03/28/2024

Ce este un microfon XLR și de ce mi-aș dori unul?

Recent, producătorul de microfoane Blue a anunțat un microfon de studio profesional de 100 USD, the Ember. Deci a apărut întrebarea: Ce este acest lucru XLR și cum îl folosesc? Să vorbim despre ce este XLR și de ce ai putea dori să-l folosești în studioul tău.

XLR este audio profesional. Este ceea ce folosesc toate studiourile de înregistrare și radio și este ceea ce veți vedea pe scenă pe interpreți live. Asta pentru că cablurile XLR transportă sunet echilibrat, care este esențial pentru a obține un sunet curat.

Ce este XLR?

În primul rând, să definim ce înseamnă XLR. Este o abreviere destul de simplă pentru X Connector, Locking Connector, Rubber Boot. Cu toate acestea, porțiunea „buc de cauciuc” a conectorului nu face parte întotdeauna din ecuație, deoarece nu mai este necesară. În ciuda ușoarei modificări de design, numele a rămas același.

În prezent, există mai multe versiuni diferite de cabluri XLR disponibile cu o varietate de pini suplimentari (XLR3 – XLR7), dar despre ce vorbim aici este cablul XLR3 sau stilul cu trei pini. Acesta este de departe cel mai comun tip de cablu.

Pe scurt, XLR este standardul de bază pentru intrări audio de înaltă calitate, cum ar fi microfoanele. Acest lucru se datorează faptului că trimit un semnal echilibrat care izolează zgomotul. Este pur și simplu un tip de conector mai bun pentru acel tip de aplicație, dar este, de asemenea, atât de robust încât nu este neapărat ceva la care consumatorul obișnuit trebuie să se gândească cu adevărat la folosire, decât dacă este pentru înregistrare sau streaming audio de înaltă calitate.

Pe lângă un microfon XLR și un cablu XLR, veți avea nevoie de un fel de interfață audio sau mixer, astfel încât computerul să poată vedea microfonul. O interfață audio decentă poate fi găsită pentru doar 40-50 USD, dar unitățile mai frumoase pot merge pentru mult mai mult. Entuziastul mediu va dori probabil să cheltuiască undeva în intervalul de 150-200 USD pentru o interfață bună – ceva de genul Focusrite Scarlett 2i2 este un loc bun pentru a începe, de exemplu.

Dacă intenționați să înregistrați acasă, veți avea nevoie și de un DAW — o stație de lucru digitală audio — pentru a vă captura înregistrarea. Puteți folosi ceva gratuit, cum ar fi Audacity, deși există și opțiuni excelente care nu costă mult, cum ar fi Reaper. Puteți citi pozele noastre pentru cel mai bun DAW aici.

  8 cele mai bune piețe pentru a angaja agenți de marketing pentru startup-ul dvs

Partea tehnică a ceea ce face XLR mult mai bun decât alte intrări audio este, ei bine, destul de tehnică. Citiți mai departe pentru toate detaliile suculente.

Actul de echilibrare

Dacă ați schimbat vreodată bateriile lanternei, probabil ați observat că există un plus (+) și unul minus (-) la baterie. Când conectați doar o parte a bateriei la becul lanternei, nu se întâmplă nimic. Aveți nevoie atât de conexiunile pozitive, cât și de cele negative pentru a face becul să se aprindă. Acesta este un circuit electric. Electronii trebuie să facă o buclă completă de la polul negativ al bateriei, prin fir, prin lumină și înapoi la baterie din nou. Audio nu este diferit: aveți nevoie de părțile pozitive și negative ale unui semnal audio pentru ca orice să se întâmple. Un microfon împinge electronii pe o parte a cablului, electronii sunt trecuți către un amplificator și apoi înapoi pe cealaltă parte a microfonului.

Problema este că majoritatea sistemelor audio tratează circuitul ca și cum ar fi un singur fir, de obicei conductorul central dintr-o bucată de cablu coaxial, și pur și simplu combină celălalt fir cu toate celelalte componente electronice din sistem. Acest lucru creează oportunitatea ca mai multe tipuri diferite de zgomot să intre într-un lanț de semnal audio:

Zgomotul buclei de sol: în cei 35 de ani de experiență cu sisteme audio și video profesionale, aceasta este cea mai frecventă și enervantă problemă, mai ales când sunt implicate computere. În cea mai mare parte, veți auzi acest lucru ca un zumzet scăzut, deși se poate manifesta și ca sunete statice sau neregulate de bâzâit. Buclele de masă apar atunci când sunetul ia două căi diferite pentru a ajunge la amplificator: o cale prin cablul audio și o a doua cale prin cablurile clădirii.
EMI și RFI: Transformatoarele, motoarele și electronicele de înaltă frecvență pot crea câmpuri magnetice care induc un curent în firele audio. Acest lucru creează zumzet, zumzet și poate transmite chiar semnale radio audibile dacă sunteți poziționat prea aproape de un transmițător AM.
Crosstalk: Acest lucru se întâmplă atunci când un semnal de pe același sistem trece la altul.

Cum rezolvi asta? Soluția pare destul de evidentă în retrospectivă: izolați ambele fire în lanțul de semnal, astfel încât jumătățile pozitive și negative ale semnalului să fie transportate separat de orice altceva. Avantajul principal al unui semnal audio echilibrat (când este făcut corect) este că semnalul audio nu atinge niciodată planul de masă al amplificatoarelor sau al altor instrumente din sistem. Deci nu există nicio oportunitate pentru diafonie sau bucle de masă.

