Ce este un serviciu de monitorizare a creditului?

Astăzi, vă vom prezenta elementele de bază, vom evidenția diferențele dintre monitorizarea creditului și protecția împotriva furtului de identitate (doi termeni adesea folosiți interschimbabil), apoi vom încheia cu câteva sfaturi generale pe care oricine le poate folosi pentru a-și asigura conturile de credit și identitatea online.

Într-o epocă în care încălcările de date sunt obișnuite, vă puteți întreba „ce este un serviciu de monitorizare a creditului și cum mă poate ajuta?” În anul 2019, amenințările cu care se confruntă informațiile dvs. personale sunt mai mari decât oricând – încălcările de date au crescut cu atât 500% de acum un deceniu. De fapt, studiul privind securitatea cibernetică a consumatorilor din 2018 a constatat că 34% dintre consumatorii din SUA și-au expus datele personale anul trecut – atât de clar că se poate întâmpla oricui.

Dar vestea bună este că și apărarea noastră s-a îmbunătățit. Există multe instrumente disponibile pentru a vă ajuta să rămâneți „la cunoștință” despre creditul dvs. și despre alte date personale – cum ar fi un serviciu de monitorizare a creditului, de exemplu. Dar ce este un serviciu de monitorizare a creditului? Este diferit de un serviciu de protecție împotriva furtului de identitate? Ai nevoie de una sau de alta? Când ați putea avea nevoie de monitorizarea creditului – și când ați putea avea nevoie de ceva mai mult? Citiți în continuare pentru răspunsuri la aceste întrebări și multe altele!

Bazele serviciilor de monitorizare a creditului

Răspunsul scurt la întrebarea care v-a adus aici este unul simplu: monitorizarea creditului este un serviciu care vă alertează ori de câte ori există o modificare adusă rapoartelor dvs. de credit. Ele pot fi gratuite sau plătite și, în calitate de consumator, le puteți folosi pentru a vă proteja împotriva furtului de identitate, deoarece orice activitate de credit – cum ar fi înființarea unui nou cont sau o solicitare de credit greu – va apărea și, dacă pare suspectă, dvs. va fi alertat de serviciul dvs. de monitorizare a creditului. Multe servicii urmăresc, de asemenea, scorurile dvs. de credit, ajutându-vă să fiți la curent cu calitatea creditului dvs.

În esență, vă oferă o modalitate de a fi notificat cu privire la orice comportament care ar putea fi fraudă, astfel încât să puteți acționa rapid și să luați măsurile necesare pentru a reduce orice daune aduse creditului și identității dumneavoastră.

  Cum să vă accelerați conexiunea la internet

„Monitorizare” credit vs. „protecție împotriva furtului de identitate”

Deși s-ar putea să auziți termenii folosiți în mod interschimbabil, „serviciu de monitorizare a creditelor” și „serviciu de protecție împotriva furtului de identitate” sunt din punct de vedere tehnic două lucruri diferite, deși unul care se încadrează în cel de-al doilea se poate numi primul. Pentru a clarifica, haideți să analizăm mai departe:

Monitorizarea creditului

După cum am spus, un serviciu de monitorizare a creditului vă va avertiza dacă există modificări aduse rapoartelor dvs. de credit, mai ales dacă se pare că cineva încearcă să solicite un cont pe numele dvs. Monitorizarea creditului poate fi utilă în special dacă aveți scoruri de credit mai mici și lucrați pentru a le îmbunătăți, deoarece puteți observa efectele pe care eforturile dumneavoastră le au asupra scorurilor dumneavoastră.

Dar acestea fiind spuse, monitorizarea creditului are unele limitări. În primul rând, monitorizează doar activitatea din dosarul dvs. de credit la 1-3 agenții de raportare de credit, alături de scorul dvs. de credit. Unii vor raporta taxe potențial frauduloase ale cardului de credit, pe lângă solicitările de credit, dar nu toate. Și acesta este doar începutul a ceea ce monitorizarea creditului nu poate face:

Nu se poate preveni furtul de identitate
Nu puteți opri e-mailurile de phishing sau dvs. să le deschideți
Nu pot împiedica pe cineva să solicite credit în numele tău
Nu va corecta erorile din raportul dvs. de credit
Nu va opri furtul de identitate a contribuabililor

Aceste limitări nu fac ca monitorizarea creditului să fie proastă, în sine — monitorizarea creditului este doar asta: monitorizarea rapoartelor și scorurilor dvs. de credit.

