Ghidul complet pentru comerțul electronic

Dacă ați cumpărat sau vândut vreodată vreun produs prin intermediul platformelor online, ați făcut parte din comerțul electronic.

În ultimii ani, comerțul electronic a devenit un model de afaceri popular în lume. Conform acestui model, companiile își vând produsele prin site-uri web, aplicații sau piețe online. Cu toate acestea, dacă unele companii fizice folosesc afiliați pentru a-și vinde produsele, acestea sunt considerate și comerț electronic.

Fie că sunteți o companie care dorește să pășească în lumea comerțului electronic sau cineva interesat să cunoască despre acest model de afaceri, acest ghid este pentru dvs. Continuați să citiți pentru a afla totul despre comerțul electronic și aspectele sale.

Cuprins

comerțul electronic și evoluția acestuia

eCommerce se referă la cumpărarea și vânzarea online de produse. Puteți vinde produse prin site-ul dvs. web, aplicația sau piețele online precum Amazon și eBay. În prezent, există diferite modele de comerț electronic, cum ar fi B2B (business to business), B2C (business to client), C2C (de la client la client) și D2C (direct la client).

Vă puteți crea propriul site de comerț electronic folosind platforme precum Shopify, Adobe Commerce (cunoscut anterior ca Magento) Wix, BigCommerce, WooCommerce etc. Dintre acestea, Shopify este cel mai popular, deoarece oferă o varietate de aplicații și teme pentru site-urile de comerț electronic. . De asemenea, puteți afla despre alternativele Shopify din articolul nostru despre concurenții Shopify.

Comerțul electronic nu este o invenție recentă, deoarece datează de mai bine de 50 de ani. Începutul său a fost marcat de lansarea CompuServe în 1969, care este considerată astăzi prima companie de comerț electronic. După 10 ani, comerțul electronic și-a început călătoria cu prima tranzacție electronică.

Prima piață online Book Stacks Unlimited a fost lansată pentru prima dată în 1992, care s-a mutat pe internet în 1994. Lansarea browserului Netscape în 1994 a făcut ca oamenii să participe mai ușor la comerțul electronic. În următorii câțiva ani ai acestui deceniu, lumea a fost martorul unor lansări majore în această industrie – Amazon și eBay în 1995, PayPal în 1998 și Alibaba în 1999.

La începutul anilor 2000, atât Walmart, cât și Costco au început să ofere clienților lor facilități de cumpărături online. Pe măsură ce acest model de afaceri continuă să crească, China a devenit cea mai mare piață pentru comerțul electronic în 2013. Comerțul electronic a cunoscut un impuls masiv în anii Covid la nivel mondial, în special în țările care au optat pentru blocare pentru o perioadă lungă.

Caracteristici esențiale ale unui site de comerț electronic

  • Interfața de utilizare ușor de utilizat și navigarea lină sunt o necesitate pentru site-urile de comerț electronic pentru o experiență pozitivă a utilizatorului.
  • Deoarece din ce în ce mai mulți oameni accesează site-uri web de pe dispozitive mobile, designul site-ului de comerț electronic ar trebui să fie receptiv.
  • Produsele de pe site ar trebui să aibă descrieri generale, întrebări frecvente și recenzii ale utilizatorilor pentru a influența vizitatorii.
  • Utilizatorii ar trebui să poată efectua căutări pe site și să folosească filtre pentru a-și afla produsele preferate rapid și ușor.
  • Un site de comerț electronic ideal ar trebui să ofere mai multe opțiuni de plată pentru confortul utilizatorilor.
  • Ar trebui să aibă o politică de returnare și rambursare transparentă și simplă.

Cum să faci un site de comerț electronic mai ușor de utilizat

  • Asigurați-vă că paginile web se încarcă rapid pe site-ul dvs. de comerț electronic
  • Aveți o bară de căutare avansată folosind soluții de căutare pentru comerțul electronic
  • Faceți cele mai bune vânzări și produsele conexe vizibile pe site
  • Organizați corect produsele în funcție de categorii populare
  • Evidențiați oferte promoționale și reduceri pentru o implicare mai mare
  • Adăugați fotografii HD, descrieri detaliate, întrebări frecvente și videoclipuri ale produselor
  • Oferiți mai multe opțiuni de plată de încredere pentru cumpărători
  • Utilizați culori și design plăcut pentru site-ul de comerț electronic

