03/29/2024

7 cele mai frecvente erori de site care afectează SEO

Este înfricoșător când ai un site web cu mult trafic, iar o eroare obișnuită îți trage site-ul ore în șir!

Fie că este orice eroare, la sfârșitul zilei, site-ul dvs. va cădea. Dacă se întâmplă în continuare, s-ar putea să-ți pierzi pozițiile pe motoarele de căutare și toate eforturile tale SEO vor fi în zadar.

Acest blog vă va oferi o idee despre cele mai comune erori ale site-ului web care afectează SEO, cum să remediați erorile site-ului și multe altele.

Legături rupte: tratați-le imediat

Un sondaj realizat de Siteimprove a dezvăluit numărul total de link-uri sparte în 135 de site-uri web de avere. Iată rezultatele:

Sursa: Siteimprove

Un link întrerupt nu duce utilizatorii la pagina web dorită atunci când se dă clic pe.

Cum este rău pentru SEO?

Când crawlerele web Google sau Google Bots indexează pagina web, accesează aceste linkuri pentru a colecta date.

Dacă aterizează pe un link care este rupt, este un semn pentru SEO prost. Aceasta înseamnă că nu veți fi clasat în primul rând pe motoarele de căutare până când nu remediați acest link rupt.

Remedierea problemei legăturii întrerupte

Pentru a remedia o legătură întreruptă, mai întâi va trebui să găsiți una. Google nu va apărea în visul tău și îți va spune ce link este rupt, nu? 😜

Cea mai bună modalitate de a verifica un site web pentru erori și link-uri întrerupte este prin Google Analytics sau instrumente SEO precum Ahrefs sau Semrush.

Faceți o listă cu toate linkurile rupte pe care le întâlniți. Acum este timpul să luați măsuri împotriva acestor link-uri.

Iată modalități prin care puteți remedia legăturile rupte:

  • Înlocuiți link-uri rupte cu link-uri active: aceasta este cea mai bună metodă dacă nu aveți mai multe link-uri rupte pe site-ul dvs.
  • Eliminați toate linkurile sparte: dacă observați că linkurile sunt destul de vechi (4-5 ani), eliminați-le
  • Adresați-vă site-ului de conectare: dacă este un backlink rupt, contactați site-ul la care ați conectat și cereți-i să repare linkul
  • Redirecționare: În cazul unei legături interne întrerupte, 301 redirecționează linkul către cel live

Eroare de certificat TLS: una importantă

TLS este un certificat digital emis de o Autoritate de Certificare (CA). Indică faptul că proprietarul deține un anumit domeniu și este unul securizat.

În termeni simpli, dacă nu aveți un certificat TLS, site-ul dvs. ar avea o adresă URL care începe cu HTTP în loc de HTTPS.

HTTP (protocolul de transfer hipertext) este o tehnologie veche și ignoră modul în care datele circulă online de la un dispozitiv la altul.

  Cum să vă actualizați Apple TV

HTTPS (protocol de transfer hipertext securizat) criptează datele și protejează datele transmise de orice hack-uri.

În 2014, Google a anunțat că va acorda prioritate clasamentului site-urilor web cu URL HTTPS peste HTTP.

Când primiți o eroare de certificat TLS nevalid pe site-ul dvs. web, aceasta poate fi din mai multe motive:

  • Configurarea greșită a certificatului: Dacă nu urmați corect toți pașii, instalarea manuală a certificatului vă poate da această eroare.
  • Nepotrivire domeniului: În cazul unei nepotriviri între numele de domeniu cumpărat și numele domeniului căruia i-ați eliberat un certificat TLS, veți primi o eroare.
  • Probleme de verificare a identității: dacă autoritatea de certificare nu vă poate verifica identitatea, nu puteți instala certificatul
  • Data sau ora incorectă pe desktopul dvs.: certificatul TLS este emis în timp util, așa că, dacă data și ora de pe desktop nu sunt corecte, nu îl veți putea emite
  • Certificat de versiune veche: dacă certificatul dvs. folosește Secure Hash Algorithm 1 (SHA-1), acesta poate fi marcat ca nevalid, deoarece SHA-1 este depășit

Rezolvarea problemelor legate de certificatul TLS

  • Verificați data și ora pe desktop
  • Verificați erorile de configurare și vulnerabilitățile cu instrumente SSL online
  • Verificați nepotrivirea domeniului
  • Obțineți certificatul de la un CA de încredere și stabilit

Viteza de încărcare a site-ului web: nu vă lăsați vizitatorii în așteptare

Obțineți rezultate ca cele de mai jos când îl rulați prin Google Page Speed ​​Insight?

Dacă da, poate doriți să schimbați toate roșiile în verzi.

Potrivit Think With Google, cu o creștere a timpului de încărcare cu doar 2 secunde, rata de respingere poate crește cu 32%.

Sursa: Think With Google

De asemenea, Google a arătat că viteza de încărcare a paginii este unul dintre factorii cruciali de clasare pe care îi folosește pentru a clasifica o pagină web.

