03/28/2024

De ce iPhone-ul meu nu se încarcă?

Vă conectați iPhone-ul sau îl așezați pe un încărcător wireless pentru a încărca bateria, verificați din nou mai târziu și nu s-a încărcat. Ce s-a întâmplat? Multe lucruri pot merge prost. Să aruncăm o privire la unele dintre cele mai frecvente probleme de încărcare a iPhone-ului și ce puteți face în privința acestora.

Sfat general de depanare

Una dintre cele mai fundamentale tehnici de depanare se numește „schimbarea cu părți bune cunoscute”. Luați un accesoriu despre care credeți că ar putea să nu funcționeze și înlocuiți-l în configurație cu o piesă identică care este nouă sau deja cunoscută că funcționează.

Ai o problemă la încărcare? Schimbați cablul vechi cu unul nou. Dacă procesul de încărcare funcționează cu noul cablu, problema a fost cablul vechi.

Puteți replica procesul cu fiecare componentă din configurație, inclusiv iPhone-ul însuși (împrumutați iPhone-ul unui prieten și vedeți dacă se încarcă folosind încărcătorul) și orice sursă de alimentare USB pe care o utilizați. Încercați un alt adaptor de perete, hub USB, port USB al computerului sau priză.

Dincolo de această tehnică de bază, iată o privire mai profundă asupra altor lucruri pe care le puteți încerca.

Reporniți iPhone-ul

Software-ul iPhone de la Apple devine uneori confuz cu privire la operațiunile de încărcare din cauza greșelilor sau erorilor în programare. Uneori, acel software se blochează și nu funcționează corect. Cel mai bun mod de a remedia temporar acest lucru este repornirea telefonului.

Pe iPhone X sau iPhone 11, țineți apăsat butonul lateral și oricare dintre butoanele basculante de volum în același timp, până când apare ecranul „Alunecare pentru a opri”. Eliberați butoanele și glisați degetul pe ecran pentru a închide telefonul.

Pe iPhone 8 sau o versiune anterioară, țineți apăsat butonul lateral până când apare ecranul „Slide to Power Off”. Eliberați butonul lateral și glisați degetul pe ecran pentru a închide telefonul.

  Cum să ascundeți numele folderelor aplicațiilor pe iPhone sau iPad

Pe iPhone SE, 5 sau o versiune anterioară, țineți apăsat butonul de sus până când apare ecranul „Slide to Power Off”. Eliberați butonul și glisați degetul pe ecran pentru a închide telefonul.

Odată ce ecranul devine negru, țineți apăsat butonul lateral până când vedeți sigla Apple în mijlocul ecranului.

Odată ce telefonul a terminat de pornit, încercați să încărcați telefonul și vedeți dacă funcționează.

După repornire, este o idee bună să vedeți dacă sunt disponibile actualizări pentru sistemul de operare al iPhone-ului dvs. (numit iOS) care ar putea rezolva problema de încărcare. Pentru a face acest lucru, consultați pasul de mai jos.

Actualizați sistemul de operare iPhone

Software-ul care controlează încărcarea pe iPhone poate avea greșeli înscrise în el. Uneori, Apple prinde aceste greșeli și le remediază cu actualizări.

Există o problemă: bateria iPhone-ului dvs. trebuie să fie la 60% sau mai mare pentru a fi actualizată. Apple solicită acest lucru, deoarece dacă bateria se stinge în timpul actualizării, îți poate distruge telefonul.

Dacă sunteți de acord cu durata de viață a bateriei, iată cum să vă actualizați iPhone-ul: navigați la Setări > General > Actualizare software pentru a vedea dacă este disponibilă o actualizare a software-ului iOS. Dacă da, efectuați actualizarea, așteptați ca telefonul să repornească și apoi încercați să încărcați telefonul din nou .

Verificați cablul Lightning

Dacă repornirea și actualizarea telefonului nu a ajutat, este timpul să începeți să analizați potențialele probleme hardware.

Apple are un nume de marcă special pentru conectorul de încărcare din partea de jos a iPhone: Lightning. Aruncă o privire la cablul de încărcare Lightning la USB la ambele capete.

Conectorii cablurilor sunt uzați sau rupti?
Există fire expuse care ies din izolația din plastic pe undeva de-a lungul cablului?
Cablul este îndoit sau îndoit într-un unghi ascuțit?

Dacă răspunsul este „Da” la oricare dintre aceste întrebări, reciclați cablul rupt cu alte deșeuri electronice și cumpărați unul nou.

Când firele din interiorul cablului Lightning se rup, acesta întrerupe circuitul de încărcare și va împiedica iPhone-ul să se încarce corect. Aceasta este o problemă comună cu cablurile de încărcare Lightning fabricate de Apple, care sunt fabricate dintr-un tip moale de plastic cauciucat care se rupe în timp.

