Pe măsură ce deveniți mai buni la fotografie, trebuie să începeți să faceți alegeri deliberate cu privire la compoziția imaginilor dvs. Regula treimii pur și simplu nu o va mai tăia. Una dintre cele mai simple și mai puternice tehnici de compoziție este liniile de conducere. Să vedem ce sunt și cum să le folosim.
Cuprins
De ce Compoziție?
Fotografia este o formă de artă. Sigur, nu există o cantitate extraordinară de artă la instantaneele câinelui tău pe care le-ai făcut cu iPhone-ul tău, dar există totuși potențialul ca o imagine să fie mai mult decât o reprezentare de unică folosință a ceva ce s-a întâmplat.
Imaginile bune spun ceva. Nu este întotdeauna un punct mare, profund sau critică culturală; adesea este „lumea este destul de minunată” sau „oamenii pot face lucruri grozave”. Compoziția este doar unul dintre instrumentele care servesc la transmiterea mesajului.
Să ne uităm la o fotografie a mea.
În această fotografie, am vrut să spun câteva lucruri:
Oamenii sunt mici, iar natura este mare.
Oamenii fac încă lucruri destul de epice în natură.
SPEEEEEEED!
Nu este chiar o fotografie câștigătoare a premiului Pulitzer, dar cred că am reușit să-mi fac rost de punctul cu compoziția mea. Ori de câte ori faci o fotografie, gândește-te la ceea ce vrei să simtă oamenii care o privesc. Calm? Furios? Excitat? Inspirat? Fericit? Oricare ar fi, compoziția fie va face, fie va rupe mesajul.
Corect, acum că am abordat de ce este importantă compoziția, haideți să cercetăm și să ne uităm la unul dintre instrumentele majore de compoziție: liniile principale.
Ce sunt liniile principale?
Liniile principale sunt orice linii dintr-o imagine care conduc sau ghidează privirea spectatorilor. Deoarece exploatează tendința umană de a urma o linie cu privirea noastră odată ce ne-am uitat la ea, sunt puternice pentru a direcționa oamenii unde să se uite după imaginea ta. Iată liniile principale din fotografia de mai sus.
Număr opt rânduri care direcționează toate privitorul către muntele central și spre schior. Când cineva aruncă prima privire la fotografie, dacă se uită la oricare dintre aceste rânduri, va fi condus direct la subiect: exact unde vreau să se uite. Aici obțineți contrastul dintre om și munte și simțul mișcării și vitezei. Este partea din fotografie care întruchipează cel mai mult punctul pe care încerc să-l subliniez.
Liniile principale nu trebuie să fie drepte. Ele pot fi curbe, linii naturale, cum ar fi coasta sau un copac.
Și iată liniile principale din acea fotografie.
După cum puteți vedea, majoritatea liniilor din imagine ghidează privitorul către subiect: farul. Cel mai mare lucru care degradează această fotografie este seria de linii de la razele soarelui în stânga fotografiei.
Deoarece se îndepărtează de subiect, ele ghidează ochiul privitorului din cadru, ceea ce nu este ideal. Dacă aș fi pictor, aproape sigur aș fi pictat aceste linii în direcția opusă. Din păcate, a trebuit să lucrez în limitele naturii.
Liniile principale pot fi naturale sau create de om, reale sau implicite. Fă această fotografie.
Cele mai puternice linii directoare din el sunt umbrele de pe dig. Digul în sine și orizontul sunt celelalte două linii majore care atrag privirea privitorului către oamenii de pe dig.
Sau fă această fotografie.
Si acesta.
În ambele imagini, am folosit un truc foarte comun: deoarece lumea este 3D și o imprimare sau un ecran este 2D, dacă faci o fotografie, seturi de linii paralele vor apărea să convergă în depărtare. Puteți folosi orice set de linii paralele, cum ar fi străzi, clădiri, alei, șine de cale ferată sau orice altceva, pentru a ghida privirea privitorului în cadru și către subiect. Puneți-le înapoi în mijlocul celor două linii.
Iată prima fotografie cu replicile adăugate.
Iar al doilea.
Utilizarea liniilor principale
Liniile principale sunt destul de simplu de utilizat. Când faci fotografii, trebuie doar să te uiți în jur și să vezi dacă există linii preexistente pe care le poți folosi pentru a direcționa privirea privitorului. Pentru această fotografie, am observat că peretele de lemn avea niște linii cu adevărat interesante, așa că am selectat o deschidere care să le lase să rămână vizibile și să fie împușcate.
Liniile principale sunt foarte ușor de găsit atunci când fotografiați peisaje. Orizontul în sine este unul, la fel ca orice linii de creastă, râuri sau poteci. De aceea, farul face un subiect atât de natural în această fotografie.
Singurul lucru la care trebuie să fii atent cu replicile principale este că acestea nu îndepărtează privitorul de subiect. Această fotografie are niște linii incredibil de puternice, dar ele duc la… nicăieri.
Dacă ar exista o barcă mică sau un punct de reper acolo, aceasta ar fi o fotografie incredibilă. Așa cum este, este doar un instantaneu al unei formațiuni destul de nori și a reflectării acesteia.
Utilizarea liniilor existente pentru a conduce privirea privitorului este unul dintre elementele fundamentale ale compoziției. Joacă-te cu orice replici pe care le poți găsi data viitoare când ieși să tragi.