Pot exista o mulțime de motive pentru viteza scăzută de încărcare a site-ului web, cum ar fi:

  • Imagini neoptimizate
  • Probleme cu Javascript
  • Solicitări HTTP excesive
  • Site-ul dvs. web nu folosește niciun instrument de stocare în cache
  • Lipsa compresiei gZIP
  • Prea multe reclame
  • Lipsa serviciului CDN
  • Gazduire proasta

Cum să reduceți viteza de încărcare a paginii pentru a îmbunătăți SEO?

  • Alegeți o găzduire axată pe performanță
  • Comprimați și optimizați toate imaginile site-ului web
  • Încercați să reduceți redirecționările
  • Activați memorarea în cache a browserului
  • Reduceți fișierele CSS, Javascript și HTML
  • Eliminați pluginurile inutile și mențineți totul actualizat

Compatibilitate mobilă: nu ratați

Nu este un secret pentru nimeni că un site web prost optimizat pentru mobil nu se va clasa pe Google. În 2013, Google a anunțat că va penaliza site-urile web cu o experiență mobilă proastă.

Așadar, atunci când lansați un site web, asigurați-vă că optimizarea mobilă este în vigoare.

Cum o faci?

Iată câteva sfaturi:

  • Testați site-ul dvs. cu instrumentul Google de analiză a vitezei paginii și vedeți ce este în neregulă
  • Dacă WordPress alimentează site-ul dvs., utilizați o temă adaptabilă pentru dispozitive mobile
  • Reproiectează ferestrele pop-up pentru dispozitivele mobile

Conținut duplicat: este timpul să vă reînnoiți planul de conținut

Conținutul duplicat nu vă afectează prea mult SEO, dar are ca rezultat o poziție slabă în motoarele de căutare.

Când aveți mult conținut similar pe site-ul dvs. web, se numește canonizare.

  9 cele mai bune instrumente de vânzări AI pentru a vă ridica veniturile

Conținutul duplicat ridică trei probleme majore pentru crawlerele și roboții Google:

  • Boții se confundă între ce pagină să includă/exclude din indici
  • Boții nu știu dacă ar trebui să direcționeze valorile link-ului către o singură pagină sau să o păstreze separată
  • Ei devin confuzi între ce versiune ar trebui să se claseze pentru cuvântul cheie vizat

Unele dintre motivele pentru care site-ul dvs. web generează conținut duplicat în neștire sunt:

  • Variante URL pentru aceeași pagină
  • Site-ul dvs. are versiuni diferite www.site.com și site.com
  • Vizarea aceluiași cuvânt cheie de număr de ori cu scrierea de conținut aproape similar

Rezolvarea problemei de conținut duplicat ca webmaster

  • Redirecționarea 301 este cea mai bună metodă de a scăpa de conținutul duplicat
  • Utilizați Rel= canonical pentru a oferi roboților motoarelor de căutare un indiciu de a trata pagina ca o copie a adresei URL specificate
  • Folosiți codul pentru a le spune roboților motoarelor de căutare să nu acceseze cu crawlere pagina

Backlinkuri toxice: scăpați de ele rapid

Backlink-urile reprezintă partea majoră a strategiei SEO a oricărui site web. Ajută la creșterea DA și PA a site-ului dvs., astfel încât să vă puteți clasa pentru cuvintele cheie vizate în timp.

În limba engleză simplă, backlink-urile toxice sunt link-uri spam de calitate scăzută. Astfel de tipuri de backlink-uri ar putea avea un impact negativ asupra rangului paginii.

Un backlink poate fi considerat unul toxic dacă:

  • Acesta provine de la un site care a fost creat doar cu scopul de a legături
  • Site-ul web nu este nicăieri relevant pentru al tău
  • Backlink-urile provin de la un site web care nu este indexat pe Google
  • Backlink-ul este ascuns în subsolul site-ului dvs. sau în secțiunea de comentarii
  • Backlink-ul există pe fiecare pagină a site-ului dvs

Backlink-urile toxice vă pot afecta negativ SEO. Să ne uităm la câteva dintre consecințe.

Echipa Google poate lua măsuri manual

Dacă cineva din echipa de spam web a Google vă examinează site-ul web și observă backlink-uri spam, poate depune o reclamație manuală.

Deși depunerea unei acțiuni manuale este mult mai puțin obișnuită în zilele noastre, este posibil să doriți totuși să aveți grijă de ea.

Astfel de plângeri pot fi depuse dacă:

  • Unul dintre concurenții tăi trimite un raport de spam
  • Te afli într-o nișă cunoscută pentru spam-ul excesiv de backlink
  • Practicați în mod repetat cumpărarea și vânzarea de backlink-uri ieftine de calitate

Site-ul dvs. ar putea suferi de un filtru algoritmic

Când site-ul dvs. are backlink toxice și Google lansează o actualizare algoritmică, site-ul dvs. ar putea pierde trafic enorm.

Cel mai rău lucru este că nu vei primi nici măcar o notificare de la Google despre motivul pentru care site-ul tău a pierdut poziții în motoarele de căutare.

Deci, a nu lua măsurile adecvate pentru a scăpa de backlink-urile toxice poate fi un coșmar pentru afacerea dvs.

