KRA vs. KPI – Definiție, exemple și de ce aveți nevoie de ambele

În epoca afacerilor bazate pe date, termeni precum performanța și rezultatele, care odată erau doar perspective individuale, sunt acum determinați prin analizarea a tone de date brute.

Începând de astăzi, analiza performanței afacerii și a angajaților se face cu ușurință prin intermediul diferitelor metrici KPI și indicatori KRA.

În acest articol, vom discuta tot ce trebuie să știți despre KPI și KRA – definiții, exemple și comparație KRA vs KPI.

În al treilea trimestru al anului 2021, Statele Unite au asistat la formarea over 356K noi afaceri. Adică 3869 de firme sunt înregistrate zilnic.

Susținerea afacerii dvs. în mediul de afaceri dinamic și traficat de astăzi este un coșmar.

Ce este și mai rău? Dacă nu aveți valorile potrivite pentru a măsura creșterea, afacerea dvs. ar putea ajunge printre 50% din startup-uri care eșuează în primii 5 ani.

Când vine vorba de măsurarea progresului, KPI-urile și KRA-urile sunt două valori semnificative care îi ajută pe proprietarii de afaceri să analizeze rata de succes a afacerii lor.

Dar, s-ar putea să vă gândiți: Ce sunt KPI-urile și KRA-urile?

KRA înseamnă Key Responsibility Areas. În timp ce KPI-urile se referă la indicatorii cheie de performanță.

Dar acești termeni sunt mai mult decât abrevieri. Ele sunt roțile pentru a vă conduce afacerea (indiferent cât de mică sau mare) prin toate șansele.

Să înțelegem ambele valori cheie, începând cu KPI.

Tot ce ar trebui să știți despre KPI

Ce este un KPI?

Indicatorii cheie de performanță (KPI) sunt un set de măsurători cuantificabile utilizate pentru a evalua performanța unei companii într-o anumită perioadă.

Puteți avea KPI pe termen lung care se concentrează pe obiectivele generale de afaceri ale organizației dvs. sau KPI pe termen scurt care se concentrează pe anumite persoane sau departamente.

KPI-urile ajută la creșterea strategică a fiecărui domeniu al afacerii dvs. – HR, finanțe, marketing și vânzări.

Tipuri de KPI

Indicatorii cheie de performanță vin sub diferite forme pentru a se potrivi obiectivelor dvs. de afaceri. În timp ce unele sunt utilizate în mod obișnuit pentru a calcula progresul lunar, altele determină eficient succesul pe termen lung.

Dar printre soiuri, un lucru rămâne comun – măsurarea obiectivelor strategice. Să ne uităm la tipurile de KPI care intră în joc.

#1. KPI-uri strategice

Indicatorii cheie de performanță strategici sunt utilizați pentru a determina modul în care se descurcă organizația la un moment dat. Aceștia joacă un rol major în analiza obiectivelor de afaceri pe termen lung.

Exemple: Rentabilitatea investiției (ROI), Venitul anual, Cota de piață etc.

#2. KPI-uri operaționale

KPI-urile operaționale măsoară eficiența, calitatea și coerența operațiunilor de zi cu zi. Ele măsoară performanța obiectivelor pe termen scurt. În mare parte, procesele și eficiența organizațională.

Exemple: vânzări lunare, costuri medii lunare de transport, vânzări în funcție de regiune, cost pe achiziție (CPA)

  13 Cel mai bun software de înregistrare a jocurilor pentru a captura jocul

#3. KPI-uri în urmă și lideri

KPI-urile întârziate urmăresc performanța sarcinilor care au avut loc deja. Directorii folosesc acest lucru pentru a măsura realizările unui anumit obiectiv pe o perioadă de timp.

Exemple: măsurarea traficului pe site-ul web, a numărului de persoane care participă la un eveniment și a veniturilor obținute printr-un program sau campanie.

Pe de altă parte, KPI-urile de vârf ajută la prezicerea rezultatelor sau a stării viitoare a unei afaceri.

De exemplu, întreprinderile pot folosi indicatori precum creșterea locurilor de muncă, interesul pentru noi piețe sau nivelurile șomajului pentru a prezice diferite rezultate pentru organizația lor.

Ce înțelegeți prin KPI-uri calitative și cantitative?

KPI-urile calitative au o „caracteristică descriptivă”, în general o opinie sau o trăsătură. Sunt utilizate pe scară largă pentru măsurarea satisfacției clienților sau angajaților prin sondaje.

Cu toate acestea, sondajul în sine este de natură calitativă. Dar, măsurile se bazează pe opinii și interpretări individuale.

