Dezvoltarea aplicației Flutter: un ghid complet

Flutter este a doua cea mai populară opțiune de cadru mobil multiplatformă pentru majoritatea dezvoltatorilor, susținând peste 100.000 de aplicații de la lansare, potrivit Statista.

A fost inventat în 2017 de Google și este open-source. Capacitatea sa de a crea aplicații de înaltă calitate și de performanță rapidă care acoperă sistemele de operare mobile – Android și iOS – și alte caracteristici îl fac o alegere bună pentru mulți dezvoltatori.

Dacă sunteți un factor de decizie sau un antreprenor, puteți utiliza Flutter pentru a obține aplicații de înaltă calitate pentru afacerea dvs. la un preț accesibil.

Dacă v-ați gândit să utilizați Flutter, acum este un moment bun pentru a începe. În acest articol, veți afla cum vă poate ajuta Flutter ca dezvoltator și cum îl puteți folosi pentru a vă împuternici produsele.

Ce este Flutter?

Flutter este un cadru open-source, numit ocazional Software Development Kit (SDK), folosit pentru construirea de aplicații multiplatformă compilate nativ. Puteți crea soluții mobile, web și Mac dintr-o singură bază de cod.

Flutter cuprinde un cadru – un set de componente reutilizabile ale interfeței cu utilizatorul (butoane, formulare, glisoare etc.) pe care le puteți personaliza în funcție de nevoile dvs. și un SDK – un set de instrumente care include cadre, biblioteci și API-uri pentru a vă ajuta în dezvoltarea de aplicații complet funcționale.

Cadrul Flutter este scris în limbajul de programare Dart, dezvoltat de Google, care se concentrează în mare măsură pe front-end.

De ce ai nevoie de Flutter ca dezvoltator?

Spre deosebire de menținerea a numeroase biblioteci în Java, JavaScript, Swift pentru Android și iOS, toate pentru o singură aplicație în mai multe sisteme de operare (OS), Flutter vă înconjoară tot codul într-o singură limbă, iar această structură se potrivește dezvoltării încrucișate. Desigur, gestionarea codului pentru toate aplicațiile dvs. la un moment dat economisește timp dezvoltator.

Puteți utiliza compilarea în fracțiune de secundă a lui Flutter pentru previzualizări instantanee. În acest caz, puteți utiliza funcția de reîncărcare la cald a Flutter pentru a analiza modificările codului și pentru a ajusta în consecință. De asemenea, puteți accesa codul sursă Flutter și îl puteți modifica pentru a se potrivi nevoilor dvs., facilitând codificarea și construirea de aplicații.

Ce face Flutter unic?

Flutter are reputația de a economisi timp pentru procesele și costurile de dezvoltare a aplicațiilor și ajută la construirea de aplicații cu design interactiv pentru utilizator și animații fluide.

Dacă doriți să învățați Flutter, cel mai bine ar fi să aveți o familiaritate solidă cu acesta, astfel încât, atunci când o faceți, să puteți sări peste părțile introductive și să începeți să învățați. Iată o detaliere a caracteristicilor sale cheie:

  • Suport pe mai multe platforme: Flutter dezvoltă aplicații compilate nativ dintr-o singură bază de cod mobil, web și desktop. În dezvoltarea de aplicații mobile, nu trebuie să scrieți cod pentru mai multe aplicații, să zicem pentru Android și iOS, economisind timp și durerea de cap de a dezvolta numeroase aplicații. Acest lucru reduce și costurile.
  • SDK disponibil și funcții native: Flutter își folosește codul nativ, API-urile platformei și integrările terță parte, simplificând procedurile de dezvoltare și, astfel, o experiență bună pentru dezvoltatori.
  • Widgeturi: Flutter are numeroase modele specializate pe care le puteți personaliza în funcție de nevoile dvs.
  • Reîncărcare la cald: atunci când faceți modificări în codul dvs., această funcție vă permite urmărirea modificărilor codului dvs. instantaneu. Flutter indică actualizări care sunt evidente pentru aplicația în sine.
  • Sursă deschisă: Flutter este în întregime gratuit și open source. Puteți integra diverse pachete și biblioteci terță parte în aplicația dvs., fie că este vorba de videoclipuri, chat-uri, reclame sau alte funcții.
  •   Cum să actualizați Ubuntu Server

    În continuare, vom explora câteva dintre avantajele utilizării Flutter.