Cum să alegi platforma potrivită de comerț electronic

Trebuie să luați în considerare punctele pentru a cunoaște cea mai bună platformă de comerț electronic pentru afacerea dvs.:

  • SaaS sau auto-găzduit
  • Gazduire si alte cheltuieli
  • Sistem de management al conținutului
  • Tabloul de bord intuitiv și instrumente SEO
  • Suport pentru dispozitive mobile
  • Integrari si pluginuri
  • Relații Clienți
  • Securitate și criptare
  • Scalabilitate
  • Ușurință în utilizare
  • Opțiunea de căutare a filtrului
  • Componentele esențiale ale unei operațiuni de comerț electronic de succes

    Dacă doriți să înțelegeți operațiunile comerciale de comerț electronic, trebuie să cunoașteți componentele sale esențiale. Iată principalele elemente ale comerțului electronic pe care trebuie să le cunoașteți.

      Cum să dezactivați FaceTime pe iPhone, iPad și Mac

    Sisteme de management al comenzilor (OMS)

    Un sistem de management al comenzilor înseamnă gestionarea digitală a întregului ciclu de viață al unei comenzi. Aceasta implică urmărirea tuturor proceselor legate de comenzi, cum ar fi introducerea comenzilor, gestionarea stocurilor, livrarea produselor, serviciul post-vânzare etc. Având un OMS eficient, organizațiile pot avea o perspectivă în timp real asupra experienței clienților și a stocurilor.

    Beneficiile utilizării unui sistem de management al comenzilor

    • Onorarea comenzilor rapidă și precisă
    • Automatizați gestionarea stocurilor
    • Reduceți costurile pentru stocuri
    • Eficientizarea operațiunilor din depozit
    • O platformă centralizată pentru toate canalele
    • Rămâneți la curent cu starea depozitului
    • Rapoarte cuprinzătoare de pe toate canalele de comerț electronic
    • Facturare simplă și transparentă
    • Simplificați comenzile eliminând documentele

    Cele mai bune aplicații pentru gestionarea comenzilor

    Când vine vorba de gestionarea comenzilor, iată câteva aplicații pe care te poți baza:

    1. ShipStation este un software de gestionare a comenzilor care vă permite să vă gestionați toate comenzile online și să automatizați procesul de onorare a comenzilor. Comenzile combinate, comenzile împărțite, filtrele și etichetele de comandă, alertele și diverse stațiuni de comandă sunt caracteristicile evidențiate ale acestei platforme.

    2. Orderhive oferă un singur tablou de bord pentru gestionarea comenzilor pe mai multe canale, astfel încât să obțineți o vedere holistică a comenzilor dvs. de comerț electronic. Acest software de gestionare a comenzilor este personalizabil și vă permite să vă sincronizați fără probleme cu toate canalele de vânzare.

    3. Zoho Inventory este un sistem de gestionare a comenzilor care vă ajută să gestionați comenzile, să continuați cu ambalarea și expedierea și să trimiteți actualizări la livrare. De asemenea, este capabil să urmărească expedierile, să colecteze plăți online, să se integreze cu platforme precum Amazon, Shopify, eBay etc. și să obțină rapoarte aprofundate.

    Sfaturi pentru îmbunătățirea managementului comenzilor pentru companii

    • Integrare perfectă între magazinele online și cele fizice
    • Raționalizați și standardizați-vă procesul
    • Identificați punctele dureroase și lucrați la ele
    • Controlați deficitul de stocuri și incertitudinile legate de expediere
    • Faceți returnările de produse fără efort pentru utilizatori
    • Folosiți date curate și faceți cumpărătorii vizibili în OMS

    Provocări cu care se confruntă companiile în gestionarea comenzilor de comerț electronic

    • Pe măsură ce întreprinderile se extind, sistemul de gestionare a comenzilor de comerț electronic ar putea avea de suferit din cauza inconsecvențelor manuale și a lipsurilor de date.
    • Complexitatea comenzilor în vrac și a comenzilor cu pachete multiple sunt, de asemenea, dificil de gestionat.
    • Majoritatea platformelor de gestionare a comenzilor oferă personalizare limitată; prin urmare, companiile nu îl pot personaliza în funcție de nevoile lor.
    • Incompatibilitatea instrumentelor de gestionare a comenzilor cu aplicațiile externe face, de asemenea, lucrurile dificil de gestionat.
    • Dacă aplicația aleasă nu are toate caracteristicile de care aveți nevoie, companiile de comerț electronic se confruntă cu probleme.
    • Când comenzile vin de pe canale diferite, gestionarea acestora devine dificilă pentru site-urile de comerț electronic.

