Cele mai bune 7 instrumente de monitorizare a serverului de e-mail din 2020

În calitate de administrator de rețea, una dintre sarcinile dumneavoastră este să vă asigurați că serverele aflate sub responsabilitatea dumneavoastră funcționează fără probleme și că serviciul pe care îl furnizează este întotdeauna disponibil. Acest lucru este valabil mai ales în cazul serverelor de e-mail, deoarece știm cu toții cum e-mailul este posibil unul dintre cele mai – dacă nu cel mai – serviciu important pentru multe organizații. Și pentru a vă asigura că infrastructura dvs. de e-mail este în stare perfectă de funcționare, trebuie să o monitorizați în mod constant. Puteți să o faceți manual, să păstrați întotdeauna o fereastră deschisă pe consola serverului dvs. de e-mail și să urmăriți parametrii de funcționare ai acesteia. Alternativ, puteți alege să utilizați unul dintre cele mai bune instrumente de monitorizare a serverului de e-mail pe care urmează să le examinăm. Un sistem de monitorizare automatizat va face probabil o treabă mai bună decât ar putea orice om și veți avea mai mult timp pentru sarcini mai importante – și mai puțin plictisitoare – decât vizionarea serverelor.

Înainte de a dezvălui care sunt cele mai bune instrumente de monitorizare a serverului de e-mail, vom vorbi mai întâi despre e-mail în general, ce este, cum funcționează, ce protocoale folosește. Apoi, vom arunca o privire la monitorizarea serverului de e-mail. Vom vorbi despre cum se poate face și de ce este important. De asemenea, vom prezenta diferitele tipuri de instrumente care sunt disponibile pentru monitorizarea serverului de e-mail. Și, în sfârșit, vom trece în revistă cele mai bune instrumente de monitorizare a e-mailului pe care le-am putea găsi. Vom începe cu instrumentele instalate local și apoi vom arunca o privire la instrumentele bazate pe cloud.

O scurtă istorie a e-mailului

Astăzi, e-mailul este probabil cel mai important serviciu din orice organizație. Mult mai mult decât telefonul. Ne-am așteptat să fie mereu acolo și mereu disponibil. De asemenea, ne așteptăm adesea să funcționeze instantaneu. Și este adesea, deși nu a fost întotdeauna cazul. A fost o perioadă când e-mailurile puteau să dureze o anumită perioadă de timp pentru a ajunge la destinatar. Uneori până la o oră.

Cu ani în urmă, sistemele de e-mail erau adesea proprietare și erau destinate exclusiv utilizării interne. Nu era neobișnuit ca organizațiile să aibă un sistem de e-mail intern, dar schimbul de e-mail cu alte organizații a necesitat utilizarea de gateway-uri de e-mail care să traducă mesajele dintr-un format proprietar în altul. Chiar și atunci când două organizații foloseau același sistem de e-mail, nu puteau schimba cu ușurință mesaje.

Pe măsură ce Internetul a devenit din ce în ce mai popular și mai prezent în toate tipurile de organizații – începând cu instituțiile de învățământ – și schimbul de e-mailuri prin Internet a devenit din ce în ce mai popular.

Astăzi, deși unele sisteme de e-mail folosesc protocoale și formate proprietare, toate au capacitatea de a utiliza protocoalele de e-mail standard de Internet. SMTP, POP3 și IMAP lucrează împreună pentru a oferi o interoperabilitate perfectă și pentru a permite aproape oricui să schimbe e-mailuri cu oricine altcineva.

Protocoale diferite pentru scopuri diferite

În zilele noastre, multe sisteme de e-mail populare, cum ar fi Microsoft Exchange, de exemplu, încă folosesc protocoale și formate proprietare, dar toate au un gateway de internet încorporat care va permite schimbul de e-mail folosind protocoale standard. Să vedem care sunt.

Primul, SMTP, sau Simple Mail Transfer Protocol, este protocolul standard pentru schimbul de mesaje prin Internet. Acesta este protocolul pe care serverele de e-mail îl vor folosi pentru a transmite mesaje către alte servere. Este, de asemenea, protocolul pe care mulți clienți de e-mail îl vor folosi pentru a trimite mesaje către serverul lor de e-mail prin Internet. Unul dintre cele mai mari deficiențe timpurii ale SMTP a fost că acceptă doar caractere ASCII pe 7 biți. Din acest motiv, inițial a fost limitat la trimiterea de text. Extensiile de poștă Internet multifuncțională (MIME) au fost inventate pentru a aborda această limitare, permițând mesajelor SMTP să includă orice text sau date binare, fie în textul mesajului, fie ca atașamente.

