02/08/2023

Cunoașteți elementele de bază ale arhitecturii informaționale în proiectare [+4 Tools]

Arhitectura informației (IA) este o modalitate excelentă de organizare a conținutului în produsele digitale.

Indiferent dacă construiți un site web, o aplicație mobilă sau un magazin de comerț electronic, IA este un aspect important în aranjarea și reprezentarea conținutului.

Motivul este că, dacă un utilizator poate găsi cu ușurință lucrul pe care îl caută fără dificultate, aveți șanse mai mari de a-l câștiga și de a-l converti în clienți.

Dar dacă nu vă organizați și nu afișați corect conținutul, ar putea duce utilizatorii la confuzie și, în cele din urmă, vă părăsi site-ul pentru altul. Prin urmare, IA este crucială pentru site-ul dvs.

În acest articol, voi discuta despre IA, cum să o faci și unele dintre cele mai bune instrumente IA.

Să începem!

Ce este Arhitectura Informației?

Arhitectura informației este practica de organizare, structurare, etichetare și prezentare a conținutului sau a informațiilor în mod durabil și eficient.

Aici, conținutul poate fi orice, cum ar fi un site web, părți ale unui site web, postare pe blog, software, aplicație mobilă, comunitate online, carte, magazin online și așa mai departe. Îmbunătățește capacitatea de găsire și de utilizare pentru utilizatori atunci când vizitează site-ul și dau sens conținutului disponibil.

În această era a informației, IA este folosită de designerii UX, arhitecții de informații, managerii de conținut și designerii de interacțiune pentru a-și reprezenta conținutul într-o manieră semnificativă. Arhitectura informației se realizează pe baza următoarelor:

  • Utilizatorul și ce caută și cum va folosi conținutul
  • Conținut sau informații cu care utilizatorul se va implica
  • Contextul sau mediul în care utilizatorul va interacționa cu conținutul

Arhitectura informațiilor vs. UX

Designul experienței utilizatorului (UX) este modul în care un utilizator se simte despre utilizarea unui serviciu, produs sau sistem. Este preocupat de percepția utilizatorului asupra eficienței, ușurinței în utilizare și utilității produsului. UX duce arhitectura informațională IA ca fundație la un nivel superior.

Pe de altă parte, IA se referă la organizarea și prezentarea conținutului unui site pentru a ajuta utilizatorii să găsească rapid conținutul pe care îl caută.

În timp ce IA se referă la structură, UX se referă la emoție.

De ce folosesc designerii IA?

Arhitectura informațiilor este crucială pentru experiența utilizatorului online. Iar experiența utilizatorului este unul dintre factorii importanți care decid succesul site-ului, aplicației sau blogului dvs.

Dacă utilizatorii tăi sunt mulțumiți, le va plăcea să revină și să facă cumpărături de la tine sau să citească mai mult blogul tău. Dar dacă nu găsesc rapid informațiile sau se confruntă cu prea multe distrageri, nu vor fi mulțumiți de site-ul tău.

Astfel, designerii petrec timp aranjând și reprezentând bine informațiile pe site pentru a le permite utilizatorilor să găsească mai ușor informațiile pe care le doresc. Și asta este arhitectura informațională în adevăratul sine.

Arhitecții informaționali încearcă să simplifice conținutul complex adăugând sisteme de navigare și o structură adecvată conținutului disponibil pe site. În acest fel, utilizatorii pot interacționa cu ușurință cu informațiile și pot ajunge rapid la destinație, fără bătăi de cap.

Principiile majore de proiectare ale IA

Dezvoltarea arhitecturii informaționale pentru un site necesită timp și răbdare, ca să nu mai vorbim de o strategie bună. Va trebui să luați în considerare mai multe lucruri, cum ar fi comportamentul utilizatorului, pregătirea pentru viitor etc., în afară de organizarea logică a datelor.

