Cum să preveniți cyberloafing la locul de muncă [+5 Tools]

Te trezești derulând pe rețelele sociale sau răspunzând la e-mailuri personale în timpul programului de lucru?

Ei bine, s-ar putea să nu fii conștient că practici fără să știi „Cyberloafing”, un termen inventat de lumea corporativă în ultimii ani.

Cyberloafing, cu cuvinte simple, este atunci când un angajat folosește conexiunea la internet la locul de muncă din alte motive decât munca.

Aceasta include derularea pe rețelele sociale, vizionarea videoclipurilor YouTube, participarea la chestionare Buzzfeed, comandarea articolelor online sau chiar răspunsul la e-mailuri personale.

În timp ce mulți dintre voi puteți argumenta că se face adesea în pauze sau când sunteți epuizat de o anumită sarcină care vi se oferă, mulți angajatori cred altfel.

Cyberloafing este adesea privit ca o distracție de un miliard de dolari, care are din nou propriile sale avantaje și dezavantaje, în funcție de a cărui perspectivă o vedem.

Creșterea Cyberloafing în ultimii ani

Lumea este un sat global, totul datorită apariției internetului. Rareori găsim ceva care poate fi operat fără utilizarea internetului.

Cu aproape tot ce este disponibil online, acum este o tendință comună de a naviga pe net în cazul în care doriți ceva. Fie că este vorba despre socializare, găsirea de noi informații, rezervarea călătoriei și așa mai departe.

Acesta este unul dintre motivele majore pentru creșterea cyberloafing-ului în ultimii ani. Odată cu aceasta, izbucnirea virusului și intrarea culturii pandemice au schimbat modul în care ne percepem și ne practicăm munca de zi cu zi.

Oamenii sunt acum cyberloafing mai mult decât de obicei, deoarece nu există nimeni care să monitorizeze ceea ce fac în timp ce lucrează de acasă.

În plus, îmbunătățirea competențelor, dependența de internet, dorința de a posta totul pe rețelele sociale și căutările pe Google pentru lucruri minore au dus, de asemenea, la o creștere a cyberloafing.

Motivele din spatele Cyberloafing

Răspunsul la întrebarea de mai sus este de natură pur subiectivă. Cu toate acestea, există câteva motive comune care duc la cyberloafing la locul de muncă. Să aruncăm o privire rapidă asupra lor:

#1. Pauza de sanatate mintala

Unul dintre cele mai frecvente motive invocate de angajați este că trebuie să ia o pauză de la serviciu din când în când pentru a-și împrospăta mințile.

Citește și: 7 cele mai bune instrumente de urmărire a stării de spirit pentru a-ți îmbunătăți calitatea vieții

#2. Sarcini competitive

Sarcinile dificile consumă adesea mult efort mental din partea angajaților, iar luarea de pauze scurte a arătat o creștere a nivelului de productivitate al angajaților, deoarece reduce epuizarea și stresul.

#3. Rol necompetent

Dacă unui angajat i se dă o sarcină și un rol care nu este suficient de provocator pentru el, există posibilitatea ca acesta să respingă sarcinile pentru a le îndeplini pentru o perioadă ulterioară și să ajungă să petreacă jumătate din orele de lucru pe internet care nu este legat de muncă. activitate.

  12 Cei mai buni editori de coduri și IDE online pentru a dezvolta aplicații web

#4. Plictiseală

Adesea, angajații se confruntă cu plictiseala din cauza acelorași activități banale la locul de muncă. Acest lucru îi poate determina să aprecieze să facă orice în afară de muncă pentru a-i menține ocupați.

Desigur, deturnarea atenției către ceva distractiv este un răspuns natural la plictiseală.

#5. dependenta de Internet

Poate cel mai mare dezavantaj al internetului, veți găsi o mulțime de oameni dependenți de el din cauza posibilităților vaste.

De asemenea, rețelele de socializare pot pune multă presiune de la egal la egal și pentru a ține pasul cu aceasta, mulți angajați tind să îmbrățișeze viața „reel” pentru a obține satisfacție și validare de la adepții lor.

Această practică poate crea dependență și poate afecta și productivitatea locului de muncă.

#6. Ostracizare

Ostracismul înseamnă „excludere din societate sau grup”, angajații caută refugiu pe internet și rețelele sociale atunci când se simt excluși și singuri la locul de muncă de membrii echipei sau de colegii lor.

#7. Perfecţionarea calificărilor

Un pozitiv tangibil, mulți angajați sunt acum înscriși la prelegeri online oferite de companii de top precum LinkedIn, Udemy, Coursera și multe altele.

Dezavantaje ale Cyberloafing pentru o organizație

Potrivit cercetătorilor de la Universitatea din Nevada, lumea corporativă se confruntă cu o pierdere de 85 de miliarde de dolari în fiecare an din cauza timpului pierdut prin cyberloafing. Este considerat a fi unul dintre cele mai mari motive pentru a distruge productivitatea la locul de muncă.

