Cum să completați automat litere de la AZ în Excel

Microsoft Excel are o caracteristică de completare automată care poate completa o serie, cum ar fi zilele săptămânii, lunile anului sau numerele dintr-o serie, de exemplu, numerele pare sau impare etc. Din păcate, această caracteristică nu se adresează literelor din alfabet. Aceasta înseamnă că nu puteți completa automat litere de la AZ în Exce folosind aceeași funcție. Puteți rezolva asta folosind o formulă.

Completare automată în Excel

Dacă nu ați auzit niciodată de această funcție, funcționează astfel. Dacă încercați să completați automat lunile dintr-un an, veți introduce prima lună, adică ianuarie într-o celulă, apoi veți tasta februarie în celula următoare. Selectați ambele și mutați cursorul în colțul din dreapta jos al celei de-a doua celule (cea cu februarie în ea). Ar trebui să se schimbe într-un semn plus. Faceți clic și trageți-l până la capăt și va completa restul lunilor pentru dvs. Acest lucru este util și pentru umplerea formulelor.

Când îl utilizați cu litere ale alfabetului, nu funcționează. Pentru a completa automat literele de la AZ, trebuie să utilizați o formulă.

Completarea automată a scrisorilor de la AZ

În Excel, tastați litera A într-o celulă. În celula următoare, introduceți următoarea formulă și înlocuiți adresa celulei cu adresa celulei în care ați introdus A. Celula în care introduceți formula vă va afișa litera B.

=CHAR(CODE(A1) + 1)

Apoi, faceți clic în partea dreaptă jos a celulei în care ați lipit formula și cursorul se va transforma într-un semn plus. Trageți-l în jos și literele se vor completa automat.

Puteți începe cu orice scrisoare. Nu trebuie neapărat să începeți cu litera A. Odată ce ajungeți la sfârșitul alfabetului, această formulă va începe să o completeze cu alte caractere, cum ar fi paranteze pătrate, subliniere, bifare înapoi, iar apoi literele vor începe din nou cu mici. caz. Nu va începe să completeze literele așa cum face Excel pentru coloane când rămâne fără litere.

  Cum să configurați reîmprospătarea incrementală în Power BI [4 Easy Steps]

Formula folosește funcția Char care poate completa valori ASCII. Aceste valori există într-o serie care este ceea ce poți folosi în avantajul tău, dar are limitările sale. Puteți reporni seria tastând A în celula următoare odată ce ajungeți la Z. Din păcate, dacă încercați să utilizați AA, AB și AC și încercați să creați o serie din ea așa cum puteți cu numere pare sau impare, Excel nu o va urma.