Legătura profundă este un sistem avansat de livrare a conținutului aplicației sau a resurselor în care puteți duce publicul țintă direct la pagina aplicației unde doriți exact. Îți îmbunătățește eforturile de marketing pentru aplicații și produse!
În calitate de comerciant de aplicații mobile, este posibil să fi folosit sute de instrumente pentru a crește gradul de acoperire a aplicației dvs. Ținta dvs. de zi cu zi este de a crea conștientizarea mărcii pentru produsele și serviciile aplicației.
Cele mai multe dintre instrumentele de marketing pentru cauza de mai sus doar informează clienții, potențialii și publicul țintă al aplicației sau mărcii dvs. Clienții fac următorul pas de acolo. Este o modalitate pasivă de a împinge clientul sau utilizatorul să acționeze.
Prin urmare, acestea nu sunt suficient de eficiente. Aveți nevoie de ceva proactiv pentru a duce clienții direct la pagina aplicației sau de o funcție care are impact asupra descărcărilor, instalărilor, veniturilor aplicației dvs. etc. Puteți realiza acest lucru folosind un sistem de conectare profundă a aplicației mobile.
Citiți mai departe pentru a dezvolta cunoștințe la nivel de bază despre legăturile profunde, astfel încât să puteți implementa, de asemenea, acest instrument de marketing remarcabil pentru a fi utilizat în mod adecvat.
Cuprins
Ce este Deep Linking?
Sursa: blog.contus.com
În ecosistemul aplicației mobile, legăturile profunde sunt modalitatea de a vă ghida clienții și utilizatorii către o anumită pagină, funcție, produs, serviciu, coș și orice altceva din aplicația mobilă.
Folosind identificatorii de resurse unificați (URI), utilizatorii pot ajunge direct la conținutul din aplicația mobilă pe care o sugerați.
Utilizatorii nu trebuie să parcurgă mai mulți pași pentru a ajunge la punctul lor de interes. De asemenea, astfel de legături ocolesc toate conectările și înscrierile în cazuri speciale dacă utilizatorul a instalat și utilizat aplicația înainte sau dacă personalizați sistemul de legături profunde cu suficiente protocoale de autentificare.
Aceasta este partea „Destinație” a legăturii profunde. De asemenea, trebuie să decideți cum să oferiți publicului țintă acces la astfel de link-uri. Este partea „Sursă” a URI-urilor profunde. Configurarea sursei este destul de ușoară. Puteți crea un link profund și apoi îl puteți plasa strategic folosind următoarele tehnici de partajare a conținutului:
- Partajați adrese URL profunde prin SMS, iar termenul său industrial este text-to-app
- Trimiteți un link profund către conținutul aplicației prin e-mail, alias e-mail-to-app
- De asemenea, puteți plasa URI-uri de legături profunde pe paginile web, ceea ce creează conceptul de la web la aplicație
- Unii agenți de marketing creează coduri QR (QR-to-app) folosind generatoare de coduri QR și lipesc autocolante cu coduri QR pe obiecte, magazine sau coduri QR digitale pe site-uri web, astfel încât utilizatorii să poată scana și accesa link-uri profunde
- De asemenea, puteți posta stări de rețele sociale, comentarii și imagini cu legături profunde pentru a utiliza modelul de conectare profundă social-to-app
- Unii agenți de marketing de aplicații plasează, de asemenea, URI-uri profunde în link-urile de recomandare pentru link-urile profunde de referință la aplicație
- Plasați linkuri profunde pe anunțuri, cum ar fi bannere Google Ads, numite ad-to-app.
Beneficiile legăturii profunde
Specialiștii în marketing folosesc linkurile profunde în primul rând pentru a crea experiențe intuitive de livrare a conținutului. Ajută la descărcări, instalări, abonamente, achiziții etc., ducând clienții la pagina de activitate a aplicației instantaneu.
În loc să trimiteți un mesaj text clienților pașii de la descărcarea unei aplicații până la achiziționarea unui produs, adăugați direct produsul în coș și le arătați ecranul de finalizare a comenzii.
