Ce este Dropshipping și este o înșelătorie?

Internetul a schimbat radical modul în care funcționează comerțul cu amănuntul datorită unor companii precum Amazon și eBay. Dacă sunteți pe Instagram sau Facebook, totuși, probabil că ați întâlnit și reclame pentru produse de tip boutique șocant de ieftine de la companii despre care nici măcar nu ați auzit.

Sunt șanse ca acele mărci să nu existe în afara unei vitrine Shopify. Ei doar revând produse chinezești de calitate scăzută la prețuri mari. Bine ați venit în lumea tulbure a înșelătoriilor dropshipping.

Dropshippingul nu este o înșelătorie, dar escrocii folosesc Dropshipping

Un comerciant care folosește dropshipping este doar un intermediar. Faceți o comandă la acel comerciant, dar o altă companie – un producător, un comerciant cu amănuntul sau un angrosist – vă trimite produsul. Comerciantul își ia tăietura și nu trebuie niciodată să se ocupe de inventar. Această tehnică a fost utilizată pe scară largă de zeci de ani de majoritatea companiilor legitime pentru a reduce stocarea stocurilor în mai multe locații și pentru a expedia lucruri către client mai rapid.

Problema este că în zilele noastre dropshipping-ul este adesea folosit ca parte a unei scheme online de îmbogățire rapidă. Tot ce aveți nevoie este un site web și puțină publicitate pe rețelele sociale și puteți vinde produse oamenilor din magazinul dvs. online. Nu trebuie să păstrați nimic în stoc sau să faceți nimic pentru că altcineva fabrică, depozitează și expediază produsul real.

Să presupunem că o fabrică din China vinde widget-uri pentru 3 USD fiecare. Un expeditor drop poate crea un site web și o campanie de social media care să facă publicitate și să vândă aceste widget-uri uimitoare, de înaltă calitate, pentru 15 USD fiecare. Expeditorul drop s-ar putea să nu se ocupe niciodată de widget-ul și să nu aibă nicio idee despre calitatea lor reală.

  Limite maxime de file Filele deschise într-o fereastră [Firefox]

Ori de câte ori o comandă ajunge pe site, expeditorul achiziționează un widget de 3 USD și apoi producătorul trimite produsul clientului. Expeditorul drop buzunare 12 USD în plus.

Tot ceea ce strălucește nu este aur

Cei mai mulți oameni se confruntă cu comercianți înșelători care efectuează servicii de rutină, cum ar fi navigarea fără scop în rețelele sociale. În mijlocul imaginilor cu bebeluși și al fotografiilor cu mâncare create în mod deliberat, ei găsesc o reclamă pentru tehnologie sau îmbrăcăminte de calibru de designer la un preț mic.

Spre deosebire de reclamele ușor de găsit care oferă Ray-Ban-uri false, acest anunț susține că produsul provine de la un butic independent. Dacă dați clic pe el, veți vedea un site web care arată profesional. S-ar putea chiar să existe o poveste de fundal sau o fotografie a studioului de design în care a fost realizat produsul. De asemenea, probabil va veni cu un certificat SSL pentru a sugera în continuare legitimitatea.

Așadar, introduceți detaliile cardului de credit și așteptați. Si asteapta. În cele din urmă, un pachet va ajunge la ușa ta, cu excepția faptului că, în loc să provină de la o casă de modă din Los Angeles, a venit direct din China.

Dezamăgirea se instalează rapid atunci când îți dai seama că produsul nu corespunde așteptărilor tale. Materialul ar putea fi greșit sau cusăturile ar putea fi de calitate scăzută. Mai degrabă decât ceva care pare să iasă direct de pe catwalk, ai ceva care ar fi putut fi pescuit dintr-un coș de chilipiruri Goodwill.

Povești ca aceasta sunt mult prea comune în lumea vânzărilor online. Ai putea chiar argumenta că este o parte inevitabilă a modelului de afaceri. Vânzătorii își verifică rar (dacă vreodată) calitatea marfurilor. Nici ei, nici clienții lor, nu au nicio idee despre cum este cu adevărat produsul.

Anatomia unei operațiuni de escrocherie Dropshipping

În ciuda faptului că sunt caracterizate ca operațiuni de zbor de noapte care dispar la fel de repede cum apar, piața dropshipping-ului este uriașă. Analiștii de la Grand View Research venituri estimate la 102,2 miliarde USD în 2018. Această cifră deja impresionantă va ajunge la 557,9 miliarde de dolari până în 2025. Asta nu înseamnă că toate acestea sunt înșelătorii, desigur, doar arată că este o industrie mare.