Pentru aceasta, ei trebuie să înțeleagă și funcționalitatea site-ului și inventarul de conținut. Odată ce sunteți gata, trebuie să luați în considerare aceste principii așa cum au fost stabilite de Dan Brown, un arhitect al informațiilor:

  • Principiul alegerilor: Aici se urmează această strategie – mai puțin înseamnă mai mult. Trebuie să păstrați un număr minim de opțiuni pentru a evita confuzia și pentru a îmbunătăți precizia.
  • Principiul obiectelor: tratați-vă informațiile ca pe un obiect viu cu atribute, comportamente și cicluri de viață definite.
  • Principiul dezvăluirii: păstrați o previzualizare pentru conținutul dvs., astfel încât utilizatorii să îl poată privi și să înțeleagă tipul de informații conținute, scufundându-vă mai adânc în conținut.
  • Principiul ușilor din față: să presupunem că cel puțin jumătate dintre utilizatori folosesc un punct de intrare diferit de pagina de pornire a site-ului dvs.
  • Principiul exemplarelor: includeți exemple atunci când descrieți conținutul în diferite categorii.
  • Principiul creșterii: să presupunem că conținutul site-ului va crește și îl va face scalabil pentru a se adapta la creștere.
  • Principiul navigării: mențineți navigarea pe site-ul dvs. direct și evitați să amestecați diferite lucruri pentru a nu crește complexitatea.
  • Principiul clasificărilor multiple: oferiți utilizatorilor mai multe scheme de clasificare în timp ce vă navigați prin conținut.
  Cum să reamintești un e-mail în Gmail

Deci, arhitectura informației implică o mulțime de lucruri. În funcție de dimensiunea și tipul site-ului, trebuie să o faci bine și să-l gestionezi corect pentru a atrage mai mulți ochi și a crește succesul afacerii tale.

Metodologii comune în jurul IA

Arhitecții de informații efectuează multe activități, inclusiv crearea de navigare, modelarea datelor, cercetare, etichetare, wireframing și așa mai departe. Iată câteva dintre metodologiile implicate în arhitectura informației:

Cercetarea utilizatorilor

Pentru a veni cu un design bun, arhitecții informaționali sunt necesari să efectueze cercetări și analize amănunțite ale utilizatorilor. Îi ajută să înțeleagă publicul vizat al unui proiect. Se realizează cu ajutorul sondajelor de interviu cu utilizatorii, interviurilor cu părțile interesate, exercițiilor de sortare a cardurilor, teste de utilizare și așa mai departe.

Tehnici precum sortarea cardurilor îi ajută pe arhitecții de informații să învețe cum va clasifica un utilizator diferite lucruri și interacțiunea lor cu aplicația. De asemenea, îi face să învețe cum vor folosi utilizatorii datele afișate în aplicație și ce fac cu acestea.

După efectuarea cercetării, AI-urile vor analiza cu atenție datele prezentate sub formă de foi de calcul, recomandări, persoane de utilizator etc., acesta va afișa cine este utilizatorul, obiectivele și modul în care își folosește aplicația.

Crearea navigației

Ierarhia și navigarea sunt unul dintre cele mai importante aspecte ale arhitecturii informaționale, așa că este crucial să o faci corect și cu strategie.

Pentru a crea o ierarhie bună, un IA trebuie să ia în considerare așteptările utilizatorilor cu privire la conținutul pe care doresc să vadă în aplicația dvs. și cum, astfel încât să poată interacționa cu acesta cu ușurință și să își îndeplinească scopul de a veni pe site-ul dvs.

De exemplu, o organizație care vinde produse pe site-ul său web trebuie să plaseze cu atenție descrierile produselor împreună cu câteva întrebări frecvente pentru a ajuta utilizatorii să răspundă la unele dintre întrebările frecvente la care ar dori să vadă răspunsuri. Deci, AI trebuie să se asigure că le pune pe ambele sub fiecare pagină de produs.

Etichetarea

AI-urile sunt responsabile pentru a decide unde să pună informațiile și cum să fie introduse în aplicație. Odată făcut acest lucru, ei trebuie să numească fiecare secțiune. Acest proces poate implica atât AI, cât și strategii de conținut.

Etichetarea presupune aranjarea corectă a tuturor legăturilor și a conținutului de pe site, asigurând în același timp că ierarhia și navigarea sunt bine intitulate. Acesta este un pas semnificativ care ajută utilizatorii să găsească informații în aplicație mai rapid și mai ușor.

