Iată cum să eliberezi cu ușurință spațiu în stocarea ta OneDrive

Într-o lume digitală în continuă expansiune, serviciile de stocare în cloud, cum ar fi OneDrive, au devenit esențiale pentru gestionarea fișierelor și documentelor. Cu toate acestea, pe măsură ce stocarea devine plină, utilizatorii se pot confrunta cu probleme precum sincronizarea fișierelor și primirea de e-mailuri cu atașamente. Când OneDrive atinge limita de stocare, fișierele nu se mai sincronizează, iar Outlook poate omite e-mailurile importante cu atașamente. De aceea, este crucial să gestionăm eficient stocarea noastră în OneDrive, eliberând spațiu rapid pentru a face loc fișierelor și e-mailurilor noi. Acest ghid îți va arăta cum să eliberezi stocarea OneDrive într-un mod simplu și eficient.

1. Golește Coșul de reciclare al OneDrive

Când ștergi un fișier din contul tău OneDrive, acesta este trimis în coșul de reciclare. Deoarece fișierele din coșul de reciclare contează pentru stocarea ta OneDrive, este esențial să îl curăți frecvent. Deși OneDrive păstrează fișierele șterse în coșul de reciclare timp de 30 de zile, poți să le ștergi manual pentru a elibera instantaneu spațiu.

Pentru a goli coșul de reciclare, dă clic dreapta pe pictograma OneDrive din bara de activități Windows (colțul din dreapta jos) și selectează Coș de reciclare. Dacă nu ai aplicația desktop, loghează-te în OneDrive web, apoi dă clic pe pictograma Coș de reciclare din panoul de navigare din stânga.

Parcurge articolele din coșul de reciclare pentru a te asigura că nu ștergi nimic important. Pentru a șterge toate articolele, dă clic pe opțiunea Golește coșul de reciclare de sub bara de căutare din partea de sus. Dacă nu, poți selecta articolele individuale și apoi dă clic pe Șterge pentru a le elimina definitiv.

Poti face acest lucru și utilizând aplicația OneDrive pe telefonul tău. În versiunea Android a aplicației, accesează tab-ul Eu din partea de jos și apasă pe Coș de reciclare. Apoi, alege Șterge tot pentru a goli coșul de reciclare. Pe iOS, apasă pe pictograma profilului din colțul din stânga sus, alege Coș de reciclare, selectează toate fișierele pe care dorești să le ștergi și apoi apasă pe Șterge.

2. Șterge fișiere mari și inutile

Cu coșul de reciclare golit, să vedem ce anume ocupă cel mai mult spațiu folosind opțiunea Gestionare stocare în OneDrive. Pentru a identifica fișierele care ocupă mult spațiu, dă clic dreapta pe pictograma OneDrive din bara de activități și alege Setări. În colțul din stânga jos, dă clic pe Gestionare stocare. Aceasta va deschide contul tău OneDrive pe web.

Dacă nu ai aplicația desktop, loghează-te în OneDrive web, dă clic pe Setări (pictograma roată dințată) în colțul din dreapta sus și alege Opțiuni sub setările OneDrive.

Paginile de rezumat al stocării arată cât din stocarea OneDrive este folosită de fișiere și atașamente Outlook. Dă clic pe linkul OneDrive și așteaptă ca acesta să-ți populateze ecranul cu fișierele și folderele tale.

În mod implicit, OneDrive sortează lista după cele mai mari fișiere din contul tău. Ideea este de a găsi fișiere mari, dar mai puțin importante, pe care le poți șterge sau muta altundeva.

Backup al fișierelor pe unitatea locală

Ștergerea unui fișier din contul tău OneDrive pe web îl va șterge și din folderul OneDrive de pe computer sau smartphone, și invers. Așadar, dacă ai un fișier sau folder în OneDrive pe care nu dorești să-l mai stochezi în cloud, dar dorești să păstrezi o copie pe computer, va trebui să-l mutați din folderul OneDrive înainte de a-l șterge.

Pentru a crea un backup, dublu-clic pe pictograma OneDrive din bara de activități pentru a deschide folderul OneDrive. Răsfoiește fișierele și folderele, selectează un fișier pe care vrei să-l copiezi, apasă Ctrl + C pentru a-l copia și apoi mută-l într-un alt folder de pe unitatea ta.

Acum, în OneDrive web, selectează toate fișierele pe care dorești să le ștergi și apasă pe Șterge în colțul din stânga sus. Apasă pe Șterge din nou pentru a confirma acțiunea. După ce ai șters fișierele, golește din nou coșul de reciclare pentru a le elimina definitiv și pentru a-ți recâștiga spațiul de stocare. Dacă nu poți șterge anumite fișiere, consultă ghidul nostru pentru a rezolva problemele legate de ștergerea fișierelor în OneDrive.

