Când nu ar trebui să fotografiați imagini RAW

Imaginile RAW conțin mult mai multe date decât JPEG. Dacă utilizați un DSLR sau o cameră fără oglindă, ar trebui să fotografiați cu RAW de cele mai multe ori – profită la maximum de ceea ce este capabil camera dvs. Puteți chiar să fotografiați RAW pe iPhone. Există, totuși, câteva situații în care nu trebuie să fotografiați – sau chiar nu ar trebui să fotografiați – RAW.

Dacă fotografiile nu contează sau dacă doriți să le puteți partaja rapid

Ocazional, voi fi obligat să fac fotografii la o petrecere de Crăciun sau un eveniment de familie. Acestea nu sunt portrete de înaltă calitate; sunt doar niște instantanee ale – în mod normal, beți – oameni. Singurul motiv pentru care sunt întrebat este că oamenii știu că am o cameră bună. Odată ce veți obține o reputație de fotograf, acest lucru vi se va întâmpla aproape sigur.

Când sunt implicat într-unul dintre aceste evenimente, trebuie să-mi setez aparatul foto în modul de prioritate a diafragmei, să-mi pun un bliț pe aparatul foto dacă este nevoie și apoi să mă plimb făcându-mi propriile lucruri, făcând ocazional fotografii. Este una dintre puținele ori când filmez în mod deliberat JPEG, deoarece înseamnă că, la sfârșitul nopții, pot trage toate fotografiile într-un folder Dropbox (sau orice altceva) fără măcar să mă uit la ele și să le trimit la organizator. Ei primesc toate fotografiile și nu trebuie să petrec câteva ore lucrând cu ei în Lightroom.

  Cum să găsiți e-mailuri arhivate în Gmail

Când trageți o mulțime de rafale

Când fotografiați o rafală cu camera dvs., toate imaginile sunt salvate într-un buffer înainte de a fi scrise pe cardul de stocare. Dimensiunea acestui buffer este unul dintre principalele lucruri care limitează cât de mult poți trage o explozie. Deoarece fișierele JPEG sunt mult mai mici decât fișierele RAW, majoritatea camerelor pot stoca mai multe fișiere JPEG în buffer-ul lor și, astfel, pot fotografia rafale mai lungi.

De exemplu, Canonul meu 5DIII poate realiza șase fotografii RAW sau JPEG pe secundă. Bufferul poate conține doar 18 fotografii RAW, ceea ce înseamnă că primesc o explozie de trei secunde la viteză maximă înainte de a începe să încetinească. Cu toate acestea, poate stoca 64 de imagini JPEG: este vorba de zece secunde de fotografiere continuă.

Ori de câte ori filmez jocuri sportive sau alte situații în care vreau să pot produce o mulțime de rafale rapide, trec la JPEG. Uneori este mai important să faceți o fotografie decât să obțineți o fotografie de înaltă calitate a nimicului.

Când filmați un interval de timp

Intervalele de timp – acele videoclipuri cu mișcare rapidă care comprimă o oră, o zi sau chiar mai mult până la o durată YouTube care poate fi vizionată – necesită un număr mare de fotografii. Cel mai obișnuit format este 24 fps, așa că, pentru fiecare secundă de filmare, trebuie să faceți 24 de fotografii. Aceasta înseamnă că un videoclip time-lapse de două minute și jumătate este format din 3.360 de fotografii.

Unii fotografi time lapse filmează în RAW, dar creează o cantitate enormă de muncă și, mai important, necesită un computer foarte puternic. Majoritatea laptop-urilor nu sunt la înălțime de a analiza atât de multe date. (La 25 MB per fișier RAW, intervalul de timp scurt are peste 80 GB de date în el).

  Databricks achizitioneaza MosaicML, Thomson Reuters cumpara Casetext

Cel mai simplu lucru, dacă abia începi, este să-ți faci expunerea chiar pe locație și să înregistrezi JPEG. Computerul dumneavoastră vă va mulțumi pentru asta.

Mai exista un alt motiv pentru a nu fotografia în format RAW — când spațiul de stocare era la un nivel superior — dar asta nu mai contează atât de mult: cardurile SD bune costă acum între 10 și 30 de dolari. În afara situațiilor de mai sus, ar trebui să filmați în RAW în mod implicit.