Cum să creați o strategie de marketing pas cu pas bazată pe date pentru afacerea dvs

Doriți să implementați marketing bazat pe date pentru organizația sau clientul dvs.? Aflați pas cu pas cum să creați o strategie de marketing bazată pe date.

Fiecare agent de marketing își propune să ajungă la publicul țintă și să transmită un mesaj convingător care îi va invita pe potențiali să cumpere produsul sau serviciul. Dar, majoritatea nu reușesc să facă acest lucru, deoarece strategiile nu sunt legate de datele clienților.

Pentru a deveni un marketer de succes, o înțelegere minimă a clienților și a emoțiilor nu este suficientă. Aveți nevoie de feedback bazat pe date pentru a obține rezultate mai bune din strategiile dvs. de marketing. De aceea am ales să vă vorbim despre strategia de marketing bazată pe date.

Citiți mai departe pentru a afla importanța datelor în marketing și cum puteți crea o strategie bazată pe date utilizând un ghid în pas.

Importanța datelor în marketing

În primele zile ale marketingului, direcționarea la nivel de masă a fost realizată prin poștă directă, afișe și reclame în mass-media, cum ar fi ziare, radio și televiziune. Mai târziu, companiile au început să se concentreze pe marketingul direct folosind poștă directă și telemarketing.

Dacă compari scenariul de astăzi cu cel de altădată, vei observa o schimbare drastică în strategiile de marketing. E-mailurile sunt rar folosite, iar concurența a crescut de multe ori. Acum, marketerii depind de datele de piață și de informațiile despre clienți colectate în timpul procesului de cumpărare.

De fapt, strategiile tale de marketing trebuie să fie bazate pe date pentru a avea succes. Când aveți o înțelegere clară a comportamentului, obiectivelor, punctelor dureroase și provocărilor publicului dvs. țintă, puteți crea cu ușurință campanii de marketing potrivite nevoilor lor specifice.

Alte valori care vă ajută cu eforturile de marketing sunt tiparele de navigare, comportamentul de cumpărare online și activitatea pe rețelele sociale. Deci, puteți vedea că datele sunt esențiale oricărei strategii de marketing de succes și pur și simplu nu le puteți ignora dacă doriți să creați campanii eficiente.

Ce este marketingul bazat pe date?

Marketingul bazat pe date este o combinație de tehnici pentru a utiliza un volum mare de date despre clienți pentru a crea un plan de marketing. Datele îi ajută pe marketeri să înțeleagă comportamentele clienților, preferințele și motivele de cumpărare într-un mod mai bun și să dezvolte strategii de marketing eficiente.

Acest lucru este util pentru toate industriile și întreprinderile, deoarece îmbunătățește experiența clienților, rezultând venituri mai mari. Folosind datele, profesioniștii în marketing își pot prezice mai bine obiectivele și acțiunile viitoare și pot crea strategii de marketing personalizate pentru fiecare segment al bazei lor de clienți.

Analiza datelor de marketing face companiile conștiente de cerințele clienților. Mai mult, vă permite să identificați dezavantajele strategiei de marketing existente. Prin urmare, puteți urmări eficiența campaniilor în timp.

  Cum să utilizați Zappy, un nou instrument de captură de ecran și adnotare pentru Mac

În zilele noastre, marketingul bazat pe date a devenit extrem de popular datorită dependenței de analiza datelor pentru luarea deciziilor și a disponibilității ridicate a datelor. În viitorul apropiat, vă puteți aștepta să vedeți mai multe companii care se alătură acestui efort de marketing.

