03/28/2024

Ce este „Hot Take” și de unde a venit expresia?

Preturile fierbinți sunt online peste tot. Probabil ați văzut expresia „fierbinte” aruncată în jur, dar ce înseamnă mai exact? De unde provine și cum îl folosești?

O luare fierbinte este o opinie controversată

O interpretare fierbinte este o opinie care este nepopulară până la controversă. De fapt, multe imagini fierbinți sunt publicate, postate sau spuse cu voce tare doar din cauza aromei lor controversate.

Pe internet (și ocazional în viața reală), reprizele intenționate sunt precedate de o recunoaștere a faptului că preluarea este, de fapt, fierbinte. De exemplu, tu sau un prieten ai putea posta „fierbinte: câinii ar trebui să fie ilegali”.

Este ca și cum ai spune „după părerea mea” înainte de a-ți spune efectiv opinia. A spune „fierbinte” le oferă oamenilor spațiu pentru a analiza sau ignora ceea ce spui, sau poate încadra ceea ce spui ca o glumă.

Bineînțeles, cei mai mulți oameni pun mâncăruri fierbinți fără să spună cuvintele „fierbinte”. Acest lucru se poate face intenționat, cum ar fi atunci când un prieten postează ceva controversat pe Facebook doar pentru naiba. Sau se poate face neintenționat, ca atunci când un prieten aruncă o opinie fără să-și dea seama că este neinformată, ignorantă sau pur și simplu nepotrivită pentru grupul social.

Oamenii tind să răspundă la luările fierbinți cu furie, șoc sau neîncredere. De aceea, unii oameni postează în mod intenționat reclamele online – vor doar să-i enerveze pe alții. Dar oamenii învață să răspundă la preluările fierbinți cu expresii de genul „wow, asta este o abordare fierbinte”. Acest lucru transformă opinia controversată în ceva mai puțin amenințător, deși poate transforma și opiniile oamenilor în ochelari.

  Încercați să jucați 9 alternative Wordle ca următoarea provocare de puzzle

„Hot Take” este un termen nou, un fel de

Știrile apar în timp real pe internet. Este distribuit gratuit și difuzat prin intermediul rețelelor sociale. Drept urmare, instituțiile de știri în curs de dezvoltare pot concura cu companiile consacrate, iar jurnaliștii sunt forțați să lucreze foarte repede.

Acestea sunt circumstanțele care au dat naștere „primirii fierbinți”. Cuvântul are o istorie vagă în scris sportiv, dar a crescut în statură în 2012 din cauza Tebowing, meme-ul în care pune-te pe un genunchi să te rogi ca Tim Tebow.

Meme-ul Tebowing a fost creat online și proliferat de fanii sportului. Înainte de a fi acoperit de NFL și de alte puncte de vânzare consacrate, a primit o mulțime de atenție de la site-uri mici precum BuzzFeed (care este acum un site foarte mare).

Evident, toate aceste reportaje Tebow au fost foarte profitabile, pentru că jurnaliştii nu s-au oprit să vorbească despre Tim Tebow. Articole controversate a atras multă atenție (nicio surpriză acolo), dar au existat și câteva hituri la nivel de tabloid precum „Muzeul Sexului i-a oferit lui Tim Tebow abonament pe viață.”

Majoritatea acestor reportaje Tebow nu au avut nimic de-a face cu fotbalul (și totul de-a face cu meme). Jurnaliştii consacraţi nu prea sunt interesaţi de asta, aşa că au început să se refere la aceste articole drept „prietări fierbinţi”. Cuvântul s-a răspândit la toate celelalte genuri de jurnalism și a devenit oarecum un cuvânt captivant pentru „ceva care cred că este stupid”, și nu neapărat pentru ceva controversat sau nepopular.

De-a lungul timpului, popularitatea s-a scurs în limbajul public, probabil din cauza jurnaliştilor de pe Twitter. A început să dezvolte o definiție concretă (o opinie serios nepopulară) și a început să fie folosită pentru a descrie orice opinie, nu doar opiniile care apar în articolele de știri.

  O introducere în AppleScript

(Semnificația din era Tebow a „hot take” încă plutește și este folosit de unii jurnaliști pentru a critica articolele pe care le consideră neinformate sau stupide. Dicționare precum Merriam Webster pune un accent puternic pe acest sens mai vechi.)

Cum să vii cu o luare fierbinte

Este ușor să stăpânești arta luptărilor fierbinți: ai nevoie doar de niște opinii nepopulare (sau de un bun simț al umorului). Dacă urăști salata de paste, de exemplu, ai putea posta „Salata de paste este gunoi” pe contul tău de Facebook sau Twitter. Este o luare fierbinte solidă care ar putea lăsa oamenii să facă spumă la gură.

Sau, puteți face lucrurile mai plăcute prezentând ideea dvs. ca o abordare fierbinte. Ai putea spune „fierbinte: ranch este cel mai prost condiment” sau „hot take: adidașii sunt urâți”. Acest lucru le permite oamenilor să știe că doar încerci să fii amuzant sau că încerci să-ți arunci părerea fără să te lupți serios.

Puteți, de asemenea, să sunați pe rețelele sociale sau în persoană. Deși este probabil cel mai bine să ignori opiniile controversate în mod intenționat (în special online), menționarea „aceasta este o abordare serioasă” poate reduce o parte din avantajul unei conversații. Este un semn că refuzi să iei momeala.

x