Wireframing

Wireframes-urile sunt o modalitate bună de a reprezenta toate conexiunile dintre diferitele ecrane și de a identifica modul în care va funcționa practic un site web. Necesită ca AI să utilizeze datele colectate în faza de cercetare și să folosească wireframes pentru a afișa ierarhia datelor.

Wireframes-urile sunt, de asemenea, informații cheie care sunt partajate cu clienții. În plus, designerii și dezvoltatorii folosesc wireframes ca referință în timp ce construiesc prototipuri, machete și produse finale ca aplicații web sau mobile.

Modelarea conținutului

Modelarea conținutului poate fi partajată cu strategii de conținut ai unei organizații. Acest proces reunește dezvoltatorii și AI pentru a determina tipurile de conținut cu structura lor reprezentând nevoile utilizatorilor, practicile editoriale și cerințele și logica de afaceri.

Pentru a reproiecta un site web, este posibil să doriți să mapați noi modele de date pentru a asigura o migrare fără întreruperi a conținutului. Puteți face acest lucru folosind foi de calcul pentru a mapa cerințele de relație și tipurile de fișiere. Alternativ, poate fi implementat direct într-un sistem de management al conținutului (CMS).

Metadate și taxonomii

O taxonomie înseamnă un set de lucruri diferite pe care le puteți grupa. În lumea arhitecturii informaționale, taxonomiile sunt înregistrări care arată cum sunt grupate tipuri de date similare.

Deci, un AI va alege o taxonomie potrivită pentru un site sau aplicație pe baza modelului mental al publicului țintă. De asemenea, își pot eticheta conținutul cu metadate și îi pot ajuta pe utilizatori să găsească conținutul pe care îl caută pe baza taxonomiei luate în considerare.

De exemplu, o afacere de comerț electronic poate lua în considerare una sau mai multe taxonomii, fiecare pentru categoria de produse, cum ar fi îmbrăcăminte, decor pentru casă etc.

  Cum îți poți schimba planul Spotify

Sisteme de căutare

Dacă dețineți un site web care oferă un număr mare de produse clienților, a avea o opțiune de căutare este o modalitate foarte utilă de a ajuta clienții să găsească produsele potrivite.

Arhitecții informației sunt necesari pentru a adăuga un motor de căutare puternic pe site-ul web cu filtre și opțiuni de sortare utile. De asemenea, ei decid cum va arăta conținutul de pe site după fiecare căutare.

Cum să începeți cu IA în orice design?

IA este un pas important în crearea oricărui produs digital, cum ar fi o aplicație mobilă sau un site web, deoarece necesită o structură logică. Dacă aveți o expunere anterioară în acest domeniu, puteți crea singur arhitectura informațională sau puteți angaja un profesionist care să o facă pentru dvs.

Arhitectura informației necesită colaborarea din partea diferitelor departamente, inclusiv a creatorilor de proiectare, inginerie, dezvoltare și conținut. Deși pașii pot varia pentru o organizație diferită care efectuează IA, elementele de bază sunt mai mult sau mai puțin aceleași.

Iată câțiva dintre pașii pe care trebuie să îi urmați în timp ce creați IA pentru site-ul dvs.

Mențineți un inventar de conținut

Începeți cu inventarul de conținut prin colectarea întregului conținut sau a informațiilor la un loc. Vă va ajuta să creați un catalog pentru tot conținutul dvs. digital, inclusiv conținutul și ideile în curs.

În acest fel, veți obține o idee despre cum funcționează site-ul dvs. existent și despre paginile și secțiunile sale importante, subsubiectele și subiectele principale, calitatea conținutului și modul în care datele sunt organizate în prezent.

Menținerea unui inventar de conținut vă va ajuta, de asemenea, să determinați lucruri de renunțat, păstrat și de adăugat alte lucruri de care ați putea avea nevoie. Puteți pune toate datele în foi de calcul pentru a fi mai ușor de gestionat.

Aceste date se vor baza pe proiectul la care lucrați. De exemplu, dacă lucrați la un site, inclusiv adrese URL curente, titlul paginii, data ultimei actualizări, media, autorul, tipul paginii, cuvintele cheie etc.