Pentru a înțelege marketingul bazat pe date de la nivelul său de bază, trebuie să vă uitați la diferențele dintre marketingul tradițional și marketingul bazat pe date de mai jos:

Marketing traditional

  • Utilizează datele de marketing offline disponibile de la agenții terțe de cercetare de piață.
  • Această practică de marketing se bazează pe publicitate offline, cum ar fi pliante, reclame pe posturi de radio și reclame la televizor.
  • Marketingul tradițional vizează o populație uriașă, în timp ce întreaga populație poate să nu caute produsele comercializate.
  • Publicitatea prin televizoare și radiouri este extrem de costisitoare, în timp ce rentabilitatea investiției (ROI) poate să nu fie proporțională. De obicei, randamentele sunt mai mici decât cele așteptate.
  • Nu puteți actualiza un sistem tradițional de publicitate peste noapte.
  • Există taxe inițiale și taxe fixe pentru difuzarea reclamelor tradiționale pe canalele TV.
  • Experimentarea domeniului de aplicare cu abordarea de marketing este prea restrânsă sau costisitoare.

Marketing bazat pe date

  • Se bazează pe datele actualizate ale clienților din diverse resurse online, care nu sunt întotdeauna costisitoare.
  • Uneori, vă puteți configura propriile instrumente și site-uri web pentru a colecta date despre clienți în timp real.
  • Puteți viza nișă de public din diferite regiuni pentru un anumit produs sau serviciu în timpul campaniilor dvs. de marketing.
  • Marketingul bazat pe date folosește publicitatea online pe site-uri web, aplicații și platforme de social media. Acest mod de publicitate este accesibil, iar majoritatea agențiilor de publicitate oferă modele cu plata pe măsură.
  • Puteți opri sau actualiza campaniile dvs. publicitare desfășurate în cadrul marketingului bazat pe date, în funcție de datele de performanță ale orelor, zilelor și săptămânilor anterioare.
  • Echipa dvs. de marketing poate schimba conținutul publicitar, cum ar fi imaginea, paletele de culori, tema, copierea textului, prețurile, reducerile promoționale etc., în timp real, în funcție de datele de analiză primite de la instrumentele de urmărire a anunțurilor ale agenției de publicitate.

Acum că cunoașteți diferențele, permiteți-ne să explorăm un exemplu care arată cum funcționează marketingul bazat pe date diferit de marketingul tradițional aici:

Înțelegeți marketingul bazat pe date prin exemplu

Să presupunem că sunteți producătorul diferitelor bunuri de larg consum. În abordarea tradițională de marketing, echipa dvs. de marketing va cumpăra date actuale de piață legate de produsele dvs. De asemenea, ei pot organiza focus grupuri de câțiva clienți pentru a le înțelege nevoile și dorințele.

Apoi, creați colaterale de marketing, cum ar fi panouri publicitare, reclame în ziare, reclame TV, reclame radio, fluturași, broșuri și așa mai departe pentru plasarea strategică. În mod normal, plasați acestea acolo unde globii oculari sunt cel mai mult, cum ar fi canale TV difuzate la nivel național pentru reclame TV, metrouri pentru panouri publicitare și multe altele.

Plătiți taxe uriașe de marketing și publicitate pentru a vă prezenta produsele tuturor. Dar, nu toată audiența are nevoie de produsele dvs. Costul dvs. pe audiență pentru marketing și publicitate este mult mai mare decât numărul de clienți pe care îi puteți converti și nu aveți idee câți oameni fac conversie printr-un anumit canal, dacă nu le cereți în mod expres. Este la fel de bun ca să tragi în întuneric.

  Cum să opriți mesajele flash

Pentru aceleași produse, puteți utiliza datele colectate de pe site-uri web, aplicații și rețele sociale despre comportamentul și nevoile publicului. Apoi, puteți personaliza campaniile de publicitate online pentru a afișa anumite produse publicului care are nevoie de ele. Vă puteți viza publicul în funcție de comportamentul online, demografie, interese etc. Puteți urmări campania care a dus la mai multe conversii și puteți crește cheltuielile pentru campania respectivă. Astfel, plătiți pentru marketing pentru publicul care are potențialul de a converti, nu pentru cei din trecători.

Cum se creează o strategie de marketing bazată pe date?