  Cum să alegeți opțiunea potrivită

De asemenea, uitați-vă la contactele aurii de pe conectorul Lightning al cablului. Sunt murdare sau decolorate? Dacă da, puteți freca cu o gumă obișnuită de creion peste ele pentru a curăța resturile. Radiera este suficient de abrazivă pentru a îndepărta murdăria fără a deteriora contactele metalice. Asigurați-vă că curățați orice bucățică de gumă de șters înainte de a introduce conectorul într-un iPhone pentru a testa.

Verificați conectorul Lightning al iPhone-ului dvs

Pelele și praful din buzunar se acumulează adesea în portul Lightning de pe partea inferioară a unui iPhone prin utilizarea zilnică, mai ales dacă telefonul este ținut frecvent în buzunarul pantalonilor. Se acumulează scame și blochează fizic cablul Lightning să se introducă complet și să realizeze o conexiune solidă.

Este posibil să îndepărtați scamele de pe conectorul fulger al iPhone-ului dvs. cu un obiect mic nemetalic, cum ar fi o scobitoare din lemn sau plastic. Această tehnică funcționează bine, dar este oarecum riscantă și ar putea deteriora pinii mici ai conectorului din interiorul iPhone-ului. Dacă sunteți nervos să faceți acest lucru, duceți iPhone-ul la un Apple Store pentru service.

Nu pulverizați aer comprimat în conectorul Lightning pentru a îndepărta scamele. Va împinge praful și scamele mai sus în telefon. Suflarea de praf în telefon ar putea să-l prindă în ansamblul camerei și să creeze fotografii neclare.

Verificați adaptorul de încărcare sau sursa de alimentare USB

iPhone-urile au nevoie de o anumită cantitate de energie de la o sursă USB pentru a se încărca într-un interval rezonabil de timp (câteva ore). Cea mai fiabilă sursă de alimentare este adaptorul de perete inclus produs de Apple.

Pentru a deveni mai tehnic, un încărcător iPhone trebuie să furnizeze cel puțin 1 amper („A” sau „Amperi” pe scurt) de curent pentru a încărca eficient un iPhone. Multe porturi USB de pe computere, tastaturi, hub-uri sau încărcătoare mai vechi nu furnizează suficient curent (multe furnizează 0,5 A sau mai puțin, cunoscute și ca 500 mA), așa că iPhone-urile conectate la acele surse se vor încărca foarte lent. Dacă ecranul iPhone-ului este aprins sau iPhone-ul este utilizat în timp ce este conectat la una dintre aceste surse de curent scăzut, este posibil să nu furnizeze suficientă putere pentru a încărca deloc bateria.

  I-ați infecta pe alții pentru a vă scăpa de ransomware?

Încărcătorul inclus cu un iPad funcționează bine pentru încărcarea unui iPhone – de fapt, va încărca chiar și un iPhone mai repede decât încărcătorul pentru iPhone fabricat de Apple. Acest lucru se datorează faptului că adaptorul de perete iPad emite 2,1 Amperi de curent, care este mai mare decât majoritatea încărcătoarelor pentru iPhone. Elementele electronice din interiorul iPhone-ului știu cum să gestioneze puterea suplimentară, așa că, în general, utilizatorii nu trebuie să-și facă griji cu privire la supraîncărcarea iPhone-ului de la o sursă de alimentare USB.

Verificați dispozitivul de încărcare fără fir

Fiecare iPhone din 2017 (inclusiv iPhone 8 și iPhone X) acceptă încărcarea fără fir. Pentru a utiliza încărcarea fără fir, trebuie să aveți un suport special de încărcare fără fir sau o suprafață proiectată să funcționeze cu Standard de încărcare fără fir Qi.

Aceasta poate fi o soluție temporară excelentă pentru a vă încărca iPhone-ul dacă întâmpinați probleme la încărcare cu un cablu Lightning și aveți la dispoziție un dispozitiv de încărcare fără fir.

Pentru a încărca corect cu un pad sau o bază fără fir, iPhone-ul trebuie să fie centrat pe mijlocul zonei de încărcare, care poate varia în funcție de dispozitiv.

Dacă încărcarea fără fir nu funcționează, încercați să încărcați cu un cablu USB-la-Lightning (consultați secțiunile de mai sus) sau cu un alt suport de încărcare fără fir.

Dacă totul eșuează

Dacă niciunul dintre sfaturile de mai sus nu ajută, este timpul să contactați asistența Apple sau faceți o programare pentru asistență la un magazin Apple. Succes, sper să-ți dai seama.

x