8 cele mai bune instrumente de analiză pentru comerțul electronic pentru marketeri

Afacerile se schimbă online și totul poate fi vândut online astăzi, de la produse alimentare la alimente, coaching online, software etc. Pe măsură ce comerțul electronic crește, concurența este, de asemenea, multiplă, pe măsură ce întreprinderile se îndepărtează de magazinele tradiționale de cărămidă și mortar. .

Sunt 26 de milioane de site-uri de comerț electronic la nivel mondial. Și vânzările de comerț electronic cu amănuntul vor ajunge 7,5 trilioane de dolari până în 2025potrivit Statista.

Aceste statistici dezvăluie concurența în spațiul comerțului electronic, iar într-un mediu atât de competitiv, companiile au nevoie de date avansate și instrumente de analiză a comerțului electronic pentru a rezista.

Majoritatea magazinelor de comerț electronic nu reușesc să supraviețuiască concurenței din cauza lipsei unei strategii adecvate, deoarece nu mai analizează datele despre comportamentul clienților lor de pe site, cele mai populare produse, valorile ratelor de implicare și de conversie etc.

Proprietarii de afaceri ar trebui să analizeze datele și tendințele magazinelor lor online pentru a lua decizii informate pentru a supraviețui concurenței acerbe.

În acest articol, am discutat despre KPI-uri importanți de măsurat pentru magazinele online și despre cele mai bune instrumente de urmărire a KPI-urilor de comerț electronic.

Să înțelegem mai întâi analiza comerțului electronic.

Ce este E-commerce Analytics?

Magazinele de comerț electronic generează zilnic o cantitate mare de date, cum ar fi date tranzacționale, activități ale clienților, căutări ale clienților, comportamentul utilizatorilor pe site, fișiere jurnal și diverse alte date legate de vizitatori.

Administratorii web trebuie să folosească toate aceste date generate pentru a lua decizii cu privire la magazin și pentru a genera vânzări. Analiza comerțului electronic este utilizată pentru a conduce aceste scopuri.

Analiza comerțului electronic este modul de a analiza și de a găsi informații din datele generate și de a explora modele și tendințe nevăzute din seturile de date pentru a prognoza creșterea afacerii și a îmbunătăți starea actuală pe baza datelor analizate.

Datele de comerț electronic pot fi analizate cu ajutorul instrumentelor avansate de analiză a comerțului electronic.

Înainte de a discuta despre instrumentele de analiză a comerțului electronic, să aruncăm o privire la câteva criterii care reglementează performanța pieței comerțului electronic.

Indici cheie de performanță (KPI) în e-commerce Analytics

Valoarea medie a comenzii (AOV)

Valoarea medie a comenzii vă va spune cât cheltuiește clientul pentru magazinul dvs. per comandă. Poate fi calculat prin împărțirea veniturilor dvs. la totalul comenzilor.

Este una dintre cele mai bune metode de a urmări profiturile și veniturile. AOV ar trebui să fie mai mare decât costul de achiziție a clienților.

Fiecare magazin de comerț electronic ar trebui să urmărească AOV și să încerce să-l crească. Metodele de creștere a valorii medii a comenzii sunt upselling, vânzarea de combinații de produse pentru a crește valoarea comenzii etc.

AOV mai mare permite proprietarului magazinului de comerț electronic flexibilitatea de a oferi reduceri, livrare gratuită și de a absorbi costuri mai mari de achiziție a clienților.

Rata de conversie (CR)

Magazinele de comerț electronic primesc mult trafic, dar este esențial să știți câți vizitatori cumpără sau se convertesc în clienți.

Rata de conversie este procentul de vizitatori care se convertesc în clienți într-un magazin online.

Ratele de conversie oferă informații interesante despre un site web, cum ar fi implicarea site-ului, optimizarea site-ului pentru conversii și produse etc.

