03/28/2024

8 șabloane de diagrame de afinitate online uimitoare pentru companii

De cele mai multe ori, discuțiile de grup sau sesiunile de brainstorming ne duc nicăieri, deoarece există o mulțime de idei într-o structură neorganizată.

Participanții la o sesiune de brainstorming aruncă ideile care le vin în minte și totul se încurcă. Cu toate acestea, există o soluție la această problemă, iar lumea afacerilor o numește diagramă de afinitate sau proces de afinitate.

Indiferent cât de lungă este o sesiune de brainstorming, câți participanți sunt acolo și cât de mari sunt datele colectate ca rezultat al sesiunii, dacă totul trece printr-un proces de afinitate, devine ușor să organizați ideile și să le structurați pentru a lua decizii informate. .

Șabloanele de diagrame de afinitate online pot crea diagrame de afinitate personalizate pentru companii.

Ce este o diagramă de afinitate?

Cunoscută și sub numele de diagramă de afinitate, mapare a afinității sau metoda KJ, diagrama de afinitate provine de la sfârșitul anilor 60. Etnograful/antropologul japonez premiat Jiro Kawakita a creat această metodă pentru a organiza numeroasele idei dintr-o sesiune de brainstorming.

Metoda KJ sau diagrama de afinitate este unul dintre cele șapte instrumente de planificare și management utilizate după cel de-al Doilea Război Mondial. În prezent, aceste instrumente sunt adoptate de companii la scară largă.

Profesioniștii din afaceri folosesc diagramele de afinitate ca instrument pentru organizarea și analiza datelor. Ele sunt adesea folosite în cercetările de marketing pentru a identifica segmente de clienți sau oportunități de piață.

În plus, companiile pot folosi diagrame de afinitate în timpul dezvoltării produselor pentru a face brainstorming idei și potențiale soluții la probleme.

Există multe motive pentru care diagramele de afinitate sunt populare în rândul companiilor. În primul rând, sunt o modalitate excelentă de a organiza informațiile și ideile. Punând împreună articole sau idei similare, companiile pot vedea rapid relații și modele care altfel ar fi ascunse.

  Cum să-ți folosești iPhone-ul ca lupă

Un alt motiv pentru care diagramele de afinitate sunt populare este că pot ajuta companiile să găsească noi oportunități. Reunind idei și informații disparate, companiile pot găsi adesea noi modalități de a rezolva probleme sau de a valorifica oportunitățile.

În plus, sunt relativ ușor de creat și interpretat. Cu instrumentele potrivite, companiile de toate dimensiunile pot crea rapid diagrame de afinitate care oferă informații valoroase.

Cazuri de utilizare ale diagramelor de afinitate

Diagramele de afinitate sunt instrumente puternice care pot ajuta companiile de toate dimensiunile să organizeze și să analizeze datele. De la generarea de idei și identificarea modelelor până la descoperirea relațiilor dintre seturi disparate de informații, acestea sunt utilizate de mai multe ori.

Pe scurt, diagramele de afinitate sunt folosite în mai multe scopuri în cadrul întreprinderilor. Unele dintre cele mai frecvente cazuri de utilizare pentru diagramele de afinitate sunt următoarele:

Brainstorming

Diagramele de afinitate sunt adesea folosite în timpul sesiunilor de brainstorming pentru a ajuta grupurile să genereze idei noi și să identifice modele.

Analiza datelor

Diagramele de afinitate pot fi, de asemenea, utilizate pentru a analiza seturi de date pentru a descoperi relațiile dintre diferitele informații.

Rezolvarea problemelor

Diagramele de afinitate pot fi de asemenea utile în situații de rezolvare a problemelor, deoarece pot ajuta grupurile să identifice rapid cauza principală a unei probleme.

Pași pentru a crea o diagramă de afinitate

Să verificăm pașii pentru a crea o diagramă de afinitate.

Pasul 1: Obțineți idei

Primul pas este să aduni idei prin canalul pe care îl folosești. Acest canal poate fi o discuție de grup, o sesiune de brainstorming, un sondaj etc.

Pasul 2: Notă în jos

Afișează-l pe un panou într-un GD fizic (Discuție de grup) sau notează-l pe Google Jamboard dacă este o întâlnire virtuală. Alegeți orice mediu dorit.

Pasul 3: Faceți relații și grupuri

Acum trebuie să utilizați partea de bază a diagramei de afinitate, care face o relație între diferite idei. Notează ideile care sunt relevante unele pentru altele într-un fel sau altul. Faceți grupuri de idei relevante.

  Câți bani economisiți cu Apple One?

Pasul 4: Faceți supergrupuri

Acum este timpul să combinați grupurile în super grupuri conform relației lor. Numirea antetului fiecărui supergrup vă va ajuta să gestionați mai bine.

