Ce ar trebui să știți despre API-ul Google Topics

În ianuarie 2022, Google a anunțat că va înlocui FLoC cu Google Topics API, o propunere Privacy Sandbox pentru a promova publicitatea bazată pe interese.

Acum, dacă sunteți nou în aceste terminologii, permiteți-mi să simplific asta pentru dvs.

Google intenționează să retragă cookie-urile terță parte pe Chrome din 2023 sau 2024. În acest scop, a dezvoltat un „Privacy Sandbox” cu instrumente și API-uri propuse. Această inițiativă a fost luată pentru a îmbunătăți confidențialitatea online pentru utilizatori.

În plus, a urmărit să ofere dezvoltatorilor, creatorilor și dezvoltatorilor instrumente pentru a crea afaceri înfloritoare, asigurând în același timp siguranța și securitatea online.

Cu toate acestea, planul a fost de fapt făcut pentru 2022, dar a fost amânat, poate pentru că lucrau la o nouă soluție după feedback-ul negativ primit pentru FLoC.

În acest articol, voi discuta despre ce sunt API-ul Google Topics și FLoC și vă voi ajuta să înțelegeți cum vă poate ajuta API-ul Topics.

Rămâneţi aproape!

Ce este FLoC?

Federated Learning of Cohorts (FLoC) este soluția propusă inițial de Google pentru publicitatea bazată pe interese, fără cookie-uri terță parte.

Acum, publicitatea bazată pe interese (IBA) este o formă de publicitate în care unui utilizator i se oferă reclame pe baza interesului său specific dedus de site-urile web pe care le vizitează.

Este o tehnică puternică pentru a ajuta agenții de publicitate și companiile să ajungă la clienții potriviți, în timp ce utilizatorii pot vedea reclamele de care sunt interesați. Dar pentru a permite acest lucru, informațiile utilizatorilor sunt colectate cu ajutorul cookie-urilor terță parte, care nu este confidențialitate. -concentrat.

Deci, FLoC ar activa reclamele fără a partaja comportamentul de navigare al utilizatorilor. Utilizează algoritmul FLoC pentru a-și crea cohorta sau grupul de interese pentru browsere cu istoric de navigare similar. Apoi, va raporta cohortele anonime către site-uri pentru anunțuri.

Cu toate acestea, FLoC a avut unele defecte, cum ar fi lipsa de transparență și claritate pentru utilizatori, împreună cu riscuri de securitate. Și pentru a le contracara, au creat o altă soluție, mai bună – Google Topics API. Deci, să vorbim în sfârșit despre asta.

Ce este Google Topic API?

API-ul Google Topics este un Sandbox de confidențialitate recent propus pentru publicitatea bazată pe interese, care înlocuiește propunerea anterioară FLoC.

Cu API-ul Topic, browserul dvs. web poate determina numărul de subiecte, cum ar fi muzică, mâncare, sport, călătorii, tehnologie etc., reprezentând principalele interese într-o săptămână, pe baza istoricului dvs. de navigare. Aceste subiecte vor fi păstrate doar trei săptămâni, iar apoi subiectele vechi vor fi șterse.

Subiectele sunt alese complet pe dispozitivele utilizatorilor și nu pe serverele externe. Deci, atunci când vizitați un site web în care este activat Google Topics API, acesta va alege doar trei subiecte, fiecare din ultimele trei săptămâni, și le va distribui site-ului și agenților de publicitate.

În acest fel, Topics permite browserelor web să ofere un control mai bun și transparență utilizatorilor asupra informațiilor lor. Veți avea, de asemenea, comenzi de utilizator în Chrome pentru a vedea subiectele și a le șterge pe cele care nu vă plac.

În plus, subiectele sunt organizate cu atenție, excluzând categoriile sensibile, cum ar fi rasa, sexul etc. Deoarece Google Topics este activat în Chrome, puteți să vă vizualizați mai bine datele și să controlați modul în care sunt partajate. De asemenea, companiile nu trebuie să implice metode de urmărire, cum ar fi amprentarea browserului, pentru a difuza reclame relevante.

API-ul FLoC vs. Google Topic

API-ul FLoC generează un ID alfanumeric care reflectă tiparele de navigare ale unui utilizator pe Chrome. În plus, nu poate aborda problemele legate de amprenta browserului, sensibilitatea etc. În general, FLoC nu este foarte bun la protejarea confidențialității utilizatorilor.