Nu uita că fotografiile pot ocupa mult loc în stocarea ta OneDrive. Pentru a curăța biblioteca foto, deschide opțiunea Fotografii din panoul din stânga, selectează toate imaginile pe care nu vrei să le păstrezi și apasă pe Șterge.

3. Optimizează setările de sincronizare OneDrive

În mod implicit, OneDrive salvează folderele standard de pe computerul tău, inclusiv Documente, Desktop și Poze. Prin optimizarea setărilor de sincronizare OneDrive, poți asigura că numai articolele importante sunt stocate în cloud. Pentru a activa sincronizarea selectivă, urmează acești pași:

  • Dă clic dreapta pe pictograma OneDrive din bara de activități și alege Setări.
  • Mergi la tab-ul Sincronizare și Backup și dă clic pe Gestionare Backup în dreapta.
  • Dezactivează toate comutatoarele pentru folderele pe care nu dorești să le mai backup-ezi.
  • Apasă pe Oprește backup când primești dialogul Ești sigur că vrei să oprești backup-ul folderului? Apoi, apasă pe Închide.
  • Evită salvarea fișierelor neesențiale și mari în folderul Documente pentru acces ușor. OneDrive va sincroniza toate fișierele din aceste foldere, umplându-ți rapid spațiul de stocare din cloud. Managementul disciplinat al fișierelor este cheia pentru gestionarea eficientă a spațiului limitat de stocare în cloud.

    4. Optimizează atașamentele de e-mail

    Atașamentele de e-mail Outlook contează acum pentru stocarea OneDrive, în loc de stocarea de e-mail Outlook. Pentru un profesionist, atașamentele de e-mail se pot acumula rapid, ocupând cei 5GB de stocare gratuită oferiți de OneDrive. În cele din urmă, e-mailurile cu atașamente nu vor mai veni, deoarece nu există spațiu pentru a le stoca.

    O soluție pentru aceasta este să ștergi atașamentele mari din Outlook. Din păcate, nu poți șterge un atașament fără a șterge e-mailul în sine. Așadar, salvează orice informație critică și atașamente pe unitatea ta locală sau pe un alt serviciu de stocare în cloud înainte de a curăța atașamentele.

    Pentru a șterge atașamentele de e-mail, deschide OneDrive pe web, dă clic pe Setări în colțul din dreapta sus și alege Opțiuni. Sub Gestionare stocare, dă clic pe linkul Outlook (Atașamente).

    Aceasta îți va deschide contul Outlook și îți va arăta toate e-mailurile cu atașamente. Verifică și selectează e-mailurile cu atașamente pe care le consideri sigure pentru a fi eliminate și dă clic pe Șterge.

    Apoi, deschide tab-ul Elemente șterse din panoul din stânga, alege toate articolele și apasă pe Șterge pentru a goli coșul de reciclare.

    5. Mută fișiere în stocare externă sau în alt serviciu de cloud

    Dacă stocarea ta OneDrive este pe punctul de a se termina, ar trebui să faci un backup al datelor tale pe o unitate de stocare externă. Unitățile externe sau stick-urile USB sunt modalități fiabile de a face backup pentru cantități mari de date local.

    O altă soluție este să migrezi fișierele tale într-un alt serviciu de stocare în cloud, cum ar fi Google Drive, care oferă o stocare generos de 15GB gratuit. Dacă ai nevoie de mai mult spațiu, poți să te abonezi la Google One, care începe de la 1,99 USD pe lună pentru 100 GB de spațiu de stocare, împreună cu alte beneficii.

    6. Ia în considerare îmbunătățirea planului tău de stocare

    Dacă rămâi cu OneDrive, ia în considerare îmbunătățirea planului tău de stocare. Microsoft nu oferă planuri premium OneDrive, dar oferă stocare suplimentară prin planurile sale Microsoft 365.

    De exemplu, planul de bază Microsoft 365 oferă 100 GB de stocare pentru 19,99 USD pe an, pe lângă alte beneficii, cum ar fi accesul fără reclame la Outlook, acces la aplicațiile Office pe web și mobil, protecție împotriva ransomware-ului pentru fișiere și fotografii OneDrive și acces la suportul Microsoft.

    Dacă ai nevoie de mai multă stocare, planul Microsoft 365 Personal va costa 6,99 USD pe lună pentru 1 TB de stocare, plus acces la aplicații desktop premium, inclusiv Office, Clipchamp, Teams, Microsoft Defender și multe altele.

    Sperăm că, cu sfaturile pe care le-am recomadat, nu va trebui să îți îmbunătățești stocarea OneDrive. Prin aplicarea celor mai bune practici de gestionare a stocării, poți preveni umplerea rapidă a stocării tale OneDrive.