Cele mai bune instrumente software pentru furnizori de servicii gestionate

Dorim să vă ajutăm să alegeți instrumentul potrivit pentru dvs., așa că am pregătit această prezentare generală a unora dintre cele mai bune instrumente software pentru furnizori de servicii gestionate.

Furnizorii de servicii gestionate (MSP) au adesea sarcina de a monitoriza mediile mari și complexe. Tipurile de medii cu numeroase servere și utilizatori. Chiar și atunci când gestionează configurații mai mici, de obicei o fac pentru atât de mulți clienți diferiți încât utilizarea instrumentelor MSP specializate este o necesitate. Singurul lucru care îi frapează pe cei mai mulți oameni pe măsură ce încep să caute instrumente software pentru furnizorii de servicii gestionate este varietatea disponibilă. Între instrumentele de monitorizare și management de la distanță, instrumentele de automatizare a serviciilor profesionale, instrumentele Service Desk și instrumentele de acces la distanță, alegerea instrumentului potrivit pentru scopul dvs. se poate dovedi a fi un efort destul de dificil.

Să începem prin a explora mai în detalii ce este un furnizor de servicii gestionate. După cum veți vedea în curând, poate fi mai mult de un lucru, fiecare cu propriile nevoi specifice. Diferite tipuri de MSP-uri vor folosi diferite tipuri de instrumente și acesta este ceea ce vom prezenta în continuare. Vom arunca o privire asupra diferitelor tipuri de software care pot fi folosite de Managed Service Provider pentru a-i ajuta să-și livreze serviciile clienților. În cele din urmă, vom ajunge la miezul discuției noastre și vom prezenta unele dintre cele mai bune instrumente software pentru furnizori de servicii gestionate pe care le-am putut găsi. Le vom revizui pe scurt pe fiecare și le vom prezenta cele mai interesante caracteristici.

Ce este un furnizor de servicii gestionate?

Serviciile gestionate sunt o practică în care o organizație externalizează pe o bază proactivă anumite procese și funcții de management IT cu intenția de a îmbunătăți operațiunile și de a reduce cheltuielile. Este o alternativă la modelul de outsourcing break/fix sau la cerere în care furnizorul de servicii efectuează servicii la cerere și facturează clientul doar pentru munca depusă. De asemenea, este diferită de externalizarea „obișnuită”, în care echipa furnizorului de servicii este desfășurată la locație la client, cu normă întreagă, pe durata contractului de outsourcing.

Conform modelului de abonament la servicii gestionate, clientul este entitatea care deține sau are supravegherea directă a organizației sau a sistemului care este gestionat, în timp ce furnizorul de servicii gestionate (MSP) este furnizorul de servicii care furnizează serviciile gestionate. Clientul și MSP sunt obligați printr-un contract contractual, la nivel de serviciu, care stabilește parametrii de performanță și calitate a relației lor.

Gradul sau tipul de management efectuat de MSP poate varia foarte mult. Unii MSP sunt foarte specializați, cum ar fi furnizorii de servicii de securitate gestionate, care se vor ocupa doar de sarcini orientate spre securitate, cum ar fi protecția împotriva amenințărilor sau prevenirea intruziunilor. Uneori, domeniul de aplicare al unui Furnizor de servicii gestionate este limitat în conformitate cu termenii abonamentului pe care îl are clientul. De exemplu, unii clienți ar putea doar să se aboneze la servicii de backup și restaurare, în timp ce alții ar putea avea nevoie doar de monitorizare și alertă. Serviciile gestionate nu trebuie neapărat să fie o afacere atotcuprinzătoare.

Tipurile de instrumente utilizate de MSP

Deoarece furnizorii de servicii gestionate oferă de obicei diverse servicii clienților lor, aceștia pot folosi diferite tipuri de instrumente. Cu toate acestea, deoarece provocările de gestionare a mediilor IT pentru mai mulți clienți ridică unele provocări speciale – cum ar fi nevoia de a menține fiecare serviciu client separat – mulți preferă să folosească instrumente care vizează în mod specific MSP-urile. Aceste instrumente se încadrează de obicei în mai multe categorii, așa cum urmează să vedem.