Găsiți mai jos pașii necesari pentru a crea o strategie de marketing bazată pe date:

#1. Stabiliți un obiectiv pentru efortul de marketing

Strategia dvs. de marketing bazată pe date va depinde de obiectivul pe care doriți să îl atingeți. De exemplu, trebuie să includeți următoarele obiective:

  • Creșteți gradul de cunoaștere a mărcii pe piață
  • Creșteți veniturile din vânzări
  • Obțineți mai mulți vizitatori și abonați pentru site-ul și aplicația dvs. mobilă
  • Îmbunătățiți călătoria clienților către abonamente sau achiziții
  • Creșteți satisfacția clienților și evaluările site-ului/aplicațiilor mobile

Cea mai bună abordare este să urmați strategia SMART de stabilire a obiectivelor. Puteți afla mai multe despre SMART aici: Exemple de obiective SMART.

#2. Colectați date

Acum că aveți un obiectiv sau un scop clar pentru eforturile dvs. de marketing, este timpul să colectați date de înaltă calitate despre următoarele:

  • Treaba ta
  • Produsele dvs
  • Serviciile pe care le oferiți
  • Concurenți ai acelorași produse și servicii
  • Piața în care îți vinzi serviciile și produsele
  • Clienții dvs. existenți
  • Publicul țintă
  • Vizitatorii aplicației și site-ului dvs
  • Pagina de produs și vizitatorii aplicației care vizualizează un produs, dar nu cumpără
  • Vizitatorii care adaugă produse sau servicii în coș, dar nu plătesc
  • Utilizatori care cumpără doar anumite abonamente sau produse

Acestea sunt datele pe care le puteți colecta folosind propriile instrumente sau de la agenții de date terțe. De asemenea, puteți derula campanii de feedback în diferite baze de clienți pentru a colecta date primare. Astfel de date sunt benefice, deoarece primești recenzii și sugestii sincere de la publicul țintă.

#3. Organizarea Datelor

Trebuie să curățați, să sortați și să organizați datele, astfel încât instrumentele de analiză a datelor să vă poată citi datele și să vă ofere informații. Această fază include următoarele:

  • Eliminarea datelor irelevante
  • Remedierea câmpurilor de date goale
  • Ștergerea anomaliilor și a caracterelor nedorite
  • Eliminați intrările duplicate
  • Remediați coloanele și rândurile suplimentare

Puteți automatiza aceste sarcini prin configurarea și utilizarea acestor strategii și instrumente de curățare a datelor.

De asemenea, este posibil să aveți nevoie de cele mai bune instrumente ETL dacă doriți să stocați date în depozite de date precum Snowflake, Google BigQuery și Amazon S3.

#4. Construiți o echipă pentru a analiza și a acționa asupra datelor

Puteți utiliza o agenție terță parte pentru a vă analiza datele, unde plătiți doar pentru informații. Cu toate acestea, acea agenție poate să nu înțeleagă modelul dvs. de afaceri și strategia de marketing suficient de bine așa cum ar face o echipă internă. Astfel, înființarea unei echipe interne dă roade pe termen lung.

#5. Urmăriți și măsurați progresul

Trebuie să urmăriți în mod constant campaniile de marketing bazate pe date pentru metricile pe care le-ați ales la începutul proiectului. Dacă nu vedeți rezultate satisfăcătoare, reanalizați imediat datele existente și suprapuneți informațiile de date pe datele de marketing curente pentru a optimiza campaniile de marketing.

  Cum funcționează și îți afectează scorul de credit?

Acest lucru va aduce rezultate mai bune. Astfel, măsurarea progresului este indispensabilă în orice schemă de marketing bazată pe date.

Beneficiile unei strategii de marketing bazate pe date

#1. Creați campanii de marketing direcționate

Cu ajutorul marketingului bazat pe date, puteți crea campanii foarte bine direcționate care vor livra mesaje personalizate și unice fiecărui client. Deoarece datele vă oferă o perspectivă asupra intereselor, stilului de viață și activităților online ale fiecărui client, puteți crea conținut care îi va atrage către afacerea dvs. De asemenea, vă va ajuta să știți unde și când să postați conținut de marketing și reclame.

