09/25/2022

Asigurarea calității vs. controlul calității (QA vs. QC): diferențe și asemănări

Credeți că asigurarea calității și controlul calității sunt similare?

Mulți sunt confuzi de ambii termeni și îi folosesc interschimbabil; cu toate acestea, există câteva diferențe cheie între ele.

QA și QC au devenit foarte importante pentru livrarea de produse de înaltă calitate clienților, în special pentru industrii precum Biotehnologie, Farmaceutică sau Dispozitive medicale. Acest articol va discuta în detaliu asigurarea calității vs. controlul calității (QA vs. QC).

Ce este asigurarea calității (QA)?

Asigurarea calității este o parte a planului de management al calității al unei organizații care previne defectele, recunoaște defectele în timpul dezvoltării unui produs și este proactivă.

Ce este controlul calității (QC)?

Controlul calității este, de asemenea, o parte a planului de management al calității al unei organizații, care se concentrează pe detectarea defectelor. Se asigură că produsul final îndeplinește toate standardele de calitate și siguranță și este un proces reactiv și este finalizat după asigurarea calității.

Asemănări între QA și QC

În afară de diferențele pe care ambele le împărtășesc, despre care vom vorbi în detaliu mai târziu, QA și QC au și unele asemănări.

Asigurarea calității înalte a produsului: Asigurarea calității și controlul calității sunt legate și esențiale pentru managementul calității. Ambele au același obiectiv de a identifica și înlătura defectele și joacă un rol crucial în asigurarea satisfacției clienților prin livrarea unui produs de înaltă calitate.

Urmărirea SOP-urilor: Asigurarea calității și controlul calității urmează politicile și procedurile standard stabilite de organizații pentru a asigura și asigura calitatea produselor.

Reduceți problemele și costurile semnificative: prin detectarea și eliminarea defectelor într-un stadiu incipient, costul rezolvării lor ulterior poate fi redus. Pe măsură ce produsele se apropie de stadiul de livrare și după ce sunt livrate clienților, orice defect ar costa o sumă considerabilă. QA și QC urmăresc ambele să detecteze și să remedieze problemele înainte de a le oferi șansa de a deveni mai mari.

  Cum să anulați abonamentele la aplicații pe iPhone sau iPad

Îmbunătățiți procesele de dezvoltare și testare: Ambele oferă oportunități organizațiilor de a învăța continuu și de a deveni mai eficiente și mai eficiente în furnizarea de produse de înaltă calitate. Ele ajută echipele să se îmbunătățească în domenii precum identificarea defectelor, colectarea cerințelor, experiența utilizatorului etc.

Diferențele cheie între QA și QC

Natura QA și QC

Asigurarea calității este de natură proactivă. Necesită măsurarea proceselor pentru a reduce numărul de defecte. Are ca scop prevenirea defectelor sau bug-urilor înainte ca acestea să apară în timpul producției produsului. În același timp, controlul calității este reactiv. Necesită testarea produsului înainte de a-l lansa pentru a se asigura că îndeplinește toate criteriile standard de calitate și siguranță. Controlul calității se realizează după finalizarea proceselor de asigurare a calității. QA este un proces preventiv, în timp ce QC este o măsură corectivă.

Orientarea QA și QC

Asigurarea calității este orientată către proces; cu toate acestea, controlul calității este orientat spre produs. QA se concentrează pe luarea de acțiuni pentru a crea un produs de bună calitate, iar QC se concentrează pe obținerea unui produs de calitate asigurată.

Creare (QA) vs. Verificare (QC)

QA implică activități pentru a crea produse de înaltă calitate și pentru a defini standarde pentru proiectarea, dezvoltarea, distribuția, marketingul și vânzările de produse. QC constă în verificarea unui produs înainte de a-l elibera clienților pentru a asigura satisfacția clientului.

Întreaga echipă (QA) vs. Echipa dedicată (QC)

Întreaga echipă este responsabilă de activitățile de asigurare a calității. Toți cei implicați în ciclul de viață al unui produs trebuie să urmeze SOP-urile pentru QA. Activitățile de asigurare a calității pe care echipa trebuie să le urmeze sunt instruirea, documentarea și revizuirea forței de muncă. O echipă de testare dedicată este de obicei responsabilă pentru respectarea procedurii POS de control al calității.