Mai mult, actualizați conținutul învechit în timp ce eliminați piese irelevante care nu adaugă valoare vizitatorilor sau clienților dvs. Acest lucru vă va ajuta să înțelegeți datele lipsă, să gestionați legăturile întrerupte și să aveți grijă de alte lucruri esențiale. Acest mod de a efectua un audit al site-ului vă va oferi o înțelegere clară a modului în care să vă organizați site-ul.

Efectuați cercetarea utilizatorilor

După ce ați efectuat un audit al site-ului și ați înțeles ce trebuie făcut pentru proiectarea acestuia, urmează cercetarea utilizatorilor. Aceasta implică crearea personalului cumpărător și interviuri cu utilizatorii. Cu aceste tehnici, veți putea să mapați nevoile utilizatorului dvs., indiferent dacă sunt clienții dvs. mai vechi sau noi.

Pentru a face acest lucru, puteți efectua următoarele activități:

  • Testarea arborelui: vă va ajuta să vedeți răspunsul utilizatorului la etichete și navigare. Acesta va reflecta cât de ușor pot găsi vizitatorii date pe site-ul dvs.
  • Sortarea cardurilor: vă va ajuta să învățați obiceiurile și comportamentele utilizatorilor pentru a ușura clasificarea.

Un lucru de observat aici este să luați notițe după efectuarea fiecărei cercetări. Puteți observa ce strategie funcționează și pe care să le schimbați pentru a obține rezultate mai bune.

Creați categorii

Categoriile pot fi create în mai multe moduri, cum ar fi obiceiurile personale. Dar, în timp ce creați categorii, trebuie să vă asigurați că adaugă valoare pentru utilizatori.

De exemplu, dacă aveți un site care este organizat după vocabular intern și acronime, ar putea fi dificil de înțeles pentru noii utilizatori. Deci, pentru a crea categorii care să funcționeze pentru publicul dvs., puteți începe cu o listă completă de conținut. Apoi, implementați cercetarea utilizatorilor pentru a grupa și a prioritiza conținutul.

Puteți începe prin a crea categorii care se aplică unor grupuri de conținut mai mari cu subiecte similare. De exemplu, dacă aveți diferite produse, cum ar fi tricouri, rochii, cămăși, îmbrăcăminte formală etc., le puteți grupa ca „îmbrăcăminte”. Acum, puteți împărți îmbrăcămintea în diferite secțiuni, cum ar fi îmbrăcăminte pentru bărbați, îmbrăcăminte pentru femei etc.

Pentru a obține cea mai bună clasificare, puteți efectua teste frecvente de utilizator și puteți utiliza cercetarea pentru fiecare secțiune. De asemenea, puteți face cercetări despre concurență pentru a vă alimenta eforturile de clasificare.

Etichetați-vă categoriile

După ce ați creat toate categoriile și subcategorii, trebuie să etichetați fiecare dintre ele. Și dacă doriți să creați etichete, asigurați-vă că este bine făcut, deoarece modul în care etichetați fiecare categorie are impact asupra utilizatorilor în timp ce aceștia folosesc site-ul.

Unele dintre calitățile de top ale unei etichete bune sunt:

  • Trebuie să atragă atenția utilizatorilor cu termeni familiari, rapid de înțeles, cum ar fi „Despre noi”, „Acasă”, etc. Va ajuta utilizatorii să înțeleagă ce pagină sunt dispuși să deschidă și să caute informații.
  • O etichetă trebuie să arate la ce se poate aștepta un utilizator de la ea odată ce face clic pe o etichetă.
  • Adăugați context utilizând imagini și faceți eticheta mai ușor de înțeles pentru utilizatori.
  • O etichetă trebuie să fie ușor de scanat, astfel încât utilizatorii să poată localiza rapid zonele pentru a căuta răspunsuri. Pentru aceasta, evitați cuvintele complexe sau rare pe care cititorii le-ar putea găsi mai greu de înțeles.
  Cum se creează un cont pe Yelp

Odată ce totul este făcut, puteți rula teste de utilizare pentru a vă asigura că funcționează bine pentru ei.

