Cele mai bune 9 programe de analiză a produselor pentru aplicații moderne SaaS

Software-ul de analiză a produselor ajută managerii și proprietarii de produse să analizeze performanța produsului în termeni de indicatori cheie de performanță, cum ar fi vizite, implicare, interacțiuni, modele de comportament etc., pentru a îmbunătăți experiența generală a produsului și pentru a atinge obiectivele de afaceri.

Scopul principal al software-ului de analiză a produselor este de a deduce avantajele produsului pe baza datelor prin implicarea utilizatorilor.

Diferența dintre analiza produsului și analiza web

Analiza produselor și analiza web ajută companiile să-și atingă obiectivele de afaceri, deși cele două metode diferă semnificativ în abordarea lor.

Analiza produselor se concentrează pe produsele sau serviciile unei companii și colectează date din mai multe surse pentru a identifica comportamentul clienților. Acest proces își propune să ofere factorilor de decizie o idee despre modul în care clienții interacționează cu produsul și îmbunătățesc produsul sau serviciul.

Software-ul de analiză a produselor oferă informații despre date pentru a demonstra comportamentul corect al clienților. Faptele bazate pe aceste date pot fi folosite pentru a îmbunătăți experiența utilizatorului, pentru a îmbunătăți funcțiile, pentru a vă asigura că foaia de parcurs este aliniată cu nevoile utilizatorilor, pentru a crește gradul de acceptare și conversiile. Ele pot oferi, de asemenea, informații perspicace, instrumente pentru mai multă automatizare și vizualizare și multe altele.

Analiza web este procesul de măsurare și analiză a modului în care oamenii (traficul web) ajung la un site web și cum se deplasează pe diferite pagini web. Aceste proceduri sunt efectuate pentru a îmbunătăți eficiența site-ului web, a crește acoperirea în afaceri și a optimiza utilizarea web.

Diferența dintre software-ul Google Analytics (GA) sau Product analytics (PA).

Google Analytics (GA) este un software de analiză a site-urilor web. Acesta urmărește comportamentul utilizatorului specific al unui site web și oferă valori legate de vizualizările de pagină, sesiuni, numărul de vizitatori unici, timpul mediu pe pagină etc.

Fără îndoială, GA oferă gratuit statistici excelente care îi ajută pe proprietarii de site-uri web să-și optimizeze site-urile web pentru mai mult trafic web. GA oferă valori prin analizarea traficului anonim, în timp ce Product Analytics (PA) utilizează date mai realiste despre comportamentul utilizatorilor.

Limitarea Google Analytics(GA) față de software-ul Product Analytics (PA).

  • GA oferă o imagine de ansamblu asupra evenimentului în ansamblu, ceea ce face dificil să vezi ce făceau utilizatorii înainte și după punctul de eliminare
  • Conținutul non-HTML, cum ar fi descărcări PDF, vizualizări video, trimiteri de formulare etc., nu poate fi urmărit.
  • Fără acces la datele brute: GA oferă date personalizate greu de analizat pentru informații detaliate
  • Lipsa vizibilității datelor din cauza unor utilizatori care au cookie-urile și JavaScript dezactivate în limitarea browserului lor pentru etichetele, bibliotecile și SDK-urile de colecție Google Analytics. Numerele exacte pot fi găsite pe site-ul Google.
  • GA nu poate procesa datele PII (Informații de identificare personală). Prin urmare, este imposibil să determinați valoarea pe care anumiți utilizatori o primesc de la produsul dvs.
  • Nu există servicii dedicate clienților sau asistență în GA
  • PA oferă utilizatorilor informații utile bazate pe funcții nefuncționale și ajută la optimizarea funcțiilor eficiente. Știind ce fac consumatorii, cum interacționează cu funcțiile și ce le place cel mai mult la produsul dvs., îi puteți implica mai mult timp, îi puteți păstra și puteți vinde mai mult.

Există multe mai multe caracteristici și beneficii ale adoptării PA, despre care vom discuta în secțiunea următoare.

