03/28/2024

Întreținerea preventivă explicată în 5 minute sau mai puțin

În lumea dezvoltării de software, întreținerea preventivă se referă la procesul de a privi în viitor pentru a vă asigura că software-ul/sistemul dumneavoastră continuă să funcționeze după cum doriți, cât mai mult timp posibil.

Este posibil să fi achiziționat un sistem sofisticat și costisitor pentru activitățile tale de zi cu zi. De asemenea, puteți alege să aveți o echipă internă de dezvoltatori pentru a crea un sistem care să ajute la operațiuni.

Din păcate, costul software-ului nu se termină în etapa de achiziție. Dacă doriți ca acest software să funcționeze fără probleme, trebuie să investiți în întreținere.

Întreținerea se poate încadra în patru categorii; adaptativ, corectiv, perfectiv și preventiv. Chiar dacă fiecare tip de întreținere are avantaje, atenția noastră astăzi va fi întreținerea preventivă.

În lumea contemporană, întreținerea preventivă se referă la analiza datelor operaționale, învățarea automată și monitorizarea predictivă a stării activelor pentru a optimiza întreținerea și a reduce riscurile de fiabilitate pentru operațiunile de afaceri sau pentru o fabrică.

De ce este importantă întreținerea preventivă?

Scopul principal al întreținerii preventive a software-ului este îmbunătățirea și corectarea defecțiunilor. Întreținerea preventivă este o consecință naturală a evoluției software-ului.

Ca companie, trebuie să fii la curent cu tendințele în schimbare în software pentru a prezenta cea mai bună impresie clienților tăi și pentru a îmbunătăți eficiența platformei tale.

Înainte ca un sistem să fie întreținut complet, acesta trece prin următoarele faze;

#1. Faza de identificare a problemei

Cererile de modificare sunt identificate și atribuit un număr în această fază. Fiecare cerere de modificare (MR) este apoi evaluată pentru a determina tipul de întreținere care i se potrivește. Acest pas este necesar deoarece există diferite tipuri de solicitări de întreținere a software-ului în care fiecare modificare trebuie să fie stocată în depozitul său în funcție de tipul și prioritatea acestuia. Dacă întreținerea preventivă este identificată ca soluție, trecem la pasul următor.

  Procesarea salariilor este mai ușoară decât credeți cu Rippling tipstrick.ro

#2. Faza de analiză a problemei

Domeniul de aplicare și fezabilitatea fiecărei cereri de modificare validate sunt pregătite, iar în acest pas este stabilit un plan. Estimarea inițială a resurselor, informațiile din depozit și documentația proiectului sunt stabilite în această etapă.

Un raport de fezabilitate este pregătit în faza de analiză a problemei. Un astfel de raport va conține următoarele;

  • Impactul așteptat al schimbărilor
  • Obiectivele organizaționale pe termen scurt și lung
  • Soluții alternative disponibile
  • Implicațiile de securitate și siguranță ale exercițiului

#3. Fază de proiectare

Când s-a decis că trebuie făcute modificări, acum este timpul să proiectăm modul în care vor fi efectuate modificări, cum ar fi întreținerea preventivă. În această fază se realizează următoarele;

  • Identificarea modulelor software afectate
  • Modificarea documentației modulului software identificat. Lucruri precum limbajul de proiectare a programului și diagramele fluxului de date sunt evaluate.
  • Dezvoltarea cazurilor de testare pentru noul design
  • Documentarea cerințelor actualizate.

#4. Faza de implementare

Modificările reale ale codului se fac în această fază. În această fază se parcurg următorii pași;

  • Codare și testare unitară.
  • Integrare. Software-ul codificat este integrat cu sistemul existent.
  • Analiza și revizuirea riscurilor. Nu trebuie să așteptați faza de testare pentru a analiza riscurile asociate cu întreținerea. Unele dintre riscurile pe care le puteți evalua sunt furnizarea de backup și eșecul datelor.

#5. Faza de testare

Această fază asigură că nu vor fi introduse noi defecțiuni în sistemul existent. Atributul de intrare va include documentația software actualizată, sistemul actualizat și raportul de revizuire a pregătirii testului. Pachetul software modificat va fi expus testării funcționale a sistemului, testării regresiei și testării interfeței.

