în curs de desfășurare. De multe ori, oamenii nu înțeleg clar diferența lor și cum să le folosească eficient pentru a-și măsura eforturile.

Acestea fiind spuse, atât OKR, cât și KPI sunt modalități eficiente de a monitoriza și măsura performanța și succesul unui individ, echipă, organizație sau activitate în vederea atingerii unui obiectiv.

Indiferent care dintre cele două abordări ați adopta, măsurarea performanței este esențială pentru îmbunătățire.

Dar dacă nu vă stabiliți obiectivele sau nu revizuiți obiectivele stabilite în timpul hotărât, este posibil să pierdeți o oportunitate de a vă îmbunătăți strategiile și de a înțelege modul în care eforturile dvs. dau roade.

Acesta este motivul pentru care liderii de echipă, managerii de produs, analiștii de afaceri și alți factori de decizie trebuie să descopere cea mai bună metodă de măsurare a performanței pe baza a ceea ce doresc să obțină.

În acest articol, voi compara OKR cu KPI pentru a dezlănțui diferențele dintre acestea, cele mai bune modalități de a le utiliza și de a vă ajuta să decideți care va fi mai bun pentru organizația dvs.

Sa incepem!

Dar mai intai,

De ce este importantă măsurarea performanței?

A învăța din succesele și eșecurile tale este cheia pentru a face îmbunătățiri nu numai la nivel individual, ci și la nivel organizațional.

S-ar putea să fi luat niște rezoluții pentru anul nou când a început anul. Le-ai realizat? Cât de departe ați ajuns împotriva acestor obiective?

În mod similar, echipelor li se atribuie și unele obiective de atins. Ai putea urmări performanța eforturilor tale? Echipa ta a atins obiectivul?

Răspunsul corect la aceste întrebări poate fi răspuns prin folosirea unor abordări precum OKR și KPI. Măsurând performanța cu aceste metode, puteți obține:

  • Creșterea angajaților și a organizației
  • Alinierea obiectivelor de afaceri
  • Performanța organizațională generală
  • Cultură organizațională îmbunătățită

Să descoperim în sfârșit ce sunt și cum diferă.

Ce este OKR?

Obiectivele și rezultatele cheie (OKR) se referă la un cadru de stabilire a obiectivelor pe care organizațiile, echipele și indivizii îl pot folosi pentru a-și defini obiectivele și pentru a măsura rezultatele.

Andrew Grove, un om de afaceri maghiar-american, CEO Intel și inginer, este atribuit pentru dezvoltarea OKR, care a introdus acest cadru la Intel în timp ce lucra acolo. OKR a devenit mai faimos atunci când co-fondatorul Google, Larry Page, l-a adoptat în misiunea platformei de a organiza datele mondiale.

OKR-urile au două părți principale – un obiectiv și rezultate cheie.

  • Obiectiv: Este un obiectiv concret, semnificativ și clar definit, care ar trebui să inspire organizația sau persoanele care lucrează pentru atingerea scopului. De asemenea, inițiativele pot sprijini obiectivul prin activități și planuri.
  • Rezultate cheie: Ele trebuie să fie măsurabile pe care factorii de decizie și planificatorii să le poată utiliza pentru a măsura succesul eforturilor lor pentru atingerea scopului. Puteți atribui rezultatelor orice valoare numerică în procente sau le puteți evalua pe o scară de 0-10 sau 0-100.

Tipuri de OKR

  • OKR-uri aspiraționale: Aceste OKR-uri sunt setate știind că nu le vei atinge pe toate, dar pe unele și, în timp ce ești la asta, te vei descurca foarte bine.
  • OKR angajate: Acestea sunt obiectivele pe care trebuie să le îndepliniți.
  • OKR strategice: se concentrează pe obiectivele pe termen lung ale unei companii și sunt stabilite anual de factorii de decizie.
  • OKR-uri tactice: sunt obiective de nivel inferior stabilite pentru echipele care lucrează la diferite produse.