Protecția împotriva furtului de identitate

Serviciile de protecție împotriva furtului de identitate includ adesea monitorizarea creditului ca serviciu, dar, în general, oferă mult mai mult. În timp ce un serviciu de monitorizare a creditului poate pur și simplu să urmărească raportul dvs. de credit și să vă anunțe dacă există vreo activitate suspectă care apare acolo, serviciile de protecție împotriva furtului de identitate fac mult mai mult: urmăresc activități frauduloase în conturile dvs. bancare, cardurile de credit, în bazele de date criminale și orice alte locuri unde este utilizat numărul dvs. de securitate socială. Mulți vă oferă asistență pentru a ajuta la rezolvarea problemei dacă apare una (servicii de „Restaurare”), alături de alte servicii:

Activitate de creditare la 1-3 agenții de raportare a creditelor
Scorul de credit
Solicitări de modificare a adresei poștale
Dosarele instanței/ arestului
Cereri de împrumut pentru ziua de plată
Cereri de încasare a cecurilor
Monitorizarea Dark Web-ului și a altor site-uri unde informațiile personale sunt vândute sau comercializate
Comenzi pentru noi servicii utilitare, prin cablu și fără fir
Monitorizarea rețelelor sociale
Și altele

Unele bănci sau companii de asigurări oferă servicii de protecție împotriva furtului de identitate contra unei taxe suplimentare sau puteți folosi o companie independentă, cum ar fi LifeLock.

  Primiți notificări când există un nou joc Google Doodle

Ai nevoie de monitorizare a creditului sau poți să o faci singur?

Având în vedere datele pe care le-am menționat mai devreme, este o idee inteligentă ca toată lumea să țină cont de creditul lor. Deci adevărata întrebare este, cât de departe o duci? Poți să o faci singur? Ai nevoie de un serviciu de monitorizare a creditului? Mai întâi, să vedem ce poți face singur.

Fiind propriul tău monitor de credit

Îți poți monitoriza singur creditul. Dacă sunteți cetățean american, aveți dreptul prin lege la 1 raport de credit gratuit de la fiecare dintre cele 3 agenții majore de raportare a creditelor — Equifax, Experian și TransUnion — la fiecare 12 luni. Dacă distanțați cererile, ați putea avea un raport de credit gratuit la fiecare 4 luni – 1 de la fiecare agenție. Dacă găsiți erori, contestați-le.

De asemenea, puteți obține raportare gratuită a scorului de credit înregistrându-vă pentru servicii precum Credit Karma, NerdWallet și multe altele care sunt disponibile. În cele din urmă, cea mai bună modalitate de a vă reduce riscul ca un infractor să vă acceseze creditul este să aplicați o înghețare a creditului contactând unul dintre cele 3 birouri majore.

Obținerea unui serviciu de monitorizare a creditului

Deoarece vă puteți monitoriza din punct de vedere tehnic propriul credit – folosind informațiile din ultima secțiune – motivul principal pentru a utiliza un serviciu de monitorizare a creditului este raportarea mai frecventă. Dacă încercați să vă îmbunătățiți scorul de credit, aveți multe cărți de credit sau doriți să fiți atent la activitatea de credit neobișnuită sub numele dvs., un serviciu de monitorizare a creditului ar putea fi o investiție bună de făcut. Țineți cont de câteva lucruri în cercetarea dvs. dacă decideți să investigați în continuare această cale:

Compania la care vă uitați oferă rapoarte de la toate cele 3 birouri de credit majore?
Serviciul raportează activitatea frauduloasă cu cardul de credit?
Companii încălcate (cum ar fi Equifax) oferă adesea monitorizarea creditului gratuit, pentru o perioadă de timp specificată.

Când să obțineți protecție împotriva furtului de identitate

Din nou, există limitări în ceea ce privește monitorizarea creditului – atât bricolaj, cât și de la companiile care oferă serviciul. Deci, când aveți nevoie de ceva mai mult decât doar monitorizare? Cel mai mare motiv pentru a depăși monitorizarea creditului și pentru a vă abona la un serviciu de protecție împotriva furtului de identitate este dacă ați fost victima furtului de identitate în trecut. Al doilea cel mai mare motiv este dacă ești îngrijorat de furtul tău, al celuilalt, al copiilor tăi sau al celuilalt iubit din cauza unui incident specific sau a unei serii de comportamente riscante.

