Cum să construiți o strategie de marketing prin gură în gură care crește gradul de cunoaștere a mărcii

Cu o strategie eficientă de marketing prin cuvânt în gură (WOM), mărcile pot ajunge organic la mai mulți oameni și își pot promova produsele.

Oamenii dau zilnic peste sute de reclame, dar atunci când trebuie să ia o decizie de cumpărare, aleg adesea produsul pe care familia și prietenii le-au sugerat.

Potrivit Semrush, 64% dintre marketeri o consideră cea mai fructuoasă tactică de marketing. Marketingul din gură în gură poate genera de cinci ori mai multe vânzări decât anunțurile plătite.

Acestea sunt motivele pentru care mai multe companii devin interesate de această metodă de marketing. Continuați să citiți pentru a afla cum să dezvoltați o strategie WOM ucigașă pentru marca dvs.

Ce este marketingul prin gură în gură?

Marketingul din gură înseamnă influențarea activă pentru a genera discuții organice din gură despre o marcă sau un produs. Mai simplu spus, marketerii încearcă să creeze ceva despre care merită să vorbim, astfel încât oamenii să fie încurajați să vorbească despre asta.

Înainte de a face o achiziție, oamenii doresc afirmații din surse de încredere, de obicei membri ai familiei, prieteni și colegi. Această strategie de marketing își propune să înceapă un lanț exponențial de referințe care generează continuu trafic și vânzări pentru brand.

Marketingul verbal și referințele naturale din gură sunt diferite. În marketingul WOM, referințele sunt de obicei rezultatul campaniei, promovării sau încurajării unei companii.

Câteva exemple de marketing WOM sunt oamenii care spun altora personal sau prin intermediul rețelelor sociale despre rețete noi pentru a folosi ketchup-ul de roșii sau sunt uimiți de stilul unic de a servi mâncarea la restaurant.

De asemenea, acest marketing nu se oprește aici. Este urmată de o cascadă de interacțiuni. Aici, rolul companiei este de a-i încuraja pe ceilalți să vorbească – de obicei, oferindu-le un motiv.

  Cum se creează un chestionar în Microsoft Forms

Tipuri de marketing prin gură în gură

#1. Publicitate

Este cel mai comun și organic tip de marketing WOM. Acest tip de marketing se concentrează pe creșterea vizibilității publice a mărcii și pe a face mai mulți oameni conștienți de serviciile pe care le oferiți.

#2. Buzz sau marketing viral

Acest marketing WOM urmărește să creeze un buzz în jurul produselor sau promoțiilor. Companiile declanșează conversații pe rețelele de socializare sau în cercurile personale făcând o promovare sau o campanie virală.

#3. Blogging și marketing online

Un alt tip de marketing din gură în gură se poate face prin bloguri și conținut video. Aceste conținuturi auto-publicate permit conversații pe forumuri publice în care clienții vorbesc între ei despre experiențele lor.

#4. Social Media Marketing

Întrucât marketingul prin gură în gură poate ajunge la clienți atât online, cât și offline, rețelele sociale sunt un canal popular pentru promovarea acestui marketing. Vă permite să ajungeți la publicul țintă și să integrați alte tipuri în această platformă.

Companiile trebuie să își folosească în mod corespunzător canalele sociale pentru a ajunge la numărul maxim de persoane. Puteți folosi diferite instrumente de calendar pentru rețelele sociale pentru a vă programa postările.

#5. Marketing emoțional

Marketingul emoțional folosește declanșatorii emoționali pentru a influența consumatorii. Acest tip de marketing prin cuvânt în gură se bazează de obicei pe imagini și se bazează pe știri sau evenimente recente.

#6. Marketing de recomandare

Referral marketing este un fel de marketing WOM care oferă stimulente în schimbul promovării prin gură în gură. Este o modalitate excelentă de a încuraja clienții existenți să-și împărtășească feedback-ul și opiniile altora.

