03/29/2024

Lucrand de acasa? 5 moduri de a-ți arăta PC-ului tău puțină dragoste

Indiferent dacă vă aflați în auto-carantină sau în izolare impusă de guvern, este un moment grozav pentru a ajunge din urmă cu orice obiectiv pe care nu ați avut timp să le urmăriți. Sau, puteți pur și simplu să aveți grijă de computerul dvs.

Organizați-vă fișierele

The

Organizarea tuturor fișierelor este un proiect grozav de care aveți grijă atunci când aveți timp suplimentar. După ani de utilizare a unui computer, majoritatea oamenilor ajung să aibă documente, fotografii și fișiere video pe mai multe dispozitive de stocare. Acestea ar putea fi împrăștiate pe laptopuri vechi, desktop-uri și o mulțime de hard disk-uri externe.

Acum este un moment bun pentru a centraliza totul pe un PC desktop, un hard disk extern de mare capacitate, sau chiar un cutie de stocare atașată la rețea (NAS)..

Pentru a începe, va trebui să scoateți toate acele fișiere de pe hard disk-urile externe sau de pe dispozitivele vechi și pe un depozit central (PC, NAS sau HD extern de mare capacitate). Dacă Windows vă avertizează că aveți deja un anumit fișier pe computer, aruncați-l oricum acolo ca duplicat. Poate fi o versiune mai veche (sau mai nouă) cu informații pe care doriți să le păstrați.

Sigur, s-ar putea să ajungi cu o mizerie de fișiere duplicate, cum ar fi MyBookReport, MyBookReport(2) și așa mai departe, dar asta e în regulă pentru moment. Ideea este să găsești totul într-un singur loc – îl poți organiza mai târziu.

Odată ce toate fișierele dvs. sunt într-un loc, luați în considerare modul în care doriți să le organizați. După ce ați terminat, este timpul să găsiți și să eliminați fișierele duplicate.

  Cum se instalează SuperRepo pe Kodi

După ce eliminați toate duplicatele și le-ați stocat pe cele pe care doriți să le păstrați, este timpul să ștergeți toate acele hard disk-uri. Acesta ar putea fi o punte prea departe pentru unii, dar este mai puțin probabil să provoace confuzie în viitor. Cu toate acestea, ar trebui să luați în considerare mai întâi să faceți o copie de rezervă a datelor.

S-ar putea să doriți să vă organizați desktopul Windows dezordonat în timp ce sunteți la el!

Implementați o strategie de backup

Windows 10

După ce ai petrecut tot acest timp organizându-ți fișierele, ar fi îngrozitor să-ți pierzi toată munca grea! De aceea, este o idee bună să aveți un plan de rezervă solid. Un plan de backup ideal stochează copii ale datelor dvs. în trei locații: computerul dvs., un dispozitiv local și offsite.

Acest lucru poate părea exagerat, dar redundanța (bine organizată) este esențiala. Un NAS sau un hard disk extern este cel mai simplu mod de a crea copii de rezervă locale, deoarece puteți utiliza funcția Istoricul fișierelor din Windows 10. Pentru a crea o copie de rezervă offsite, puteți utiliza un serviciu de backup în cloud, cum ar fi Backblaze sau Carbonit.

Dacă un serviciu cloud nu este pentru dvs., puteți utiliza un alt hard disk extern și îl puteți păstra în altă parte, cum ar fi într-un sertar de birou la serviciu sau la casa unei rude. Problema cu această abordare este că trebuie să introduceți în mod continuu backup-ul extern pentru a salva orice fișiere noi pe ambele unități externe. Un serviciu online face această sarcină mult mai ușoară – în plus, puteți cripta backup-urile online pentru a vă proteja și mai mult fișierele.

Dacă criptați, totuși, sunteți responsabil pentru reținerea parolei de criptare. Dacă îl pierdeți, pierdeți și accesul la fișierele dvs.

  7 Cel mai bun software de gestionare a daunelor pentru toate dimensiunile de afaceri

Configurați un manager de parole

Parolele sunt dureroase, motiv pentru care atât de mulți oameni folosesc aceleași două sau trei pentru toate conturile lor. Din păcate, aceasta este o abordare groaznică. Dacă un hacker își dă seama vreodată de una dintre acele parole, restul conturilor tale sunt gata de infiltrare.