    Avantajele utilizării Flutter

    #1. Interfața de utilizare pentru logică de afaceri pe toate platformele

    Flutter oferă cea mai bună modalitate de a partaja codul între platforme. În acest caz, nu trebuie să construiți componente specifice platformei pentru a reda interfața de utilizare; ai nevoie doar de pânza pe care să desenezi.

    #2. Timp redus de dezvoltare a codului

    Dacă lucrați la o aplicație Android de dimensiuni medii, este nevoie de până la 40 de secunde pentru a ajusta o funcție de aspect. Funcția de reîncărcare la cald încorporată face modificările dvs. aproape instantanee.

    #3. Viteza de timp de piață crescută

    Dacă utilizați Flutter pentru dezvoltarea aplicației dvs., aveți nevoie de jumătate din forța de muncă necesară în loc să elaborați două aplicații separate, de exemplu pe Android și iOS.

    Acest lucru vă economisește timp, deoarece nu trebuie să scrieți cod specific platformei, totuși veți obține imaginea dorită pe toate platformele dvs.

    #4. Asemănarea cu dezvoltarea aplicației native

    Abordarea tehnologică de astăzi pentru construirea de produse digitale acordă prioritate experienței utilizatorului (UX). Cu Flutter, puteți crea animații mai bune cu interfața de utilizator (UI); Flutter este integrat direct în codul mașinii, eliminând erorile de performanță în procesul de clarificare.

    #5. Creștere rapidă a aplicațiilor

    Puteți accesa multe widget-uri pentru dezvoltarea dvs., prin urmare, o dezvoltare și o creștere mai rapidă. Dacă urmăriți și piața pentru aplicația dvs., puteți utiliza Flutter pentru a crea aplicații fără blocare. Utilizatorilor le place, iar această experiență îi entuziasmează să împărtășească produsul dvs., crescând domeniul său de piață.

    #6. Caracteristici de design minimalist

    Dacă doriți să utilizați widget-uri distincte pentru aplicația dvs., Flutter vă permite să creați altele noi și fie să le utilizați independent, fie să le combinați cu cele existente. Această abordare este vitală pentru a oferi cele mai bune modele ușor de utilizat.

    Dezavantajele utilizării flutterului

    #1. Biblioteci

    În calitate de dezvoltator, aveți nevoie de biblioteci terțe pentru anumite funcționalități din software-ul dvs. În timp ce bibliotecile terțe sunt gratuite, open-source și ușor disponibile, acesta nu este cazul Flutter.

    Este un cadru nou și încă evoluează și se îmbunătățește; poate fi necesar să așteptați niște taxe de trecere, să vă construiți propria dvs. sau, într-un caz mai rău, să găsiți o altă opțiune pentru dezvoltarea pe termen lung.

    #2. Integrare

    Integrarea Flutter cu platformele de integrare continuă (CI) poate fi o provocare, spre deosebire de Android și iOS nativ. Poate fi necesar să creați și să mențineți scripturi personalizate pentru construirea, testarea și implementarea aplicațiilor Flutter în procesele CI.

    #3. Suport slab pentru funcții iOS

    Google sprijină Flutter, lăsând suportul iOS în suferință. De exemplu, o aplicație pe iOS șterge toate datele EXIF ​​despre fotografierea pe dispozitivele Apple. Drept urmare, fotografia dvs. primește o orientare, locație și gama incorecte. Când te uiți la funcțiile unice de accesibilitate iOS, cum ar fi vocea off, accesul ghidat, subtitrărea și descrierea audio nu sunt bine acceptate în Flutter.