  Cum să devii un administrator Salesforce certificat în 2022

Tabel: Asigurarea calității vs. controlul calității (QA vs. QC)

ParametriAsigurarea calității (QA)Controlul calității (QC)DefinițieAsigurarea calității (QA) este un set de activități efectuate pentru a verifica calitatea și siguranța produsului. Controlul calității (QC) este un set de procese pentru a se asigura că produsul îndeplinește toate criteriile standardului de calitate . ObiectivObiectivul QA este de a îmbunătăți procesul de dezvoltare și testare pentru a reduce numărul de defecte. QC își propune să identifice defectele după ce este dezvoltat și să verifice calitatea înainte de a le elibera. Accentul principal Se concentrează pe:
– Prevenirea defectelor
-Planificare
-Verificarea se concentrează pe:
– Identificarea defectelor
– Actorie
– ValidatingNatureQA este de natură proactivă. Este un sistem de prevenire a defecțiunilor. QC este de natură reactivă. Este un sistem de identificare a defecțiunilor. Procese– Documentarea SOP-urilor
– Audituri
– Schimba controlul
– Gestionarea furnizorilor
– Antrenament personal
– Proceduri de investigare
– Liste de verificare a procesului – Inspecția lotului
– Eșantionarea produsului
– Testarea de validare
– Testare software
– Inspecții
– Procesul de testare
– Evaluare inter pares livrabilăDuratăAsigurarea calității este planificată pe tot parcursul ciclului de viață al produsului. Controlul calității se face în faza de testare a unui produs. Instrumentul QA este un instrument managerial. QC este un instrument operațional sau corectiv. ResponsabilitateToată lumea din echipa implicată în dezvoltarea produsului este responsabilă pentru QA. De obicei, echipa de testare este responsabilă pentru QC. OrientareAsigurarea calității este orientată către proces. Controlul calității este orientat către produs. Exemplu Lista de verificare a procesului, audituri de proiect, metodologie și dezvoltări standard, verificare etc. Inspecție, proces de testare, validare etc. Asigurarea calității vs. Controlul calității (QA vs. QC)

Cazuri de utilizare de asigurare a calității vs. control al calității (QA vs. QC)

Următoarele sunt câteva cazuri de utilizare a asigurării calității:

  • Industria prelucrătoare are nevoie de activități de asigurare a calității pentru a se asigura că produsele sunt create fără defecte. QA ajută la asigurarea faptului că produsele fabricate îndeplinesc cerințele și specificațiile.
  • Industria de producție alimentară folosește aparate cu raze X și alte tehnici. pentru a detecta orice defect în alimente, cum ar fi contaminanții fizici. Acest proces vă ajută să vă asigurați că alimentele sunt livrate fără nicio contaminare.
  • Industria farmaceutică urmează diverse abordări de asigurare a calității pe parcursul dezvoltării unui medicament. Activitățile de asigurare a calității din această industrie includ revizuirea documentelor, revizuirea înregistrărilor de instruire, aprobarea calibrării echipamentelor, revizuirea înregistrărilor de producție etc.
  Cum să înregistrați narațiunea voce off în PowerPoint

Următoarele sunt câteva cazuri de utilizare ale controlului calității:

  • Industria de servicii pentru clienți utilizează măsuri de control al calității pentru a se asigura că toate apelurile și întrebările clienților sunt tratate eficient și corect. Se asigură că toți angajații respectă politicile companiei pentru a interacționa cu clienții.
  • Centrele de apeluri au nevoie de control de calitate pentru a verifica toate liniile telefonice și pentru a se asigura că fiecare apel este gestionat profesional.
  • Industria de audit are nevoie de date exacte pentru a fi introduse în sistem. Controlul calității ajută la evitarea consecințelor grave, cum ar fi pierderea de bani, informații valoroase etc.

rezumat

În general, asigurarea calității și controlul calității sunt o combinație de activități care joacă un rol esențial în managementul calității unui produs, aplicație și organizație. Articolul se concentrează pe asigurarea calității vs. controlul calității (QA vs. QC), dar în afară de diferențele dintre ele, ei împărtășesc următoarele obiective similare:

Diferența cheie dintre QA și QC este că QA se concentrează pe prevenirea defectelor, iar QC se concentrează pe identificarea punctelor slabe.

Ți-a plăcut să citești articolul? Ce zici de împărtășirea cu lumea?

x