Instrumente de monitorizare și management de la distanță

Cel mai comun tip de instrumente utilizate de furnizorii de servicii gestionate sunt instrumentele de monitorizare și management de la distanță (RMM). Deși numele lor pare a fi foarte descriptiv pentru ceea ce fac, diferitele instrumente RMM variază foarte mult în funcție de funcționalitatea pe care o oferă. Sunt instrumente mari integrate care încearcă să acopere cât mai multe nevoi ale furnizorilor de servicii gestionate.

  Fiecare tip de buclă JavaScript explicat: [With Codeblocks and Examples]

Ele permit, desigur, monitorizarea de la distanță a mediului clientului, dar partea de management este cea care variază cel mai mult. Majoritatea dintre ele oferă cel puțin control de la distanță pe desktop, unele se vor ocupa de gestionarea corecțiilor. Alte caracteristici comune ale instrumentelor RMM pot include funcții de securitate, cum ar fi antivirus, protecție împotriva amenințărilor sau detectarea și prevenirea intruziunilor. De fapt, orice sarcină efectuată de furnizorii de servicii gestionate poate fi inclusă într-un instrument RMM.

Instrumente de automatizare a serviciilor profesionale

Instrumentele de automatizare a serviciilor profesionale (PSA) se referă de obicei la instrumentele pe care Furnizorii de servicii gestionate le vor folosi pentru a furniza servicii clienților, dar nu au legătură directă cu serviciile furnizate. Un bun exemplu în acest sens este un instrument de facturare care se va ocupa de aspectul financiar al contractului de management al serviciilor. Managementul proiectelor este o altă caracteristică întâlnită frecvent în instrumentele PSA, la fel și managementul cunoștințelor. Funcțiile biroului de service sunt uneori incluse în aceste instrumente. De fapt, linia dintre diferitele tipuri de instrumente utilizate de furnizorii de servicii gestionate este una destul de neclară. Nu este neobișnuit să vedeți pachete RMM cu funcționalitate asemănătoare PSA și invers.

Instrumente de securitate

Instrumentul de securitate este următorul tip major de instrumente MSP. Este o altă categorie cu multă varietate. Gama de funcții oferite de instrumentele de securitate care vizează furnizorii de servicii gestionate variază de la instrumente foarte simple, cu o singură funcție, cum ar fi protecția împotriva virușilor, gestionarea informațiilor de securitate și a evenimentelor (SIEM), analiza jurnalelor, detectarea și/sau prevenirea intruziunilor și multe altele.

Din nou, unele instrumente sunt individuale, în timp ce altele sunt integrate. De fapt, toate caracteristicile pe care tocmai le-am enumerat pot fi găsite și în unele instrumente de monitorizare și management de la distanță.

Instrumente de birou de service

Am menționat instrumentele de birou de service ca una dintre caracteristicile potențiale ale instrumentelor de automatizare a serviciilor profesionale, dar acestea sunt într-o clasă proprie în ceea ce privește importanța lor cheie. Dar acestea nu sunt doar instrumente importante, ci și destul de complexe. Există câteva elemente de bază împărtășite de fiecare instrument de birou de service. Acestea includ lucruri precum crearea și gestionarea biletelor, dar setul lor extins de funcții depășește mult.

Cele mai bune instrumente de service desk vor include managementul utilizatorilor și managementul activelor și chiar le vor putea corela. De exemplu, atunci când un utilizator sună la biroul de service, contul de utilizator este legat de inventarul de active și însoțitorul știe imediat ce echipament are utilizatorul în posesia sa. O altă caracteristică avansată populară a instrumentelor de birou de service este escaladarea biletelor, care va asigura că se acordă atenție adecvată fiecărui bilet, contribuind astfel la îndeplinirea acordurilor privind nivelul de servicii.