Cu toate acestea, crearea de parole unice pentru fiecare site și păstrarea lor corectă necesită fie dedicare nebună, fie un manager de parole. Și nu vorbim despre cel din browserul tău web.

A manager de parole este un program dedicat pentru mai multe dispozitive care vă salvează parolele, vă conectează (sau completează detaliile contului) automat și generează noi parole atunci când este necesar. De asemenea, puteți utiliza un manager de parole pentru a stoca note securizate, parole Wi-Fi, detalii bancare și multe altele.

Pentru securitate suplimentară, este posibil să doriți să luați în considerare un dispozitiv de autentificare hardware, cum ar fi o YubiKey. Deoarece acestea necesită autentificare cu doi factori, sunt o opțiune excelentă pentru a proteja conturile online.

Praf și curățați în interiorul computerului dvs

PC-urile se pot „îneca” dacă acumulează prea mult praf în interior. Computerele de birou și laptopurile se bazează pe aer care curge liber pentru a aduce aer rece înăuntru și pentru a elimina substanțele fierbinți. Când prea mult praf se lipește de palele ventilatorului, cabluri, interiorul carcasei sau componente, aerul nu se poate mișca. Când este lăsat astfel, un computer nu se poate răci corespunzător. Acest lucru poate degrada performanța computerului sau, în cazuri extreme, poate deteriora componentele acestuia.

Cât de des ar trebui să curățați computerul depinde de cât de praf devine în gâtul de pădure. Dacă locuiți într-un climat cald și prăfuit, va trebui să vă curățați computerul mai des decât cineva care locuiește într-o locație în care plouă jumătate din an.

  Cum să inserați emoji în Photoshop

Pentru a vă curăța corect computerul, veți avea nevoie de câteva consumabile, inclusiv o cutie de aer comprimat, o șurubelniță pentru a deschide carcasa și o cârpă din microfibră. Aceasta este, de asemenea, o oportunitate excelentă de a îmbunătăți situația cablurilor. Luați niște legături cu fermoar sau răsuciți și rearanjați acele cabluri, astfel încât să fie în afara drumului.

Puteți urma instrucțiunile noastre pas cu pas pentru a vă curăța temeinic desktopul. Dacă aveți un MacBook sau un alt laptop, puteți folosi și aer comprimat pentru a scoate praful din acestea.

Curățați-vă tastatura și mouse-ul

Oficialii din domeniul sănătății ne tot spun să ne spălăm pe mâini în mod regulat și să păstrăm suprafețele curate pentru a evita coronavirusul. În afară de telefonul tău, nu există loc mai bun pentru ca microbii să se îmbunătățească în casa ta decât pe o tastatură și un mouse.

Puteți șterge pur și simplu un mouse cu un șervețel dezinfectant pentru a-l curăța. Nu vă recomandăm să utilizați înălbitor, deoarece acesta l-ar putea deteriora. Practic, orice puteți folosi pentru a vă dezinfecta smartphone-ul nu ar trebui să vă deterioreze mouse-ul sau tastatura.

Puteți urma instrucțiunile noastre pentru a vă curăța bine tastatura. Daca ai unul mecanic, este destul de usor sa scoti cheile pentru o curatare temeinica. Este o durere să scoți și să înlocuiești cheile cu membrană, totuși. Probabil că este mai bine să slăbiți tot ce puteți (sau să îl înlocuiți cu un model mecanic).

Mai multe idei

Sperăm că unele dintre aceste idei vă vor ajuta să organizați lucrurile mai bine (sau mai curate) pe măsură ce vă petreceți orele acasă.

Iată și alte lucruri pe care le puteți face:

Asigurați-vă că antivirusul este la îndemână.
Asigurați-vă Wi-Fi acasă.
Actualizați hardware-ul PC-ului.

Sugestiile prezentate mai sus vă pot îmbunătăți lucru de acasă experiență de calcul. În plus, când lucrurile revin la normal, veți avea o configurare mult mai bună pentru computer, o structură de fișiere bine organizată, securitate mai bună și hardware curat.