Serviciile de email și clienții de email includ mecanisme automate de filtrare a spam-ului. Aceste filtre sunt esențiale, deoarece mesajele spam sunt omniprezente, fiind imposibilă sortarea manuală a unui astfel de volum. Este de preferat să lăsăm aceste filtre să funcționeze automat.
Outlook direcționează frecvent email-uri legitime către secțiunea de mesaje nedorite sau spam
Outlook, similar altor servicii, dispune de un director dedicat pentru mesajele nedorite, cunoscut și sub numele de dosar de spam. Filtrul analizează atât domeniul de proveniență, cât și conținutul fiecărui mesaj pentru a decide plasarea acestuia. Deși performanțele filtrului sunt în general bune, este posibil ca unele mesaje să treacă neobservate și să ajungă în inbox-ul principal, în timp ce alte email-uri importante pot fi identificate eronat ca spam și mutate în directorul nedorit. Dacă vă confruntați frecvent cu această problemă, puteți încerca soluțiile prezentate mai jos.
1. Adăugați adresa de email pe lista sigură
Atunci când Outlook transferă un email important în directorul de spam, primul pas este să adăugați adresa respectivă pe lista de expeditori siguri. Puteți marca manual un mesaj ca „nu este spam”, mutându-l astfel în căsuța principală de email. Această acțiune va instrui Outlook că expeditorul este de încredere și că mesajul său nu este spam. Această modificare va fi valabilă pentru toate mesajele primite în viitor de la adresa respectivă.
Deschideți Outlook.
Selectați dosarul „Nedoriți” din meniul lateral stâng.
Alegeți mesajul mutat eronat în folderul nedorit.
Din fila „Acasă”, dați click pe pictograma „Nedoriți” și selectați opțiunea „Nu blocați niciodată domeniul expeditorului”.
2. Salvați expeditorul ca persoană de contact
Adăugând expeditorul la lista de contacte, veți preveni ca email-urile primite de la acesta să mai ajungă în folderul de mesaje nedorite.
Deschideți Outlook.
Selectați directorul „Nedoriți”.
Alegeți un mesaj de la expeditorul dorit.
Dați click dreapta pe adresa de email a expeditorului.
Selectați „Adăugați la contactele Outlook”.
3. Creați o regulă personalizată pentru a ignora filtrul de spam
Puteți crea reguli specifice pentru a asigura că email-urile importante nu sunt direcționate în folderul de spam. Această metodă este eficientă dacă nu cunoașteți exact adresa sau domeniul de unde va veni un anumit mesaj, dar știți limba folosită sau un cuvânt specific din subiect sau conținut.
Deschideți Outlook.
Accesați „Fișier” > „Reguli și alerte”.
Faceți clic pe „Regulă nouă”.
Alegeți „Mutați mesajele cu anumite cuvinte din subiect într-un folder”.
Apăsați „Următorul”.
Selectați „cuvânt specific”.
Introduceți cuvântul dorit pentru a-l include în lista sigură.
Alegeți „Folder specificat” și selectați „Inbox”.
Apăsați „Următorul” de două ori.
Introduceți un nume pentru regulă.
Finalizați setarea.
Concluzie
Dacă utilizați un cont de email non-Microsoft în Outlook, verificați setările filtrului de spam ale serviciului dumneavoastră de email. Este posibil ca filtrarea să fie realizată direct de serviciul de email, iar Outlook doar sincronizează rezultatele cu folderul de mesaje nedorite.