    Soluții de plată online

    Soluția de plată online este o componentă obligatorie a unei afaceri de comerț electronic. Companiile sau piețele online trebuie să ofere clienților mai multe metode de plată online, astfel încât aceștia să poată plăti imediat, fără probleme.

    Tipuri de metode de plată online

    1. Carduri de credit și de debit

    Aceste carduri sunt opțiuni de plată populare folosite astăzi. Clienții trebuie să introducă numărul cardului, valabilitatea și numărul CVV pentru a efectua plăți cu carduri.

    Atunci când clienții folosesc un card de credit pentru a efectua plăți, nu trebuie să plătească banii imediat. Cu toate acestea, dacă nu reușesc să efectueze o plată minimă către emitentul cardului de credit, ar exista o amendă sau o dobândă.

    2. Portofel digital

    Apple Pay, Amazon Pay și Google Pay sunt exemple populare de portofel digital. Economisește banii clienților pe termen lung, deoarece acestea oferă stimulente pentru a atrage utilizatori.

    Acestea depind de telefonul dvs., așa că fără un telefon cu conexiune la internet, clienții nu vor putea efectua plăți. De asemenea, trebuie să transfere bani în portofel de la bancă înainte de a efectua plata.

    3. Transferuri bancare

    Dacă alegeți să utilizați transferul bancar ca soluție de plată, veți plăti direct din conturile lor bancare către comerciantul de comerț electronic. Chiar dacă nu aveți niciun card de debit sau de credit în contul bancar, aceasta nu va crea probleme.

    Această metodă de plată nu este doar sigură, dar nu are nicio șansă de inversare a plăților sau rambursări. Uneori, aceste plăți sunt întârziate, deoarece clienții trebuie să contacteze banca pentru a finaliza plata.

    4. Criptomonede

    Odată cu creșterea criptomonedei, multe gateway-uri de plată acceptă criptomonede ca mod de plată. Platformele care acceptă criptomonede includ Paypal, Newegg, Microsoft, AT&T și AMC Theatres.

    Cel mai mare beneficiu al utilizării acestei metode de plată online este anonimatul. Clienții își pot păstra identitatea ascunsă în timpul tranzacțiilor. Cu toate acestea, vine cu o taxă de tranzacție pe care trebuie să o plătească rețelei de criptomonede.

    Rolul furnizorilor de gateway de plată în comerțul electronic

    Afacerea comerțului electronic depinde în mare măsură de tranzacțiile electronice; prin urmare, este imposibil să derulați o afacere de comerț electronic fără gateway-uri de plată. De înțeles, furnizorii de gateway de plată joacă un rol esențial în procesarea plăților. În primul rând, funcția sa este de a aproba tranzacția făcută de client față de comerciant.

    Astfel de platforme folosesc mecanisme front-end pentru a colecta, transfera și autoriza informații despre clienți și le furnizează băncii comerciantului în timp real. Astfel, permite procesarea tranzacției. Aceste plăți rapide, ușoare și sigure oferă confort atât clienților, cât și vânzătorilor.

    Companiile de comerț electronic au o varietate de opțiuni în ceea ce privește plata online. Cele populare sunt PayPal, Stripe, GoCardless, WePay, Checkout.com și Braintree. Iată un alt articol despre alternativele PayPal.

    Puteți chiar să adăugați metode de plată pe site-ul dvs. WordPress folosind pluginuri de plată WordPress. Mai mult, multe companii includ metoda de cumpărare Cumpărați acum, plătiți mai târziu (BNPL) pentru mai multe vânzări.

    Lucruri pe care firmele ar trebui să le facă pentru tranzacții securizate

    Afacerile de comerț electronic trebuie să ia următorii pași pentru a securiza tranzacțiile online. Ei pot folosi, de asemenea, soluții de securitate pentru comerțul electronic pentru a reduce infracțiunile precum cardul.