#2. Păstrați-vă mesajele consistente

Pentru a avea succes în marketing, mesajele dvs. ar trebui să fie consecvente și aliniate cu interesul clientului. Pe măsură ce utilizați datele colectate prin diverse canale, acestea vă oferă o imagine mai bună asupra intereselor clientului. Aceste perspective diverse asigură că mesajele dvs. rămân consecvente și aliniate.

#3. Cunoaște-ți mai bine strategiile de marketing

Atunci când strategiile dvs. de marketing eșuează din orice motiv, costul de achiziție a clienților crește. Ca urmare, devine mai dificil pentru o companie să obțină rentabilitatea investiției. Cu marketingul bazat pe date, puteți înțelege cu ușurință ce funcționează pentru dvs. și ce nu. Astfel, puteți determina unde să vă petreceți timpul și bugetul.

#4. Segmentează-ți publicul

De-a lungul timpului, clienții tăi au devenit și mai inteligenți. Acum, nu este posibil să urmărim pe toți același mesaj sau aceleași tactici de marketing. Aici intră în joc strategiile bazate pe date. Datele vă permit să vă segmentați publicul în funcție de comportament, obișnuință, istoric de achiziții și date demografice. Ulterior le puteți oferi eforturi de marketing personalizate în funcție de etapele călătoriei cumpărătorului.

#5. Înțelegeți-vă potențialii clienți

Cineva nu trebuie să fie clientul tău pentru ca tu să știi despre el. Cu ajutorul marketingului bazat pe date, vă puteți cunoaște potențialii clienți înainte de a interacționa cu ei. Pe măsură ce vă familiarizați cu interesele și preferințele lor, devine ușor să le direcționați cu mesajul perfect pentru persuasiune.

#6. Creați un zgomot în jurul mărcii dvs

O campanie de marketing nu înseamnă doar atragerea atenției publicului țintă. Cu cât mai mulți oameni te observă printr-o campanie de marketing, cu atât funcționează mai bine pentru produsul tău și identitatea mărcii. Atunci când strategiile dvs. de marketing sunt bazate pe date, puteți crea un zgomot în jurul produsului dvs. Astfel, poți atrage un număr mare de oameni către produsele tale.

#7. Asigurați o experiență de marketing mai bună

Prin includerea datelor în strategia dvs. de marketing, nu numai că aduceți mai multe vânzări și venituri, ci și asigurați o experiență mai bună pentru publicul dvs. Pe măsură ce le prezentați tipul de mesaje pe care le iubesc, nu veți sfârși prin a-i enerva. Cu un public fericit, vă puteți aștepta să obțineți o conversie fără probleme.

#8. Obțineți mai multe vânzări încrucișate și up-selling

Când utilizați marketingul bazat pe date, obțineți informații rare care vă ajută să mutați rapid clienții potențiali prin canalul de vânzări și să faceți procesul mai eficient din punct de vedere al costurilor. De asemenea, vă poate prezenta oportunități de vânzare încrucișată de-a lungul canalului de vânzări.

Când un client cumpără un produs de pe platforma dvs., puteți utiliza datele pentru a menține clienții implicați după vânzare. Această implicare duce adesea la clienți fideli care vor face achiziții viitoare de la compania dvs.

Concluzie

Indiferent de companie sau industrie din care faceți parte, strategiile de marketing bazate pe date sunt cruciale pentru succesul campaniilor dvs. Acest tip de marketing vă permite să profitați de puterea analizei datelor pentru a ajunge la publicul potrivit. Aceste strategii sunt singura modalitate prin care puteți obține rentabilitatea investiției așteptată în această lume extrem de competitivă.

Aici, am discutat despre strategiile de marketing bazate pe date și beneficiile acestora. Acum că știți pașii pentru a crea o strategie de marketing bazată pe date, nu ar trebui să aveți probleme în a crea una pentru compania dvs.

De asemenea, puteți citi despre instrumentele de creare de conținut și despre elementele importante ale unei campanii de marketing video de succes.