#6. Faza Test de acceptare

Odată ce modulul software modificat a fost testat, este timpul să testați dacă sistemul complet integrat funcționează conform așteptărilor. Rolul acestei faze este de a detecta erorile și de a verifica dacă modificările au fost efectuate conform standardelor agreabile.

Unele dintre lucrurile care vor fi verificate sunt sistemul complet integrat, procedurile de testare de acceptare, planurile de testare de acceptare și cazurile de testare de acceptare. Un raport FCA și raportul de testare de acceptare sunt generate la sfârșitul acestei faze.

#7. Faza de livrare

Software-ul modificat este prezentat utilizatorilor finali în această fază. Utilizatorii primesc, de asemenea, fișiere utile și documentație actualizată pentru a descrie modul în care funcționează software-ul. Aceștia sunt pașii tipici din faza de livrare;

  • Auditul configurației fizice (PCA)
  • Utilizatorii sunt informați cu privire la noile modificări
  • Sistemul modificat este instalat, iar utilizatorii sunt informați
  • Este furnizată o prevedere pentru spatele sistemului
  Cele mai bune 7 editoare online gratuite de fotografii AI

Tipuri de întreținere preventivă

#1. Bazat pe utilizare

Întreținerea preventivă bazată pe utilizare se face după utilizarea obișnuită a unui sistem. O astfel de abordare ia în considerare utilizarea zilnică a unui sistem și îl folosește pentru a stabili sau prognoza o dată pentru întreținere sau inspecție.

#2. Bazat pe timp

Întreținere preventivă de bază de timp/calendar după un anumit interval de timp. Poate fi săptămânal, bisăptămânal, lunar, trimestrial, semestrial sau chiar anual. Acțiunea de întreținere este declanșată automat când se apropie data scadentă și au fost create toate comenzile de lucru necesare.

#3. Predictiv

Întreținerea predictivă programează acțiuni de întreținere corective înainte de apariția unei probleme/defecțiuni. Echipa trebuie să evalueze starea sistemului pentru a estima când trebuie efectuată întreținerea. Astfel de sarcini de întreținere sunt programate pentru a preveni defecțiunile neașteptate ale sistemului.

#4. Prescriptiv

Întreținerea prescriptivă merge un pas mai departe și arată când va apărea o defecțiune și cauzele. O astfel de abordare de întreținere preventivă analizează diferitele opțiuni și rezultatele potențiale pentru a atenua riscurile.

Când este necesară întreținerea preventivă?

Pentru a remedia erori și erori

Erorile și erorile pot fi disponibile pe un sistem software. Este posibil ca astfel de erori să nu afecteze operațiunile acum. Cu toate acestea, este posibil să existe o anticipare care poate cauza probleme atunci când introduceți funcții noi. Întreținerea preventivă va fi astfel utilă pentru a remedia aceste erori pentru a evita problemele viitoare.

Produceți operațiuni stabile

Sistemele tind să eșueze atunci când vă așteptați mai puțin. Este posibil să fiți, uneori, forțat să opriți operațiunile în timp ce încercați să remediați probleme, să deranjați pe alții și să pierdeți bani în acest proces. Întreținerea preventivă reduce astfel de întreruperi și asigură că firma dumneavoastră funcționează conform așteptărilor.

Rezolvați problemele care afectează operațiunile înainte ca acestea să apară

Unele rutine simple de întreținere pot reduce problemele legate de linia dvs. de producție. De exemplu, dacă anticipați creșteri ale traficului într-o anumită lună, puteți face modificările necesare pentru a vă asigura că astfel de eventualități nu vă distrug serverele.

Asigură conformitatea cu garanțiile

Este posibil să fi achiziționat un produs/sistem de la alt furnizor. Dacă acel sistem/produs este în garanție și eșuează, majoritatea vânzătorilor vor avea nevoie să dovediți că sistemul/produsul a eșuat nu din neglijență. Întreținerea preventivă este utilă atunci când doriți să eliminați cazurile de neglijență din partea dvs.