În timp ce SMTP permite trimiterea de mesaje către un server de e-mail, nu are nicio prevedere pentru preluarea mesajelor de pe un server de e-mail. Pentru această sarcină, alte două protocoale. Sunt utilizate POP3 și IMAP.

  6 Caracteristici Galaxy S24 Ultra va trebui să învingă iPhone 15 Pro Max

The POP3—pentru Post Office Protocol versiunea 3—protocolul este utilizat de un client de e-mail pentru a prelua e-mailurile de pe un server. Protocolul POP3 este unul destul de grosolan care permite doar un număr limitat de acțiuni. Odată ce un client se conectează la un server de e-mail printr-o autentificare cu nume de utilizator/parolă, tot ceea ce se poate face este să obțină o listă de mesaje, să recupereze un anumit mesaj, să ștergă un anumit mesaj sau să recupereze primele câteva rânduri ale unui mesaj. Nu există nicio modalitate, cu protocolul POP3, de a marca mesajele ca citite pe server. Singurele opțiuni sunt să le citești și să le ștergi.

The IMAP, sau Interactive Message Access Protocol, a fost creat pentru a rezolva deficiențele protocolului POP3. La fel ca predecesorul său, IMAP este folosit de un client de e-mail pentru a citi mesajele de pe un server. Principala diferență a protocolului IMAP în comparație cu POP3 este că de fapt nu preia mesajele de pe server. Le lasă pe loc și le citește de pe server. Principalul avantaj este că un utilizator își poate accesa e-mailurile de la mai mulți clienți diferiți. Protocolul are câteva alte caracteristici avansate, cum ar fi permiterea creării de foldere în cutia poștală a unui utilizator și mutarea mesajelor între foldere.

Monitorizarea serverelor de e-mail

După cum sa menționat anterior, e-mailul este, fără îndoială, cel mai important serviciu în multe organizații, dacă nu în majoritatea. Am ajuns să ne bazăm pe ea chiar mai mult decât ne bazăm pe telefon. A devenit atât de important încât administratorii trebuie să se asigure că serverele care acceptă e-mailul funcționează întotdeauna corect. Aici monitorizarea devine importantă.

Monitorizarea infrastructurilor de e-mail poate lua mai multe forme. Unii de fapt nu au nimic de-a face cu serverele în sine. De exemplu, ar putea fi o idee bună să utilizați un instrument de monitorizare SNMP – a nu fi confundat cu SMTP – pentru a vă asigura că este disponibilă o lățime de bandă suficientă pe conexiunea la Internet și că nu suferă congestie.

Un alt nivel sau monitorizare care poate fi efectuată este monitorizarea de bază a serverului. Mai multe instrumente sunt disponibile special pentru asta. Aceste instrumente se vor asigura că serverele funcționează și funcționează și că parametrii lor operaționali de bază sunt în intervalul acceptabil. Dar pentru cea mai bună monitorizare posibilă, ceea ce aveți nevoie sunt instrumente dedicate de monitorizare a e-mailului.

Diferite tipuri de instrumente de monitorizare a e-mailului

Instrumentele de monitorizare a e-mailului funcționează în multe moduri diferite. Unii vor monitoriza serverele de e-mail și se vor asigura că serviciile necesare răspund. Unii vor măsura parametrii operaționali importanți ai serverelor de e-mail, cum ar fi memoria, procesorul și utilizarea rețelei, spațiul disponibil pe disc sau temperatura procesorului. Alții vor testa încă că e-mailurile pot fi de fapt trimise și/sau primite. Sistemele avansate își vor extinde monitorizarea la cutiile poștale individuale și, de exemplu, vă vor alerta atunci când cutia poștală a unui utilizator se apropie de limita de dimensiune.