Importanța software-ului Product Analytics

Analiza produselor este o parte importantă a practicii de management de produs a unei companii, deoarece majoritatea aplicațiilor nu sunt concepute pentru a genera rapoarte detaliate pentru ele însele. Fără analize, datele de utilizare sunt adesea interpretate greșit și inconsecvente. Software-ul de analiză a produselor face ca datele nestructurate să poată fi acționate prin integrarea tuturor surselor de date într-o singură vizualizare organizată. Mai jos sunt câteva avantaje suplimentare ale PA:

  • Date de calitate: Platformele de analiză a produselor permit echipelor de produse să analizeze informațiile mai în profunzime decât este posibil în interviuri, sondaje și discuții, care sunt predispuse la erori umane.
  • Implementarea caracteristicilor: în timp ce implementarea analizei produselor este utilă pentru companiile care doresc să înțeleagă modul în care clienții lor folosesc caracteristicile existente ale produsului, este utilă și pentru testarea noilor funcții și evaluarea experienței utilizatorului. Atunci când o echipă are un obiectiv pentru câte funcții noi să folosească, poate folosi datele furnizate de analiza produselor pentru a atinge acest obiectiv.
  • Reținerea clienților: În ultimii ani, companiile de tehnologie concentrate pe dezvoltarea de aplicații au descoperit că analiza produselor este una dintre cele mai eficiente modalități de a crește retenția clienților și de a optimiza poziția unei companii pe o piață competitivă.
  Cel mai bun mod de a reduce riscul în cloud

Să ne uităm acum la unele dintre cele mai bune instrumente de analiză a produselor.

Panoul de mixare

Panoul de mixare vă ajută să înțelegeți comportamentul utilizatorului pentru a lua decizii mai bune cu privire la aplicațiile dvs. SaaS.

Oferă analiză de produs bazată pe evenimente care urmărește interacțiunile specifice ale utilizatorilor în timp real pentru a identifica în mod eficient tendințele și a înțelege comportamentul consumatorilor.

Securitatea datelor utilizatorilor este primordială, așa că acest software oferă instrumente de confidențialitate pentru conformitatea datelor și reglementările internaționale de transfer de date, cum ar fi GDPR, CCPA, HIPAA și altele.

Abordarea sa bazată pe evenimente surprinde o înțelegere mai profundă a implicării utilizatorilor, permițând o analiză mai detaliată și o direcționare mai eficientă a mesajelor și experimentelor.

Pentru a proteja confidențialitatea clienților, echipa de software utilizează metode de dezvoltare, inclusiv certificarea SOC 2 Type II încorporată, controlul rolurilor și criptarea avansată.

Rapoartele interactive oferă vizualizarea completă a datelor cuprinzătoare specifice utilizatorului, cum ar fi utilizatorii care rămân cât timp, gruparea utilizatorilor după comportament, legând comportamentul utilizatorului care duce la reținerea pe termen lung, unde și de ce consumatorii renunță etc.

Analiza detaliată a nivelului include concepte de utilizator, evenimente și proprietăți pentru a oferi o analiză aprofundată și aplicabilă a sarcinilor specifice utilizatorului. Exemple de utilizatori, evenimente și proprietăți sunt prezentate mai jos.

Caracteristici

  • Raport de impact pentru a determina lansarea cu succes
  • Proprietăți personalizate cu formule ușor de utilizat fără a fi nevoie de o echipă de dezvoltare
  • Sincronizați cu ușurință datele Mixpanel cu restul stivei dvs. de interoperabilitate
  • Tablourile de bord rezumă adoptarea, păstrarea produsului sau alte valori personalizate
  • Identificați căile cheie ale utilizatorilor pentru a elimina frecarea

Mixpanel este un software de analiză a produselor simplu, dar puternic pentru a converti, a implica și a păstra mai mulți utilizatori. Versiunea gratuită este disponibilă pentru 100.000 de utilizatori.

