Creșteți-vă vânzările cu strategii inteligente de marketing FOMO

Ați cumpărat vreodată un produs cu doar câteva minute înainte ca vânzarea flash să se încheie? Dacă da, ați făcut acest lucru din cauza marketingului FOMO – frica de a rata.

FOMO este o tactică de marketing care îi obligă pe cumpărători să ia o anumită acțiune. Le influențează mintea făcându-i să creadă că inacțiunea va duce la ratarea ceva extraordinar. De obicei, această strategie motivează consumatorii prin scurtarea ciclului de vânzări.

Cu toate acestea, specialiștii în marketing trebuie să cunoască linia fină dintre a fi influenți și îndrăzneți pentru a face lucrurile corect. Puteți observa o creștere a vânzărilor cu o înțelegere adecvată a tipurilor de marketing FOMO și a diferitelor trucuri eficiente.

Ce este FOMO Marketing?

Este un tip de marketing care valorifică voința cumpărătorului de a profita de fiecare oportunitate. Prin această tactică, companiile prezintă produsul învelit în urgență și frica de regret. Prin urmare, consumatorii ajung să facă achiziții impulsive în majoritatea cazurilor.

Întrucât oamenii sunt obosiți de riscuri și doresc să le evite cu orice preț, această strategie de marketing este extrem de eficientă. Chiar dacă înseamnă să pui banii într-un produs de care s-ar putea să nu ai nevoie imediat, sau ceva ce s-ar putea să nu fi cumpărat este o situație normală, ajungi adesea să cumperi atunci când agentul de publicitate sau agentul de marketing poate instala FOMO în tine.

FOMO se joacă și cu teama umană de regretul viitor. Atunci când produsele sunt disponibile la reducere pentru o perioadă scurtă de timp, cumpărătorii cumpără adesea de teamă să nu le regrete pe viitor. Marketerii FOMO încearcă să creeze această panică în rândul cumpărătorilor și o folosesc pentru a-și crește vânzările.

Marketingul FOMO și micro-influenți

Companiile care doresc să profite la maximum de FOMO primesc adesea asistență de la micro-influenceri. Aceștia sunt oamenii cu mai puțin de 50.000 de urmăritori.

În ciuda faptului că au un public mai mic, au o implicare mai bună. Deoarece sunt accesibile și disponibile, utilizarea lor în strategia FOMO este foarte eficientă. De asemenea, puteți primi simultan ajutor de la mai mulți micro-influencer pentru a vă promova produsul.

În zilele noastre, mărcile lucrează cu sute de micro-influenceri pentru a împinge publicul să-și cumpere produsele. FOMO devine real atunci când un client vede că mulți influenți pe care îi urmăresc promovează un produs. Adăugați-l cu un cod promoțional atunci când cineva trimite de la postările influențelor și puteți vedea o creștere a vânzărilor și a veniturilor.

Marketingul FOMO este noua normalitate pentru marketing

Piața a devenit mai competitivă decât oricând. Prin urmare, companiile se luptă adesea să vândă produse și servicii din cauza nenumăraților concurenți. Datorită ratei ridicate de succes, FOMO a devenit parte integrantă a oricărei strategii de marketing.

  Ce este NFC și cum funcționează?

Fiind o strategie de marketing centrată pe client, FOMO se joacă cu emoția clienților și poate ajunge să-i împingă să facă o achiziție impulsivă.

Puteți lua exemplul vânzărilor live pe Facebook. Când un influencer afișează o rochie de mireasă de designer cu câteva piese rămase, toți spectatorii simt nevoia să acționeze și să cumpere ceea ce doar puțini oameni pot deține. Este un exemplu perfect al strategiei FOMO.

Tipuri de marketing FOMO

#1. FOMO Social Media Proof

Dovada prin social media a devenit un tip popular de marketing FOMO. Aici, utilizarea rețelelor sociale arată experiența utilizatorilor cu privire la un produs sau serviciu.

Pe măsură ce oamenii văd că alții cumpără sau se abonează la un produs sau serviciu, ei îl consideră validare și iau decizii de cumpărare pe baza acelor recenzii. Prin urmare, oamenii cumpără adesea produse cu recenzii pozitive și mărturii video.

Această strategie FOMO folosește tendința generală a consumatorilor care nu doresc să rateze tendințele. A devenit o metodă convingătoare de a influența oamenii să ia decizii de cumpărare pentru produse costisitoare.

#2. FOMO Urgență

Cu această strategie de marketing FOMO, marketerii încearcă să creeze un sentiment de urgență în rândul cumpărătorilor, astfel încât aceștia iau imediat măsuri pentru un produs sau o afacere. Scopul este de a structura mesajele de marketing care să-i facă pe cumpărători să creadă că este nevoie de acțiuni imediate, dacă nu vor să rateze o afacere bună.

Pentru a crea un sentiment de urgență în rândul utilizatorilor, specialiștii în marketing folosesc anumite expresii de îndemn pentru a împinge cumpărătorii spre o achiziție, cum ar fi:

  • Cumpără acum!
  • Stoc limitat este disponibil.
  • Doar (x suma ) rămasă.
  • Grăbește-te înainte să fie prea târziu.