    Cum se creează aplicația Flutter

    Ai petrecut deja mult timp fiind teoretic; haideți să fim tactici și să elaborăm o aplicație simplă care să vă ajute să înțelegeți cum să construiți folosind Flutter.

    Instalarea Flutter

    Veți avea nevoie de un mediu de dezvoltare integrat (IDE) pentru dezvoltarea, crearea și testarea rapidă a software-ului dumneavoastră. Puteți alege între:

  • VS Code – Are toate calitățile dorite într-un IDE, inclusiv ușor și rapid. VS Code a fost o alegere de top pentru dezvoltatori; te poți concentra asupra ei.
  • Android Studio – Pentru a începe cu Android Studio, trebuie doar să configurați SDK-ul său. Instalați pluginurile Flutter și Dart.
  •   Cum să configurați Plex pentru a proiecta filme și emisiuni TV prin Chromecast [Guide]

    Instalați Flutter SDK descărcându-l de pe site-ul oficial Flutter. După descărcare, instalați SDK-ul și faceți clic pe „Adăugați la fișierul cale” pentru a vă asigura că totul este setat.

    Crearea unei aplicații Flutter simple

    În această secțiune, veți construi o aplicație Flutter simplă pentru a înțelege cum funcționează lucrurile. Este de bază să vă oferim un început puternic asupra structurii și metodelor cheie ale lui Flutter. Veți crea o aplicație simplă pentru a spune „Bună lume” unui utilizator.

    Pentru a începe, deschideți terminalul pe VS Code și tastați:

    Flutter create proj_hello_world

    Proiectul este dezvoltat pe structura:

    proj_hello_world

    Există diferite sintaxe pentru diferite aplicații:

    • Android – Pentru a crea aplicații bazate pe Android. Toate implementările realizate pentru Android sunt stocate în acest subdirector.
    • Active – O locație pentru a stoca toate fișierele, cum ar fi imagini etc.
    • iOS – Produce aplicația iOS. Toate implementările pentru aplicația iOS se află în acest subdirector.
    • Lib – Un fișier primar, „main.Dart”, unde este creat unul dintre codurile cheie.
    • Test – Folosit pentru a efectua teste.

    Orice program Flutter va necesita fișierul „main.Dart”. Înainte de orice dezvoltare, trebuie să ștergeți codul existent în fișier; vă rugăm să vă asigurați că ați făcut acest lucru înainte de a continua.

    Apoi, trebuie să aduceți pachetul „Material” pentru a încorpora elementele UI. Copiați și inserați următorul cod în terminalul dvs.

    import 'package:flutter/material.dart';

    Flutter nu este diferit de niciun alt limbaj de programare; execuția începe cu metoda principală.

    void main() => runApp(new HelloWorldApp());

    Widgeturile sunt obiectivul principal al Flutter și sunt tot ceea ce trebuie să ruleze codul tău. Dacă vă întrebați ce sunt widget-urile, este orice lucru care controlează afișajul, cum ar fi butoanele de introducere, o listă, vizualizări de carduri, tabele etc. Întregul dvs. program Flutter este un cerc de multe widget-uri combinate pentru a oferi o interfață excelentă pentru utilizator.

    După cum am menționat mai devreme, veți folosi widget-uri. Pentru fiecare clasă pe care o creați, asigurați-vă că moșteniți clasa widget. Această tehnică împrumută din programarea orientată pe obiecte (OOP). Deoarece aplicația dvs. este simplă și nu are nevoie să salveze stări – un widget fără stat – ar trebui să fie prezentă o metodă de construire.

    class HelloWorldApp extends StatelessWidget {
    @override
    Widget build(BuildContext context) {
    Now comes the main magic-
    return new MaterialApp(
    home: new Material(
    child: new Center(
    child:new Text("Hello world!"),

    Widgetul „centru” va rula elementele, în timp ce „MaterialApp” va împacheta widgetul, unul alcătuit din material.