  Cum să configurați deblocarea facială pe Google Pixel 4 și Pixel 4 XL

Prin urmare, Google a venit cu o altă idee după testarea riguroasă și lucrul la feedback. Este gata să înlocuiască FLoC cu API-ul Google Topics. Acest lucru este de așteptat să beneficieze atât utilizatorii finali, cât și agenții de publicitate cu publicitate bazată pe interese, cu accent pe confidențialitate.

Iată câteva puncte de îmbunătățire pe care Topics le aduce peste FLoC:

Amprentare redusă

După cum sa discutat mai sus, FLoC a fost criticat pentru că nu oferă siguranță împotriva amprentei browserului prin utilizarea ID-ului FLoC al unui utilizator. Dar nimănui nu-i place să fie urmărit sau să-și expună informațiile personale.

În acest sens, Google Topics API adoptă o abordare diferită, distribuind fiecare subiect către mulți utilizatori cu anumite interese, păstrând în același timp confidențialitatea. De asemenea, Topics poate învăța doar un subiect pe săptămână de la utilizatorii obișnuiți, în loc să adune o cantitate nebună de date și să recomande ceva din el.

Control mai bun

Odată ce Google Topics este activat, acesta va fi evidențiat în setările browserului Chrome. Deci vei avea un control mai bun asupra subiectelor. Puteți să le eliminați pe cele care nu vă plac și să fiți vizat numai pentru subiectele care vă interesează. În plus, subiectele vor fi șterse după ștergerea istoricului de navigare și nu vor fi disponibile când navigați în modul incognito.

Este benefic atât pentru proprietarul unui site web, cât și pentru utilizator. În calitate de utilizator, dacă renunțați la Subiecte, nu veți avea subiectele stocate în funcție de istoricul dvs. de navigare.

În mod similar, dacă un site renunță la Subiecte, pagina dvs. web nu va fi luată în considerare în procesul de distribuție sau definire a subiectelor pentru utilizatorii dvs. Toate acestea îmbunătățesc nu numai controlul și confidențialitatea datelor, ci și transparența.

Exclude categoriile sensibile

FLoC se bazează pe învățarea automată pentru a grupa utilizatorii cu interese similare în cohorte, în funcție de comportamentul lor de navigare. Acest lucru ar putea duce la gruparea utilizatorilor pe baza anumitor categorii sensibile, cum ar fi rasa.

Dar Google Topics nu vizează utilizatorii pe baza unor categorii sensibile, cum ar fi rasa, religia, orientarea sexuală, etnia etc., spre deosebire de FLoC.

În schimb, Topics listează diferite categorii care sunt în întregime publice și curatate de oameni, excluzând subiectele sensibile. În plus, utilizatorii, precum și proprietarii de site-uri web, pot renunța la Google Topics API și pot alege să nu participe la logica API-ului.

Intuitiv

Nu a existat un motiv definit pentru modul în care utilizatorii sunt grupați în FLoC; prin urmare, termenul „federat” este folosit în el. Așadar, dacă doriți ca ID-urile FLoC să devină operaționale pentru eforturile dvs. de marketing, ar trebui să efectuați câteva procese suplimentare de știință a datelor și informații.

Pe de altă parte, Google Topics oferă o soluție ieșită din cutie pentru gruparea și direcționarea bazate pe interese, care este mai ușor de înțeles. În acest fel, proprietarii de site-uri web pot colecta cu ușurință informații despre interesele de nivel înalt ale utilizatorilor și ale publicului folosind API-ul Google Topics și pot viza în consecință.

În ciuda tuturor beneficiilor de mai sus ale API-ului Google Topics față de FLoC, agenții de marketing și susținătorii confidențialității au în continuare anumite preocupări cu privire la aceasta. Motivul este că Topics încă expune interesele utilizatorilor pentru reclame, dacă nu utilizatorul. Ei încă cântăresc soluții pur contextuale pentru anunțuri peste Google Topics.

În plus, oferă mai puțină granularitate decât FLoC. Dar agenții de marketing și proprietarii de site-uri sunt dornici să învețe eficiența Subiectelor pentru a îmbunătăți direcționarea fără a dezvălui informațiile despre utilizatori.

Cum funcționează Google Topic API?

La momentul scrierii acestui articol, Google Topics API se află la începutul fazei de discuție pentru a colecta și a executa feedback-ul. Designul său nu este încă definitiv. Pe baza informațiilor disponibile în prezent, iată cum funcționează Topics.

  Care sunt diferitele tipuri de rootkit-uri și cum puteți rămâne în siguranță?