    • Utilizați certificatul SSL pe site-ul dvs
    • Alegeți o platformă de comerț electronic de încredere
    • Evitați stocarea datelor clienților
    • Respectați PCI DSS
    • Verificați adresa de facturare și tranzacția
    • Utilizați criptarea

    De asemenea, utilizatorii Magento pot urma aceste sfaturi de securitate și pot proteja Magento 1 după EOL.

    Software-ul pentru coșul de cumpărături este o aplicație autonomă și un serviciu încorporat care le permite clienților să selecteze și să rezerve articole pentru achiziții viitoare. Aici, oamenii adaugă produse în timp ce navighează pe site.

    Când termină, ei examinează comanda și plata finală, efectuează ajustări dacă este necesar și selectează o metodă de plată. În cele din urmă, clienții examinează comanda completă și adaugă informații de livrare, facturare și plată pentru achiziție.

      Cum să activați sau să dezactivați traducerea în Chrome

    Beneficiile software-ului pentru coș de cumpărături

    • Oferă opțiuni de cumpărături sigure pentru clienții cu plăți securizate
    • Permite cumpărături convenabile cu acces ușor la produsele selectate
    • Funcționează ca un centru de date pentru tendințele și modelele clienților
    • Oferă analize de cumpărături și date de performanță
    • Face procesul de plată fără probleme

    Dacă dețineți o afacere mică și căutați furnizori de soluții pentru coșul de cumpărături, există diverse software-uri disponibile pentru dvs. Cele proeminente includ Ecwid by Lightspeed, OpenCart, SamCart, Snipcart, Shoprocket, Foxy.io și Big Cartel. Avem, de asemenea, un articol cuprinzător pe care îl puteți citi pentru a afla în detaliu instrumentele pentru coșul de cumpărături.

    Cum să alegi software-ul potrivit pentru coșul de cumpărături

    • Decideți obiectivele site-ului dvs. de comerț electronic
    • Căutați caracteristicile de care aveți cea mai mare nevoie
    • Găsiți software pe care oricine îl poate folosi cu ușurință
    • Comparați prețurile sau planurile de abonament
    • Alegeți o aplicație scalabilă
    • Căutați asistență pentru clienți 24/7

    Coșuri de cumpărături activate prin voce: multe coșuri de cumpărături din zilele noastre vă permit să adăugați produse prin comenzi vocale. Această opțiune hands-free devine din ce în ce mai populară cu dispozitivele inteligente de acasă.

    Integrarea social media: o altă tendință care devine populară, în special în rândul tinerilor. Puteți afișa reclame pe rețelele de socializare și puteți permite utilizatorilor să adauge produse în coșul de cumpărături direct de pe rețelele sociale.

    Managementul relatiilor cu clientii (CRM)

    Platforma CRM vă permite să comunicați în mod constant cu clienții și potențialii clienți. Stochează toate datele de interacțiune într-un singur loc și vă ajută să urmăriți călătoriile clienților cu compania dvs.

    Beneficiile utilizării CRM pentru companii

    • Oferiți servicii mai bune clienților dvs
    • Eficientizați procesul de vânzări prin crearea unei conducte
    • Păstrați mai mulți clienți și creșteți loialitatea clienților
    • Obțineți analize și rapoarte detaliate ale datelor clienților
    • Creșteți productivitatea și eficiența colegilor de echipă
    • Aveți o bază de date centrală pentru toate informațiile
    • Comunicați fără probleme cu potențialii potențiali
    • Segmentați clienții și obțineți previziuni precise

    Tipuri de sisteme CRM

    • CRM operațional: eficientizează procesele de afaceri ale unei organizații prin simplificarea acestora.
    • CRM analitic: colectează datele și le analizează pentru a vă oferi informații despre clienți.
    • CRM colaborativ: Acest CRM poate fi utilizat de diferite departamente ale unei companii printr-o comunicare fără întreruperi.

    Există o gamă largă de CRM în cloud disponibile pentru companiile de comerț electronic din care să aleagă. Numele de top includ Salesforce, Hubspot, monday.com, Zoho CRM, Pipedrive, Freshsales și Zendesk Sell. Dacă sunteți în căutarea unui CRM gratuit, puteți consulta acest articol despre instrumentele CRM gratuite.