    În acest caz, adăugați un widget pentru un câmp de text cu un text; simțiți-vă liber să-l folosiți pe al dvs. Pe lângă proprietățile vizibile folosite aici, „acasă și copil”, există multe atribute pentru a gestiona o interfață de utilizator completă, cum ar fi stilul, decorațiunile, datele, ora, locația etc.

    Ești aproape acolo; este timpul să combinăm codul nostru. Asigurați-vă că aveți următoarele în editorul de cod.

    import 'package:flutter/material.dart';
    void main() => runApp(new HelloWorldApp())
    class HelloWorldApp extends StatelessWidget {
    @override
    Widget build(BuildContext context) {
    Now comes the main magic-
    return new MaterialApp(
    home: new Material(
    child: new Center(
    child:new Text("Hello world!"),
    ),),);}}

    În cele din urmă, tastați această comandă și rulați-o.

    flutter run

    Felicitări, rezultatul dvs. ar trebui să fie „Hello World!” ecran populat.

    Testarea flutterului

    Dacă ați fost în lumea dezvoltării de software, știți cât de dificil este să testați dacă aplicația dumneavoastră funcționează bine manual. Dacă nu ați făcut-o, vă puteți imagina construind aplicații mari cu mii de caracteristici unice. Oricât ai putea încerca, nu poți testa manual funcțiile. Testele automate afirmă că aplicația dvs. funcționează corect înainte de a o publica în producție.

    Iată categoriile de testare automată:

    #1. Test unitar

    În acest caz, testați o singură funcție, clasă sau metodă. Scopul tău este să verifici dacă o unitate este corectă în diferite condiții. Testele unitare nu scriu sau citesc de pe disc, nu primesc acțiuni ale utilizatorului și nu redă pe ecran în afara procesului de testare. Dacă doriți să aprofundați în testarea unitară, rulați „test flutter – ajutor” pe terminal.

      Urmăriți, ștergeți și securizați atașamentele Gmail trimise cu docTrackr

    #2. Testul widgetului

    Ocazional denumit test de componente în alte cadre de UI. Acest test asigură că interfața de utilizare a widgeturilor dvs. arată așa cum este intenționat și interacționează conform așteptărilor. Veți avea nevoie de un mediu de testare pentru a testa un widget, deoarece implică mai multe clase. De exemplu, puteți testa un widget pentru a confirma că primește acțiuni și evenimente ale utilizatorului. Acest test este mai cuprinzător decât Unitatea.

    #3. Test de integrare

    Acest test acoperă întreaga aplicație sau o parte mai mare a acesteia. În acest caz, urmăriți să vă asigurați că toate widget-urile și serviciile din produsul dvs. digital funcționează împreună corect, așa cum este prevăzut în designul dvs. Aceasta este o verificare a performanței aplicației dvs. Testele de integrare rulează pe dispozitive reale sau pe emulatoare ale sistemului de operare precum iOS sau Android. Puteți afla despre testele de integrare din ghidul Flutter pentru testarea integrării.

    Cum să devii un dezvoltator Flutter

    Astăzi, piața muncii pentru dezvoltatorii Flutter este la mare căutare, ținând cont de avantajele pe care le-am menționat mai devreme. Dacă te-ai gândit să înveți Flutter, ai făcut alegerea corectă.

    Adunați anumite cunoștințe prealabile, cum ar fi programarea orientată pe obiecte, de preferință Java. Învățarea nativului pentru Android facilitează accesul prin Flutter.

    Începeți cu elementele de bază, treceți la dezvoltarea interfeței de utilizare și aflați cum să efectuați apeluri la interfața programului de aplicație (API). Continuați cu integrările bazei de date și învățați gestionarea stării. În cele din urmă, împachetați-l cu arhitectura de proiect.