Instrumente de backup și restaurare

Ultimul tip important de instrumente despre care am dori să discutăm este instrumentele de backup și restaurare. Datele sunt adesea unul dintre cele mai importante active ale organizațiilor moderne. Trebuie păstrat cu orice preț. Dar sistemele de stocare a datelor sunt predispuse la eșec. Acesta este motivul pentru care este atât de importantă copierea de rezervă a datelor. Odată cu creșterea complexității mediilor IT, acest lucru a devenit din ce în ce mai complicat și mai multe organizații preferă să externalizeze acea parte a operațiunilor lor IT. Unii furnizori de servicii gestionate oferă chiar și alte servicii care fac backup și restaurează. Și la fel ca majoritatea celorlalte servicii pe care tocmai le-am descris, acesta poate fi inclus și ca o componentă a instrumentelor RMM cu funcții complete.

Cel mai bun software pentru furnizorii de servicii gestionate

Suficientă teorie; a sosit momentul să aruncăm o privire la unele dintre cele mai bune software-uri pentru furnizorii de servicii gestionate. Toate instrumentele de pe lista noastră sunt instrumente multifuncționale de monitorizare și management de la distanță, cu diferite niveluri de complexitate. Unele au un set de caracteristici foarte larg și, mai mult ca sigur, ar putea fi folosite ca unic instrument al unui MSP, în timp ce altele sunt mai limitate și vor fi de obicei combinate cu alte instrumente pentru a oferi funcționalitate completă.

  10 plugin-uri ChatGPT PDF care vă pot economisi timp și efort

1- Monitorizare și management de la distanță SolarWinds (ÎNCERCARE GRATUITĂ)

SolarWinds este un nume binecunoscut în domeniul său. De ani de zile creează instrumente grozave de administrare a rețelelor și a sistemului. Produsul său emblematic, numit SolarWinds Network Performance Monitor, este recunoscut drept unul dintre cele mai bune instrumente de monitorizare a lățimii de bandă a rețelei. Divizia SolarWinds MSP – creată prin îmbinarea activităților de la SolarWinds, N-able și LOGICnow – este specializată în construirea de instrumente pentru furnizorii de servicii gestionate. Unul dintre produsele sale este un instrument foarte complet de monitorizare și management de la distanță, numit în mod adecvat Monitorizare și management de la distanță SolarWinds.

Scopul principal al Monitorizare și management de la distanță SolarWinds (RMM) vă permite să gestionați activele clienților de pe site-uri la distanță, fie prin contact direct, fie prin proceduri automate. Gestionarea corecțiilor și coordonarea actualizărilor antivirus sunt două caracteristici puternice ale acestui instrument. În plus, modulul Risk Intelligence îmbunătățește foarte mult caracteristicile de securitate ale instrumentului, care includ protecția împotriva malware-ului, precum și protecția site-ului web. Sistemul protejează, de asemenea, împotriva posibilității ca site-urile web infectate să fie folosite ca punct de intrare în rețea.

SolarWinds RMM este, de asemenea, un instrument excelent de monitorizare care acoperă o gamă largă de dispozitive, atât fizice, cât și virtuale. Instrumentul permite administratorilor să urmărească starea sistemului de pe site-urile client dintr-o singură consolă centralizată. Mai multe rapoarte încorporate vă ajută să monitorizați starea site-urilor clientului dvs., dar și performanța personalului dvs. de management. Unul dintre cele mai mari atuuri ale acestui instrument este simplitatea interfeței sale, care permite personalului de asistență să ajungă rapid la instrumentele cele mai frecvent utilizate.

Amploarea caracteristicilor acestui produs este impresionantă. Acesta acoperă aproape fiecare serviciu prestat de obicei de un furnizor de servicii gestionate. Deși nu avem spațiu pentru a intra în detalii despre fiecare caracteristică a produsului, iată o listă cu ceea ce include:

Monitorizare de la distanță
Monitorizare dispozitiv de rețea
Acces de la distanță
Active Network Discovery
Automatizare și scriptare
Managementul patch-urilor
Rapoarte
Aplicatii mobile
Backup și recuperare
Antivirus gestionat
protecție Web
Birou de servicii
Inteligența de risc
Managementul dispozitivelor mobile

Prețuri pentru Monitorizare și management de la distanță SolarWinds nu este ușor disponibil, dar poate fi obținut prin solicitarea unei oferte de la SolarWinds MSP. Dacă doriți să testați instrumentul și să vedeți singur ce poate face pentru dvs., este disponibilă o încercare gratuită de 30 de zile.

