Cum să faci un Mood Board?

Moodboard-urile pot alinia procesul de proiectare, pot evita blocajele de creativitate și pot menține ideile organizate. Acest articol acoperă totul despre Mood boards.

Designerii și creatorii au multe de făcut atunci când lucrează la un proiect de la zero, de la planificarea proiectului până la proiectul final. Și este firesc ca ei să rămână blocați în proces sau să obțină un blocaj de creativitate.

Când se întâmplă acest lucru, Mood board poate funcționa ca un salvator de viață pentru ei. Ajută un designer să își organizeze ideile de design într-un singur loc și chiar și ei pot arăta celorlalți aceste panouri de dispoziție și să spună cum va arăta rezultatul final.

În acest articol, vom discuta despre ce sunt mood board-urile, ce tipuri de board-uri sunt și cum puteți crea un mood board remarcabil și să ai orice proiect.

Ce este un Mood Board?

O placă de dispoziție este instrumentul popular de rezolvare a problemelor unui designer, deși nu este nou. Este o colaborare a simțurilor care stimulează creativitatea și duce la soluții de design.

Pe lângă definirea unei palete de culori, le puteți folosi pentru a crea o identitate și o senzație grafică, pentru a simplifica esența unui brand sau a unui produs într-o singură imagine sau pentru a scurta distanța dintre o idee și manifestarea sa finală. Astfel, ajută un designer pe parcursul călătoriei unui proiect.

Cine folosește Mood Boards?

Designerii folosesc în mare parte panouri de dispoziție pentru a-și eficientiza gândurile, fie că ei sunt designeri grafici, designeri de interior, fotografi, designeri de UI etc.

Mai mult decât atât, cei care nu sunt profesioniști le pot folosi și pentru a atinge obiective mai personale, cum ar fi decorarea pereților sau proiectarea unei anumite dispoziții prin garderoba lor.

De asemenea, panourile de dispoziție nu se limitează doar la scopuri de design. De exemplu, scriitorii pot descrie un anumit stil de scriere sau un cadru fictiv pentru un complot.

  8 moduri de a crește moralul angajaților și de a crește productivitatea

Moodboard-urile, pe scurt, sunt un instrument vizual util pentru a transmite rapid „sentimentul” general al unui proiect celorlalți. Sunt folosite pentru mai mult decât pentru decorarea casei. Moodboard-urile susțin procesul creativ prin echilibrarea organizației și libertatea artistică.

De ce să folosiți un Mood Board?

Folosirea unui moodboard ajută la crearea unei esențiale a rezultatului final al oricărui proiect sau opere de artă. Atunci când planificați un nou proiect, fie o aplicație, un site web sau altceva, poate fi nevoie de efort pentru a vă da seama cum doriți să fie acel lucru. Ai o mulțime de idei care se învârte în capul tău, dar toate sunt amestecate și este greu să-ți dai seama care sunt ideile potrivite pentru proiectul tău.

Prin urmare, panourile de dispoziție sunt o modalitate excelentă de a combina toate ideile tale pentru un proiect și de a le face ușor de înțeles pentru ceilalți. Ele vă ajută să vă gândiți la tema generală, la senzația și la aspectul proiectului dvs. și la ce doriți să comunicați cu el. În plus, iată câteva beneficii ale creării unui moodboard.

Beneficiile Mood Boards

  • Ele vă ajută să proiectați pentru publicul țintă.
  • Îmbunătățiți-vă vizualizarea „cum va arăta produsul final?”
  • Te ajută să te joci cu diferite palete de culori.
  • Acesta scurtează procesul general de proiectare.
  • Stimulează creativitatea și organizează ideile.
  • Te ajută să experimentezi cât de mult vrei.
  • Vă ajută să transmiteți cu ușurință ideile dvs. clientului.

Tipuri de Mood Boards

Există două moduri de a crea un moodboard. Mai întâi este o placă de dispoziție fizică clasică sau o placă de dispoziție digitală modernă. Mai mult, depinde de cerințele dvs. tipul de proiect la care lucrați.

Să verificăm cazurile de utilizare ale moodboard-urilor fizice și digitale.

#1. Plăci de dispoziție fizică

Plăcile de stare fizică sunt realizate folosind materiale reale – mostre de vopsea, țesături, mostre de hârtie etc. – și sunt adesea atârnate într-o zonă comună, astfel încât toată lumea să le poată vedea.

Este ideal dacă doriți să vă creați aspectul de brand dorit din punct de vedere fizic. Puteți folosi materiale reale sau puteți imprima imagini cu ele și le puteți fixa.

  Cum să personalizați comenzile rapide de la tastatură pe Gnome Shell

#2. Moodboards digitale

Moodboard-urile digitale sunt create folosind software precum Adobe Photoshop sau Canva. Acestea se mai numesc și panouri de dispoziție „virtuale”, deoarece nu implică alte elemente fizice decât ecranul computerului pe care sunt afișate.