Pentru servicii, împingeți direct pagina de plată a abonamentului. De asemenea, pentru a le cere clienților să încerce cea mai recentă funcție a aplicației dvs., îi trimiteți la ecranul aplicației, unde funcția este disponibilă.
Găsiți mai jos câteva beneficii suplimentare de care se bucură campaniile dvs. de marketing pentru aplicații din tehnica de deep linking:
#1. Îmbunătățiți conversiile
Conectarea profundă crește vânzările prin aplicația dvs. Dacă oferiți clienților reduceri sau prețuri promoționale și trimiteți un text cu codul, este posibil ca utilizatorul să îl ignore. Uneori, încearcă să folosească cuponul, dar nu pot ajunge până la pagina de plată.
În schimb, trimiterea unui link profund către coșul de produse împreună cu un cod de cupon încorporat va duce cumpărătorul direct la o pagină de finalizare a comenzii care arată cel mai bun preț. Este foarte probabil ca utilizatorul să acţioneze în acest sens.
#2. Consolidați experiența clienților
Legăturile profunde de la mai multe canale, cum ar fi coduri QR, SMS-uri, e-mailuri etc., îmbunătățesc experiența clienților a aplicației în cauză. Cu toate acestea, dacă legătura este întreruptă, atunci s-ar putea să pierzi încrederea.
#3. Păstrarea utilizatorilor și clienților
Diverse echipe de marketing au folosit instrumentul de deep linking pentru păstrarea clienților și utilizatorilor. Vă puteți automatiza aplicația cu o logică încorporată pentru a trimite utilizatorilor legături profunde dacă aplicația vede că utilizatorul își șterge contul, abandonează cărucioarele, nu reînnoiește abonamentele și așa mai departe.
#4. Relații Clienți
URI-urile profunde sunt instrumente excelente pentru echipele de servicii pentru clienți. În loc să ghidați utilizatorul pas cu pas pentru depanarea problemelor, îi puteți trimite un link profund care îl va duce direct pe client la setările aplicației, permisiunile sau alte pagini unde pot rezolva ei înșiși o problemă în curs.
#5. Faceți implicarea utilizatorilor cu marca dvs
Specialiştii în marketing trimit SMS-uri, text WhatsApp, e-mailuri şi multe altele cu link-uri profunde pentru a-i determina pe utilizatori să facă lucrurile pe care le doresc marketerii, respectând politicile etice şi de conformitate.
De exemplu, observați că evaluările și clasamentele aplicației dvs. nu cresc deloc. Ce poți face este să trimiți un SMS sau un text WhatsApp utilizatorilor care nu au trimis încă o evaluare. Aici, în loc să le ceri să evalueze, îi duci direct pe pagina Google Play, unde pot evalua rapid aplicația.
#6. Creșteți ponderea utilizatorilor plătiți
Specialiștii în marketing au descoperit, de asemenea, că legăturile profunde plasate strategic cresc numărul de utilizatori plătiți ai aplicației dvs.
#7. Creșteți ratele clic-pentru-instalare
Ratele de clic pentru instalare pentru orice campanie de publicitate cresc, de asemenea, drastic atunci când utilizați link-uri profunde pe reclamele Google, Bing, Facebook și Twitter.
Tipuri de legături profunde
Există diferite tipuri de concepte de legături profunde, iar acestea sunt prezentate mai jos:
Legătura universală
Sursa: developer.apple.com
Apple folosește sistemul Universal Linking pentru toate dispozitivele sale, cum ar fi iPad, iPhone, iPod, Mac etc. Dacă trimiteți un link profund către un utilizator, trebuie să urmați protocolul Universal Linking pe ecosistemele iOS și iPadOS.
Când utilizatorul atinge acest link, aplicația desemnată se va deschide pe iPhone sau iPad. Dacă aplicația nu este instalată, atunci linkul va redirecționa utilizatorul către site-ul dvs. web sau sursa de la care utilizatorul a accesat linkul profund.
De asemenea, puteți modifica linkul universal într-un mod de a redirecționa utilizatorul către App Store pentru descărcare și instalare a aplicației, deoarece linkurile universale vă permit să deschideți o pagină web dintr-o aplicație. Apple a introdus Universal Linking ca deep linking pe sistemele sale de operare începând cu iOS 9.