Dacă nu este controlată, cyberloafing consumă, de asemenea, mult timp unui angajat, lăsând astfel mai puțin timp la dispoziție pentru a finaliza sarcinile care le-au fost date în timpul prevăzut.

Unele dintre celelalte dezavantaje majore care vă pot afecta afacerea sunt:

  • Încălcări ale datelor și confidențialității
  • Introducerea de malware și viruși în sistemele companiei
  • Lățime de bandă sufocată
  • Ineficiența muncii
  • Procrastinare
  • Lipsa de răspuns în timpul programului de lucru
  • Utilizarea site-urilor pentru adulți la locul de muncă
  • Scurgeri de date
  • Furturi de identitate

Atrăgând atenția asupra statisticilor, 36% dintre millennials și generația Z petrec mai mult de 2 ore pe zi lucrătoare folosind internetul pentru nevoile lor personale. Aceasta înseamnă că, dacă aveți angajați dintr-o grupă de vârstă mai tânără, posibilitatea de a face cyberloafing este mai mare.

Cum să identifici dacă un angajat este Cyberloafing?

Nu există o modalitate clară de a identifica dacă angajații dvs. fac cyberloafing, dar unele dintre motivele de mai jos pot fi o indicație:

  • Nu trimit munca la timp
  • Întrebările clienților rămân fără răspuns pentru o perioadă lungă de timp
  • Angajatul tău își verifică în mod constant telefonul în timpul întâlnirilor
  • Sunt distrași la serviciu

De asemenea, dacă angajații dvs. postează o actualizare pe rețelele sociale în timpul programului de lucru, acesta poate fi un alt indiciu.

Sfaturi pentru a gestiona Cyberloafing

Unul dintre cele mai importante lucruri de reținut ca angajator este că trebuie să ajungeți la rădăcinile problemei, mai degrabă decât să o abordați doar la nivel de suprafață.

În opinia mea, este esențial să identificăm și să afli de ce angajații apelează la cyberloafing la locul de muncă.

  Cum să eliminați fundalul unei imagini utilizând Paint sau Paint 3D

Scopul din spatele acestui exercițiu este de a demonstra că ești un „Angajator profesionist” și nu împotriva lor la orice nivel. Acest lucru vă va ajuta să rezolvați problema într-un mod foarte prietenos și pașnic.

De asemenea, vă puteți aștepta la sprijinul lor pentru soluțiile pe care le-ați prezentat pe masă. Revenind la problemă, iată 3 moduri geniale pe care le puteți adopta pentru a gestiona cyberloafing.

#1. Definiți politicile

Este recomandabil să desfășurați un sondaj pentru a identifica și înțelege principalele motive din spatele cyberloafing-ului. Pe baza raportului, puteți elabora politici privind utilizarea internetului pentru uz personal la locul de muncă.

Informați-vă angajații când, unde și ce lucruri sunt permise în timpul orelor de lucru. Educați-vă angajații și explicați motivul din spatele acestui pas făcut de organizație.

Acest lucru vă va ajuta să creșteți rata de adoptare a politicii.

#2. Sancțiuni organizatorice

Este foarte important pentru tine să stabilești reguli de bază împreună cu angajații și să le anunți așteptările tale. Trebuie să definiți clar ce site-uri de social media se abțin de la utilizare și de ce este importantă respectarea regulilor.

În funcție de necesitate, informați angajații dumneavoastră care sunt consecințele în cazul în care aceste reguli sunt încălcate.

#3. Software de monitorizare

Există o varietate de software disponibile pe piață pe care le puteți utiliza pentru a monitoriza ceea ce fac angajații dvs. Vă ajută să atribuiți sarcini și să creșteți productivitatea, mai ales dacă angajații dvs. lucrează într-un mediu îndepărtat.

Puteți descărca rapoarte detaliate ale fiecărui angajat și puteți identifica lacune, dacă există. Majoritatea soluțiilor au mult mai multe de oferit, despre care vom discuta mai multe în această postare.

Acum că suntem conștienți de ce este exact cyberloafing-ul și cum să o gestionăm, haideți să vedem unele dintre cele mai bune instrumente care vă vor ajuta să o preveniți fără probleme și să mențineți fiecare angajat sub control.

HubStaff

În care peste 500.000 de companii au încredere, HubStaff este un instrument de urmărire a timpului echipat cu o mulțime de funcții care vă permit să efectuați o monitorizare ușoară și să vă gestionați eficient echipele.

Unele dintre numeroasele caracteristici uimitoare ale acestui instrument includ următoarele:

  • Capturi de ecran în timp real ale activităților angajaților
  • Urmărire URL
  • Productivitatea angajaților
  • Urmărire GPS
  • Managementul locurilor de muncă
  • Urmăritor de proiecte
  • Aplicația ceas de timp
  • Peste 30 de aplicații integrate la locul de muncă

În plus, vă permite să păstrați o filă cu privire la salarizarea angajaților, programarea, facturile și productivitatea angajaților folosind acest instrument. Puteți vizualiza și gestiona totul dintr-un singur tablou de bord pentru a face lucrurile mai convenabile.