Optimizarea ratelor de conversie este vitală pentru creșterea vânzărilor, a veniturilor și a AOV. Ratele de conversie ale comerțului electronic pot fi optimizate prin utilizarea designului simplu al site-ului web, remedierea problemelor tehnice și utilizarea instrumentelor de analiză a comerțului electronic pentru a înțelege punctele de ieșire ale clienților de pe site și pentru a îmbunătăți experiența generală a utilizatorului.

Urmărirea ratelor de conversie la nivel atomic este esențială. Conversiile pot fi setate în funcție de canal, categorie de produs și campanii. Această setare vă va oferi o idee despre produsele sau canalele care au vânzări mai bune.

  7 Cele mai bune servicii de găzduire Craftopia pentru un joc fără întârzieri

CR se poate calcula prin împărțirea nr. a comenzilor cu traficul total și înmulțindu-l cu 100.

Rata de abandonare a coșului de cumpărături (SCAR)

Rata de abandon al coșului de cumpărături este procentul de vizitatori care adaugă produsul în coș, dar nu termină procesul de finalizare a comenzii.

Dacă magazinul dvs. online are o rată mai mare de abandon a coșului de cumpărături (SCAR), trebuie să determinați motivul acesteia. Pot exista diverse motive în spatele acestuia: un proces complex de plată, lipsa opțiunilor de plată sau taxe de expediere mai mari.

Optimizarea ratei de abandon a comenzii este o sarcină mai simplă, deoarece necesită doar optimizarea coșului de cumpărături prin îmbunătățirea experienței generale de plată.

SCAR se calculează împărțind vânzările totale la coșurile de cumpărături create, înmulțite cu 100.

Rata de retenție a clienților (CAR)

Rata de reținere a clienților vă spune despre loialitatea clienților. Acest KPI de comerț electronic indică procentul de clienți care revin în magazinul dvs. după prima lor achiziție.

Acesta definește nivelul de satisfacție a clienților cu produsele și serviciile dumneavoastră; o rată mai bună de retenție a clienților implică faptul că produsul și serviciile dvs. satisfac nevoile clientului.

Rata de reținere a clienților poate fi calculată scăzând numărul de clienți noi dobândiți într-un timp definit din numărul total de clienți la sfârșitul perioadei specificate, împărțind la numărul total de clienți la începutul acelui timp și, în final, înmulțiți-l cu 100.

Veniturile din vânzări

Venitul total din vânzări este cel mai important KPI pe care fiecare magazin de comerț electronic ar trebui să-l urmărească săptămânal, lunar, trimestrial și anual.

Proprietarii de magazine ar trebui să se concentreze pe urmărirea veniturilor brute și nu. a produselor vândute într-o anumită perioadă.

Majoritatea instrumentelor de analiză a comerțului electronic vor avea funcția de a urmări vânzările pe tabloul de bord. Acest KPI oferă o perspectivă asupra creșterii, adoptării produselor și reputației mărcii. Valoarea este la fel de bună ca și cardul de progres al unei mărci.

Valoarea de viață a clientului (CLV)

Urmărirea CLV este importantă, deoarece susține loialitatea mărcii. Valoarea de viață a clientului KPI oferă date despre banii medii pe care clientul îi va cheltui prin implicarea lor cu afacerea.

CLTV măsoară randamentul pe care îl obțineți din costul de achiziție a clienților și indică capacitatea de reținere a clienților a afacerii. CLV mai mare proporțional cu AOV, cu atât mai mare frecvență de cumpărături.

Costul de achiziție al clienților (CAC)

Costul de achiziție a clienților (CAC) este suma pe care o cheltuiește afacerea sau magazinul de comerț electronic pentru a achiziționa un client.

Este un KPI esențial pentru comerțul electronic, deoarece le spune proprietarilor de afaceri și agenților de marketing despre costul pe care îl cheltuiesc pentru a achiziționa un client. Dacă CAC este mai mic decât valoarea medie a comenzii, înseamnă că campaniile de marketing au performanțe bune, dar dacă CAC este mai mare decât AOV, atunci campaniile ar trebui reoptimizate pentru a reduce CAC.