    Cele mai bune practici pentru implementarea unui sistem CRM

    • Cunoaște-ți obiectivele și problemele
    • Discutați despre importanța acesteia cu colegii
    • Alegeți un CRM personalizabil și scalabil
    • Înțelegeți procesul de lucru și instruiți echipa
    • Creați o echipă internă pentru implementare
    • Implementați noul sistem în etape

    Provocări comune în timpul implementării unui sistem CRM

  • Diferența dintre buget și cost
  • Având obiective clare cu metrici măsurabile
  • Convingerea oamenilor să treacă la CRM
  • Alegerea platformei potrivite (SaaS/self-hosted) pentru implementare
  • Oferirea instruirii necesare personalului cheie
  • Planificarea nevoilor de integrare
  • Securitatea datelor
  • Managementul inventarului

    Gestionarea stocurilor înseamnă cumpărarea, stocarea și vânzarea articolelor pentru a vă asigura că aveți stocul disponibil în cantitatea potrivită. Aceasta implică urmărirea articolelor de inventar de la aprovizionare până la expedierea produsului.

    Beneficiile utilizării managementului inventarului

    • Gestionarea adecvată a stocurilor vă ajută să evitați suprastocurile și epuizarea stocurilor
    • Obțineți o idee mai precisă despre ce să stocați și cât de mult să stocați
    • Urmăriți stocurile și comenzile în așteptare pentru a evita supravânzarea
    • Economisiți bani la gestionarea stocării, asigurare, transport și altele
    • Negociați mai bine cu vânzătorii și furnizorii
    • Profit mai mare prin managementul depozitului și creșterea productivității echipei
    • O experiență mai bună pentru clienți și o rată mai mare de retenție a clienților

    Tipuri de inventar

    • Inventar de materii prime:
    • Acest inventar stochează materia primă necesară producerii produselor finite. Aceste materiale sunt fie obținute, achiziționate, fie produse de propria companie.
    • Inventar de lucru în curs (WIP):
    • Inventarul WIP conține de obicei materialele pe care ați început să le utilizați pe podeaua fabricii dvs., dar fabricarea produsului continuă.
    • Inventar de produse finite:
    • În acest inventar, stocați produsele care sunt gata să fie vândute pe piață. Acest inventar este ușor și simplu de urmărit și de contabilizat.
    • Inventar de întreținere, reparații și operațiuni (MRO): inventarul MRO stochează articolele necesare pentru a vă menține fabrica pe deplin operațională. Lucrurile din acest inventar sunt destinate exclusiv consumului companiei și nu pentru vânzare.

    Diverse tehnici de gestionare a stocurilor

    • Inventar Just-in-Time (JIT): companiile de comerț electronic care urmează această abordare obțin inventar în funcție de nevoile lor, pentru a evita riscul stocurilor moarte.
    • Cantitatea de comandă economică (EOQ): Cu această formulă, puteți afla cât de mult stoc ar trebui achiziționat pentru a minimiza costurile de cumpărare și deținere.
    • Stoc de siguranță: Acest tip de gestionare a stocurilor include un stoc suplimentar pentru a preveni epuizarea stocurilor din cauza previziunilor incorecte.
    • Analiza ABC: Se poate urma această tehnică pentru a clasifica produsele în funcție de valoarea lor.

    Instrumente pentru managementul inventarului

    Există diverse software-uri de gestionare a stocurilor disponibile pentru site-urile de comerț electronic. Unele dintre instrumentele populare sunt:

    Inventarul inFlow

    inFlow Inventory este software-ul potrivit pentru optimizarea procesului de inventar de la capăt la capăt. Are o interfață ușor de utilizat și poate fi integrat fără efort cu platforma dvs. de comerț electronic. Această platformă bazată pe cloud acceptă și implementarea on-premise.

    Cin7

    Cin7 este un alt instrument puternic care poate fi folosit pentru a menține sincronizate colectarea stocurilor, comenzile, depozitul, fluxul de lucru și canalele de vânzare. Vă permite să gestionați procesul de vânzare prin mai multe canale.

    Bol de pește

    Cu gestionarea inventarului Fishbowl, se poate obține o vizibilitate completă asupra depozitului și a fluxurilor de lucru de producție. Platforma are o gamă largă de instrumente eficiente, cum ar fi scanarea și codurile de bare, trasabilitatea și gestionarea activelor, pentru a satisface cerințele dumneavoastră operaționale.