2- SolarWinds N-Central (PROCĂ GRATUITĂ)

Următorul pe lista noastră este un alt instrument de la SolarWinds numit SolarWinds N-Central. Acest produs a fost cunoscut anterior ca N-Able N-Central până când SolarWinds l-a achiziționat. Acest produs este conceput pentru a ajuta Furnizorii de servicii gestionate să gestioneze resursele de la distanță dintr-o locație centrală. Este un instrument integrat care oferă mai multe funcții de management și monitorizare la distanță.

Unele instrumente cheie de monitorizare a rețelei sunt integrate în N-Central. Ele vă oferă o vedere a stării circuitelor și serviciilor care furnizează aplicații utilizatorilor finali. Aceasta include, printre altele, servicii web și aplicații Microsoft Office 365, precum și aplicații locale și interne.

O componentă importantă a SolarWinds N-Central este Endpoint Security Manager. Acest modul se concentrează pe gestionarea corecțiilor și le permite MSP-urilor să țină evidența versiunilor tuturor aplicațiilor, serviciilor și sistemelor de operare. Consola centrală a instrumentului chestionează furnizorii de software pentru actualizări, permițând oamenilor să decidă ce corecții ar trebui să fie lansate automat și care ar trebui gestionate la cerere.

SolarWinds N-Central se poate integra cu alte instrumente SolarWinds, cum ar fi MSP Manager și Help Desk Manager. Această integrare poate permite automatizarea sarcinilor, cum ar fi crearea de bilete la biroul de asistență și atribuirea sarcinilor, de exemplu. Dacă preferați să utilizați serviciile Help Desk furnizate de alți furnizori, API-urile din cadrul produsului vor permite schimburile de date cu o gamă largă de instrumente utilizate în mod obișnuit, cum ar fi Autotask, Tigerpaw și ConnectWise, pentru a numi doar câteva.

La fel ca monitorizarea și managementul de la distanță SolarWinds, SolarWinds N-Central este un produs de la SolarWinds MSP. Prețul pentru produs nu este ușor disponibil. Va trebui să contactați MSP SolarWinds pentru o ofertă detaliată. O probă gratuită de 30 de zile SolarWinds N-Central poate fi obținut de la SolarWinds MSP, dacă doriți să testați instrumentul.

  Cum să creați sondaje în chat-urile de grup iMessage pe iPhone și iPad

3- Kaseya VSA

Următoarea noastră intrare este o platformă de asistență MSP care excelează la automatizarea sarcinilor numită Kaseya VSA. Pe lângă automatizarea sarcinilor, instrumentul încorporează și un modul de control de la distanță numit Live Connect, permițându-vă să implementați actualizări în bloc, precum și să vă conectați de la distanță și să administrați orice dispozitiv final. În plus, instrumentul oferă monitorizare automată a rețelei și are încorporate alerte, gestionare a corecțiilor și auditare a serviciilor, ceea ce îl face o soluție foarte completă pentru furnizorii de servicii gestionate.

Din punct de vedere al caracteristicilor, Kaseya VSA are tot ce vă așteptați și mai mult. Are control de la distanță, monitorizare a corecțiilor și a vulnerabilităților, audit și inventariere, monitorizare a rețelei, protecție împotriva virușilor, backup-uri unificate și management al conformității. Caracteristica AssetIQ încorporată a instrumentului este un sistem de gestionare a documentației contextuale, creat pentru a ușura sarcina furnizorilor de servicii gestionați. Poate fi, de exemplu, structurat ca un script pentru ca agenții Help Desk să rezolve un incident și, eventual, să direcționeze problemele către personalul de back office.