Beneficiile OKR

  • Ambițios și inspirațional: OKR-urile îi fac pe oameni ambițioși, inspirând fiecare membru al echipei să dea tot ce e mai bun.
  • Agilitate: stabilirea unui obiectiv definit pentru o anumită cronologie vă oferă direcție și vă permite să vă adaptați rapid la schimbări. De asemenea, îți oferă oportunitatea de a performa mai bine, ținând cont de termenul limită, fiind disciplinat și reevaluându-ți eforturile.
  • Ușor de înțeles: Cu limbajul simplu al OKR-urilor, acestea sunt ușor de înțeles de către toată lumea din echipă.
  • Îmbunătățește implicarea: majoritatea OKR-urilor sunt definite de echipe. Acest lucru implică toată lumea în procesul de stabilire a obiectivelor și le permite să înțeleagă mai bine strategia generală a organizației.
  • Transparență: Toți cei din companie, indiferent de pozițiile lor, pot vizualiza OKR, ceea ce oferă transparență în întreaga organizație. De asemenea, îi face să conștientizeze spre ce se îndreaptă compania.
  Raspberry Pi 5 a fost anunțat pentru lansarea în octombrie

Ce este KPI?

Indicatorul cheie de performanță (KPI) este utilizat de organizații pentru a măsura performanța și/sau succesul unui program, proiect, produs, activitate, angajat, organizație și alte inițiative pe un interval de timp definit.

Are patru componente:

  • Măsură: definește lucrurile de monitorizat și măsurat.
  • Țintă: Este valoarea dorită a Măsurii. De exemplu, este posibil să doriți să vizați o creștere a veniturilor cu 10% pentru organizația dvs. Trebuie să fie realist, dar și provocator.
  • Sursa de date: o sursă de date este de unde obțineți datele necesare pentru KPI-urile dvs. Exemple de surse de date sunt bazele de date, software-ul CRM, Google Analytics etc.
  • Frecvență: Reprezintă cât de des veți extrage date din sursă și veți vedea KPI-urile. Pe baza cerințelor dvs. de afaceri și a valorilor măsurate, puteți seta frecvența anuală, trimestrială, lunară, săptămânală sau zilnică.

Tipuri de KPI

  • KPI-uri de conducere: Acești indicatori KPI sunt primii indicatori ai succesului și vă ajută să determinați dacă mergeți pe drumul cel bun cu proiectul dvs. pentru a obține rezultatele dorite. Aceștia se concentrează pe rezultatul proiectului – exemple de KPI-uri de top: rata de adoptare a utilizatorilor, rata de retenție etc., pentru un produs bazat pe web.
  • KPI-uri întârziate: Acești indicatori KPI sunt indicatori finali ai succesului inițiativei dvs., concentrați pe rezultatul proiectului. Exemplu: venituri din vânzări.

Beneficiile KPI-urilor

  • Măsoară performanța: KPI-urile vă ajută să măsurați performanța individuală a angajaților, a echipelor și a organizației în ansamblu.
  • Îmbunătățește performanța: Cu date clare despre performanță, puteți stabili obiective și vă puteți motiva angajații și echipele pentru a-și îmbunătăți performanța și a-și atinge obiectivele.
  • Mai multă implicare a angajaților: atunci când obiectivele sunt stabilite, angajații se pot implica activ în activități și se pot performa mai bine.
  • Crește moralul: definirea KPI-urilor pentru angajați poate ajuta la creșterea moralului acestora, îi poate face mai responsabili pentru acțiunile lor și le poate îmbunătăți performanța.
  • Detectați modele de-a lungul timpului: vă puteți măsura performanța într-o perioadă de timp pentru a analiza dacă ați făcut progrese și pentru a urmări modelele de îmbunătățiri.
  • Închide lacunele de învățare: cu informații clare despre performanță, devine ușor să lucrezi la punctele tale slabe pentru a învăța și a te îmbunătăți.

Exemple de OKR

OKR-urile sunt mai specifice echipelor și indivizilor decât KPI-urile. Le puteți aplica întregii organizații sau doar unui angajat sau proiecte alese. Sunt flexibili de setat și sunt mai competitivi pentru a măsura succesul fiecărui individ.