Acesta poate fi calculat prin împărțirea cheltuielilor pentru campanii și clienții dobândiți.

Calcularea CAC ajută și la alocarea bugetului pentru campanii; de exemplu, dacă doriți să achiziționați 100 de clienți noi, iar costul dvs. de achiziție a clienților este de 10 USD, atunci bugetul va fi de 1000 USD (CAC*nr.clienți)

Rentabilitatea cheltuielilor publicitare (ROAS)

Rentabilitatea cheltuielilor publicitare măsoară randamentele pe care campaniile dvs. de marketing le generează pentru dvs. Estimă vânzările totale sau veniturile generate de toate campaniile de marketing.

Rentabilitatea cheltuielilor publicitare poate fi calculată împărțind randamentele generate de campanii și costul total al campaniilor.

Acest KPI este important pentru ca marketerii să înțeleagă eficacitatea campaniilor. ROAS poate suna similar cu CAC, dar ambele au diferențe. CAC este bugetul necesar pentru a achiziționa un client, în timp ce ROAS măsoară veniturile generate de reclame.

Calculul rentabilității cheltuielilor publicitare îi sfătuiește pe marketeri cu privire la performanța anunțurilor; o rentabilitate mai mare a cheltuielilor publicitare indică faptul că cheltuielile lor pentru reclame pot fi crescute pentru a crește numărul de clienți. Dar dacă rentabilitatea cheltuielilor publicitare este mai mică, este un avertisment pentru a reduce cheltuielile publicitare și a se concentra pe ratele de conversie.

  10 cele mai bune platforme de experiență pentru angajați pentru un loc de muncă pozitiv

Să ne uităm acum la cele mai importante instrumente de analiză a comerțului electronic.

Supermetrics

Supermetrics este un instrument excelent pentru agregarea datelor din omnicanal, fie că este vorba despre Facebook, Instagram sau reclame sociale. Varietatea largă de seturi de date acceptate de Supermetrics face ca datele combinate să fie intuitive și ușor de evaluat pe diferite platforme. Supemetrics vă permite să personalizați vizualizările cu parametri și etichetare.

Supemetrics este complet automatizat, iar ajutoarele creează o suită de rapoarte care pot fi partajate cu afacerea. Acesta colectează date de pe toate platformele de marketing și se adaugă la platformele de analiză a datelor, cum ar fi o foaie de calcul, un instrument BI sau orice instrument de raportare.

Funcționează în trei pași, conectează, analizează și automatizează. Supermetrics poate fi conectat la orice instrument de raportare pentru a colecta date de pe platformele de marketing. Apoi îi ajută pe proprietarii de magazine de comerț electronic să înțeleagă datele și în cele din urmă automatizează sarcini precum adăugarea datelor pentru a elimina sarcinile monotone din rutina ta.

Savvycube

SavvyCube vă poate ajuta să obțineți o imagine clară a performanței afacerii dvs. analizând Adobe Commerce, PayPal, Google Analytics și Shopify.

Instrumentul de analiză Savvy vă oferă o perspectivă generală a vânzărilor dvs. și vă ajută să luați decizii mai bune. Puteți îmbunătăți experiența de cumpărături a clienților dvs. și puteți crește volumul și frecvența comenzilor, aflând mai multe despre obiceiurile lor de cumpărare.

Instrumentele oferă informații detaliate despre vânzări în funcție de locație geografică, produs și canal de marketing. Este posibil să urmăriți vizitatorii care își părăsesc coșurile de cumpărături folosind rapoarte care urmăresc KPI-uri precum rata de conversie și valoarea medie a comenzii.

SavvyCube oferă 30 de zile de încercare gratuită, cu avantajul facturării lunare și fără contracte. Oferă planuri plătite începând de la 49 USD/lună.