  13 instrumente pentru a vă ajuta să vă derulați programul de afiliere

Produsele de modă reprezintă 30 la sută din vânzări, iar alimentele și îngrijirea personală (cum ar fi produsele cosmetice coreene de lux) reprezentând încă 30 la sută. Vânzările de produse electrice reprezintă 22%, restul fiind împărțit într-o varietate de categorii, inclusiv jucării, mobilier și electrocasnice.

Comercianții online înșelători folosesc site-uri care sunt concepute pentru a fi rapid de lansat și ieftin de operat. Adesea fură sau reutiliza imaginile și textul de pe site-uri web ale terților. De asemenea, folosesc platformele existente pentru a lansa rapid noi vitrine—Shopify este un favorit special. Produsele sunt, de asemenea, obținute în mod obișnuit AliExpress, care este adesea numit „eBay-ul Chinei”.

Odată ce un magazin este înființat, ei atrag clienții prin publicitate agresivă pe rețelele de socializare, Facebook și Instagram fiind preferate în special. Publicitatea digitală este o modalitate eficientă de marketing în ceea ce privește impresiile în dolari cheltuiți, ceea ce o face ideală pentru acest tip de afaceri.

Unul dintre motivele pentru care afacerile online înșelătoare sunt atât de prolifice este că acestea constau adesea din părți preexistente care sunt reunite rapid. Operatorii pot combina în grabă o pagină Shopify cu o campanie de publicitate ieftină și sunt gata! Nu trebuie să construiască un nou site web de la zero.

Acest lucru îi face, de asemenea, impermeabili la cuvântul în gură negativ cu care s-ar confrunta o afacere tradițională. Odată ce au început să acumuleze recenzii negative, se mută în liniște pe un alt site web.

Să te îmbogățești rapid?

O parte a creșterii dropshipping-ului este atracția sa ca o modalitate ușoară de a genera venituri pasive în timp ce lucrați de acasă. Deși acest lucru este valabil pentru unii oameni, mulți alții se trezesc să piardă bani.

  Cum să diagramați datele pe o hartă a lumii

În multe privințe, această industrie a urmat același curs ca și lumea marketingului pe mai multe niveluri, care a crescut enorm, datorită stagnării salariilor și a costurilor de trai în creștere.

În mod ironic, mulți oameni își găsesc drumul în afacerea dropshipping prin intermediul reclamelor pe rețelele sociale. Urmăriți suficient YouTube și veți întâlni o reclamă care prezintă pe cineva care se laudă cu modul în care a făcut o sumă enormă de bani lucrând de acasă. Desigur, va fi bucuros să vă spună cum a făcut-o – pentru un preț.

Acesta este adesea primul cost suportat de potențialii expeditori. Apoi, există costul construirii și publicității unui magazin. Chiar dacă cheltuiți doar 5 USD pe zi pe reclame, aceasta este totuși o sumă decentă de bani în timp, mai ales dacă magazinul dvs. nu reușește să atragă vânzări.

Apoi, există costurile neașteptate ale derulării unei afaceri de dropshipping. Rambursările cardurilor de credit reprezintă un pericol profesional major atunci când clienții nemulțumiți încearcă să-și recupereze banii prin intermediul băncilor lor. Retururile sunt o altă problemă.

Cumpărător Atenție

Desigur, aici este loc pentru nuanțe. Multe, dacă nu majoritatea companiilor legitime, folosesc drop shipping într-o formă sau alta. Când cumpărați acel telefon nou și elegant și este expediat din China, de obicei este o livrare directă la serviciu.

Problema apare atunci când cumpărați de la micii comercianți pe care îi găsiți pe rețelele de socializare care vând un produs cu aspect elegant, care este, de fapt, un gunoi care este expediat direct din China.

Nu este că drop shipping este în sine o înșelătorie, ci că drop shipping și internetul le face mult mai ușor pentru escroci să vândă online produse de calitate scăzută. În cele din urmă, putem doar să vă sfătuim prudență, indiferent dacă sunteți tentat să cumpărați lucruri online sau să vă lansați propria afacere de dropshipping. Este un spațiu plin de riscuri, iar atât cumpărătorii, cât și vânzătorii pierd adesea bani.

Dacă ceva sună prea frumos pentru a fi adevărat, este aproape întotdeauna.