Unele dintre exemplele de OKR pot fi:

#1. Vânzări OKR

Obiectiv: Creșterea veniturilor cu 15%

Rezultatul cheie 1: Creșteți 100 de clienți potențiali noi de calitate

Rezultatul cheie 2: Creșteți retenția clienților la 85%

Rezultatul cheie 3: Achiziționați 50 de clienți noi

#2. Marketing OKR

Obiectiv: Creșterea traficului pe site cu 20%

Rezultatul cheie 1: Publicați 30 de bloguri într-o lună

Rezultatul cheie 2: adăugați încă 1000 de abonați

Rezultatul cheie 3: Creșterea numărului de urmăritori pe Instagram și Twitter cu 10%

#3. Echipa de suport

Obiectiv: Creșterea gradului de satisfacție a clienților la 9/10

Rezultatul cheie 1: Creșteți timpul mediu de răspuns la 2 minute pe parcursul săptămânii

Rezultatul cheie 2: Lucrați la 80% din feedback-ul clienților în prima lună

Exemple de KPI

Iată câteva dintre exemplele de KPI pentru a vă ajuta să înțelegeți mai bine cum să le utilizați eficient în afacerea dvs.

#1. KPI pentru vânzări și marketing

  • Conținut: calitatea conținutului, timpul petrecut pe articole, producția de conținut etc.
  • Rețelele sociale: numărul de urmăritori, rata de implicare, vizualizările profilului etc.
  • Clienti potențiali: numărul de clienți potențiali noi, ratele de retenție, costul pe client potențial etc.
  • Trafic: trafic organic pe site și trafic plătit
  • Profit: conversii, cheltuieli, venituri din vânzări, profit net etc.

#2. KPI-uri pentru IT

  • Calitatea produsului
  • Produse livrate
  • Timp de răspuns software
  • Ratele de abandon ale clienților
  • ROI
  • #3. KPI-uri pentru angajați

  • Performanţă
  • Punctualitate
  • Prezența
  • Comunicare
  • OKR vs. KPI: Asemănări

    • OKR-urile și KPI-urile ajută la creșterea productivității angajaților și a companiei în ansamblu.
    • Ele oferă măsuri clare de progres și performanță și ajută la alinierea tuturor celor din echipa ta la obiectivele tale de afaceri.
    • Companiile de toate dimensiunile folosesc atât OKR-urile, cât și KPI-urile pentru a-și atinge obiectivele.
    • Ele trebuie să fie cuantificabile, clare și specifice.
    • „K” în ambii termeni înseamnă „cheie”, ceea ce înseamnă că trebuie să vă concentrați asupra unor aspecte importante pentru a îmbunătăți performanța.
    • Atât KPI-urile, cât și OKR-urile sunt aplicabile pentru întreaga companie, echipe, angajați individuali și proiecte.

    OKR vs. KPI: diferențe

    Să comparăm acum OKR cu KPI în diferite puncte:

    #1. Stabilirea obiectivelor

    KPI-urile și OKR-urile diferă semnificativ în ceea ce privește stabilirea obiectivelor. OKR-urile sunt mai mult o călătorie (proces), în timp ce KPI-urile sunt destinația (ieșirea).

    OKR-urile au obiective mai ambițioase, îndrăznețe și competitive, care este posibil să nu fie atinse inițial din cauza standardelor înalte stabilite.

      Cum să eliminați aplicațiile și paginile de pe ecranul de pornire al iPhone-ului dvs

    Cu toate acestea, obiectivele OKR-urilor nu sunt de neatins. Doar că ar putea avea nevoie de puțin mai mult timp, ajustări și răbdare pentru a lucra pentru a le atinge. În plus, OKR-urile vă cer să specificați rezultatele exacte pe care doriți să le obțineți.

