Cum să raportați aplicațiile Android suspecte

Este nevoie doar de o aplicație Android suspectă sau rău intenționată instalată pe dispozitivul dvs. pentru a vă pune în pericol datele și securitatea. Dacă ați găsit o aplicație suspectă și doriți să o raportați la Google, iată cum să o faceți.

Înainte de a începe, amintiți-vă că majoritatea malware-ului Android nu vine cu un banner de avertizare. În primul rând, să știi cum să eviți programele malware pe Android este cea mai bună formă de apărare. Puteți începe prin a instala doar aplicații din magazinul Google Play.

Dacă trebuie să instalați aplicații în afara Magazinului Play, ar trebui să fiți absolut sigur că aveți încredere în sursă înainte de a le încărca pe dispozitiv. Magazinele de aplicații de la terțe părți, cum ar fi Amazon Appstore, s-ar putea dovedi a fi mai bine de utilizat decât site-urile care vă oferă descărcări de fișiere APK direct.

Totuși, nu considerați de la sine înțeles că fiecare aplicație din Magazinul Google Play este sigură de utilizat. Aplicațiile suspecte vor cădea prin fisuri din când în când. Din fericire, Google oferă utilizatorilor o modalitate de a raporta aplicațiile pe care le considerați suspecte pentru examinare.

Raportați aplicațiile Android suspecte de pe dispozitivul dvs

Cea mai ușoară metodă de a raporta o aplicație ca suspectă este să o raportați prin Magazinul Google Play de pe dispozitiv. Deschideți aplicația Play Store și căutați aplicația suspectă.

În secțiunea din dreapta sus a listei aplicației, veți vedea butonul de meniu cu trei puncte. Atingeți acest lucru și faceți clic pe „Semnalați ca neadecvat”.

  Cum să controlați cursorul caret cu butoane de volum [Android]

Veți avea o listă de șapte categorii pentru reclamația dvs., de la conținut sexual până la uzurparea identității. Alegeți motivul care se potrivește cel mai bine reclamației dvs. Dacă raportați o aplicație pentru malware, de exemplu, alegeți „Dăunător pentru dispozitiv sau date”.

Dacă opțiunea „Dăunător pentru dispozitiv sau date” nu este disponibilă sau nu se potrivește alegerii dvs., selectați alt motiv. Dacă niciunul dintre motive nu se potrivește, alegeți „Altă obiecție” în partea de jos a listei.

După ce ați terminat, selectați „Trimiteți”.

Nu puteți adăuga niciun comentariu la reclamația dvs. dacă o raportați prin Magazinul Google Play. Dacă doriți să intrați în mai multe detalii sau să adăugați dovezi justificative, cel mai bine este să depuneți reclamația online.

Utilizați site-ul web al Centrului de ajutor al Magazinului Google Play

Google are un formular de raport specific pentru ca utilizatorii să raporteze aplicațiile online, disponibile prin intermediul Site-ul Centrului de ajutor al Magazinului Google Play. Această metodă este utilă dacă nu aveți dispozitivul la îndemână sau dacă, așa cum sa menționat anterior, trebuie să intrați în detalii suplimentare despre reclamația dvs.

Deschide Site-ul Centrului de ajutor, derulați la „Ajutor după tip de produs” și faceți clic pe „Magazin Google Play”.

Sub „Remediați o problemă”, faceți clic pe „Raportați probleme de conținut sau încălcări”.

Pe această pagină, derulați la „Computer” și, sub „Semnalați aplicațiile, jocurile sau muzică ca neadecvate”, faceți clic pe linkul pentru „Formularul Raportați aplicații inadecvate”.

Formularul este destul de simplu, cu opțiuni de raportare a aplicațiilor din motive, inclusiv conținut sexual sau grafic, spam, activități ilegale și multe altele. Așa cum ați face dacă ați raporta direct prin Google Play Store, va trebui să selectați motivul pentru care raportați aplicația.

  Aplicația Klout ajunge pe Android pentru a vă urmări influența pe rețelele sociale

Dacă credeți că aplicația dvs. include programe malware, selectați opțiunea „Dăunător pentru dispozitiv sau date”. De asemenea, puteți alege să selectați „Altă obiecție” dacă considerați că celelalte categorii sunt prea restrânse pentru reclamația dvs.

Acolo unde formularul solicită acest lucru, furnizați o scurtă explicație a motivului pentru care raportați aplicația, oferind cât mai multe detalii posibil. Dacă aplicația este încă disponibilă pentru descărcare, găsiți adresa URL web a acesteia pe Site-ul Magazinului Google Play și să-l furnizeze.

Confirmați-vă numele și adresa de e-mail și faceți clic pe „Trimite” pentru a finaliza.

Indiferent dacă alegeți să raportați o aplicație prin Magazinul Google Play de pe dispozitiv sau prin Centrul de ajutor, raportul dvs. va fi trimis la Google pentru examinare și analiză.

Odată ce această examinare are loc, dacă Google consideră că reclamația dvs. are fond, aplicația va fi apoi eliminată din Magazinul Google Play.