    Prognoza cererii și managementul inventarului: cele mai bune practici pentru comerțul electronic

    Prognoza cererii este foarte importantă în gestionarea stocurilor, deoarece trebuie să fiți pregătit pentru orice creștere bruscă sau scădere a cererii din cauza unor cauze sezoniere sau neașteptate. De exemplu, cererea de îmbrăcăminte formală a scăzut drastic în timpul pandemiei de COVID, deoarece oamenii au început să lucreze de acasă. În astfel de cazuri, devine esențial să adăugați spațiu suplimentar de depozitare pentru a stoca inventarul nevândut. Iată câteva dintre cele mai bune practici pentru prognozarea cererii.

    • Sentiți tendința și cererea eCommerce cu acuratețe
    • Verificați prognoza cu cererea sezonieră
    • Utilizați software de prognoză a cererii
    • Înțelegeți perioada de prognoză
    • Auditează în mod regulat lanțul de aprovizionare
    • Gestionați toate datele de pe o singură platformă
    • Aveți un aspect organizat al cablurilor cu puncte de control QC
      Cum să-ți cumperi prima casă în Skyrim

    Sistem de management al informațiilor despre produs (PIM).

    Sistemul de management al produselor (PIM) vă permite să colectați, să procesați, să stocați și să distribuiți informațiile despre produse către diferite canale de vânzare, cum ar fi site-urile de comerț electronic. Pentru a implementa acest sistem în afacerea dvs. de comerț electronic, trebuie să aveți software PIM pentru a genera și menține informații exacte și unificate despre produse.

    PIM este o stocare centrală pentru toate tipurile de informații despre produse de care ar putea avea nevoie diferitele departamente ale companiei dumneavoastră. De asemenea, ar trebui să poată comunica informațiile din baza de date clienților, comercianților cu amănuntul și angrosilor.

    Caracteristicile cheie ale sistemelor PIM

    • Fusiunea datelor despre produse prin migrarea datelor
    • Depozitul central de produse
    • Opțiune de căutare și filtrare rapidă
    • Gestionarea fluxului de lucru și controale de editare
    • Stocarea informațiilor suplimentare despre produs
    • Gestionați catalogul de produse și relațiile
    • Gestionarea rolurilor și a drepturilor de acces
    • Suport pentru integrare și API-uri

    Tipuri de software PIM

  • PIM cu un singur domeniu: vă permite să gestionați datele dintr-un singur domeniu.
  • Multi-Domain PIM: Vă permite să gestionați și să sincronizați datele de pe mai multe domenii.
  • PIM open-source: aplicația este open-source și poate fi folosită gratuit.
  • PIM bazat pe cloud: software-ul funcționează pe cloud și poate fi accesat de oriunde.
  • Cum să implementați PIM pentru comerțul electronic

    • Concentrați-vă pe strategia și rezultatul PIM
    • Aliniați datele de afaceri necesare
    • Configurați sistemul PIM
    • Migrați informațiile despre produs
    • Integrați PIM cu alte aplicații
    • Proiectați fluxul de lucru și acordați permisiunea
    • Testați sincronizarea și proiectarea datelor
    • Lansați PIM și continuați

    Efectuarea comenzilor și livrarea

    În sectorul comerțului electronic, onorarea comenzilor este procesul care include primirea sau ridicarea, depozitarea, ambalarea, expedierea și livrarea unui articol sau produs către client. De asemenea, poate implica acceptarea retururilor, furnizarea de înlocuiri și rambursarea plății.

    Tipuri de opțiuni de livrare pentru afacerile de comerț electronic

    Companiile de comerț electronic oferă de obicei una sau mai multe dintre opțiunile de livrare clienților lor:

    • Transport gratuit
    • Livrare forfetară
    • Transport Standard
    • Livrare în aceeași zi
    • Livrare peste noapte
    • Livrare în 2 zile
    • Livrare rapidă
    • Livrare locală
    • Transport de marfă
    • Transport international
    • Livrare ecologică

    Mod de calculare a costurilor de expediere pentru magazinul de comerț electronic

    Costul de expediere al unui magazin de comerț electronic depinde de diverși factori, inclusiv de transportator, locația de livrare și opțiunea de expediere. Pentru calcularea costului de transport, puteți utiliza furnizori de servicii de transport și instrumente terțe. Cu toate acestea, trebuie să luați în considerare următoarele pentru calcularea costului de transport.