Este o optiune ideala daca preferi sa eviti sa ai un display fizic in birou sau in sala de conferinte; Mai mult, pot fi partajate instantaneu cu alții și necesită mai puțin efort decât fac cele fizice (ceea ce înseamnă că sunt de obicei temporare).

În plus, vă puteți inspira de design de pe site-uri web, cum ar fi semințele de design, coolere, galerii de design, Pinterest și alte canale de social media.

Ce ar trebui să includă un Mood Board?

Indiferent dacă creați un moodboard fizic sau digital, aveți nevoie de următoarele lucruri pentru a crea un moodboard.

Fotografii/imagini

Includeți imagini cu lucruri care vă inspiră, cum ar fi imagini cu produse sau site-uri web cu design și stiluri similare cu ale dvs. orice, de la scene ale naturii până la fotografii de arhitectură, va fi de folos!

Pentru un moodboard fizic, puteți să tipăriți imaginile care vă plac sau să le decupați din revista preferată.

Culori și logo-ul mărcii

Folosirea creativității pentru a menține o schemă de culori a mărcii face ca un proiect să iasă în evidență și vorbește în numele mărcii. Înainte de a crea un moodboard, trebuie să alegeți culorile. Vă puteți inspira din logo-ul unei mărci dacă lucrați la un anumit proiect. Sau, puteți alege culorile potrivite pentru proiectul dvs.

Puteți folosi mostre de vopsea, mostre de țesătură sau chiar decupaje de reviste pentru o placă fizică de spirit. Vă puteți inspira din site-uri web precum coolere și palete de culori online, pentru un moodboard digital.

Elemente de design (cum ar fi cadre, chenare și texturi):

Materialele, imprimeurile și texturile pot fi incluse în panouri de dispoziție pentru a îmbunătăți produsul final. Permite ca prezentarea designului să aibă profunzime și variație. Pe lângă blocurile de culoare, imprimeurile adaugă un plus de vitalitate și o senzație nouă unui proiect.

Conținut text

Adăugați text pentru a descrie diferite elemente de pe moodboard.

Cum să faci un Mood Board?

Iată punctele de care trebuie să țineți cont atunci când creați un moodboard: –

  11 cele mai bune scaune de birou pentru a lucra de acasă în confort

#1. Colectați inspirație pentru un moodboard: primul pas este să colectați lucruri care vă inspiră, de exemplu, imagini, fonturi, texturi, tipografie etc. și să creați o schiță a proiectului.

#2. Utilizați imagini care se potrivesc bine împreună: În continuare, alegerea imaginilor care funcționează bine împreună este importantă – toate ar trebui să aibă culori și tonuri similare, sau cel puțin să nu se ciocnească!

Dacă folosiți ca inspirație fotografii cu persoane sau locații, asigurați-vă că sunt toate în alb-negru, astfel încât să arate bine împreună atunci când sunt imprimate pe hârtie (și nu pe hârtie color).

Asigurați-vă că le decupați, astfel încât să nu ocupe mult spațiu pe tabla dvs. – acest lucru le face mai ușor pentru ceilalți să vadă ce se întâmplă fără să mijească cuvintele sau fotografiile minuscule!

#3. Alegeți culori și fonturi. După aceea, ar trebui să alegeți culorile și fonturile care se potrivesc cu placa dvs. Vă va ajuta să vă asigurați că arată profesional și organizat.

#4. Adaugă cuvinte pentru a-ți explica ideile. Vă ajută să vă puneți ideile cap la cap și vă asigură că tabloul dvs. are suficiente cuvinte și vă oferă mai multe modalități de a vă explica conceptele.

Puteți folosi săgeți sau săgeți care indică în direcții diferite pentru a arăta cum sunt conectate lucrurile. De asemenea, puteți desena imagini – cum ar fi persoanele care folosesc un produs sau un serviciu – pentru a ilustra ceea ce încercați să transmiteți.

#5. Adăugați sigla, site-ul web și profiluri de rețele sociale: nu în ultimul rând, dacă aveți un logo pentru afacerea sau proiectul la care lucrați. Puteți include, de asemenea, link-uri către site-ul dvs. web și profiluri de rețele sociale, astfel încât oamenii să poată găsi cu ușurință mai multe informații despre marca dvs., mai ales dacă lucrați la un moodboard digital.

#6. Organizați-vă tabla: odată ce totul este pe tabla dvs., este timpul să vă organizați totul. Veți dori să puneți articole similare unul lângă celălalt, astfel încât oamenii să poată vedea cu ușurință cum se potrivește totul.

Exemple de moodboard care să te inspire

Concluzie

Moodboard-urile fac cu siguranță întreaga călătorie de design ușoară și interesantă. Mai mult, un moodboard te ajută să scapi de blocurile de creativitate. Puteți crea un moodboard în funcție de nevoile și preferințele dvs. și vă puteți bucura de întregul proces de proiectare.

Există instrumente pentru crearea de panouri de spirit care vă pot ajuta să proiectați cu ușurință panouri de dispoziție pentru marca sau afacerea dvs.

Așadar, impresionați-vă clientul cu o placă de dispoziție și lăsați-l să simtă produsul final.