GoodData

GoodData oferă o platformă BI (Business Intelligence) pentru a crea și a furniza analize de produs care ajută la crearea strategiilor de date pentru proiectarea de noi produse pentru a crește rentabilitatea investiției (ROI) al unei companii.

Tablourile de bord adaptabile ușor de utilizat ajută orice manager să-și creeze propriile rapoarte noi și să personalizeze vizualizările, să personalizeze tablourile de bord și multe altele fără instruire oficială.

Arhitectura sa flexibilă permite întreprinderilor să se integreze perfect în infrastructura existentă și să livreze cu ușurință soluții analitice pentru angajați, clienți sau parteneri de afaceri.

Integrarea este posibilă și cu diverse depozite de date și baze de date, cum ar fi AWS Redshift, BigQuery, Snowflake, PostgreSQL, Vertica.

GoodData oferă cel mai înalt nivel de securitate a datelor prin adoptarea celor mai bune practici din industrie și tehnologie avansată. Această platformă folosește mai multe straturi de protecție cu standarde globale precum GDPR-S, SOC2, PII, ISO, CCPA etc.

Caracteristici

  • Protejați datele de afaceri și de consumatori cu Enterprise Security and Shield
  • Încorporați cu ușurință prin iframes și personalizați tablouri de bord, diagrame și analize
  • Platforma poate fi utilizată on-premises și în cloud
  • Scalabilitatea poate fi în toate direcțiile, cum ar fi volumul de date, costul și utilizatorii, fără a sacrifica viteza datelor și flexibilitatea IT.

GoodData poate fi furnizat gratuit cu un interval limitat de 5 spații de lucru. Modelele de prețuri se bazează pe caracteristici și pe volumul de date, nu pe utilizatori sau pe interogări.

Woopra

Woopra este un software avansat de analiză a clienților care generează date despre comportamentul consumatorilor în timp real. Ajută companiile să analizeze ciclurile de viață ale clienților creând automat profiluri detaliate.

Vizualizările centralizate creează date granulare ale călătoriei clienților, cum ar fi activitatea web, vizualizările de pagină, tipul de dispozitiv, activitatea prin e-mail, biroul de asistență, plăți, asistență și multe alte acțiuni ale clienților.

Rapoartele sale personalizabile ajută companiile să examineze punctele de contact ale clienților și rezultatele aferente pentru a demonstra echitatea mărcii și pentru a stimula inovarea produselor.

Platforma Woopra permite instrumentelor terțe, cum ar fi Dropbox și Mailchimp, să integreze date de afaceri sau să partajeze informații diferitelor echipe din organizație.

Caracteristici

  • Modele tridimensionale pentru a prezenta clienților date care sunt rareori văzute în ecuație
  • Urmăriți automat acțiunile personalizate nelimitate.
  • Declanșatoarele dinamice pot fi create pe baza datelor despre comportamentul utilizatorului
  • Programați conturile pentru a efectua acțiuni automate puternice, cum ar fi sincronizarea datelor, exportul listelor de e-mail, adăugarea/actualizarea abonamentelor și multe altele

Platforma Woopra oferă o experiență unică de utilizator prin analiza datelor comportamentale pentru a oferi echipelor de marketing și suport o experiență unică și de înaltă calitate pentru a atinge obiectivele organizaționale. Software-ul poate fi utilizat gratuit pentru până la 500.000 de acțiuni/lună, iar după depășirea limitei, vi se va solicita să faceți upgrade.

Pendo

Pendo ajută companiile să înțeleagă modul în care consumatorii își percep atributele produsului și să urmeze căi diferite prin produs, conducând în cele din urmă la o mai bună înțelegere a afacerii.

Este folosit de companiile din Fortune 500, startup-urile tehnologice B2B, instituțiile de învățământ și sistemele de sănătate pentru a extinde adoptarea produselor software.

  Codurile cheie de aur Borderlands 2: Valorificați acum

Unicitatea sa este că combină mesageria în aplicație cu analiza puternică a produselor și feedbackul utilizatorilor, care îi ajută pe oameni să se adapteze cu succes la software, fără prea mult efort.