Sistemul de operare iOS gestionează direct comenzile tuturor solicitărilor de conectare universală. Prin urmare, Universal Linking este mai sigură decât legăturile profunde convenționale.
Link-uri la aplicații
Sursa: developer.android.com
Android App Links este un protocol de conectare profundă pentru site-ul web la redirecționările aplicațiilor mobile pe dispozitive Android, cum ar fi smartphone-uri și tablete. Link-urile aplicațiilor folosesc adrese URL HTTP pentru a duce utilizatorii direct la ecranul, funcția sau conținutul unei aplicații mobile de pe un site web.
Dacă nu există nicio versiune instalată a aplicației menționate, codul HTTP va încerca să ducă utilizatorul la o copie a aceluiași conținut pe site-ul web al aplicației. Dacă conținutul nu este disponibil pe site, atunci acesta duce utilizatorul la sursa Link-ului aplicației.
App Link acceptă produse Google Ads, cum ar fi campaniile de Rețeaua de display, de căutare, Cumpărături, de implicare în aplicații și multe altele.
Legătura profundă amânată
Legătura profundă amânată este în esență două redirecționări. Utilizează tehnologia de atribuire mobilă și amintiri de linkuri de conținut. Acesta duce utilizatorul la o pagină pentru a efectua unele sarcini și apoi le duce înapoi la sursa linkului profund pentru a obține linkul original care redirecționează utilizatorii către conținutul din aplicația mobilă.
Este cea mai sigură variantă de legături profunde pentru agenții de publicitate online pentru a viza utilizatorii care nu au instalat încă aplicația.
Odată ce utilizatorul face clic pe link, prima acțiune este deschiderea butonului de descărcare din aplicația Google Play sau App Store de pe telefonul mobil pentru aplicația comercializată. Odată ce utilizatorul instalează aplicația, linkul redirecționează din nou către conținutul sau caracteristica din aplicație.
Legături profunde contextuale
Legăturile profunde contextuale duc sistemele de legături profunde la următorul nivel, oferind clienților experiențe extrem de personalizabile și care pot fi identificate.
Puteți implementa astfel de link-uri împreună cu o pagină de destinație specializată în aplicație cu un salut de bun venit și un cod promoțional unic sau o reducere disponibilă numai pentru utilizatorul actual. De asemenea, preia diverse date de valori de conectare profundă, cum ar fi performanța campaniei publicitare, clicurile, rentabilitatea investiției (ROI) etc.
Ce sunt schemele URI în Deep Linking?
Identificatorul uniform de resurse sau URI este o secvență de caractere care indică dispozitivele conectate în rețea și nu către resurse fizice sau logice. URI este similar cu URL-ul. Cu toate acestea, URL-ul este utilizat numai în cazul protocoalelor de internet și intranet. În timp ce URI poate fi utilizat atât pentru identificarea resurselor online, cât și offline.
Formatul creării sau scrierii unei adrese URI este cunoscut sub numele de scheme URI. Componentele schemelor URI sunt numele schemei (un domeniu, unitatea, datele aplicației etc.), autorizarea, interogarea și fragmentul.
În cazul redirecționărilor web-to-mobile, schemele URI sunt componentele legăturii profunde. De exemplu, twitter://, facebook://, netflix:// etc., sunt scheme URI. Legăturile profunde folosesc aceste scheme URI pentru a deschide aplicația asociată pe smartphone-uri și tablete. Acestea sunt, de asemenea, un fel de legături profunde personalizate.
Schemele URI interacționează cu datele aplicației de pe dispozitiv. Prin urmare, dacă o aplicație nu este disponibilă pe dispozitivul țintă, atunci schemele URI vor returna un mesaj de eroare.
