Cum funcționează căștile VR fără un buton de acțiune?

Google Cardboard a fost una dintre primele moduri ridicol de ieftine prin care oamenii să experimenteze realitatea virtuală. Materialul din carton ar putea ridica întrebări cu privire la durabilitatea și utilizarea pe termen lung, dar nu se poate nega că dispozitivul a făcut aplicațiile VR mai accesibile pentru toată lumea. De atunci, multe alte căști VR produse de producători mai mici pentru nume mari precum Samsung au intrat pe piață. Cu unele dintre aceste alte căști, este posibil să observați o mică diferență de design și caracteristici, adică unele căști nu au un buton de acțiune. Acest lucru ar putea ridica întrebarea cum veți „naviga” într-o aplicație VR dacă căștile dvs. nu au un buton de acțiune care, sincer, destul de mulți nu au. S-ar putea chiar să vă întrebați dacă ceea ce obțineți este un dispozitiv substandard. Iată cum funcționează o cască VR fără un buton de acțiune și implicațiile cumpărării unuia.

Pentru cei care nu știu ce face butonul de acțiune de pe Google Cardboard, acesta este modul în care interacționați cu o aplicație VR atunci când telefonul este introdus în setul cu cască. Butonul vă permite să „dați clic” sau să „atingeți” elementele din aplicație fără a fi nevoie să vă scoateți telefonul din căști. Este un buton magnetic situat în lateral (imaginea prin amabilitatea Google Developers) care, atunci când te învârți, va trimite un semnal către telefonul tău.

În absența acestui buton, cum interacționează un utilizator cu o cască VR? Soluția rezidă în aplicația VR pe care o utilizați. Aplicațiile VR folosesc „focalizarea mișcării capului” pentru a permite utilizatorului să interacționeze cu elementele din interiorul unei aplicații VR. Un element cu care un utilizator poate interacționa este evidențiat în interfața de utilizare și atunci când utilizatorul se concentrează asupra acestuia, de obicei cu un cursor în formă de lunetist care apare pe ecran, aplicația îl înregistrează ca intrare. Un utilizator trebuie să se concentreze la fața locului pentru un interval scurt pentru ca acesta să se înregistreze ca intrare. Luați de exemplu următorul ecran din jocul iOS Zombie Shooter VR.

  Musiex adaugă un banner bazat pe gesturi, cu comenzi pentru redarea muzicii [Jailbreak]

Observați crucea care este îndreptată către cercul din interiorul ușii. Când cercul se termină, ușa se deschide. Utilizatorul trebuie să rămână concentrat pe acest loc până când cercul este complet pentru ca aplicația să-l înregistreze ca intrare.

Jocul, după cum sugerează și numele, este un joc cu împușcături. Pentru a-l juca, utilizatorul trebuie să se concentreze asupra țintei sale. Aplicația simulează mersul pe jos și împușcăturile de la sine.

Acest lucru înseamnă că, chiar dacă căștile dvs. VR nu au un buton de acțiune, va funcționa în continuare perfect bine. Vor fi însă câteva excepții. Pentru aplicațiile care nu acceptă controlul focalizării capului, aveți o experiență mai mică. Este posibil să nu puteți utiliza aplicația cu căștile dvs. VR. Vestea bună este că astfel de aplicații sunt rare. Majoritatea vă vor permite să vă concentrați și să trimiteți informații cu mișcările capului, deoarece producătorii de aplicații vor dori ca oamenii să-și folosească aplicația, indiferent de cât de scumpe sau ieftine sunt căștile lor VR. Una peste alta, dacă setul cu cască nu are un buton de acțiune, nu pierdeți prea multe.