#3. Limită de timp FOMO

Nimic nu funcționează ca o tehnică FOMO mai bună decât o limită de timp care se epuizează. Proiectează un scenariu în fața potențialilor cumpărători pe care aceștia trebuie să ia măsuri într-un anumit timp. În astfel de cazuri, oamenii sunt cel mai probabil să ia măsuri pentru a opta pentru o anumită afacere sau oportunitate.

Această tactică FOMO este de obicei văzută în piețele online unde anumite produse vin cu un ceas cu numărătoare inversă. Arată că sunteți obligat să faceți o achiziție, altfel oferta va expira. Inutil să spun că este benefic în vânzarea produselor digitale.

#4. FOMO Ocazie ratată

Oportunitatea ratată este o tactică comună de marketing FOMO. Se joacă cu succes cu emoția ta și te face să realizezi cum te-ai simți în cazul unei tranzacții sau o oportunitate ratată.

Întrucât nimeni nu vrea să simtă că ratează foarte mult, oamenii iau măsuri în aceste cazuri.

Această strategie de marketing este plasată de obicei în timpul sărbătorilor, când companiile își promovează produsele cu reduceri de vânzări. Această strategie de marketing FOMO include fraze:

  • Ignorați dacă nu doriți trafic.
  • Nu ratați această ofertă fantastică.
  • Faceți clic acum pentru a bloca acest preț.
  • A ieși în evidență.

Exemple de marketing FOMO

  • Număr de vizitatori în direct
  • Comentarii și mărturii ale clienților
  • Citate și conversații live
  • Oamenii au cumpărat și acest articol
  • Numărul de articole rămase
  • Dovada sociala
  • Reducere pentru trecerea timpurie
  • Conținut închis
  • Produs la cerere
  • Livrare gratuită în timp limitat
  • Ofertă la achiziționarea pachetului
  • Stoc redus
  • Ultima zi la pretul special
  25 de imagini de fundal minunate de toamnă pentru desktopul dvs

Strategii de marketing FOMO

Pentru a implementa diferite tipuri de strategii FOMO pentru a crește vânzările, a îmbunătăți gradul de conștientizare a mărcii și a crește compania, se poate aplica una sau mai multe dintre aceste tehnici:

Citat de celebritate sau influență

Dacă doriți să vă promovați brandul sau produsul, nimic nu poate fi mai bun decât includerea unor influenți sau celebrități pentru promovare. Puteți folosi citatele lor care includ lăudarea produselor dvs. de pe site-ul dvs. pentru a da un impuls campaniei dvs. publicitare.

Folosirea acestei metode combinate cu FOMO va face minuni pentru vânzările și creșterea afacerii dumneavoastră. Pe lângă creșterea vânzărilor, influențatorii îți vor aduce mai mult trafic pe site și conduc, în același timp cresc încrederea în brand.

Totuși, plasați citatul în secțiunea din dreapta a site-ului, astfel încât vizitatorii să le poată vedea cu ușurință. Adăugarea acestora la pagina dvs. de destinație și pagina de produs vă va ajuta, de asemenea.

Setați limite de timp

Dacă implementați marketingul FOMO, stabilirea unui termen limită este obligatorie. Orice termen limită, chiar și pe un site de comerț electronic, pune utilizatorii sub presiune să acționeze imediat. În timp ce iau decizii de cumpărare, oamenii fac adesea achiziții impulsive, deoarece timpul se scurge.

Îl poți folosi și pentru a face niște vânzări rapide. Dar, trebuie să vă asigurați că termenul limită este absolut. Dacă clienții observă că tot îl extinzi, se vor obișnui cu el, iar metoda nu va funcționa.

Mesaje inteligentă

În marketingul FOMO, prezentarea mesajului dumneavoastră clienților este foarte importantă. Trebuie să vă creați mesajul cu tact pentru a induce un sentiment de urgență publicului țintă. Deși mesajul ar trebui să-i împingă spre achiziție, nu trebuie să fie neplăcut.

Folosirea unui limbaj asertiv și a verbelor puternice este adesea cea mai bună modalitate de marketing FOMO. Următoarele fraze sunt exemple grozave despre cum puteți determina utilizatorii să ia măsuri instantanee.

  • Nu rata această ofertă.
  • Au mai rămas doar X pete.
  • Ultima șansă de a cumpăra.
  • Timpul se scurge!

Canale multiple

Ca marcă, trebuie să adoptați o abordare omnicanal pentru a ajunge la tot publicul țintă prin marketing. În zilele noastre, oamenii folosesc diferite platforme sociale pentru a interacționa cu mărcile, iar să nu iei acest lucru în avantajul tău ar fi o mare greșeală.

Uneori, crearea FOMO printre utilizatorii tăi de pe un canal este utilă informându-i că anumite conținuturi sau oferte vor fi disponibile numai pe alte canale. Acest lucru îi va influența să se aboneze și la alte canale. Astfel, cineva își poate crește baza de urmăritori pe diferite rețele sociale.