Woopra

Acesta este un instrument de analiză a călătoriei clienților care schimbă modul în care companiile gândesc, analizează, interacționează cu clienții și își păstrează clienții. Platforma este construită pentru a ajuta companiile să se îmbunătățească și să se dezvolte pe parcursul ciclului de viață al clientului.

Woopra are o modalitate unică de a urmări modul în care oamenii vă folosesc site-ul, produsul și aplicațiile mobile. Peste 51 de integrări cu un singur clic cu parteneri precum Salesforce, Marketo și Intercom ajută echipele și instrumentele să lucreze mai bine împreună.

De asemenea, poate mapa fără efort mai multe baze de date fără a scrie SQL. Cu ajutorul soluției de automatizare a marketingului și CRM, Woopra poate construi o imagine completă a călătoriei, tendințelor și segmentării clienților.

Woopra are un plan gratuit care oferă suport până la 500.000 de acțiuni/lună cu păstrarea datelor de 90 de zile și peste 30 de opțiuni de integrare. Planul plătit începe de la 349 USD/lună.

Panoul de mixare

Panoul de mixare permite îmbunătățirea aplicațiilor mobile și web prin urmărirea implicării utilizatorilor și a interacțiunii cu aceștia.

Îi ajută pe proprietarii de afaceri și de magazine online să analizeze conversiile și abandonurile, să măsoare implicarea utilizatorilor și să găsească modalități de a îmbunătăți fidelizarea clienților.

Mixpanel permite organizațiilor să-și înțeleagă mai bine consumatorii folosind canalele de conversie și cohortele de retenție pentru a le analiza comportamentul.

Drept urmare, puteți îmbunătăți gradul de utilizare a produsului nostru abordând rezultatele cercetării segmentului de utilizatori. Este simplu de partajat, deoarece totul este frumos vizual. Există atât de multe diagrame, filtre și perspective!

Versiunea gratuită a Mixpanel permite urmărirea a 100.000 de utilizatori lunar cu date istorice nelimitate, rapoarte și monitorizare și alerte. Planul de creștere începe de la 25 USD/lună cu toate caracteristicile planului gratuit și rapoarte salvate nelimitate, cohorte, modelare de date, analize și alte suplimente pipeline de date.

Mixpanel are soluții personalizate de întreprindere cu controale avansate, SSO și furnizare automată și asistență dedicată clienților pentru magazinele online mai mari.

Google Analytics

Google Analytics este un instrument esențial pe care ar trebui să îl aibă fiecare site web pentru a urmări performanța generală a site-ului; Poate măsura performanța magazinului dvs. online analizând următoarele valori importante – rata de respingere, sesiuni, pagini de produse cu cele mai bune performanțe, direcționarea către public, date în timp real, conversia produselor etc.

  Cum să aflați ce model de Kindle aveți: 4 moduri

Google Analytics vă poate ajuta să urmăriți alte valori importante ale comerțului electronic, cum ar fi conversiile, vânzările și veniturile generale, traficul pe site, sursele și mediul de trafic, comportamentul clienților la cumpărături și rata de abandon al coșului de cumpărături.

În general, Google Analytics este un instrument excepțional pentru măsurarea campaniilor dvs. de marketing și vă ajută să analizați performanța pe diferite canale, cum ar fi SEO, Google Ads, social media etc.

Semrush

Semrush este un instrument remarcabil pentru analiza performanței marketingului online. De asemenea, este util pentru examinarea și optimizarea campaniilor de marketing pentru un magazin de comerț electronic.

Semrush este un instrument de top pentru SEO, deoarece poate ajuta la cercetarea cuvintelor cheie, sugestiile de backlink și auditul site-ului pentru diferite probleme tehnice SEO de pe site.

Nu numai SEO, ci și Semrush vă poate urmări campaniile publicitare, efectua cercetări asupra concurenței, optimiza CPC și conversiile, gestionează rețelele sociale și reputația online etc.