O altă diferență importantă – și așa am decis să sortăm cele mai bune instrumente de monitorizare a e-mailului – este că unele sunt instalate local, în timp ce altele sunt bazate pe cloud. Primii sunt de obicei mai potriviti pentru a monitoriza parametrii operaționali ai serverului și starea generală de sănătate, în timp ce cei din urmă vor testa mai degrabă trimiterea și primirea de e-mail.

Cele mai bune instrumente de monitorizare instalate local

Deci, să începem prin a arunca o privire la unele dintre cele mai bune instrumente de monitorizare instalate local. Sunt într-adevăr instrumente de monitorizare a serverului pe care le puteți folosi pentru a monitoriza orice tip de server, dar au fost incluse pe lista noastră deoarece au funcționalități specifice de monitorizare a e-mailului.

Iată mai jos lista noastră cu cele mai bune instrumente de monitorizare a serverului de e-mail:

1. Server SolarWinds și monitor de aplicații (probă gratuită)

SolarWinds este un nume cunoscut când vine vorba de instrumente de monitorizare. Compania produce unele dintre cele mai bune instrumente de administrare a rețelelor și a sistemului. SolarWinds este, de asemenea, cunoscut pentru realizarea mai multor instrumente gratuite specifice sarcinilor, cum ar fi un calculator de subrețea sau un server TFTP.

Prima intrare din lista noastră, SolarWinds Server and Application Monitor, este un instrument de monitorizare complet. Acest instrument, după cum sugerează și numele, vă va monitoriza serverele și aplicațiile care rulează pe ele. Instrumentul se poate scala de la cele mai mici rețele, cu doar câteva servere, până la rețele uriașe cu sute de ele în mai multe locații. Suportă atât servere fizice, cât și virtuale și va monitoriza, de asemenea, serverele bazate pe cloud de la Amazon Web Services și Microsoft Azure.

  Va apărea un card de marijuana medicală la o verificare a antecedentelor?

Configurarea inițială este un proces în mai mulți pași. După instalarea software-ului, acesta va descoperi automat gazdele și dispozitivele din rețeaua dvs. Acest lucru vă va permite să începeți să le monitorizați. Apoi, o a doua scanare de descoperire este efectuată pentru a detecta aplicațiile care rulează pe fiecare server. De asemenea, puteți furniza o listă de aplicații, iar scanarea aplicației le caută numai pe acestea. Și, desigur, puteți adăuga servere și aplicații manual.

În ceea ce privește caracteristicile specifice de e-mail ale instrumentului, acesta vă va oferi date detaliate despre disponibilitatea și performanța mediului dvs. Acceptă monitorizarea Microsoft Exchange, Lotus Domino, BlackBerry Enterprise Server, LDAP și DHCP, OpenLDAP, Active Directory etc. Va gestiona rate mari de e-mailuri primite, operațiuni MAPI și solicitări POP3 și vă poate ajuta să identificați vârfurile bruște de trafic de e-mail. și blocajele CPU ale serverului de e-mail. Instrumentul poate ajuta la diagnosticarea problemelor legate de replicare, stocare, cereri RPC și capacitatea bazei de date.

Prețurile pentru Serverul SolarWinds și Monitorul de aplicații pornesc de la 2 995 USD și variază în funcție de numărul de parametri monitorizați. Dacă preferați să încercați înainte de a cumpăra, o versiune de încercare gratuită de 30 de zile este disponibilă pentru descărcare.

PROBA GRATUITĂ: SOLARWINDS SERVER ȘI MONITOR DE APLICAȚII

2. Paessler PRTG

The Paessler Router Traffic Grapher sau PRTG, este un alt instrument de monitorizare binecunoscut. Și în ciuda numelui său, nu monitorizează doar traficul ruterului. PRTG are multe tipuri diferite de „senzori” pentru a monitoriza diferiți parametri ai dispozitivului. Paessler susține că PRTG este cel mai rapid instrument de configurat. Motorul său de auto-descoperire vă va găsi rapid toate serverele și alte dispozitive monitorizate. Interfața de utilizator a instrumentului este ușoară pentru dvs., indiferent dacă alegeți să utilizați consola Windows, interfața grafică bazată pe web sau una dintre aplicațiile mobile.