Un sfat pro: Cea mai bună modalitate de a recunoaște link-urile toxice pe site-ul dvs. este prin rularea unui raport de audit al backlink-urilor pe instrumente SEO populare, cum ar fi Semrush sau Ahrefs. De asemenea, puteți utiliza consola de căutare Google pentru același lucru.

Cum să scapi de backlink-urile toxice

  • Întrebați webmasterul site-ului de unde a fost generat backlink-ul și spuneți-i să le elimine.
  • Verificați la ce pagină este legat backlink-ul; dacă este de calitate scăzută, eliminați pagina.
  • Puteți elimina manual linkul prin Google dezavuare instrument
  Cum să selectați toate aceleași culori în Photoshop

Codurile de eroare ale site-ului web care v-ar putea afecta SEO

Codurile de eroare ale site-ului web nu afectează direct SEO, dar există șansa de a pierde trafic din cauza acestor erori. Să discutăm câteva dintre erorile frecvente pe care le puteți întâlni ca webmaster.

404 Nu a fost gasit

Se spune că ~73% dintre vizitatorii care ajung la paginile de eroare 404 părăsesc site-ul web și nu se vor mai întoarce niciodată la acesta. Remedierea erorilor 404 nu este dificilă, dar oamenii o ignoră din când în când.

O eroare 404 este un cod de stare HTTP standard. Este afișat atunci când un utilizator încearcă să acceseze o adresă URL care nu există. De asemenea, poate apărea dacă serverul nu poate găsi resursa solicitată în acel moment.

Trebuie să vă întrebați cum să găsiți erori 404 pe site? Cel mai bun mod de a face acest lucru este prin Google Search Console. O altă modalitate de a face acest lucru este utilizarea unui instrument de verificare a erorilor site-ului web, cum ar fi Broasca care tipa.

400 Solicitare greșită

Apare o eroare 400 Bad Request atunci când cererea făcută de client este greșită, coruptă sau serverul nu o poate înțelege.

Rețineți că aceasta este o eroare la nivelul clientului. Așa că nu poți face mare lucru în privința asta.

Eroarea poate apărea din următoarele motive:

  • Adresa URL scrisă greșit sau adresa URL conține caractere de nerecunoscut
  • Cookie invalid sau expirat
  • Încercați să încărcați un fișier pe site-ul dvs. care este prea mare

Pentru a remedia 400 de erori de solicitare greșită:

  • Ștergeți memoria cache a browserului și cookie-urile
  • Spălați-vă DNS-ul
  • Reporniți dispozitivul și încercați din nou

500 Eroare internă a server-ului

Când vedeți o pagină de eroare 500, înseamnă că serverul dvs. web se confruntă cu probleme, dar nu poate identifica cauza principală a erorii.

Această eroare poate fi cauzată de:

  • Fișier .htaccess rupt
  • O eroare de permisiune
  • Tema sau pluginul terță parte rupt
  • Este posibil ca limita de memorie PHP să fi depășit

Pentru a rezolva această eroare:

  • Încercați să reîmprospătați pagina
  • Așteptați ceva timp și reveniți mai târziu
  • Folosiți instrumentul jos pentru toată lumea sau doar pentru mine pentru a vedea dacă site-ul este în funcțiune pentru tine sau pentru toată lumea
  • Ștergeți cookie-urile din browser

403 Interzis

Vedeți o eroare 403 când cineva încearcă să acceseze o pagină web pe care nu i-a permis.

Există doar două motive posibile pentru care vizitatorii dvs. văd această eroare:

  • Dumneavoastră, în calitate de webmaster, ați configurat permisiunile de acces adecvate și ați decis să păstrați site-ul web privat
  • Ați configurat permisiunea în mod necorespunzător, iar vizitatorii sunt refuzați atunci când chiar nu ar trebui

În calitate de webmaster, aveți o singură opțiune pentru a depăși această eroare. Verificați dacă ați activat accidental permisiunea de acces pe pagina web.

503 Serviciu Indisponibil

Când serverul dvs. web nu poate gestiona o solicitare în acel moment, afișează o eroare 503.

Există cinci lucruri pe care le puteți face pentru a remedia această eroare:

  • Puteți reporni serverul pentru a elibera congestia din lanțurile de servere
  • Asigurați-vă că are loc întreținere la serverul dvs. web
  • Verificați configurația firewall-ului și vedeți dacă nu este în funcțiune – încercați să o remediați
  • Verificați jurnalele aplicațiilor și jurnalele serverului
  • Verificați codul site-ului dvs. pentru eventuale erori

Concluzie

Remedierea erorilor site-ului pentru un începător sau o persoană experimentată poate fi la fel de dificilă.

Noile probleme tehnice vă vor ține atent și este posibil să aveți dificultăți în a le face față.

Dar odată ce știți cum să remediați erorile site-ului web care ar putea distruge SEO site-ului dvs., știți că latura SEO a lucrurilor este îngrijită. Deci, tratați aceste erori cu răbdare și în mod adecvat.

Ați putea fi, de asemenea, interesat de explorarea instrumentelor de backlink SEO.
Aflați cum să vă faceți site-ul Javascript prietenos cu SEO.