Dovada socială sau mărturii

Dovada socială este o altă modalitate de a declanșa cu succes FOMO în rândul utilizatorilor. Pentru a obține cele mai bune rezultate, trebuie să știți cum și când să îl utilizați. În cele mai multe cazuri, cel mai bun loc pentru a-l folosi este la sfârșitul pâlniei de achiziție sau chiar înainte de etapa de luare a deciziei.

Postarea de recenzii pozitive de la clienții existenți pe postările tale sociale influențează foarte mult publicul. Instrumentele de verificare socială pentru a afișa notificări pop-up pe site-ul dvs. despre acțiuni recente creează, de asemenea, FOMO.

  Noile culori ale Hărților Google vă deranjează? Comutați la vizualizarea prin satelit

Pachetele de produse

Mai multe industrii folosesc pachete de produse pentru vânzări suplimentare. Înseamnă că atunci când cineva cumpără mai multe produse sau servicii în loc de unul, primește o reducere la pachet. Aceste pachete funcționează ca recompense pentru clienții care achiziționează mai multe produse simultan.

Mai mult, puteți adăuga un ceas cu numărătoare inversă deasupra pachetului de produse pentru a crește urgența. Pe lângă sărbători și festivaluri, companiile folosesc adesea această tehnică de marketing FOMO pentru a curăța produsele cu termen de valabilitate scăzut.

Ofertă specială pentru timp limitat

Vânzarea pe timp limitat folosește și tema penuriei pentru a induce FOMO. Multe industrii se refugiază în vânzări periodice pentru a reduce costurile de stocare, pentru a elimina stocul în exces și pentru a obține venituri rapide.

Deși puteți folosi vânzările sezoniere în orice moment al anului, trebuie să fiți inteligent pentru a crea astfel de oferte în mod corespunzător. De exemplu, companiile pot oferi un preț redus sau pot crea un pachet unic. Chiar și să le oferi un produs gratuit este o idee bună. Indiferent ce faci, încearcă să le prezinți ceva ce nu vor dori să le rateze pentru lume.

Fereastra pop-up Exit-Intent

Site-urile de comerț electronic și de vânzare cu amănuntul suferă în prezent din cauza amânării utilizatorilor și a timpului limitat de atenție. Uneori, oamenii închid o fereastră fără a face o achiziție sau rămân pe ea fără a lua măsuri. Puteți rezolva problema în ambele cazuri afișând o fereastră pop-up de intenție de ieșire.

Cel mai bun loc pentru a afișa această fereastră pop-up este pagina de prețuri sau finalizarea comenzii. Asigurați-vă că fereastra pop-up conține o ofertă disponibilă numai pentru acel moment. Combinarea acestuia cu un cronometru cu numărătoare inversă va funcționa ca un avantaj suplimentar. Deoarece prezintă publicului ceva neașteptat, de multe ori aceștia achiziționează produsul din impuls.

Arată deficitul

Marketingul FOMO profită adesea prin evidențierea ofertei limitate. Chiar dacă nu este esențial, consumatorii acționează adesea din impuls când văd că doar puțini oameni pot deține un produs.

Arătând popularitatea și prețiozitatea unui produs, deficitul funcționează în ambele moduri pentru a-i determina pe clienți să-l cumpere.

Nu fi surprins dacă îți spunem că această abordare funcționează singură chiar și fără a seta un ceas cu numărătoare inversă. Companiile de turism și de rezervări îl folosesc pentru a crea teama de a pierde în rândul călătorilor și turiștilor. Cu toate acestea, puteți utiliza și această notificare de stoc scăzut pe site-ul dvs. de comerț electronic.

Exclusivitate

Oferirea exclusivității este o modalitate de a induce FOMO în rândul utilizatorilor. Companiile îl pot folosi pentru a forța oamenii să-și partajeze indirect adresele de e-mail. Indiferent de strategia de marketing, este necesar să existe o bază de date cu adrese de e-mail cu abonați foarte implicați.

Rentabilitatea ridicată prin e-mail marketing nu este singurul beneficiu al unei liste de e-mail. De asemenea, vă permite să clasificați clienții și să îi analizați corect.

Întrucât reglementarea strictă împotriva spam-ului a făcut mai dificilă obținerea de înscrieri, vă puteți construi lista de e-mail oferind oferte autentice și conținut unic abonaților. Oferându-le știri despre cele mai bune oferte, puteți determina mai mulți oameni să se înscrie cu adresele lor de e-mail.

Cuvinte de încheiere

Esența FOMO este de a genera un sentiment de urgență în mintea cumpărătorului. Prin urmare, este mai puternic decât orice altă abordare de marketing. Cu toate acestea, utilizarea excesivă a FOMO îl va face să-și piardă puterea.

Această postare vă permite să stăpâniți toate strategiile și elementele de bază excelente de marketing FOMO și să determinați mai mulți clienți să vă cumpere produsele. În plus, poate doriți să vă concentrați pe marketingul video ca strategie de marketing.