  • Valoarea pachetului
  • Destinația pachetului
  • Greutatea și dimensiunea pachetului
  • Cât de repede are nevoie pachetul pentru a ajunge la destinație
  • Orice taxe sau taxe suplimentare pentru probleme neașteptate
  • Valori cruciale pentru procesele de expediere și de onorare

    Companiile de comerț electronic trebuie să analizeze aceste valori de onorare a comenzilor pentru a înțelege unde trebuie să se îmbunătățească. Iată formulele pentru calcularea acestor valori:

    Rata de onorare a comenzii

    Rata de onorare a comenzii = (Comenzi livrate la prima încercare / total comenzi expediate) x 100

    Timp de livrare si livrare

    Timp de livrare = Data reală de livrare – data comenzii clientului

    Timp de livrare = data livrării produsului – data comenzii clientului

    Costul de transport ca procent din venituri

    Costul de expediere ca procent din venit = (Costul de transport anual total / Venitul anual) x 100

    Rata de retur

    Rata de returnare = Numărul total de comenzi returnate / numărul total de comenzi onorate.

    Instrumente pentru optimizarea proceselor de expediere și de onorare

    Pentru a optimiza procesul de onorare a comenzilor unei afaceri de comerț electronic, puteți utiliza un ajutor pentru preluare dintr-un număr de aplicații. Cu software-ul de expediere, companiile de comerț electronic pot integra diferiți transportatori în serviciul lor de expediere.

    De asemenea, există producători de șabloane de etichete de expediere care vă ajută să creați etichete personalizate pentru branding și urmărire.

    Strategii pentru reducerea costurilor de transport și îmbunătățirea profitabilității

    • Optați pentru ambalaje rentabile
    • Faceți pachete în dimensiuni mai mici
    • Configurați centre de livrare pentru a reduce distanța de expediere
    • Asigurați livrarea produsului folosind instrumente de verificare a adresei
    • Alegeți livrarea la pachet
    • Negociați prețurile cu mai mulți transportatori
    • Efectuați plata online pentru livrare
    • Alegeți livrarea preplătită și serviciile hibride
    • Obțineți asigurare pentru terți
    • Externalizați operațiunile ori de câte ori este posibil

    Cele mai bune practici pentru expediere și îndeplinire

  • Organizați, optimizați și digitalizați-vă depozitul
  • Automatizați stocarea și alte procese
  • Creați o politică de expediere pentru utilizator și urmați-o
  • Educați-vă personalul pentru a oferi cea mai bună experiență de utilizare
  • Păstrați costul de transport scăzut și transparent
  • Oferiți mai multe opțiuni de livrare, inclusiv transport gratuit
  • Urmăriți comenzile de la început până la sfârșit
  • Comportați-vă responsabil cu orice problemă de onorare a comenzii
  • Provocări comune ale expedierii și îndeplinirii comenzilor

    • Viteză de expediere lentă
    • Locații de expediere la distanță
    • Lipsa împlinirii globale de încredere
    • Oportunități limitate de branding
    • Management ineficient al returnărilor și schimburilor
    • Așteptările clienților de livrare gratuită
    • Produse deteriorate și lipsă
    • Oferirea unui serviciu eficient pentru clienți

    Piețe online

    Piețele online sunt practic platforme de comerț electronic sau site-uri web care conectează vânzătorii cu cumpărătorii. În calitate de vânzător de produse, aveți șansa de a vă prezenta produsele pe astfel de platforme. Când cineva vă cumpără produsul, trebuie să le expediați clientului, în timp ce piața primește un comision pentru fiecare achiziție.