Importanța marketingului WOM

Pentru orice strategie de marketing, cuvântul în gură ar trebui să aibă un loc crucial. Motivul este simplu – un client mulțumit poate încuraja un grup de potențiali cumpărători să cumpere produsul pe care l-au recomandat.

Cu cât îi puteți influența mai mult pentru a face o recomandare, cu atât sunt mai mari șansele de a avea o bază de clienți mai mare. Importanța marketingului WOM este următoarea:

Promovați Produse

S-ar putea să vă promovați produsele prin diverse canale online și offline. Cu toate acestea, nu toate ar putea fi la fel de eficiente ca marketingul WOM.

Implică oameni reali care vorbesc despre produsele și brandul tău, așa că nici măcar nu arată ca o promovare tradițională către public. Cu toate acestea, are un impact mai bun asupra potențialilor dvs. clienți.

Mai multe vânzări și rentabilitate a investiției

Companiile pot obține mai mult trafic sau clienți potențiali prin strategia de marketing FOMO, dar pentru a le transforma în clienți și a realiza mai multe vânzări, au nevoie de marketing WOM. Oamenii se bazează pe recenzii bune de la oamenii în care au încredere, motiv pentru care această strategie de marketing vă poate ajuta să vă atingeți vânzările și veniturile vizate.

  Automatizați sarcinile de resurse umane cu Freshteam și îmbunătățiți eficiența

Construiți încredere în brand

Nu este ușor să faci unui nou client să aibă încredere în marca ta. Construirea unei relații necesită timp, iar achizițiile unice nu sunt adesea singurul lucru pe care îl caută o companie. Marketingul din gură în gură asigură fiabilitatea companiei dumneavoastră pentru clienții noi. Odată ce încrederea este la locul său, puteți menține relația.

Construiți loialitatea clienților

În timp ce adăugarea de noi clienți la baza dvs. de clienți devine din ce în ce mai dificilă și mai costisitoare, companiile se concentrează mai mult pe clienții fideli. Cu un grup de clienți fericiți care promovează în mod activ produsele dvs., puteți obține cu ușurință mai mulți clienți noi fideli mărcii dvs.

Cum să construiți un cuvânt în gură

După cum am menționat, marketingul WOM nu înseamnă a lăsa la voia întâmplării ca cineva să răspândească cuvinte bune despre produsele și mărcile tale. Trebuie să ai o strategie definită pentru marketingul WOM pentru a-i face pe oameni să vorbească despre marca ta. Iată câțiva pași pentru construirea unei strategii WOM pentru compania dvs.:

#1. Configurați declanșatoarele potrivite

Produsele și serviciile dvs. ar trebui să conțină X factori sau factori declanșatori. Acestea sunt de obicei sentimente memorabile sau excepționale pentru a-ți face clienții existenți să vorbească despre afacerea ta.

Dacă gestionați un restaurant, îl puteți face prietenos cu animalele de companie. Astfel, iubitorii de animale de companie și stăpânii de animale de companie vor vorbi despre restaurantul dvs. unor persoane care au aceleași idei pe care le puteți considera publicul țintă.

#2. Utilizați declanșatoare vizuale

Cuvântul de montare nu trebuie să fie întotdeauna verbal. Puteți ajunge la mai mulți oameni prin experiențe vizuale vibrante. Să presupunem că compania dumneavoastră produce produse cosmetice fără cruzime sau tehnologie ecologică.

În acest caz, le puteți cere clienților să facă fotografii cu animalele lor de companie sau în peisaje naturale și să le distribuie pe rețelele sociale.

#3. Dezvoltați sau faceți lucruri unice

A ieși în evidență într-o mulțime este o altă modalitate de a aprinde marketingul WOM. Puteți face acest lucru prin vânzarea de produse unice, înclinarea normelor din industrie sau adaptarea noilor stiluri de marketing sau de expediere. În timp ce vindeți produse ecologice, puteți utiliza ambalaje biodegradabile. Va declanșa oamenii să vorbească despre marca dvs.