Exemple de întreținere preventivă

Reconstituirea codului

Întreținerea preventivă a software-ului poate implica transformarea structurii codului prin reducerea codului sursă. O astfel de abordare poate face codul mai ușor de înțeles sau chiar compatibil cu produsele hardware/software pe care intenționați să le introduceți.

  Ce este „Procesul inactiv al sistemului” și de ce folosește atât de mult CPU?

Optimizarea codului

Este posibil să aveți un sistem care execută toate sarcinile care încă nu sunt optimizate. Optimizarea codului permite programului dvs. să consume mai puține resurse, cum ar fi CPU și memorie. Vă puteți optimiza codul ca mecanism de întreținere preventivă dacă intenționați să introduceți hardware nou sau chiar să reduceți costurile asociate cu un astfel de sistem.

Actualizarea documentației

Documentația este o parte importantă a unui sistem, deoarece explică modul în care funcționează programul și modificările care au fost făcute de-a lungul timpului. Actualizarea documentației asigură că este la zi cu starea curentă a sistemului.

Instrumente pentru întreținere preventivă

Întreținerea software-ului, indiferent de tip, nu se face aleatoriu. Trebuie să te înarmezi cu aceste instrumente dacă vrei o experiență plăcută;

  • Comparator de fișiere. Un astfel de instrument compară două sisteme/fișiere și oferă un raport al diferențelor. Comparatorul de fișiere determină, de asemenea, dacă cele două sisteme sau fișiere sunt identice.
  • Compilator și linker. Compilatorii verifică erorile de sintaxă. În alte cazuri, astfel de instrumente pot fi folosite și pentru a verifica sursa erorilor. Instrumentul de linker este folosit pentru a lega codul compilat la alte componente pentru ca execuția să aibă loc.
  • Depanator. Un depanator urmărește logica programului. Unele browsere, cum ar fi Google Chrome, au un instrument de depanare pe care îl puteți utiliza.
  • Generator de referințe încrucișate. Modificările pe care le faceți codului dvs. trebuie să respecte sistemul existent. Acest instrument va determina modul în care vor fi afectate diferitele componente și modele de cod atunci când este necesară o modificare a unei cerințe.

Resurse de învățare

#1. Ghid complet de întreținere preventivă și predictivă

Ghidul complet de întreținere preventivă și predictivă împărtășește cele mai bune practici, pașii esențiali pentru succes, greșelile și victoriile în întreținerea preventivă pe care autorul le-a câștigat de-a lungul anilor.

Această carte se concentrează pe cele patru aspecte ale întreținerii preventive: psihologic, de inginerie, de management și economic.

#2. Seria Strategii de întreținere Volumul 1 – Întreținere preventivă

Strategia de întreținere explorează importanța întreținerii preventive pentru strategia generală de întreținere a sistemelor unei companii.

Cartea are o diagramă de flux ilustrativă cu toți pașii de urmat atunci când efectuați întreținerea preventivă.

#3. Ghidul inginerului pentru întreținere preventivă

Această carte ghidează documentarea modurilor de defecțiune și a analizei efectelor atunci când se efectuează întreținerea preventivă.

Unele dintre lucrurile pe care le veți învăța includ; documentarea codurilor de defecțiune și a ierarhiilor de sistem/active, evaluarea riscurilor și analizarea modurilor de defecțiune.

#4. Fundamentele întreținerii preventive

Fundamentele întreținerii preventive oferă pași sensibili din punct de vedere economic și ușor de urmat în întreținerea preventivă.

Ghidul bazat pe rezultate detaliază cauzele defecțiunilor, modul de identificare și corectare a defecțiunilor și procesul de întreținere.

Concluzie

Este destul de evident că întreținerea preventivă este importantă dacă nu doriți ca sistemele dumneavoastră să se rupă și să asigure continuitatea operațiunilor. Costurile asociate cu întreținerea preventivă vor varia în funcție de modificările instituite. Având un plan de întreținere se asigură că procesul este fără probleme.

De asemenea, puteți explora unele dintre cele mai bune instrumente de testare a software-ului.

x