Pentru a activa publicitatea bazată pe interese, Google Topics API se asigură că subiectele sau categoriile sunt actualizate pentru a difuza anunțuri relevante. Cu această soluție, browserul dumneavoastră ar sugera subiecte pe baza activității dumneavoastră de navigare într-o anumită perioadă numită „epocă”, care este de o săptămână conform propunerii actuale.

Deci, pentru fiecare epocă, Subiectele vor alege aleatoriu un subiect în funcție de primele cinci interese ale tale pentru această perioadă.

Există aproximativ 350 de categorii din care să alegeți, iar lista se extinde. Puteți verifica pagina GitHub pentru a afla mai multe despre toate subiectele și subsubiectele. Unele dintre ele sunt știință, finanțe, călătorii, sport, afaceri, știri, internet, mâncare și băutură, artă și divertisment, cumpărături și multe altele.

Și pentru a vă asigura că toate subiectele sunt prezentate și pentru a proteja confidențialitatea, există o șansă de 5% de a alege un subiect la întâmplare dintre toate subiectele posibile evidențiate în Taxonomie.

Google Topics API are ca scop activarea anunțurilor bazate pe interese fără a partaja date cu mai multe persoane decât ceea ce se face în prezent folosind cookie-uri terță parte. De asemenea, propune să returneze subiecte pentru apelanții API care au observat deja subiectele într-un interval de timp dat.

Ce este Topic API Caller?

Un apelant API Topics se referă la o entitate care invocă metoda JavaScript – document.browsingTopics() și folosește subiectul returnat al metodei pentru a alege anunțuri relevante.

În general, apelarea acestei metode se face folosind codul terță parte adăugat pe site. Browserul web va determina apelantul API de pe site-ul web al documentului curent.

Astfel, dacă sunteți o terță parte care vizitează o pagină web, asigurați-vă că apelați API-ul Topics de pe site-ul dvs. Pur și simplu, dacă doriți ca metoda de mai sus să returneze un subiect sau mai multe subiecte, apelați metoda din același loc în care au fost observate subiectele.

În general, trebuie să înțelegeți aceste trei lucruri pentru a ști cum funcționează exact API-ul Google Topics.

  • Cum atribuie subiecte utilizatorilor
  • Cum atribuie subiecte site-urilor
  • Cum atribuie subiecte agenților de publicitate

Să le extindem și mai mult.

Cum atribuie API-ul Topics subiecte utilizatorilor?

Înainte de o soluție precum Google Topics API, agenții de publicitate colectau diferite tipuri de date de la utilizatori, cum ar fi informații detaliate despre comportament, intenții și date terță parte. Dar Topics schimbă asta.

În prezent, există un număr limitat de subiecte disponibile, dar este de așteptat să crească fără identificatori sensibili, cum ar fi rasa sau religia.

Google Chrome va colecta săptămânal primele cinci categorii pentru fiecare utilizator, analizând numărul de vizite ale unui utilizator pe un domeniu web din istoricul său de navigare.

Contorizează fiecare vizualizare de pagină ca o vizită individuală, dar utilizează numai numele domeniului pentru a crește numărul de vizite atribuite unui anumit subiect. În plus, nu va utiliza istoricul dvs. de navigare în cloud; prin urmare, subiectele dvs. pot varia în funcție de dispozitivele dvs.

Nu vă va fi greu să înțelegeți API-ul și să vedeți cu ușurință ce date sunt colectate, când sunt utilizate și să activați/dezactivați soluția. Spre deosebire de ambiguitatea lui FLoC, Topics oferă subiecte care pot fi citite de om.

Cum API-ul Topics atribuie subiecte site-urilor web?

API-ul Google Topics etichetează fiecare site cu categorii de nivel înalt. Pentru a permite o publicitate contextuală mai bună, va alege subiecte pe baza comportamentului de navigare și vizitelor cele mai frecvente ale utilizatorului. În continuare, va partaja aceste date (și nu pe cele ale utilizatorului) agenților de publicitate și proprietarilor site-urilor web.

Aici, subiectele bazate pe interese sunt mai puțin granulare, indicând interesele curente ale unui utilizator. De exemplu, va grupa un site despre poezie, romane, învățarea limbilor străine și literatura pentru copii, toate vor fi grupate ca „Cărți și literatură”.

  Cum să resetați Apple AirPod-urile

O mână de categorii servite va dura de obicei aproximativ trei săptămâni. Prin urmare, agenții de publicitate și proprietarii de site-uri pot viza publicul cu anunțuri bazate pe aceste categorii care se aliniază cu interesele principale ale utilizatorilor.