  De ce afacerea dvs. ar trebui să folosească computerul confidențial

#4. Provocați clienții din punct de vedere emoțional

Emoția este cel mai bun mod de a-și face un loc în inima și în vorbirea lor! Specialiștii în marketing trebuie să facă eforturi suplimentare pentru a-i face pe oameni să se atașeze emoțional de produse. Pentru asta, poți face oameni invizibili prezenți în reclama ta.

#5. Promovați conținutul generat de utilizatori (UGC)

În această eră a rețelelor sociale, oamenii preferă conținutul generat de utilizatori decât promoțiile de marcă. În calitate de marcă, puteți îndruma clienții să creeze și să partajeze conținut care va conține marketing de tip word-of-mount.

Un astfel de conținut vă ajută, de asemenea, să stabiliți dovezi sociale. De asemenea, puteți cere clienților fericiți să-și împărtășească conținutul cu hashtagul mărcii dvs., iar câștigătorii vor primi premii atractive.

#6. Încurajați clienții să ofere evaluări și recenzii

Recenziile și evaluările clienților sunt o parte cheie a marketingului WOM modern. Puteți crea un canal de feedback pentru a colecta mărturii, cum ar fi recenzii din rețelele sociale, e-mailuri și sondaje. Puteți promova evaluări și recenzii excelente pe site-ul dvs. web și pe rețelele sociale.

#7. Porniți programul de recomandare

O altă modalitate de a promova marketingul WOM este de a începe un program de recomandare. Îți va încuraja clienții fericiți să-ți promoveze marca pentru stimulente. Acestea pot fi cupoane de reducere, carduri cadou, bani înapoi sau cadouri.

Exemple inspiratoare de marketing WOM

#1. Netflix

Cu amabilitatea imaginii: Netflix

Netflix este o platformă OTT care utilizează rețelele sociale pentru marketing WOM. Creează meme din seria sa web și le postează. Acestea îi determină pe utilizatori să-și împărtășească opiniile despre acele serii web. Aceste conținuturi generate de utilizatori funcționează ca o recenzie pozitivă pentru potențialii spectatori.

#2. Pentru totdeauna 21

Cu amabilitatea imaginii: Forever21

Forever21 este un brand de îmbrăcăminte care le-a cerut clienților să împărtășească fotografiile cu ținutele lor împreună cu #F21xME. Mii de oameni au participat la această promoție pe Instagram, iar hashtag-ul a oferit brandului promovarea așteptată, fără a investi în marketing influencer.

#3. la Wendy

Cu amabilitatea imaginii: Wendy’s

Popularul restaurant fast-food Wendy’s a creat un eveniment popular de marketing WOM pe Twitter în 2017. Ei au susținut că oferă unui client un an de serviciu gratuit de pepite de pui dacă o postare este retweetata de 18 milioane de ori.

Postarea a fost retweetata de peste 3 milioane de ori până acum și i-a oferit Wendy’s promovarea prin gură pe care o căutau.

#4. Dropbox

Cu amabilitatea imaginii: Dropbox

Pentru a atrage noi clienți, compania de stocare în cloud Dropbox a oferit un program de recomandare pentru clienții existenți. Potrivit acestuia, un client va primi 500 MB de spațiu liber dacă poate invita un prieten și îl poate determina să instaleze Dropbox.

Cuvinte de încheiere

Marketingul din gură vă poate îmbunătăți promovarea mărcii în mod natural. Există diferite tipuri de marketing WOM pe care le puteți alege pentru produsele dvs.

Aici, am discutat câteva exemple de strategie de marketing WOM de succes pentru tine. De asemenea, puteți crea cu ușurință unul pentru compania dvs. utilizând pașii menționați mai sus.

Poate doriți să citiți și despre alte strategii de marketing, cum ar fi marketingul de gherilă și marketingul declanșator.