KPI-urile cantitative, pe de altă parte, au caracteristici măsurabile. Au totul de-a face cu numerele – numărul de articole vândute, vânzările lunare, cursurile asistat, apelurile gestionate. Sunt cei mai populari si utilizati indicatori de performanta.

Ambele au propriul lor grad de măsurare.

Indicatori cheie de performanță de măsurat pentru orice organizație

Deși diverși indicatori pot măsura performanța unei companii, am enumerat cinci indicatori cheie de performanță pentru orice organizație.

  • Creșterea veniturilor: Urmărirea și monitorizarea creșterii veniturilor dvs. este un aspect vital. Vă poate ajuta să preziceți sustenabilitatea și progresul afacerii dvs. în viitorul apropiat.
  • Fluxuri de venit: monitorizarea performanței fiecărui flux de venit, cum ar fi venitul per client, venitul pe vânzare și alte fluxuri de venituri esențiale, vă poate ajuta să vă dați o imagine exactă a creșterii.
  • Rentabilitatea în timp: afacerea dvs. este într-un punct orb fără acest KPI. Vă permite să măsurați veniturile și cheltuielile suportate de-a lungul timpului și să calculați profitul total (și este suficient pentru a supraviețui?), ajutându-vă astfel să reduceți costurile după cum este necesar.
  • Satisfacția clienților: este simplu, organizația ta nu va supraviețui fără clienți. Indiferent dacă este profit sau nonprofit, orice organizație trebuie să se asigure că livrează clienților.
  • Capitalul de lucru se referă la fondurile necesare desfășurării operațiunilor de afaceri de zi cu zi. Urmărirea acestei valori asigură că organizația este bine finanțată și autosuficientă pentru a supraviețui.

Cum să dezvoltați KPI-uri?

Poate fi copleșitor să măsori totul cu atât de multe date brute la îndemână.

Cu toate acestea, este înțelept să măsurați doar indicatorii cheie de performanță pentru a vă ajuta să vă atingeți obiectivele dorite de afaceri. Iată câteva lucruri importante de luat în considerare atunci când dezvoltați KPI-uri.

#1. Definiți utilizarea KPI-urilor

Discutați cu subordonații sau directorii implicați direct sau indirect în proces. Întrebați-i ce vor să obțină într-un anumit interval de timp și cum o vor face. Acest lucru vă va ajuta să definiți KPI care sunt valoroși și de încredere.

#2. Coincideți-le cu obiectivele dvs. de afaceri

Dacă KPI-urile dvs. nu coincid cu obiectivele dvs. optime de afaceri, este posibil să vă îndreptați într-o direcție greșită.

Indiferent dacă utilizați KPI-uri pentru anumite operațiuni sau campanii specifice, aceștia trebuie să se raporteze la obiectivele dvs. de afaceri.

La urma urmei, fiecare operațiune este dedicată viziunii pe termen lung a companiei. La fel ar trebui și KPI-urile dvs.

#3. Scrieți KPI-uri SMART

SMART în termeni de afaceri se referă la Specific, Măsurabil, Atins, Realist și Limitat în timp.

De exemplu, „Creșteți vânzările cu 20% până la sfârșitul acestui an financiar și reduceți ratele de abandon cu 5% în 5 luni”.

#4. Fii clar și precis

În cele din urmă, KPI-urile sunt construite pe date brute și, de aceea, alfabetizarea datelor este importantă.

Toată lumea din organizație ar trebui să înțeleagă ce sunt KPI-urile, cum să lucreze cu date și să ia decizii bazate pe date care au un impact pozitiv asupra obiectivelor generale de afaceri.

  Cum să convertiți un fișier CSV în VCF pentru a transfera contacte

#5. Evitați KPI Stuffing

A avea o abundență de date brute nu înseamnă că trebuie să explorați fiecare KPI cunoscut.

KPI-urile ar trebui să fie utilizate pentru cele mai importante obiective. Evitați măsurarea KPI-urilor nedorite pentru a avea planuri și criterii de referință clare pentru afacerea dvs.

Care sunt obiectivele SMART?

SMART în obiectivele inteligente se referă la Specific, Măsurabil, Realizabil, Relevant și Limitat în timp. Acești parametri asigură că obiectivele dumneavoastră se bazează pe așteptări realiste și sunt realizabile într-un anumit timp. Crearea obiectivelor SMART elimină presupunerile, stabilește un calendar clar, face obiectivele dvs. măsurabile și generează rezultate mai bune.

Acum că știți multe despre KPI, să înțelegem KRA.

Tot ce ar trebui să știți despre KRA

Ce este KRA?

Zona cheie de responsabilitate sau zona cheie de rezultate se referă la o listă scurtă de obiective măsurabile pentru angajații unei organizații.