În general, acest instrument vă poate ajuta să creșteți KPI specifici de comerț electronic, cum ar fi creșterea traficului pe site-ul web, optimizarea și desfășurarea de campanii eficiente.

Amplitudine

Amplitudine este unul dintre cele mai bune produse și instrumente de analiză a comerțului electronic prezente pe piață.

Cu Amplitude, echipele digitale își pot înțelege mai bine consumatorii, își pot personaliza experiențele și pot urmări succesul general al magazinelor de comerț electronic. Analizează conversiile și sugerează recomandări pentru a le îmbunătăți.

Oferă diferite caracteristici pentru analiza datelor din magazinul de comerț electronic, cum ar fi cohortele comportamentale pentru comportamentul utilizatorilor, integrarea cu alte aplicații și nivelurile de conformitate pentru securitatea datelor.

Amplitude oferă gratuit un pachet de pornire cu analize de bază, păstrare nelimitată a datelor cu utilizatori nelimitați cu 10 milioane de acțiuni/lună. Alte planuri plătite sunt creștere și întreprindere care oferă platforme de analiză comportamentală și de produs.

Glew

Glew este un instrument de business intelligence construit special pentru platformele de comerț electronic. Vă permite să vă conectați magazinul online cu instrumente de afaceri care vă pot ajuta să vă gestionați fără probleme și să raportați pe mai multe platforme.

Oferă soluții individuale pentru diferite operațiuni de comerț electronic, cum ar fi analiza produselor, analiza inventarului, analiza de marketing și analiza clienților și a abonamentelor. Soluția de analiză pentru întreprinderi include rapoarte personalizate, depozit de date și conductă de date.

Glew oferă o oportunitate de a se integra cu toate instrumentele de management al afacerilor și al comerțului electronic, cum ar fi Woocommerce, Facebook, publicitate Amazon, Shopify, Google Analytics etc.

Glew are trei pachete de prețuri diferite Glew starter, Glew Pro și Glew Plus. Glew Starter este gratuit pentru totdeauna, cu utilizatori și magazine nelimitate și permite urmărirea a 20 de valori cruciale, cum ar fi LTV, profit net, produse de top etc.

Glew pro începe cu 79 USD/lună cu peste 250 de KPI, 40 de integrări, 30 de segmente de clienți predefinite și sincronizare cu Klaviyo și Mailchimp. Grew Plus are prețuri personalizate peste 150 de integrări și alte soluții personalizate pentru magazinele de comerț electronic mai mari.

Concluzie

Conducerea unui magazin de comerț electronic nu este o treabă; proprietarii de afaceri luptă în mod constant pentru creșterea vânzărilor și a veniturilor online. Îmbunătățirea KPI-urilor pentru comerțul electronic este o problemă, dar instrumentele potrivite de analiză a datelor ajută la înțelegerea datelor, la măsurarea KPI-urilor și la planificarea creșterii.

Instrumentul de analiză a comerțului electronic ajută la optimizarea diferiților indicatori cheie de performanță pentru magazinul online, cum ar fi comportamentul utilizatorilor, conversiile, securitatea datelor etc.

Implementarea instrumentelor de analiză a comerțului electronic pentru a analiza datele vă poate ajuta în mai multe moduri. Unele beneficii sunt: ​​-

  • Oferiți informații despre campaniile de marketing care vă pot ajuta să optimizați campaniile și să creșteți conversiile
  • Capturați datele clienților care ajută la furnizarea unei experiențe perfecte pentru clienți la fiecare punct de contact și dispozitiv
  • Oferiți informații bazate pe date despre produsele de top care ajută la gestionarea și planificarea inventarului.
  • Recomandări pentru optimizarea călătoriei utilizatorului în fiecare etapă de descoperire, achiziție, conversie, reținere și promovare a pâlniei

Am oferit lista celor mai bune instrumente de analiză a comerțului electronic pentru a vă ajuta să exploatați datele generate de magazinul dvs. online și să utilizați acele date pentru a lua decizii informate.