    Beneficiile vânzării pe o piață online

    • Ajungeți la un public mai larg din țări
    • Șanse de îmbunătățire a vânzărilor și a veniturilor
    • Cheltuieli reduse
    • Câștigați cu ușurință încrederea clienților
    • Mai puține probleme tehnice de tratat
    • Serviciu clienți 24/7
    • Facilitate de gestionare a transporturilor și livrărilor

    Riscurile și provocările vânzării pe piețele online

  • Marja de profit scăzută din cauza taxelor vânzătorului și a altor taxe
  • Obligația de a respecta reglementările pieței
  • Control limitat asupra imaginii mărcii
  • Produsele false sunt vândute pe aceeași platformă
  • Concurență neloială cu produsele vândute de proprietarii pieței
  • Plăți întârziate
  • Costul marketingului online
  • Cum să alegeți piața online potrivită pentru produsele dvs

    • Comparați caracteristicile populare ale pieței
    • Reținerea și colaborarea furnizorilor
    • Rata de achizitie si retinere a clientilor
    • Opțiuni de plată și securitatea datelor
    • Interfață ușor de utilizat și site web receptiv
    • Analizează-ți concurenții și vezi unde vând
    • Aflați despre reputația platformei din recenziile online
    • Asistență logistică adecvată pentru preluarea și livrarea
    • Costul abonamentului și alte taxe

    Sfaturi pentru optimizarea listelor de produse

  • Optimizați lista de produse în funcție de piață
  • Creați un titlu descriptiv al produsului
  • Includeți valoarea menționată în declarația produsului
  • Utilizați fotografii HD și videoclipuri explicative
  • Concentrați-vă pe produse la cerere mare
  • Adăugați produsul dvs. în categoria potrivită
  • Concentrați-vă pe SEO pentru a optimiza produsele pentru căutarea populară
  • Cele mai bune practici pentru descrierile și imaginile produselor

    • Descrierea trebuie să conțină toate informațiile relevante
    • Adăugați valoare și beneficiați împreună cu cuvintele cheie relevante
    • Generați descrieri scanabile folosind generatoare de descrieri de produse
    • Utilizați imagini de înaltă calitate optimizate pentru dispozitive mobile
    • Asigurați-vă că imaginile sunt singulare și precise
    • Afișați vederi din mai multe unghiuri și fundal alb

    Cum să creați o călătorie lină de cumpărare în comerțul electronic pentru clienți

    Călătoria clientului eCommerce implică mai multe etape (conștientizare, luare în considerare, decizie, servicii și loialitate). Trebuie să vă asigurați că pot parcurge toate etapele cu confort maxim. De exemplu, puteți face vizibil coșul de cumpărături pe toate paginile pe care le vizitează. Acest lucru îi va ajuta să decidă când vor continua cu achiziția.

    De asemenea, trebuie să automatizați adăugarea adresei de expediere, a adresei de facturare și a detaliilor de plată din profilul clientului. Astfel, nu va fi nevoie ca aceștia să tasteze informațiile în mod repetat. Alegeți un gateway de încredere, cu timp de funcționare ridicat. Orice întârziere în timpul procesării plății poate face clienții să se răzgândească.

    Modalități de a oferi servicii excelente clienților clienților de comerț electronic

    • Adăugați o facilitate de chat live în magazinul dvs. online
    • Fii activ pe platformele de social media
    • Creați o bază de cunoștințe detaliată pentru utilizatori
    • Automatizați serviciul clienți pentru cea mai bună experiență
    • Încercați să rezolvați problemele în prima interacțiune
    • Oferiți clienților servicii consecvente
    • Utilizați o strategie multicanal pentru site-ul dvs

    Feedback-ul clienților pentru îmbunătățirea experienței clienților în comerțul electronic

    Dacă doriți ca clienții dvs. de comerț electronic să aibă o experiență de cumpărături mai bună, trebuie să țineți cont de feedback-ul clienților. Aflați punctele lor dureroase și lucrați continuu la rezolvarea acestora. Companiile pot crea sondaje scurte și simple pentru a colecta feedback-ul clienților.

    Viitorul cumpărăturilor în comerțul electronic

    Viitorul comerțului electronic este într-adevăr luminos, deoarece tot mai mulți oameni folosesc dispozitive mobile pentru a cumpăra produse de pe platformele online. Singurul lucru la care trebuie să fiți atenți sunt tendințele viitoare care ar putea schimba modul în care oamenii cumpără pe platformele de comerț electronic.

    Odată cu prevalența dispozitivelor inteligente, mai mulți oameni vor folosi căutarea vocală pentru a-și găsi articolele preferate. Pe măsură ce companiile se vor concentra mai mult pe experiența utilizatorului, vor încerca să ofere clienților oferte și sugestii mai personalizate. Aici, AI și chatboții vor continua să joace un rol mai important.