KRA-urile fiecărui angajat variază în funcție de profilul său de muncă, experiență și așteptări, cum ar fi:

  • KRA pentru un manager de vânzări poate fi numărul total de vânzări dintr-un trimestru
  • KRA pentru un manager de resurse umane poate fi rata de uzură și satisfacția angajaților
  • KRA pentru un administrator financiar poate fi de reducere a costurilor și de contabilitate

KRA-urile îi ajută pe angajați să înțeleagă mai bine ce se așteaptă de la ei și îi încurajează să lucreze spre un obiectiv destinat.

De ce sunt zonele cheie de rezultate (KRA) importante pentru companii?

80% din consecinte provin din 20% din cauze, spune the Principiul Pareto.

Aplicând acest principiu în afaceri, 80% din valoarea muncii tale provine din 20% din munca depusă de tine și angajații tăi.

Prin urmare, trebuie să înțelegi și să identifici rezultatele așteptate de la fiecare angajat, adică 20% din munca ta.

Odată ce ați identificat domeniile cheie de rezultate, aceștia au capacitatea de a vă conduce succesul pe termen lung prin alinierea acțiunilor angajaților cu obiectivele strategice ale companiei dumneavoastră.

Pe lângă asta, determinarea KRA contribuie și în multe alte moduri la organizație.

  • Delegații lucrează în mod egal
  • Gestionează sarcinile și urmărește performanța
  • Crește productivitatea angajaților
  • Măsurarea periodică a rezultatelor
  • Asigură uniformitate față de obiectivele companiei

Obstacole în identificarea, înțelegerea și utilizarea KRA-urilor

Deși dezvoltarea unor KRA bune nu este o știință rachetă, obstacolele comune creează uneori probleme.

  • Lipsa de claritate: crearea de KRA care implică două părți – angajatul și angajatorul. Acest lucru creează uneori confuzie cu privire la sarcinile și rezultatele asupra cărora angajații ar trebui să se concentreze.
  • Distragerea atenției: oamenii sunt adesea distrași de la îndeplinirea sarcinilor zilnice care par importante. Dar, în cele din urmă, aceste sarcini adaugă foarte puțină valoare succesului general al organizației.
  • Delegarea muncii: Superiorii care creează KRA-uri pentru juniori impun direct responsabilități, mai degrabă decât să le discute cu subalternii pentru a obține contribuția lor. Acest sistem de identificare a KRA eșuează adesea grav.

Cum se identifică domeniile cheie de responsabilitate?

Nu există o singură dimensiune pentru definirea domeniilor cheie de responsabilitate. Acesta variază în funcție de organizații, departamente și angajați. Prin urmare, este important să identificăm KRA-urile și să lucrați în consecință.

Iată câțiva parametri de care trebuie să țineți cont atunci când identificați KRA.

#1. Obiective organizaționale

Înainte de a atribui munca și responsabilitățile, este obligatorie cunoașterea unei afaceri și a viziunii acesteia.

Asigurați-vă că candidații sunt bine conștienți de ceea ce vor lucra și de modul în care munca lor va contribui la obiectivele pe termen lung ale organizației.

Este chiar mai bine dacă le permiteți angajaților să ia atitudine și să identifice zonele cheie de responsabilitate pentru ei înșiși (puteți adăuga oricând KPI-urile sugerate la cele dorite).

Drept urmare, angajații ar fi mai dedicați responsabilităților lor. Îi va motiva să se grăbească și să muncească mai mult, oferind în mod repetat performanța angajatului lunii.

  Cele mai ușoare modalități de a conversa prin chat video cu familia de Ziua Mamei

#2. Calificativ Educațional

Un alt parametru de luat în considerare la identificarea ACR este superioritatea academică a angajaților sau candidaților.

Nu toată lumea are același potențial și nu toată lumea va oferi aceleași rezultate.

Prin urmare, este important să evaluați calificările educaționale ale candidaților, experiența anterioară, setul de abilități și interesele înainte de a atribui domenii-cheie de responsabilitate.

După ce ați examinat aceste lucruri, decideți ce profil li se potrivește cel mai bine și subliniați domeniile lor cheie de responsabilitate.

Sfat bonus: Recunoașterea punctelor forte ale angajaților și adăugarea acestora la KRA-urile lor le va crește moralul și îi va motiva să facă mai bine în organizația dvs.

#3. Disponibilitatea de a accepta KRA

În ciuda luării în considerare a obiectivelor organizaționale și a evaluării calificării educaționale a candidaților. Angajații trebuie să înțeleagă și să-și accepte KRA-urile de bunăvoie.