Kaseya VSA va acoperi majoritatea, dacă nu toate, nevoile unui furnizor de servicii gestionate tipic. Prețul pentru produs poate fi obținut contactând direct Kaseya. Sunt disponibile atât o demonstrație, cât și o perioadă de încercare gratuită de 14 zile, astfel încât să puteți vedea singur ce are de oferit acest produs grozav.

4- Pulseway

Pulseway este un sistem de management al rețelei bazat pe cloud, cu un set de caracteristici care va atrage cu siguranță furnizorii de servicii gestionate. Tabloul de bord online al instrumentului vă permite să efectuați controlul desktopului de la distanță, gestionarea corecțiilor, implementarea software-ului, gestionarea actualizărilor și monitorizarea aplicațiilor. În plus, unele dintre instrumentele integrate în tabloul de bord oferă automatizare avansată, monitorizare operativă, raportare SLA pentru clienți și raportare personalizată a informațiilor de management.

Sistemul permite conectări multiple și cont de grup, permițându-vă să adaptați tabloul de bord la rolul fiecărui angajat. De asemenea, puteți personaliza setările de alertă de monitorizare ale sistemului și puteți direcționa diferite alerte de serviciu către diferiți membri ai echipei. De asemenea, pot fi configurate fluxuri de lucru automate care sunt declanșate de anumite evenimente.

Pulseway oferă furnizorilor de servicii gestionate un pachet de bază de abonament care include toate funcțiile avansate de care au nevoie pentru a-și susține clienții. Pe lângă funcționalitatea de bază a instrumentului, există și o gamă largă de suplimente disponibile pentru a îmbunătăți sistemul. Modulele suplimentare includ protecția serverului web, protecția împotriva virușilor, serviciul de backup al datelor în cloud și chiar un modul PSA.

Pulseway este disponibil într-o versiune gratuită, dar este destul de inutil, permițând doar un cont de utilizator și permițându-vă să gestionați doar două puncte finale. Pentru pachetul complet, prețurile sunt de 3,95 USD/lună pe server și 1,85 USD/lună per stație de lucru, cu o taxă minimă de 47 USD/lună. În plus, este disponibilă o probă gratuită a produsului.

5- Connectwise Automate

ConnectWise Automate este un sistem de management al rețelei cu o serie de caracteristici de administrare la distanță care îl fac potrivit pentru furnizorii de servicii gestionate. Instrumentele pot gestiona monitorizarea și alertele sistemului, gestionarea patch-urilor, controlul de la distanță, crearea de scripturi și gestionarea activelor. Automatizarea, care este un element cheie al acestui produs, este peste tot, iar produsul poate fi îmbunătățit și mai mult printr-un modul de scripting care vă permite să vă creați propriile fluxuri de lucru automate.

ConnectWise AutomateModulul de acces la distanță al lui, numit Screen Connect, permite însoțitorilor biroului de service să acceseze de la distanță computerele pentru a rezolva problemele. Combinația de limbaj de scripting și acces manual oferit de Screen Connect acoperă întregul spectru de funcții de asistență pentru clienți. Numeroasele caracteristici ale acestui instrument îl fac potrivit pentru serviciile de la distanță efectuate de un operator individual, cum ar fi instruirea și asistența individuală, dar potrivit și pentru furnizorii de servicii gestionate cu un număr mare de clienți.

Acest produs este disponibil pe un model Software-as-a-Service bazat pe cloud, ceea ce facilitează adăugarea de personal tehnic și integrarea clienților noi. Serviciul este foarte scalabil și, prin urmare, potrivit într-o mare varietate de situații. Prețuri pentru ConnectWise Automate poate fi obținut contactând ConnectWise. O versiune de probă gratuită de 14 zile a produsului este disponibilă cu ușurință și, dacă aveți nevoie de mai mult timp pentru a evalua corect produsul, puteți solicita prelungirea perioadei de probă la 30 de zile.