    Pe de altă parte, KPI-urile au metrici realizabile și realiste care sunt stabilite pe baza unui proiect existent. Sunt măsurabile și urmăribile, dar nu necesită neapărat să definiți rezultatele exacte pe care le doriți.

    #2. Eficacitatea

    Deoarece OKR-urile sunt mai inspiraționale și mai ambițioase, ele motivează echipele să performeze excepțional în loc să atingă obiectivul minim.

    Puteți stabili standarde înalte pentru ținte și, dacă le atingeți cele mai multe, aceasta poate fi considerată de succes. Și dacă le atingi 100%, înseamnă că echipa ta este probabil prea precaută și trebuie să stabilești obiective mai înalte și mai ambițioase.

    Pe de altă parte, deoarece KPI-urile sunt mai realiste și măsurabile, acestea trebuie atinse de echipe și indivizi desemnați să îndeplinească o anumită sarcină. Pierderea lor nu este, în general, o opțiune dacă vrei să reușești în sarcina ta.

    #3. Direcția fluxului

    OKR-urile au nevoie în general de mai multe straturi de comunicare și se concentrează pe construirea de obiective bazate pe valori și nevoi. Poate urma abordarea de sus în jos, de jos în sus sau alăturat.

    • Cu modelul de sus în jos, compania își propune să-și împărtășească strategia și viziunea cu diferite departamente și angajați.
    • Modelul de jos în sus permite echipelor să-și împărtășească ideile cu liderii pentru a valida strategia organizațională.
    • Cu modelul side-by-side, compania își propune să alinieze departamentele între OKR obișnuite, sporind în același timp colaborarea.

    Pe de altă parte, KPI-urile urmează doar o abordare de sus în jos, în care metricile se bazează pe strategia companiei. Ele încep de la nivelul executiv al organizației și parcurg ierarhia corporativă nivel cu nivel.

    #4. Transparenţă

    OKR-urile sunt partajate cu toată lumea dintr-o organizație pentru a le permite angajaților să se alinieze obiectivelor și să lucreze pentru a le îndeplini. Această metodă de măsurare a performanței promovează transparența în întreaga organizație.

    În plus, OKR-urile implică angajații și echipele în crearea de strategii și execuție. Prin urmare, partajarea OKR-urilor cu toată lumea este necesară.

    În schimb, KPI-urile sunt mai restricționate din multe motive. Ele ar putea fi mai specifice departamentului și mai puțin îngrijorătoare pentru alte persoane din organizație.

    KPI-urile sunt setate pentru a evalua performanța unui departament, cum ar fi vânzările, IT, etc. Ei măsoară performanța curentă a rezultatelor produse de OKR.

    #5. Rapoarte de performanta

    OKR-urile nu trebuie incluse în timpul evaluărilor de performanță. Deoarece sunt mai ambițioși, nu este întotdeauna posibil să se realizeze majoritatea sau toate. Aceștia ar putea uneori să pară nerealişti pentru oameni sau echipe, dar în același timp îi pot motiva să facă tot posibilul și să se apropie cel puțin de obiectiv.

    Comparativ, KPI-urile sunt incluși cel mai adesea în timpul evaluărilor de performanță pentru echipe și angajați, atunci când este relevant. Deoarece sunt realiste și realizabile, ele arată în mod clar eforturile echipelor și ale indivizilor pentru atingerea scopului.

    Drept urmare, aceste metrici au puterea de a influența activități organizaționale importante, cum ar fi promoții, creșteri, nevoia de formare, dezvoltarea abilităților etc.

    #6. Limita

    OKR-urile sunt timeboxed. Sunt obiective stabilite pentru o anumită perioadă de timp, cum ar fi lunar, trimestrial, semestrial sau anual. Este posibil ca aceste valori să nu dureze pentru totdeauna, iar o companie poate stabili un alt obiectiv pentru o altă perioadă.

    Rezultatele cheie ale unui OKR sunt în general înguste, cu o țintă oricât de ambițios și mare este obiectivul. De asemenea, sunt setate, resetate sau modificate mai frecvent în comparație cu KPI-urile.