În ceea ce privește monitorizarea serverului de e-mail, PRTG monitorizează disponibilitatea și sănătatea Microsoft Exchange și a altor servere de e-mail. Orice valoare în afara intervalului va declanșa o alertă cu notificare, adesea înainte ca utilizatorii să înceapă să se confrunte cu probleme. Software-ul include mai mulți senzori preconfigurați. De exemplu, senzorul SMTP și IMAP dus-întors și senzorul SMTP și POP3 dus-întors monitorizează livrarea de la capăt la capăt a e-mailurilor dvs. Acești senzori vă permit să urmăriți constant funcționarea și performanța corectă a infrastructurii dvs. de e-mail de la capăt la capăt.

PRTG este disponibil într-o versiune gratuită cu funcții complete, care se limitează la monitorizarea a 100 de senzori. În limbajul PRTG, un senzor este orice parametru monitorizat. Pentru mai mulți senzori, va trebui să achiziționați o licență adecvată. Prețurile variază în funcție de capacitatea senzorului de la 1 600 USD pentru 500 de senzori la 14 500 USD pentru senzori nelimitați.

3. Manager de aplicații ManageEngine

ManageEngine este încă un alt nume care se bucură de o reputație excelentă în lumea administrării rețelelor. După cum sugerează și numele, Manager de aplicații ManageEngine se ocupa de aplicatii. Dar, în ciuda numelui său oarecum înșelător, este atât de mult o platformă de monitorizare, cât și un instrument de management.

Software-ul oferă monitorizare integrată a performanței aplicațiilor pentru toate nevoile dvs. de monitorizare a serverului și a aplicațiilor și componentele de infrastructură subiacente, cum ar fi servere de aplicații, baze de date, componente middleware și de mesagerie, servere web, servicii web, pachete ERP, sisteme virtuale și resurse cloud.

Când vine vorba de monitorizarea serverului de e-mail, acest instrument se va conecta la serverele dvs. de e-mail și va efectua operațiuni SMTP, IMAP și POP, va trimite e-mail, va primi e-mail și va verifica serverele SMTP, IMAP și POP pentru a asigura disponibilitatea. Ori de câte ori este detectată o situație anormală, pot fi implementate diverse contramăsuri, cum ar fi alertarea sau executarea de scripturi de utilizator pentru a reporni serviciile.

Managerul de aplicații ManageEngine este disponibil în mai multe ediții. Există o ediție gratuită cu funcții limitate, precum și o versiune cu plată Professional și una Enterprise. Prețul începe de la 945 USD și detaliile pot fi obținute contactând ManageEngine. Este disponibilă și o versiune de probă gratuită de 30 de zile.

4. Monitor Opsview

The Monitor Opsview s-ar putea să nu fie la fel de faimos ca celelalte produse din această listă, dar nu lăsați asta să vă facă să credeți că nu este un produs excelent. Este la fel de bun ca toate cele mai bune platforme de monitorizare pe care le puteți găsi. Instrumentul oferă o perspectivă unificată care vă va permite să descoperiți mai repede cauza principală a problemelor și să le rezolvați mai rapid. Opsview Monitor va suporta servere fizice și virtuale, containere, baze de date, aplicații și dispozitive de rețea.

  Accesați aplicațiile utilizate frecvent din sertarul de notificări

La fel ca majoritatea altor produse similare, acesta are toate caracteristicile necesare, cum ar fi un tablou de bord, inclusiv grafice de performanță și alerte. De asemenea, este ușor de configurat și utilizat. Nu va trebui să te întorci la școală pentru a învăța cum să folosești la maximum instrumentul.

Iar pentru monitorizarea e-mailului, software-ul va monitoriza starea serviciilor SMTP, IMAP și POP3. De asemenea, va monitoriza starea de sănătate a aplicațiilor de e-mail populare bazate pe cloud, cum ar fi aplicațiile Google și Office 365. Veți putea vizualiza disponibilitatea platformelor dvs. de e-mail în tablourile de bord personalizabile.

Opsview Monitor este disponibil în mai multe planuri, inclusiv unul gratuit, care are caracteristici limitate și va permite doar monitorizarea a până la 25 de gazde. Planurile plătite încep cu 2 USD/gazdă/lună și este disponibilă o perioadă de încercare completă gratuită, dar și aceasta este limitată la 25 de gazde.