Această platformă ajută echipele de produse să colaboreze pe informații calitative și cantitative pentru a lua decizii informate cu privire la asistența clienților pe parcursul călătoriei lor de produs.

Pe scurt, Pendo ajută companiile să obțină o imagine de ansamblu asupra produselor lor, cum ar fi ce caracteristici folosesc și ignoră clienții? Ce opțiune este cea mai bună să faceți clic și ce caracteristică creează frecare etc. Acest lucru va ajuta compania să elimine punctele de probleme pentru clienți și să creeze produse noi.

Platforma ajută, de asemenea, la organizarea mesajelor în aplicație, a manualelor și a instrucțiunilor fără codificare pentru a obține valoarea maximă a produsului.

Caracteristici

  • Orientarea simplă și rapidă a utilizatorului ajută, de asemenea, la stabilirea obiectivelor pentru alinierea rezultatelor afacerii.
  • Urmăriți, capturați și prioritizați cu ușurință solicitările de caracteristici de la clienți
  • Informații despre date pentru a înțelege comportamentul clienților pentru a identifica activitățile generatoare de venituri
  • Mecanisme cuprinzătoare de asistență pentru clienți care promovează satisfacția clienților, reduc costurile și dezvoltă competența clienților

Software-ul Pendo ajută companiile să ofere experiențe de produs mai bune, stimulând inovația pentru utilizatori mai fericiți și mai productivi. Poate fi folosit de până la 1000 de utilizatori activi pe lună fără niciun cost.

Indicativ

Indicativ este o platformă de analiză a produselor, care oferă o vedere integrată a călătoriei clienților în toate sursele de date și canalele de marketing.

Scalabilitatea arhitecturii Indicative vă permite să vă conectați la sursele de date existente prin stocare/lac, CDP sau direct de pe site-ul dvs. web sau aplicația mobilă.

Tehnologia sa unică multi-pâlnie ajută la vizualizarea și estimarea clienților care sunt cheia pentru obținerea și identificarea punctelor de frecare în diferite segmente de clienți pentru reținere.

Software-ul urmărește călătoria clientului de la capăt la capăt, inclusiv căi comune, cartografiere pentru a înțelege comportamentul clienților, construirea de canale pentru mișcarea clienților în produse și înțelegerea punctelor de fricțiune în care clienții eșuează și mulți alți indicatori care ajută la crearea de produse mai bune și la creșterea satisfacției clienților.

Caracteristici

  • KPI-urile (Key Performance Indicators) pot fi urmărite și împărtășite între diferite echipe.
  • Tabloul de bord complet personalizat cu actualizări automate
  • Segmentare diferită pentru a analiza comportamentul clienților
  • Analiza de grup pentru a activa și identifica comportamentul repetat al clienților

De încredere de către startup-uri și companii de toate dimensiunile, platforma indicativă este cea mai potrivită pentru managerii de produse, retaileri și analiștii de date. Versiunea standard este gratuită pentru 3 utilizatori și oferă 25 de milioane de evenimente pe lună.

Amplitudine

Amplitudine este o companie listată la Nasdaq cu 2 miliarde de dolari și un pionier în inteligența produselor digitale. Este pe locul 1 în G2 Product Analytics și este utilizat de 26 dintre companiile Fortune 100.

Sarcina principală a analizei de amplitudine este de a înțelege clienții în ceea ce privește comportamentul, personalitatea și implicarea și de a le îmbunătăți experiența prin identificarea punctelor de fricțiune și urmărirea traseului lor.

Analizează rezultatele prin înțelegerea conversiilor și creșterea retenției clienților prin inovarea produselor.

Platforma conectează produsele digitale direct la clienți. Mărește valoarea investițiilor digitale prin cunoașterea unor indicatori care depășesc nivelul de suprafață (vizionări de pagină și clicuri), cum ar fi atributele utilizatorului, caracteristicile cele mai utilizate, clienții de mare valoare, implicarea oamenilor, conversia etc.