De exemplu, dacă țintele atribuite au interese precum frumusețea, sănătatea și divertismentul, vor vedea reclame în jurul acestor subiecte, nu automobilele.

Dar dacă unui utilizator i se atribuie interese precum automobilele ca unul dintre subiectele de top într-o săptămână, agenții de publicitate și proprietarii de site-uri ar fi capabili să livreze reclame pe baza acestor obiective.

Inițial, oamenii pot mapa site-urile la subiecte și pot lăsa Google să folosească datele create de oameni pentru a crea un model ML și a automatiza procesul general. Google va mapa apoi site-urile (nume de gazdă și nu fiecare adresă URL) la subiectele enumerate într-o taxonomie standardizată care conține categorii și subcategorii.

Cum atribuie API-ul Topics subiecte agenților de publicitate?

Pentru agenții de publicitate, Google Topics API face trei lucruri pentru a le atribui subiecte:

  • Identifică principalele interese ale vizitatorilor unui site
  • Mapează numele de gazdă a site-ului la subiectele de interes ale utilizatorului
  • Atribuie subiecte de interes agenților de publicitate sau platformelor publicitare

În primul rând, va folosi un model ML cu clasificatoare distribuite cu browserul web pentru a aduna subiectele pe baza paginilor web vizitate de un utilizator pe un nume de gazdă.

Apoi, clasificatorul va stoca primele cinci subiecte de interes ale unui utilizator. Și pentru a menține confidențialitatea, Google spune să nu stocheze acele subiecte; în schimb, păstrați-le doar în browser.

Deci, atunci când cineva vizitează un site și se efectuează un apel publicitar, Google Topics API va returna subiectele de interes agentului de publicitate. Va prelua aleatoriu trei subiecte din lista stocată și un subiect nou din lista completă.

Aici, agenții de publicitate trebuie să țină cont de faptul că acest proces nu va aduce nicio informație din exterior. Subiectul atribuit se va baza exclusiv pe observațiile din vizitele anterioare la fața locului.

În plus, agenții de publicitate programatici pot accesa și API-ul Topics în timp ce apelul publicitar este încă activat. Prin furnizorii de reclame, este posibil să faceți publicitatea și mai ușoară și mai eficientă, astfel încât să puteți viza publicul de pe mai multe canale.

Și dacă doriți să activați API-ul Topic, încorporați codul acestuia pe site-ul dvs. și participați.

Dar dacă nu vrei?

Să ne dăm seama dacă este posibil și cum.

Puteți renunța la API-ul Topics?

Dacă doriți să evitați Topics, este posibil. Da, puteți renunța la API-ul Google Topics în Chrome prin setările sale de confidențialitate.

Motivul pentru care puteți renunța este că Topics necesită participarea a patru părți pentru ca acesta să funcționeze. Acestea sunt – utilizatorul, browserul web, site-ul pe care îl vizitează utilizatorul și site-ul care difuzează anunțul.

Deci, nu numai că le puteți vizualiza subiectele, ci și le puteți elimina pe cele pe care nu le doriți și le puteți dezactiva complet. De asemenea, puteți elimina toate subiectele stocate în browser ștergând istoricul de navigare sau dezactivați API-ul Topics prin intrarea în modul Incognito.

Când se lansează API-ul Google Topics?

Deocamdată, nu există o dată fixă ​​pentru lansarea API-ului Topics. Google spune că lucrează în mod regulat la el și efectuează teste riguroase pentru a găsi defecte și a le remedia. De asemenea, primește feedback din întreaga lume și îl îmbunătățește.

Deci, să așteptăm anunțul oficial.

Concluzie

După ceea ce oferă Google Topics API în prezent, cu siguranță pare promițător, cu confidențialitate, transparență și control mai bun al utilizatorului. Deoarece preocupările privind confidențialitatea cresc peste tot, aceasta s-ar putea dovedi a fi o inițiativă excelentă pentru a păstra confidențialitatea utilizatorilor, oferindu-le utilizatorilor posibilitatea de a alege cum ar dori să vadă reclamele difuzate.

Între timp, proprietarii de site-uri web și agenții de publicitate pot viza, de asemenea, publicul în funcție de interesele lor, în loc să lovească persoane aleatorii cu anunțuri care pot fi sau nu relevante.

Prin urmare, având în vedere interesul tot mai mare față de API-ul Google Topics, se așteaptă ca utilizatorii, proprietarii de site-uri web și agenții de publicitate să fie martori la o adoptare mai largă.

De asemenea, puteți explora câteva soluții de top de gestionare a API-urilor pentru întreprinderi mici și întreprinderi.