    Cu toate acestea, OKR-urile pot continua să fie în centrul atenției dincolo de perioada definită dacă obiectivul este legat de strategia, viziunea sau produsele unei companii.

    Pe de altă parte, un KPI este o măsurătoare de top folosită de directori și lideri seniori pentru a măsura sănătatea generală a afacerii. Acești KPI-uri ar putea fi venituri din vânzări, clienți, profit net etc.

    KPI-urile sunt mai puțin probabil să se schimbe frecvent, deși s-ar putea schimba pe termen lung. În plus, acestea pot fi folosite uneori ca rezultate cheie ale unui OKR.

    Alte diferente:

    • OKR-urile sunt folosite pentru a inspira și a executa, în timp ce KPI-urile sunt folosite pentru a monitoriza și măsura rezultatele.
    • În timp ce OKR-urile sunt orientate către obiective cu mai multe valori cunoscute ca rezultate cheie, KPI-urile sunt metrici cu o țintă specifică.
    • OKR-urile pot include KPI ca una dintre valorile pentru rezultatele cheie. Aceasta înseamnă că KPI-urile pot fi un subset de OKR.

    OKRsKPIsIt reprezintă obiective și rezultate cheie.

    Este un cadru de stabilire a obiectivelor care ajută organizațiile să-și dobândească obiectivele cu rezultate măsurabile.

      Cum să ștergeți contul Uber Eats

    Aceasta înseamnă indicatori cheie de performanță.

    Măsoară performanța persoanelor, a echipelor sau a proiectelor prin urmărirea progresului și a muncii printr-un sistem de măsurare.

    Obiectivele sale sunt îndrăznețe, ambițioase și orientate spre acțiune, stabilite pentru a aduce unele îmbunătățiri semnificative. Valorile sunt realiste, realizabile și orientate spre rezultate, setate pentru a reuși la o sarcină.
    Este încadrat în timp, cum ar fi lunar, anual etc.

    Obiectivele sale se pot schimba din când în când odată cu progresul.

    În general, se calculează în mod continuu.

    Valorile sale se schimbă mai rar, dar țintele se pot schimba.

    OKR-urile sunt direcționale și orientate spre viitor.

    Poate urma un model de sus în jos, de jos în sus sau unul lângă altul pentru fluxul de direcție.

    KPI-urile sunt rezultatul unui proces continuu.

    Urmează doar abordarea de sus în jos.

    OKR-urile sunt mai transparente pentru toată lumea din echipă. KPI-urile sunt mai puțin transparente și pot fi mai restrictive. Acesta nu trebuie inclus în timpul evaluărilor de performanță. În general, este inclus în timpul evaluărilor de performanță.

    OKR vs. KPI: Care este mai bun?

    Alegerea dintre cele două abordări de măsurare a performanței depinde în întregime de obiectivele și nevoile organizației dvs.

    Cu toate acestea, dacă încă sunteți confuz cu privire la ce să alegeți dintre ele, iată câteva exemple pentru a vă ajuta să înțelegeți ce aveți nevoie mai mult.

    Exemplul 1: Dacă doriți să vă schimbați strategia completă, utilizarea OKR-urilor ar putea fi mai bună. Acest lucru vă va ajuta să vă stabiliți obiective pentru a vă transforma strategia de afaceri și pentru a vă atinge obiectivele mari și ambițioase. În plus, aceste obiective au mai multă profunzime pentru a le permite extinderea mai mult și pentru a vă ajuta să fiți mai creativ atunci când vă planificați strategia pentru a le îndeplini.

    Exemplul 2: Dacă doriți să vă îmbunătățiți proiectul anterior, utilizarea KPI-urilor ar putea fi mai bună. Aceste metrici sunt simple și specifice, acționând ca un sistem de monitorizare și măsurare a proiectelor și proceselor curente.

    OKR vs. KPI: pot lucra împreună?

    Da, OKR-urile și KPI-urile pot lucra împreună. Și dacă este făcută, este mai eficient.