    Resurse de învățare

    Iată câteva cursuri de învățare uimitoare care vă vor ajuta să intrați în dezvoltarea aplicației Flutter. Această rezumat constă din cursuri Udemy și cărți Amazon.

    #1. Flutter și Dart – Ghidul complet

    Acest curs este un ghid complet pentru SDK-ul Flutter și cadrul său pentru construirea de aplicații Android și iOS native. Veți învăța elementele de bază și veți aprofunda subiecte, devenind în cele din urmă un dezvoltator avansat.

    #2. Bootcamp-ul complet pentru dezvoltarea aplicației Flutter cu Dart

    Nu există o modalitate mai bună de a învăța Flutter decât să urmezi acest curs despre Flutter Development Bootcamp cu Dart, creat în colaborare cu echipa Google Flutter. Veți ști cu toții să înțeleagă toate conceptele dezvoltării Flutter.

    #3. Învață Flutter de la zero

    Dacă sunteți un începător care dorește să înceapă cu Flutter, acest curs despre Flutter de la zero vă ajută să înțelegeți elementele de bază și să creați aplicații Flutter simple și frumoase. Nu sunt necesare condiții prealabile; poti incepe rapid!

    #4. Flutter documentație oficială

    Indiferent dacă aveți sau nu cunoștințe de codificare, documentația lui Flutter vă va ajuta să deveniți un dezvoltator expert. Este, de asemenea, cel mai bun loc pentru a obține cele mai recente versiuni stabile de Flutter.

    #5. Flutter din lumea reală de tutoriale (prima ediție)

    Dacă ați stăpânit elementele de bază ale Flutterului și doriți să avansați, această carte despre Flutter în lumea reală de către Tutoriale (Prima ediție) este prima alegere.

    Veți trece prin doar știind să construiți aplicații Flutter în mod profesional.

    #6. Flutter Referință completă

    Această carte este o abordare detaliată a cadrului Flutter și a limbajului de programare Dart și analizează în continuare subiecte profunde și cele mai bune practici pentru dezvoltarea aplicațiilor Flutter.

    Site-ul oficial al acestei cărți este alcătuit din câteva jocuri chestionare pentru a vă testa seturile de abilități.

    #7. Carte de bucate Flutter

    Această carte este o aventură despre cum să construiți, să depanați și să scalați aplicații native iOS și Android.

    Parcurgeți tutoriale cuprinzătoare cu Flutter și repetați prin interfețe de utilizator (UI) unice.

    #8. Flutter for Dummies

    Această carte, numită Flutter for Dummies, este unică. Vă învață limbajul de programare Dart.

    Vă explică cum să vă inițializați propriile cadre și, în cele din urmă, vă echipează cu toate elementele esențiale pentru a conduce dezvoltarea revoluționară a aplicației Flutter.

    #9. Jocuri de construcție cu Flutter

    Indiferent dacă doriți să explorați sau să construiți jocuri Flutter, această carte este un ghid cuprinzător pentru construirea de jocuri multiplatformă folosind motorul Flutter Flame.

    Cartea este procedurală pentru a vă asigura că înțelegeți toți pașii și cele mai bune practici de dezvoltare.

    #10. Proiecte Flutter

    Această carte vă învață limbajul de programare Dart și cadrul Flutter, ghidându-vă prin construirea de aplicații și jocuri din lumea reală.

    Are proiecte practice care demonstrează cele mai bune tehnici pentru dezvoltarea aplicației Flutter.

    Cuvinte finale

    Acum aveți o idee completă despre cum funcționează Flutter și cum vă poate ajuta să construiți produse digitale. Flutter vă oferă dominație completă în flexibilitatea aplicațiilor, iar imaginația dvs. nu poate decât să vă limiteze.

    Odată ce stăpânești elementele de bază ale dezvoltării Flutter, poți crea orice aplicație, fie web, Android, Mac sau iOS, pentru a satisface nevoile oricărui client.

    Apoi, verificați cele mai bune cadre pentru crearea de aplicații fără server.