  Oferta de jetoane de securitate (STO) explicată în 5 minute sau mai puțin

De exemplu, lucrez cu o trupă live, iar în urmă cu câteva săptămâni, am avut o problemă cu „click track” generat de echipamentul muzical folosit de unul dintre interpreții pe scenă. Sunetul de la pista de clic se scurgea către celelalte ieșiri de pe interfața lui audio, așa că puteai auzi „bip bip bip” în sistemul PA. Era liniște, dar acolo. Am deconectat cablurile audio dezechilibrate pe care le folosea și l-am trecut la cabluri XLR echilibrate. Problema a dispărut.

Celălalt beneficiu este respingerea zgomotului. EMI și RFI funcționează deoarece un câmp magnetic în mișcare sau în schimbare creează o tensiune pe un fir. În semnalele dezechilibrate, câmpul magnetic creează o tensiune pe partea pozitivă a semnalului, dar nu pe cea negativă (sau poate invers.) Într-un cablu echilibrat, firele sunt chiar unul lângă celălalt și, prin urmare, un câmp magnetic creează același semnal pe ambele părți.

Prin inversarea copiei formei de undă, interferența se anulează și rămânem cu același semnal pe care l-am pus pe fir.

Pe partea de trimitere, un dispozitiv XLR creează oa doua copie a sunetului, inversând-o. Pe partea de recepție a semnalului, copia inversată a semnalului este însumată înapoi în copia originală a semnalului. Și la fel ca în matematică, unde -2 + 2 = 0, un semnal audio echilibrat respinge zgomotul din sursele exterioare.

În cele din urmă, oportunitățile tale de diafonie sunt reduse semnificativ atunci când semnalele nu împărtășesc un plan de masă. Echipamentul de ultimă generație care utilizează un lanț audio complet echilibrat în interior nu are practic nicio diafonie.

Punerea în utilizare

Deci, cum poți folosi toate acestea în practică? La ce bun?

Dacă te uiți la Ember, s-ar putea să te gândești la streaming pe Twitch, la înregistrarea unui podcast sau la niște muzică. În ambele cazuri, puteți conecta acel Ember la o consolă de mixare USB (cum ar fi Mackie Pro FX8) și utilizați mixerul ca amplificator pentru microfon și interfață audio USB. De asemenea, puteți adăuga un alt microfon pentru colegele dvs. de pe Internet și puteți conecta alte echipamente – poate un instrument muzical, un alt computer care rulează Skype sau Discord sau doar smartphone-ul dvs.

Principalul lucru de reținut este că aveți nevoie de un mixer sau de o interfață audio care să includă putere fantomă (acest lucru este adesea indicat de un comutator care spune +48V). Deoarece microfonul are nevoie de putere pentru a funcționa, aveți nevoie de ceva care să poată genera acea putere. Acesta este unul dintre motivele pentru care un mixer este o alegere bună pentru o interfață audio, deoarece încorporează alimentare fantomă chiar acolo în unitate. Preamplificatoarele de microfon de ultimă generație pot avea, de asemenea, alimentare fantomă și anumite Interfețe audio XLR pentru computer avea surse de alimentare fantomă incorporat.

  Marketing afiliat vs. Network Marketing: Cunoașteți diferența

Alte optiuni

În cele din urmă, există și alte opțiuni pentru a trimite audio echilibrat în afară de mufele XLR.

Prizele TRS Phone pot transporta și semnale echilibrate. Cablurile cu mufe de telefon sunt adesea folosite în echipamentele audio profesionale pentru a conecta mixere și amplificatoare, precum și pentru a conecta echipamente de efecte externe, cum ar fi procesoare reverb, egalizatoare, compresoare și recordere audio. În timp ce mufa arată la fel (și este aceeași parte) ca mufele folosite la căștile de înaltă calitate, inelul este folosit pentru partea negativă a semnalului audio.

De asemenea, puteți obține unele dintre beneficiile unui cablu audio echilibrat cu un dispozitiv numit a izolator buclă de masă. Aceasta arată în general ca o cutie mică cu două perechi de mufe RCA pe ea sau, uneori, mufe mini pentru căști. Izolatoarele buclei de masă au în interior un transformator audio 1:1, care întrerupe buclele de masă. Dacă conectați un computer la un mixer sau la o cutie de cablu, sunteți aproape garantat că veți obține zgomot în bucla de masă și zgomot AC. Acest lucru rezolvă aproape întotdeauna acele probleme de zgomot. S-ar putea chiar să aveți această problemă în mașină atunci când vă conectați smartphone-ul la stereo mașină, deci a Izolator de buclă de masă cu mufe de telefon de 3,5 mm este de mare ajutor.

De ce nu un microfon USB?

În cele din urmă, probabil că vă întrebați de ce acel microfon USB de încredere nu este suficient de bun.

De fapt, este în regulă când trebuie să înregistrezi un singur lucru la un moment dat. Am un microfon USB frumos Samson pe birou pentru podcasting sau streaming și funcționează grozav. Dar problema cu microfoanele USB este că nu poți folosi mai multe în același timp. Dispozitivele audio USB au fiecare propriul ceas pentru a conduce convertoarele audio digitale, iar dacă acele ceasuri nu se sincronizează, veți începe să primiți pop-uri sau întreruperi în înregistrările dvs., pe măsură ce software-ul de pe computer încearcă să corecteze aceste erori.

De asemenea, este mai greu să amesteci în acest fel, deoarece nu ai acele butoane fizice din care să lucrezi. Așa că, atunci când vreau să fac ceva cu mai mult de o persoană odată, merg pe mixerul meu desktop și microfoanele mele de studio conectate XLR de încredere.

x