Cum se implementează Deep Linking
Sursa: support.google.com
Puteți folosi o bibliotecă Mobile Deep Linking pentru a vă crea legăturile profunde pentru aplicațiile iOS sau Android. Indiferent dacă utilizați sau nu astfel de instrumente, trebuie să faceți următoarele pentru a implementa legăturile profunde:
#1. Selectarea unei scheme URI unice
Trebuie să selectați o schemă URI înainte de a putea crea o legătură profundă. Schema URI trebuie să fie unică. În caz contrar, linkul dvs. profund poate deschide aplicația concurenței și poate afișa o eroare pe aceasta. După ce ați creat o schemă URI, trimiteți detaliile URI-ului în manifestul aplicației.
#2. Definiți acțiuni de legătură profundă
Odată ce schema URI este gata, alegeți un set de acțiuni pentru legătura pe care o va efectua atunci când utilizatorul o atinge.
Cu condiția să fi parcurs cei doi pași de mai sus, acum puteți compila toate cele de mai sus într-un cod de schemă URI. Acum, încorporați codul în diferite sisteme de livrare, cum ar fi WhatsApp, SMS, coduri QR, site-uri web etc.
De asemenea, trebuie să activați legătura profundă în aplicația dvs. Pentru aplicațiile Android, accesați Testați linkurile aplicațiilor Android, iar pentru dispozitivele Apple, obțineți Instrumentul de validare API de căutare a aplicațiilor de la Apple.
Exemple de legături profunde
#1. Legături profunde pentru recomandări și achiziție de utilizatori
Aplicațiile de jocuri și de mesagerie folosesc adesea legături profunde pentru a dobândi utilizatori noi și le permite să experimenteze aplicația imediat pentru a-i păstra.
De exemplu, un link profund de recomandare duce utilizatorii direct la evenimentele din aplicația jocului imediat după acțiunile de descărcare, instalare și înscriere.
#2. Gestionați cazurile de abandonare a coșului
Utilizatorii pot abandona un coș din mai multe motive, cum ar fi pierderea paginii de plată din cauza unei ferestre pop-up de notificare sau a unei probleme cu metoda de plată. Comerțul electronic și comerțul digital cu amănuntul folosesc legături profunde pentru a ghida utilizatorii către cărucioarele uitate.
#3. Procesul bancar de gestionare a abandonului
Nișele bancare, de asigurări și de investiții folosesc legături profunde pentru a reînvia un nou proces de îmbarcare a clienților. Dacă clienții părăsesc un formular de înscriere sau de cerere, linkurile profunde vor apărea prin Google Ads și alte formulare ca bannere. Când utilizatorii dau clic pe el, se duc direct la câmpul de formular de unde au abandonat procesul.
Alte exemple populare de legături profunde sunt:
- Trimiterea de promoții și reduceri
- Prezentarea noilor funcții ale aplicației
- Oferiți conținut personalizat
- Promovați știri și conținut în tendințe
- Trimiterea de videoclipuri virale și meme-uri
- Oferirea de călătorii personalizate de integrare a clienților sau utilizatorilor
Când să evitați legăturile profunde
Dezvoltatorii, marketerii și utilizatorii trebuie să înceteze să mai folosească legături profunde în rețelele nesigure. De asemenea, utilizatorul nu ar trebui să atingă nicio legătură profundă dacă bănuiește că cineva a spart dispozitivul.
Legăturile profunde transmit date securizate între serverul de aplicații și dispozitivul mobil. Prin urmare, hackerii pot folosi uzurparea identității aplicației, ingineria socială și phishingul pentru a împinge utilizatorul să descarce o aplicație falsă. Apoi, atacatorii pot fura date și pot exfiltra datele fără ca utilizatorii să știe acest lucru.
Cuvinte finale
Dacă știți cum să dezvoltați și să implementați un sistem de legături profunde pentru aplicația dvs. mobilă, puteți atinge obiectivele de marketing maxime cu investiții minime.
De asemenea, utilizatorii adoră această abordare, deoarece este intuitiv să acceseze funcțiile, conținutul, produsele, reducerile și multe altele ale aplicației promovate.
Tot ce trebuie să faci, în calitate de marketer de aplicații inteligent, este să folosești sistemul de legături profunde în mod strategic pentru a te bucura de beneficiile maxime ale acestei tehnici de marketing.
Apoi, verificați cele mai bune instrumente de optimizare a magazinului de aplicații (ASO).