Poate dura luni sau ani pentru a dezlega mizeria cauzată de o identitate furată. Există mulți pași importanți de urmat, cum ar fi depunerea unui raport de poliție și plasarea unei alerte inițiale de fraudă pe creditul dvs. – doar pentru a începe. Protecția împotriva furtului de identitate – înainte sau după ce se întâmplă – vă poate ajuta să vă ghidați prin procesul de restaurare a identității.

  Cum să te protejezi de un atac Rainbow Table

Sfaturi pentru monitorizarea creditului

În timp ce serviciile de monitorizare a creditului vă oferă informații în timp util, depinde de dvs. să acționați în baza acestor informații. În mod ideal, monitorizarea creditului este doar un „rog” din planul dumneavoastră de protecție (consultați protecția împotriva furtului de identitate”). Indiferent, pentru a maximiza eficacitatea monitorizării creditului, urmați aceste sfaturi:

1. Nu faceți încercări gratuite

Dacă mergeți pe calea „gratuită”, evitați companiile care oferă probe gratuite. Mulți vă înscriu automat într-un abonament lunar care vă taxează odată ce perioada de încercare gratuită se încheie. Deși acest lucru are sens din punct de vedere al afacerilor, multe sunt dificil de anulat. Este mai bine să mergeți complet gratuit, sau cu mentalitatea de a plăti pentru serviciu (indiferent dacă oferă o perioadă de încercare gratuită).

2. Personalizați-vă notificările

Pentru ca monitorizarea dvs. de credit să fie eficientă, trebuie să se potrivească vieții și preferințelor dvs. Dacă este mai probabil să verificați mesajele text decât e-mailul, înscrieți-vă la un serviciu care oferă alerte text. La fel, opusul este adevărat: dacă preferați e-mailul, configurați-vă alertele pentru a vă trimite un e-mail.

3. Acționați asupra activității suspecte

Ai un motiv de monitorizare a creditului – așa că acționează în funcție de asta. Dacă primiți o alertă, acționați în funcție de ea. Fă-ți un obicei din a face față imediat. Dacă se dovedește a fi o taxă frauduloasă, cu cât începeți să luați măsuri mai devreme, cu atât mai bine.

4. Aplicați o înghețare a creditului

După cum am menționat pe scurt, cele trei birouri de credit majore (Equifax, Experian și TransUnion) vă permit să vă „înghețați” raportul de credit. În schimbul blocării raportului dvs., primiți un PIN care trebuie dat pentru ca raportul dvs. de credit să fie eliberat. Nicio persoană neautorizată nu îl poate accesa, ceea ce face imposibil ca persoanele frauduloase să deschidă conturi noi folosind identitatea ta. Dacă ați fost victima furtului de identitate, vă puteți îngheța rapoartele gratuit; în caz contrar, este de cel mult 10 USD pe înghețare, deși variază în funcție de vârsta dvs., afilierea militară, stat și alte variabile.

5. Plasați o alertă de fraudă

De asemenea, puteți plasa o „alertă de fraudă” pe rapoartele dvs. de credit prin intermediul principalelor agenții de credit. Durează 90 de zile, poate fi reînnoit automat sau manual și împiedică deschiderea oricăror conturi noi de credit fără permisiunea dvs. De asemenea, vă oferă un raport de credit suplimentar gratuit de la acel birou, care nu se ia în calcul pentru fiecare an gratuit.

Concluzie

Având în vedere prevalența furtului de identitate și a fraudei, este esențial să fii cu ochii pe activitatea ta de credit. Înțelegerea ce este un serviciu de monitorizare a creditului vă poate ajuta să decideți dacă doriți să acceptați sau să investiți într-unul – și dacă o companie vă oferă monitorizarea gratuită a creditului, nu strica să profitați de el și vă poate ajuta efectiv. În această postare, am explicat exact ce este monitorizarea creditului, ce acoperă – și nu – și când ar trebui să utilizați un serviciu.

Ați folosit în trecut un serviciu de monitorizare a creditului? A ajutat? A meritat? Împărtășește-ți experiența în comentariile de mai jos.