Adăugați metadate și taxonomii

După ce setați etichetele, organizați fiecare categorie și prioritizați conținutul pentru fiecare grup. Cu metadate, diferite taxonomii pot fi găsite cu ușurință. În acest fel, vizitatorii pot găsi mai rapid produsele sau conținutul potrivit.

Pentru a eficientiza procesul, trebuie să o luați încet, să fiți consecvenți și să utilizați câteva instrumente utile.

Includeți o funcție de căutare

Adăugarea unei funcții de „căutare” crește capacitatea de căutare a produselor sau a conținutului de pe site-ul dvs. Deci, atunci când construiți o funcționalitate de căutare pentru site-ul dvs., asigurați-vă că aveți o mulțime de pagini sau produse pe site, navigarea acestuia este bună și luați în considerare obiceiurile utilizatorilor.

În acest moment, este posibil să doriți, de asemenea, să dezvoltați o navigare bună pentru site-ul dvs., astfel încât utilizatorii să poată vedea cu ușurință toate opțiunile și să le folosească pentru a ajunge oriunde doresc să meargă. De asemenea, trebuie să completați arhitectura site-ului dvs. cu wireframing, prototipuri și modelare de date adecvate.

Testarea utilizatorilor

După finalizarea pașilor de mai sus, arhitectura dumneavoastră informațională trebuie să fie pregătită. Și pentru a vă asigura că este bun, efectuați testarea utilizatorului. Alternativ, puteți utiliza datele de analiză și puteți obține informații despre utilizatori pentru a vă modela eforturile de arhitectură a informațiilor.

Instrumente de arhitectură a informațiilor

#1. Atelierul optim

Pentru a ajuta utilizatorii să găsească informațiile potrivite, puteți utiliza Optimal Workshop și puteți crea o arhitectură uimitoare. Puteți utiliza cu ușurință instrumentele lor de testare a arborilor și de sortare a cardurilor pentru a testa noi IA-uri sau pentru a compara modelele existente.

În plus, puteți utiliza vizualizările de date și puteți deveni sigur că designul dvs. se potrivește cu modelele mentale ale utilizatorilor dvs. Optimal Workshop va ajuta, de asemenea, la accelerarea dezvoltării designului prin includerea părților interesate la fiecare pas.

#2. Treejack de la Optimal Workshop

Treejack este o altă ofertă a Optimal Workshop care vă va ajuta să creați o arhitectură informațională sensibilă pentru site-ul dvs. Vă va permite să obțineți informații puternice despre site-ul dvs. în câteva secunde, astfel încât să puteți lua decizii de afaceri mai bune.

Treejack vă va ajuta să evitați presupunerile și vă va permite să înțelegeți dificultățile utilizatorilor și cum să creați strategii mai bune.

#3. FlowMapp

Proiectați o arhitectură de informații excepțională pentru site-ul dvs. în timp ce vă construiți produsele, aplicațiile și site-urile digitale folosind FlowMapp.

Peste 200.000 de utilizatori din întreaga lume au încredere în el datorită instrumentelor sale intuitive care vă vor ajuta să colectați, să colaborați și să vă organizați strategia de design, dezvoltare, UX și conținut. FlowMapp se conectează și la Zoho, Slack, Intercom etc. pentru a vă simplifica munca.

#4. Chirpici

Utilizați Adobe XD pentru a vă ghida în timp ce creați prototipuri realiste care vă spun poveștile și vă ajută să dați viață ideilor mai strălucitoare cu ușurință și rapiditate. Indiferent dacă doriți să proiectați o aplicație web, un site web sau un joc, acesta vă ajută.

Adobe XD este creat doar pentru dvs., cu instrumente puternice, împreună cu tutoriale și sfaturi experți. De la wireframing la dezvoltare, Adobe XD este aplicația unică pentru toate nevoile dvs. de design.

Concluzie

Arhitectura informațiilor este un pas important în gestionarea conținutului unui site, astfel încât utilizatorii să poată găsi mai rapid informații relevante. Mai sus sunt explicate câteva dintre principiile și metodologiile pe care le puteți lua în considerare și utiliza unele dintre cele mai bune instrumente IA pentru a crea design-uri uimitoare.

De asemenea, puteți explora unele dintre cele mai bune instrumente wireframe pentru a vă îmbunătăți designul produsului.

x