    Puteți utiliza OKR-urile pentru a specifica obiectivul dvs. măsurabil care trebuie îndeplinit pentru a aduce îmbunătățiri. Acum, puteți face acele îmbunătățiri cu ajutorul KPI-urilor care vin cu anumite metrici de atins.

    Puteți identifica legătura dintre OKR și KPI-uri aici.

    Pentru a obține cele mai bune rezultate, puteți utiliza KPI-urile ca unul dintre rezultatele cheie ale OKR, deoarece KPI-urile sunt specifice, realizabile și măsurabile.

    Ca rezultat, puteți progresa în mod constant către obiectivul dvs. în timp ce vă monitorizați performanța afacerii, de la echipe și angajați până la organizație în ansamblu.

    Exemplu: Există cazuri când un KPI poate necesita un OKR pentru a rezolva o anumită problemă. Se poate întâmpla atunci când rămâneți în urma unei valori KPI. În acest moment, veți avea nevoie de un OKR cu obiective specifice pentru a vă îmbunătăți proiectul.

    De asemenea, s-ar putea să doriți să combinați OKR și KPI dacă doriți să vă faceți obiectivul KPI mai măsurabil și specific, cum ar fi obținerea unui anumit ROI sau a unui venit.

    Cele mai bune practici atunci când utilizați OKR și KPI

    OKR-uri

    • Stabiliți-vă obiectivele pe termen scurt, probabil lunar sau trimestrial. În timp ce creați obiectivele, definiți-le pe cele importante pentru afacerea dvs. care pot fi atinse în termenul specificat.
    • Enumerați câteva obiective specifice. Nu te complica; începeți cu OKR la nivel de întreprindere și adăugați treptat niveluri pentru echipe și indivizi.
    • Asigurați-vă că angajații dvs. acceptă OKR-urile setate. Dacă nu urmează, implementarea OKR nu va reuși.
    • Simplificați monitorizarea și raportarea valorilor utilizând unele instrumente automate.
    • Nu creați OKR-uri fără claritate în activitățile altor aspecte ale afacerii.
    • Nu utilizați acest cadru dacă creșteți încet sau încercați să vă mențineți ofertele curente; folosiți KPI-uri în schimb. OKR este mai bun pentru organizațiile cu creștere rapidă.

    KPI-uri

    • Asigurați-vă că valorile KPI sunt realizabile, dar provocatoare.
    • Setați un număr limitat de KPI care sunt vitali pentru a vă ajuta cu adevărat să vă dați seama dacă sunteți pe drumul cel bun.
    • Stabiliți un context clar pentru fiecare KPI comparându-l cu ținta dvs.
    • Examinați KPI-urile periodic și actualizați atunci când este necesar. Puteți reevalua valorile de performanță discutând strategiile dvs. cu echipa.
    • Evitați utilizarea foilor de calcul pentru a monitoriza KPI, deoarece acestea pot crește complexitatea în timp ce gestionați procesul.
    • Simplificați monitorizarea și urmărirea folosind un instrument automat.

    Concluzie 🧑‍💻

    Monitorizarea și măsurarea performanței angajaților, echipelor, proiectelor și a organizației în ansamblu este esențială pentru a face îmbunătățiri. Vă va ajuta să vă atingeți obiectivele pe termen lung și pe termen scurt și să aveți mai mult succes în afacerea dvs.

    OKR și KPI sunt ambele strategii eficiente de măsurare a performanței și pot fi alese de orice organizație, echipă sau individ. Ei vă vor prezenta punctele voastre slabe și tari, astfel încât să vă puteți remedia punctele slabe și să vă îmbunătățiți mai mult punctele forte.

    Prin urmare, alegeți unul dintre OKR vs. KPI în funcție de obiectivele sau valorile pe care doriți să le măsurați. Dar dacă le-ați putea utiliza împreună în afacerea dvs., ar fi mai eficient să măsurați performanța generală, în același timp aliniind pe toată lumea la obiectivele dvs. de afaceri.

    Este posibil să vă uitați acum la unele instrumente pentru a crea tablouri de bord KPI.