Cum să remediați eroarea „Este necesară atenția imprimantei” (Ghid complet)

O imprimantă poate fi una dintre cele mai dificile componente periferice de diagnosticat. Deși instalarea lor a devenit mai facilă de-a lungul timpului, cu drivere care se instalează automat, acestea sunt doar o parte a procesului de configurare. Chiar dacă ai instalate driverele potrivite pentru o imprimantă, aceasta ar putea să nu funcționeze corect.

Problemele cu imprimantele se manifestă în diverse moduri. Uneori, o imprimantă apare offline chiar dacă este pornită și conectată, alteori lucrările de imprimare se blochează în coada de imprimare, iar uneori imprimanta nu reușește să intre în starea pregătită pentru imprimare.

Necesitatea atenției asupra imprimantei

Defecțiunile imprimantei pot fi subtile, fără indicii vizibile, sau pot apărea sub forma unor mesaje de eroare pe ecran.

Dacă încerci să imprimi un document și observi mesajul „Imprimanta necesită atenția dvs.”, încearcă soluțiile de mai jos.

Rezolvare pas cu pas: Eroarea „Imprimanta necesită atenția dvs.”

1. Inspecție hardware inițială

Primul pas în cazul erorii „Imprimanta necesită atenția dumneavoastră” este o verificare hardware. În general, acest mesaj indică faptul că un panou este deschis, hârtia este epuizată, există un blocaj sau o problemă similară.

Observă dacă imprimanta afișează un mesaj sau luminează un indicator specificând o problemă. Dacă te-ai asigurat că nu este un blocaj de hârtie și niciun panou nu este deschis, consultă manualul imprimantei și verifică dacă este configurată corect. De asemenea, încearcă să schimbi portul la care este conectată imprimanta.

Mici detalii pot cauza probleme neașteptate, așa că efectuează aceste verificări de bază.

2. Verificarea cartușelor de cerneală

Eroarea „Imprimanta necesită atenția ta” apare adesea atunci când există probleme cu cartușele de cerneală.

Asigură-te că:

  • Cartușele sunt pline sau au un nivel rezonabil de cerneală.
  • Cartușele sunt instalate corect.
  • Ai îndepărtat sigiliul de pe capul cartușului după instalare.
  • Folosești cartușe originale.

Unele imprimante pot genera o eroare dacă ai reîncărcat cartușul. Reîncărcarea este uneori blocată, o practică nefericită, dar una prin care unii producători de imprimante își generează profitul. Încearcă să înlocuiești cartușele cu altele noi sau diferite.

3. Testarea prin imprimarea unei pagini de probă

Imprimă o pagină de test direct de la imprimantă.

Pentru a face acest lucru:

  • Deconectează imprimanta de la computer.
  • Identifică butonul de test de pe imprimantă sau consultă manualul său pentru a vedea cum să imprimi o pagină de test.

Dacă pagina nu se imprimă, problema este în imprimantă și nu în sistemul de operare Windows. Dacă pagina se imprimă, problema se află în sistemul Windows.

4. Rularea instrumentului de depanare a imprimantei

Utilizează instrumentul de depanare Windows pentru imprimante. Acesta poate identifica și rezolva problemele legate de serviciile de imprimare.

Pașii pentru a accesa depanatorul:

  • Deschide aplicația Setări cu ajutorul comenzii rapide de la tastatură Win+I.
  • Accesează „Actualizare și securitate”.
  • Selectează fila „Depanare”.
  • Alege opțiunea „Instrumente suplimentare de depanare”.
  • Selectează și rulează instrumentul de depanare a imprimantei.
  • Aplică toate remedierile recomandate de instrument.

5. Repornirea serviciului spooler

Serviciul „Spooler de imprimare” este esențial pentru finalizarea corectă a lucrărilor de imprimare. Dacă acest serviciu se blochează sau nu funcționează corespunzător, poate provoca eroarea „Imprimanta necesită atenția ta”.

Pentru a reporni acest serviciu:

  • Apasă comanda rapidă de la tastatură Win+R pentru a deschide caseta de dialog „Executare”.
  • Introdu „services.msc” și apasă Enter.
  • Identifică serviciul „Spooler de imprimare” și dă click dreapta pe el.
  • Selectează opțiunea „Repornire”.
  • Deconectează și reconectează imprimanta.
  • Încearcă să imprimi din nou.

6. Dezinstalarea și reinstalarea imprimantei

Deși imprimantele se instalează adesea automat, instalarea poate eșua. Dezinstalarea și reinstalarea imprimantei poate remedia eroarea „Imprimanta necesită atenția dvs.”.

Pentru a face acest lucru:

  • Deschide aplicația Setări cu comanda rapidă de la tastatură Win+I.
  • Accesează „Dispozitive”.
  • Selectează fila „Imprimante și scanere”.
  • Selectează imprimanta și dă click pe „Eliminare dispozitiv”.
  • După eliminare, deconectează imprimanta de la calculator.
  • Oprește imprimanta.
  • Repornește sistemul Windows.
  • Reconectează imprimanta și permite-i să se instaleze din nou.
  • Încearcă să imprimi din nou.

Concluzie

Tehnologia imprimantelor nu a evoluat semnificativ în ceea ce privește experiența de imprimare de pe un calculator. O imprimantă se poate confrunta cu diverse probleme, dar atâta timp cât nu există probleme hardware, poți rezolva majoritatea acestora prin dezinstalarea și reinstalarea ei.