Acceptarea responsabilităților cheie de către un angajat va ajuta în mare măsură să-l ajute să aibă performanțe mai bune în organizația ta. Cu toate acestea, trebuie să înțelegeți că comunicarea verbală nu are autenticitate și legalitate în mediul actual.

Prin urmare, asigurați-vă că fiecare responsabilitate pe care o discutați cu un angajat este în întregime documentată.

KRA vs. KPI: Care este diferența?

KRA și KPI sunt două valori cruciale care vă ajută să vă dați seama dacă organizația dvs. se mișcă în direcția corectă sau nu.

Evident, ambele valori sunt foarte dependente una de cealaltă. Deci, haideți să dezvăluim diferența cheie dintre KRA și KPI.

Diferența de bază

KRA-urile se concentrează pe un set de așteptări care sunt definite pentru angajați. Oferă detalii despre toate sarcinile atribuite angajaților și despre ceea ce se așteaptă de la aceste sarcini într-un an financiar.

KPI-urile intră în joc pentru a evalua în mod eficient dezvoltarea și performanța acelor KRA-uri față de obiectivele organizaționale,

Indicatorii cheie de performanță măsoară performanța domeniilor cheie de rezultate definite pentru angajații sau departamentele individuale și determină dacă organizația progresează către obiectivele sale.

De exemplu, unui HR i se cere să angajeze directori de vânzări într-o lună. Acum, să vedem KRA și KPI dedicat acestei sarcini.

Scop: Angajarea a 10 directori de vânzări într-o lună

KRA: Recrutarea și integrarea directorilor de top

KPI: Numărul de directori angajați.

Sper că acum puteți face distincția între KPI și KRA. Vom discuta descriptiv mai multe astfel de exemple mai târziu în articol.

Roluri

Domeniile cheie de rezultate joacă un rol important în înțelegerea cât de bine și-au atins obiectivele generale organizația, departamentele sau angajații.

Este un cadru care conturează domeniul de aplicare al produselor sau serviciilor oferite de organizație.

În timp ce indicatorii cheie de performanță sunt măsuri cuantificabile utilizate de organizații pentru a analiza performanța produselor sau serviciilor lor. Acest lucru, în schimb, ajută organizația să atingă obiectivele pe termen lung.

KPI-urile sunt cele mai recomandate valori de afaceri pentru a evalua succesul organizației dvs. în timp.

Exemple de KRA și KPI-uri pentru diferite profiluri de locuri de muncă

Director de vânzări

KRAsKPIsObiective Capacitatea de a prezenta valoarea globală a produsului și ofertele de asistență care se aliniază cu nevoile clienților Achiziție de clienți noi Adresați-vă la 5 clienți potențiali cu venituri > 10 milioane USD. Desfășurați ateliere și activități de planificare strategică a vânzărilor Programe de dezvoltare a angajaților Desfășurați 2 ateliere despre cele mai bune practici pentru „Vânzarea eficientă”

Desfășurați 3 sesiuni de „instruire pentru generarea de clienți potențiali” în fiecare lună

Manager de resurse umane

KRAsKPIsObiective Dezvoltarea strategiilor de angajare pentru obiectivele organizației pe termen scurt și lung Angajarea unui nou angajat Angajarea și integrarea echipei de vânzări (5 angajați) pentru biroul de vest până la jumătatea lunii noiembrie

Sesiuni individuale de orientare

Implicați-vă cu problemele și preocupările comune ale angajaților. Dezvoltarea și implicarea angajaților. Creați și partajați formulare de feedback pentru angajați la fiecare 4 săptămâni

Rulați sondaje lunare de implicare a angajaților

Managerii IT

KRAsKPIsObiectiveConducerea fazelor de achiziție, dezvoltare, testare și livrare pentru produse tehnologice Migrarea la noul sistem
Migrarea tuturor datelor vechi la noul sistem fără manipulare greșită până la jumătatea lunii noiembrie Asigurați-vă disponibilitatea sistemului 24 de ore pe zi, 7 zile pe an, 365 de zile pe an. Reducerea timpului de nefuncționare a sistemului Asigurați-vă că timpul de nefuncționare a sistemului este mai mic de 10 minute pe săptămână.

Încheierea

KRA-urile și KPI-urile merg mână în mână, deoarece ambele sunt la fel de importante pentru succesul afacerii dvs.

Asocierea acțiunilor angajaților cu obiectivele strategice ale organizației vă poate crește semnificativ șansele de a atinge obiectivele pe termen lung.

Folosind KRA și KPI în tandem, afacerea dvs. va fi un succes.

Ați putea fi, de asemenea, interesat de cum să creați tablouri de bord KPI.