Caracteristici

  • Cohorte comportamentale pentru a obține o imagine mai bună a comportamentului exact al utilizatorului
  • Integrare ușoară cu platforme terțe precum Amazon, AppsFlyer, Apptimize, Google Play, iTunes, mParticle și multe altele
  • Managementul datelor de clasă mondială și standardele de conformitate asigură securitatea și fiabilitatea datelor
  • Indicatorii de referință ajută la cercetare, învățare și prognoză
  • ML (învățare automată) pentru a prezice rezultatele în timp și pentru a determina probabilitatea ca consumatorii să cumpere, să respingă etc.

Acest software digital de vârf pentru informații despre produse este recomandat pentru managerii de produse, comercianții cu amănuntul și dezvoltatorii. Versiunea gratuită este disponibilă pentru locația utilizatorului și stocarea datelor nelimitate, dar urmărește doar 10 milioane de acțiuni pe lună.

Countly

Countly este cea mai importantă platformă de analiză a produselor din lume, care ajută la urmărirea performanței produsului și la măsurarea inovației pentru a îmbunătăți experiența clienților și pentru a îndeplini obiectivele de afaceri.

Aria sa vastă urmărește peste 1,5 miliarde de identități unice în peste 16.000 de aplicații și folosește peste 2.000 de servere din întreaga lume.

Platforma sa inovatoare surprinde utilizarea în timp real a aplicațiilor și comportamentul clicurilor de pe platforme precum mobil, desktop, aplicații web și site-uri web și prezintă statistici într-un format vizual pentru a analiza comportamentul utilizatorilor.

Statisticile în timp real, cum ar fi vizualizări, pagini de intrare și ieșire, sărituri, durata paginii, hărți termice etc., sunt urmărite și proiectate pe tabloul de bord.

  Top Call Center 📞Software de automatizare pentru interacțiunea eficientă a echipei

Pentru a extinde funcționalitatea și gradul de utilizare al software-ului, se pot integra diverse plugin-uri legate de profiluri de utilizator, segmentare avansată, analiză comportamentală, notificări etc.

Caracteristici

  • Segmentarea clădirilor la comandă în funcție de nevoile companiei
  • Poate fi implementat într-un spațiu corporativ sau cloud privat
  • Utilizarea unui mecanism de sumă de control pentru a verifica integritatea datelor
  • Contorul de sănătate și productivitate verifică aplicația pentru blocări și erori

Community Edition este gratuită, dar necesită găzduire pe server la o taxă organizațională, în timp ce Enterprise Edition vine cu pluginuri premium și vine cu SLA-uri personalizate și poate fi găzduită local sau în cloud.

Morman

Morman constă din trei piloni principali: analiza datelor, baza datelor și gestionarea datelor. Acești trei piloni ajută la identificarea cine folosește produsul, la segmentarea interacțiunilor, la identificarea frecării în produs care duce la îmbunătățirea produsului, la stimularea, activarea și menținerea conversiilor și obținerea de semnale timpurii pentru schimbarea comportamentului clienților.

Heap-ul colectează automat toate interacțiunile utilizatorului, astfel încât nu este nevoie să schimbați codul atunci când sunt executate funcții noi sau se fac reduceri.

Modelul de date este cuprinzător, oferind analize ale pâlniei, analiză a retenției, segmentarea utilizatorilor, grupuri comportamentale și multe altele care ajută la crearea de produse mai valoroase pentru a îndeplini obiectivele de afaceri.

Caracteristici

  • Urmărire și analiză mai bună a datelor pentru a măsura întreaga călătorie a clienților
  • Event Viewer vă permite să definiți evenimente fără a modifica seturile de date brute fără codare
  • Colectarea automată a datelor înregistrează interacțiunile clienților, mai degrabă decât să decidă în prealabil ce evenimente să urmărească
  • Creați cu ușurință rapoarte personalizate și adăugați-le la tabloul de bord

Heap este una dintre cele mai ușor de configurat platforme pentru proiecte mai mici și la nivel de întreprindere fără o echipă de ingineri. Acest software poate fi folosit gratuit până la 10.000 de sesiuni/lună cu o licență de utilizator nelimitată.