Cele mai bune instrumente de monitorizare bazate pe cloud

Următoarele instrumente sunt toate bazate pe cloud. Acestea oferă un tip diferit de monitorizare față de instrumentele revizuite anterior. Ceea ce fac aceste instrumente este să se asigure că infrastructura dvs. de e-mail funcționează corect din punct de vedere extern. De obicei, aceste instrumente se vor asigura că infrastructura dvs. de e-mail este funcțională și că poate primi și trimite e-mail.

5. dotcom-monitor

Dotcom-monitor este un serviciu bazat pe cloud care vă va monitoriza serviciile așa cum sunt văzute de pe Internet. Și poate monitoriza aproape orice serviciu, atâta timp cât este disponibil cu o adresă IP publică. Instrumentul va monitoriza paginile web, certificatele SSL, serviciile SOAP, FTP și multe altele. Poate verifica dacă orice port TCP pe care îl alegeți răspunde.

Când vine vorba de e-mail, dotcom-monitor are mai multe servicii pe care le poate verifica. Monitorul său SMTP se va conecta la serverul dvs. și va încerca o strângere de mână SMTP, testând capacitatea unui server SMTP de a accepta conexiuni de intrare din întreaga lume. Există și monitoare POP3 și IMAP4. Există chiar și un monitor de listă neagră care va verifica periodic dacă numele dvs. de domeniu nu este pe lista neagră. Dacă utilizați webmail, acest lucru poate fi, de asemenea, monitorizat la fel ca și ActiveSync.

Și dacă doriți să monitorizați parametrii operaționali ai serverului dvs., un software local poate fi configurat în rețea pentru a permite exact acest lucru. Structura de preț a produsului este destul de complexă și variază în funcție de ceea ce doriți să monitorizați și de câte dintre ele există. Este disponibilă o probă gratuită de 30 de zile.

6. MXAlerts

Comparativ cu intrarea anterioară, MXAlerts este un instrument simplu. Tot ce va face este să trimită un e-mail către serverele dvs. și să aștepte un răspuns, avertizându-vă dacă nu vine. Configurarea instrumentului este simplă, creați un cont de e-mail dedicat și configurați un răspuns automat care va răspunde automat la orice e-mail primit. Apoi, trebuie doar să configurați adresa de e-mail în MXAlerts și voilà!

La fiecare câteva minute, MXAlerts va trimite un e-mail la adresa respectivă și va aștepta răspunsul. Dacă răspunsul nu vine, se declanșează o alertă. Sunt disponibile trei niveluri de licență la prețuri care variază de la 59 USD/an la 299 USD/an, în funcție de numărul de servere. Este disponibilă o probă gratuită de 14 zile.

7. Site24x7

Site24x7 este o altă soluție de monitorizare bazată pe cloud, care are unele caracteristici specifice pentru e-mail. Serviciul oferă un grad de monitorizare care poate rivaliza cu cele mai bune sisteme instalate local într-un serviciu de abonament bazat pe cloud. Ca platformă de monitorizare, nu există multe lucruri pe care Site24x7 să nu le poată gestiona. Vă va monitoriza serverele, site-urile web, aplicațiile, rețeaua și utilizatorii dvs. Și, desigur, vă va monitoriza și infrastructura de e-mail.

Monitorizarea e-mail-ului Site24x7 are două componente principale. Are monitorizare a performanței serverului de e-mail pentru a măsura disponibilitatea și timpul de răspuns al serverelor dvs. de e-mail din cloud. De asemenea, va măsura timpul de călătorie dus-întors prin e-mail și va utiliza verificări ale portului TCP pentru timpul de funcționare pe serverul dvs. de e-mail. A doua componentă se numește monitorizarea livrării e-mailului și vă va monitoriza infrastructura de e-mail din perspectiva utilizatorului final. Sistemul va testa fiecare aspect al procesului de livrare a e-mailului și va măsura timpul dus-întors din peste 90 de locații din întreaga lume. De asemenea, poate testa din locația dvs., în spatele unui firewall, utilizând Site24x7 On-Premise Poller.

Site24x7 este disponibil în mai multe planuri diferite, în funcție de caracteristici și de numărul de dispozitive, cu prețuri începând de la doar 9 USD/lună. Este disponibilă o versiune de probă gratuită de 30 de zile.