Pasul 5: Faceți o diagramă de afinitate

În cele din urmă, veți dori să reprezentați vizual datele, unde intervine diagrama de afinitate. Începeți prin a scrie declarația problemei pe care încercați să o rezolvați în partea de sus și faceți o diagramă de afinitate din ideile/datele pe care le-ați colectat de la canalul preferat. .

După ce am explorat suficient despre diagrama de afinitate. Acum să explorăm cele mai bune șabloane de diagrame de afinitate din acest articol:

Miro

Miro oferă mai multe șabloane de diagrame de afinitate care se pot potrivi în mai multe locuri pentru echipa dvs. de afaceri. Sunt disponibile numeroase opțiuni, de la strategia de brand la diagrame de note lipicioase și defalcări de lucru.

Dacă vă apar multe „De ce” în timpul unei sesiuni de brainstorming, atunci puteți continua cu Diagrama de afinitate 5 de ce a lui Miro.

InVision

InVision este o platformă în care echipele UI/UX vor găsi mult ajutor cu diagramele de afinitate. Un segment în care cea mai mare energie este pusă în cercetarea UI/UX necesită șabloane specifice de diagrame de afinitate.

InVision oferă șabloane uimitoare de diagrame de afinitate pentru cercetarea UI/UX. Aceste șabloane au toate opțiunile și caracteristicile necesare pe care le dorește o interfață de utilizator sau un cercetător în experiența utilizatorului.

Paradigma vizuală

Continuați cu Visual Paradigm și obțineți diferite șabloane de diagrame de afinitate bazate pe scop pentru afacerea dvs.

Indiferent de industrie sau de nișă din care faceți parte, găsirea unui șablon de diagramă de afinitate personalizat este posibilă pe Visual Paradigm. Vă permite să aveți șabloane pentru declarații de probleme specifice, cum ar fi problemele din industria alimentară, marketingul în domeniul sănătății etc.

Edraw

Toate șabloanele au caracteristica de personalizare, dar Edraw oferă funcții mai avansate. Dacă vă grăbiți, alegeți rapid un șablon pe Edraw și faceți personalizări pentru a-l face să semene cu al dvs.

  Ce este Slack și de ce îi place oamenilor?

Caracteristicile sale inteligente, cum ar fi butoanele plutitoare, îl fac mai convenabil.

Smartdraw

Smartdraw este o opțiune bună dacă sunteți în căutarea unui furnizor profesionist de șabloane de diagramă de afinitate. Mărimea echipei tale nu contează aici, deoarece toți colegii de echipă pot lucra colectiv la o diagramă de afinitate.

Aici găsiți șabloane pentru diferite scopuri, care deservesc aproape fiecare industrie. De la dezvoltarea de software la gândirea de proiectare, puteți obține un șablon relevant pe Smartdraw.

Figma

Figma este unul dintre instrumentele de design emergente de top online și are o colecție bună de șabloane de diagrame de afinitate. Tabla infinită de la FigJam facilitează echipelor să salveze și să organizeze în mod colectiv ideile care ies din creier.

Echipe uriașe de creație sau de management de produs lucrează la anumite lucruri de mai multe ori din mai multe capete. Figma rezolvă acest flux de lucru complex cu soluțiile sale simple. Realizarea unei diagrame de afinitate cu Figma este benefică, deoarece vă ajută să o duceți la procesul de proiectare a produsului și să implementați idei în timp real.

Moqups

Moqups este cel mai bun dacă sunteți în căutarea unui șablon curat de diagramă de afinitate pentru a crea o strategie de afaceri sigură.

Moqups oferă un design curat în diagramele de afinitate, făcându-le să pară ușor de utilizat și ușor de înțeles. Munca în echipă este o caracteristică robustă care face ca Moqups să iasă în evidență de pe piața suprainundată a instrumentelor. Toți membrii echipei pot lăsa comentarii pe care alții le pot urmări.

Lucidspark

Lucidspark nu este doar un creator de diagrame de afinitate, ci este o soluție completă pentru a duce ideile în faza de dezvoltare și implementare.

Pe lângă generatorul de diagrame de afinitate virtuală, Lucidspark are câteva soluții interesante, cum ar fi planificarea strategică, planificarea proiectelor, diagramele de evaluare etc. Aceste instrumente pot fi toate integrate și vă puteți duce diagrama de afinitate la un nou nivel în dezvoltarea afacerii dvs.

Cuvinte finale

Pentru a lua decizii în cunoștință de cauză, o afacere trebuie să analizeze în profunzime ideile tuturor părților interesate. A aprofunda înseamnă a organiza datele, a stabili o relație între ele și a face un plan de acțiune robust.

Toate șabloanele de diagrame de afinitate menționate mai sus sunt cele mai bune resurse disponibile online. Unele sunt plătite, în timp ce altele sunt gratuite, așa că alegeți conform cerințelor dvs. de afaceri.

Apoi, puteți consulta resurse de învățare și tutoriale pentru designerii de afinitate.