Segment

Segment este utilizat pentru a colecta date din mai multe surse pentru a înțelege călătoria clientului din punctul de vedere al echipei de marketing și inginerie pentru a produce produse inovatoare și a urmări comportamentul clienților pentru a atinge obiectivele.

Tabloul de bord unificat colectează puncte de contact ale clienților din fiecare resursă pentru a construi călătorii bazate pe rezultate, cum ar fi implicarea continuă, călătoriile bazate pe rezultate și mesageria omnicanal.

Analizați segmente de date în timp real pentru a viza clienții potriviți și pentru a crea campanii comportamentale în timp real.

Una dintre principalele misiuni ale acestei platforme este securitatea și confidențialitatea datelor clienților și este procesată cu cele mai bune protocoale securizate, criptarea datelor, managementul identității de domeniu (SCIM), autentificarea multi-factor (MFA), pentru a numi câteva.

Colectarea datelor poate fi canalizată către peste 300 de alte instrumente de marketing în timp real, fără probleme de codare.

Caracteristici

  • Evenimentele utilizatorului pot fi colectate de pe orice site web, aplicație și depozit cu un simplu API de analiză
  • Dicționarele de partajare a datelor sunt capabile să sincronizeze aproape orice echipă organizațională.
  • Evaluarea confidențialității în timp real cu reglementări precum GDPR, CCPA și multe altele
  • Profilurile clienților pot fi segmentate pe baza alertelor de intenție bazate pe comportamentul clienților în timp real, cu liste de stres în timp real

Platforma de segment este certificată conform standardelor din industrie, inclusiv ISO 27001, 27017, SOC 2 Type 2 etc. Platforma este gratuită, dar acceptă doar 1000 de vizitatori pe lună din două surse cu peste 300 de integrări.

Cum să selectezi cel mai bun software de analiză a produsului pentru a obține rezultatele dorite?

Căutarea celui mai bun software se bazează pe categoria de produs sau serviciu, dar, în general, următoarele 7 puncte vă vor ajuta să alegeți cel mai bun software care se potrivește nevoilor dumneavoastră:

#1. Urmărirea evenimentelor personalizate: Posibilitatea de a captura evenimente personalizate, cum ar fi clicuri pe butoane, completări de formulare, vizualizări ale paginilor etc.

#2. Recuperare automată: oferă o ușurare excelentă pentru echipele de urmărire manuală, deoarece depășește nevoia de a decide ce evenimente să urmărească în avans. De asemenea, ajută la urmărirea tendințelor.

#3. Fiabilitate scăzută a codului: ajută la integrarea codului de urmărire cu ușurință și, de asemenea, face gestionarea mai ușoară pentru personalul netehnic

#4. Raportarea detenției: ajutați la estimarea reținerii consumatorilor pe baza acțiunilor, căilor și fluxurilor de lucru ale consumatorilor

#5. Segmentarea permite analizarea datelor pe baza unor criterii specifice, cum ar fi demografia, comportamentul normal etc.

#6. Integrari terță parte pentru o mai bună optimizare, vizualizare și automatizare, astfel încât întreaga echipă să beneficieze, de exemplu, B. Marketing, vânzări, succesul clienților, managementul produsului etc.

#7. Date în timp real: software-ul care oferă informații în timp real este de preferat în locul software-ului care durează câteva ore pentru a citi datele de pe tabloul de bord.

Concluzie 📈

Software-ul de analiză a produsului descris mai sus funcționează cel mai bine cu rezultate bune.

Fiecare instrument este diferit și are caracteristici unice. Nu este posibil să obțineți un singur instrument care să surprindă toate funcțiile, așa că este esențial să determinați nevoile specifice ale organizației sau ale produsului și ale obiectivelor de afaceri și să alegeți software-ul adecvat de analiză a produsului.

Ați putea fi, de asemenea, interesat de Cursurile de analiză a datelor.