DeskTime

DeskTime este o soluție excelentă de urmărire pentru angajați și liber profesioniști, care pretinde că oferă o creștere a productivității cu 30% atunci când utilizați instrumentul lor suprem de urmărire a timpului.

DeskTime este credibil pe piață pentru:

  • Urmărirea titlului documentului
  • Cronometrul Pomodoro
  • Calculul costurilor
  • Programarea schimburilor
  • Opțiune de timp privat
  • Urmărirea timpului offline

Ca și alte instrumente, vă oferă, de asemenea, capturi de ecran și urmărire URL prin intermediul aplicației desktop și mobile. Puteți programa o demonstrație live unu-la-unu și puteți opta pentru o încercare gratuită înainte de a vă dedica versiunea plătită.

  [Explained] Cum se implementează Switch-Case în Python

Doctorul timpului

Time Doctor este prietenos cu angajații și motivează echipa să depășească obligația lor, oferindu-le informații despre productivitate.

Acest instrument își propune să ajute managerii informându-i unde echipa are nevoie de ajutor într-o anumită sarcină/proiect care le este atribuit. De asemenea, angajații dvs. pot verifica statisticile, ceea ce îi va ajuta să-și îmbunătățească funcționarea zilnică la o abordare mai pozitivă.

În special, vă oferă peste 60 de integrări de aplicații, conformitate cu GDPR și HIPAA, serviciu pentru clienți multilingv 24 de ore, 99% SLA, roluri personalizate de utilizator și setări de permisiuni.

Una peste alta, acest instrument vă va ajuta să acoperiți medii de lucru la distanță, hibride și externalizate ca un profesionist.

RescueTime

RescueTime a fost premiat ca PC Mag Editor’s Choice cu o evaluare uimitoare de 5 stele dintr-un motiv.

Acest instrument minunat vă salvează angajații de amânare folosind următoarele trucuri:

  • Creează un obiectiv de focalizare personalizat – doar pentru ei
  • Oferă coaching inteligent pentru a-i menține pe drumul cel bun
  • Îi ajută să declanșeze o „sesiune de focalizare”, care blochează temporar site-urile care le afectează concentrarea
  • Le oferă informații despre aplicațiile care îi îndepărtează de la locul de muncă
  • De asemenea, angajații pot utiliza funcția automată de distragere a atenției și blocare a timpului

Lista nu se termină aici, angajații tăi se pot concentra foarte bine înțelegându-și rapoartele zilnice din tabloul de bord.

Cu peste 2 milioane de utilizatori și 14 ani de activitate, aș spune că trebuie neapărat să încercați RescueTime pentru a prelua controlul asupra locului de muncă.

Comutare

Toggl este probabil unul dintre cele mai bune și mai utilizate instrumente pentru a crește performanța angajaților. Nu mă crezi? Întrebați Amazon, Ogilvy, Uber, LinkedIn și multe alte companii care folosesc în mod regulat Toggl pentru a-și ajuta angajații să-și ridice munca de zi cu zi.

Puteți îmbunătăți responsabilitatea angajatului dvs., puteți înregistra orele facturabile și, de asemenea, vă puteți asigura că termenul limită al proiectului este respectat fără ca angajații să se simtă epuizați.

Acest instrument este foarte ușor și intuitiv de utilizat, ceea ce îi sporește gradul de plăcere.

Actualizările recente includ, de asemenea, crearea de programe de lucru eficiente și un sistem de simplificare și automatizare a procesului de angajare, care vă va ajuta la filtrare, evaluări și screening-uri ale candidaților.

Nota autorului

În timp ce majoritatea angajatorilor preferă instrumente care gestionează cyberloafing, este, de asemenea, important să știm că există o linie subțire între luarea unei pauze mentale sănătoase și amânare, iar acestea două pot fi evaluate greșit uneori.

Cele mai multe dintre instrumentele menționate mai sus pot face capturi de ecran și pot aduna locații din când în când pentru a urmări datele.

Acest lucru poate fi perceput ca o activitate negativă și un indiciu în încrederea angajaților și viața de zi cu zi. Tocmai de aceea este foarte important să-ți ții angajații informați despre aceste instrumente și să-mi spui activitățile care vor fi monitorizate.

În calitate de angajator, devine responsabilitatea dumneavoastră să vă asigurați că angajații sunt fericiți la locul de muncă și sunt pe deplin conștienți de ceea ce s-au înscris.

Ținând asta deoparte, instrumentele de mai sus fac o treabă fenomenală de a preveni cyberloafing și de a vă returna productivitatea pe care o iubiți la locul de muncă.

Apoi, verificați aceste platforme uimitoare de cadouri pentru angajați pentru a menține un loc de muncă fericit.