Dacă deții un abonament la Office 365, s-ar putea să întâmpini situații când ai nevoie de suport din partea Microsoft. În acest caz, poți înregistra o solicitare de asistență fie direct din aplicația client, fie printr-o aplicație web, fie prin intermediul contului tău Office 365.
Indiferent de metoda aleasă, cererea ta va ajunge la echipa de asistență Microsoft. Este important de menționat că toate aceste modalități necesită o conexiune la internet.
Important: În prezent, aplicațiile mobile Office 365 te vor redirecționa către paginile de ajutor și suport, dar nu oferă o opțiune directă pentru a crea o solicitare de asistență. Poți accesa site-ul de ajutor și, posibil, să găsești un link către o pagină de suport, dar aceasta nu este echivalentă cu o opțiune specifică de contact. Dacă întâmpini dificultăți cu o aplicație mobilă, cel mai eficient este să înregistrezi cererea folosind una dintre metodele prezentate mai jos.
Înregistrarea unei solicitări de asistență din aplicația client de pe computer
Procesul de înregistrare a unei solicitări de asistență dintr-o aplicație client este foarte simplu. În orice aplicație – fie că este vorba de Outlook, Word, Excel, PowerPoint sau OneNote – mergi la meniul Ajutor și apoi selectează opțiunea „Contactați asistența”.
Descrie în detaliu problema ta și apoi apasă butonul „Obțineți ajutor”.
Microsoft va încerca să coreleze descrierea problemei tale cu articole de ajutor relevante. Dacă acestea nu sunt suficiente (și este recomandat să le consulți inițial), alege opțiunea „Vorbește cu un agent”.
Se va deschide un nou panou, unde poți selecta „Live Chat” pentru a intra în contact direct cu un agent de asistență Microsoft.
Aceștia te vor ajuta să rezolvi problema sau îți vor oferi indicații spre resurse utile sau materiale de instruire, dacă întâmpini dificultăți cu o anumită funcționalitate.
Înregistrarea unei solicitări de asistență dintr-o aplicație web, în browser
Modalitățile de a accesa asistența în aplicațiile web pot varia în funcție de aplicația specifică pe care o utilizezi. Microsoft lucrează la uniformizarea acestui proces, dar momentan există unele diferențe. Mai jos sunt detaliate instrucțiunile pentru fiecare aplicație web:
Word, Excel și PowerPoint
Într-un document Word, Excel sau PowerPoint, apasă pe meniul Fișier, apoi alege Ajutor, iar de acolo selectează opțiunea Ajutor.
Se va deschide o fereastră nouă. Derulează în jos și apasă pe „Contactați asistența”.
Aceasta te va redirecționa către pagina contului tău, unde trebuie să apeși pe link-ul „Asistență Microsoft”.
Apasă „Contactați asistența” pentru a deschide o fereastră către Agentul virtual de asistență Microsoft, care va încerca să te ajute. Dacă nu reușește, te va pune în legătură cu un agent real.
Outlook, Calendar și Persoane
Aplicația client Outlook include funcții pentru e-mail, calendar, gestionarea contactelor și a sarcinilor. Aceste funcții sunt separate în secțiuni distincte în aplicațiile web. Pentru trei dintre ele (exceptând Sarcini, care este detaliată mai jos), modalitatea de a contacta asistența este identică.
Apasă pe simbolul „?” din colțul dreapta sus al meniului, descrie problema ta și apoi apasă „Obțineți ajutor”.
Microsoft va încerca să găsească articole de ajutor corespunzătoare descrierii tale. Dacă acestea nu sunt suficiente (și este indicat să le verifici întâi), confirmă adresa ta de email și apasă „Trimite”.
Un inginer de asistență Microsoft va analiza cererea ta și te va contacta prin email.
Sarcini/To-Do
În 2015, Microsoft a achiziționat Wunderlist și a creat o nouă aplicație, numită To-Do, care este bazată pe Wunderlist. Microsoft To-Do va înlocui funcția Sarcini din Outlook, dar această tranziție nu este încă finalizată. Ca urmare, contactarea asistenței pentru Sarcini se realizează puțin diferit față de Outlook, Calendar și Persoane.
Apasă pe simbolul „?” din colțul dreapta sus al meniului și apoi apasă pe „Obțineți asistență”.
Vei fi direcționat către pagina de asistență pentru Microsoft To-Do. Derulează până în partea de jos a paginii și, în dreapta, apasă pe „Contactați-ne”.
Se va deschide o altă pagină, unde poți apăsa pe link-ul „click aici” pentru a fi redirecționat către pagina oficială de asistență pentru produsele Microsoft To-Do, unde vei putea înregistra cererea ta de asistență.
OneDrive
Apasă pe simbolul „?” din colțul dreapta sus al meniului și selectează „Trimiteți prin e-mail suport OneDrive”.
Se va deschide o nouă fereastră unde poți descrie detaliile problemei tale. Apasă pe „Trimite” pentru a trimite un email către echipa de asistență OneDrive.
Flow
Apasă pe simbolul „?” din colțul dreapta sus al meniului și apoi selectează „Asistență”.
Vei fi redirecționat către o pagină nouă cu diverse opțiuni de ajutor (pe care este indicat să le verifici inițial). Derulează până la finalul paginii și, în dreapta, apasă pe opțiunea „Contactați asistența”.
Se va deschide formularul „Cerere de asistență nouă”, unde poți înregistra solicitarea ta.
OneNote, Sway și Forms
Atât în Sway, cât și în Forms, există o opțiune Ajutor disponibilă în meniul cu trei puncte din colțul dreapta sus. Cu toate acestea, în ambele aplicații, nu există o modalitate directă de a contacta asistența, alta decât prin „feedback”. OneNote are aceeași opțiune ca și Word, Excel și PowerPoint: Fișier > Ajutor > Ajutor. Totuși, când apeși pe această opțiune, nu există o cale clară de a contacta asistența.
Pentru toate aceste trei aplicații, poți accesa pagina de ajutor Microsoft până când găsești o modalitate de a solicita suport, dar acest lucru nu este echivalent cu a avea o opțiune directă de contact din interiorul aplicației.
Înregistrarea unei solicitări din contul tău Office 365
Pentru a înregistra o solicitare de suport din pagina Office a contului tău online, autentifică-te în contul Office 365, apasă pe lansatorul de aplicații (cele nouă puncte din colțul stânga sus) și apoi pe „Office”.
Apasă pe simbolul „?” din colțul dreapta sus al meniului, apoi selectează „Contactați asistența”.
Aceasta te va redirecționa către pagina contului tău, unde trebuie să apeși pe link-ul „Asistență Microsoft”.
Apasă „Contactați asistența” pentru a deschide o fereastră către Agentul virtual de asistență Microsoft. Acesta va încerca să te ajute și, dacă este necesar, te va pune în contact cu o persoană reală.
După cum se poate observa, datorită achizițiilor de produse și a lipsei unui design uniform al experienței utilizatorului între echipe, Microsoft oferă multiple modalități de a contacta asistența, chiar și în cadrul acestei suite de produse. Se observă un efort de a uniformiza experiența în aplicațiile client tradiționale (Outlook, Word, Excel, PowerPoint, OneNote), dar aplicațiile web nu sunt consecvente, iar aplicațiile mobile nu au încă această opțiune.
Cu toate acestea, nu cu mult timp în urmă, ideea ca un utilizator individual să poată contacta direct o persoană reală de la asistența Microsoft era greu de imaginat. Astfel, se observă un progres în direcția corectă.