7 cele mai bune instrumente de analiză API pentru a construi o experiență grozavă

Ne aflăm în era abstractizării, în care utilizatorilor finali nu le pasă de detaliile ascunse atâta timp cât sarcinile lor sunt îndeplinite.

Compactitatea este unul dintre precursorii care a condus la conceptualizarea API-urilor, metoda preferată pentru integrarea activelor digitale interne și externe și a aplicațiilor obligatorii.

Luați în considerare următorul exemplu de restaurant: este un loc în care indivizii pot vorbi cu ospătarii despre ceea ce doresc, pot plasa o comandă dintr-un meniu și apoi pot să se așeze să savureze masa. Oaspeților nu li se cere să înțeleagă ce se întâmplă în culise atunci când sunt plasate comenzi, funcționarea bucătăriei sau orice alte mici treburi din restaurant.

API-ul este format din chelner și meniu: informează consumatorii despre opțiunile lor. Chelnerul comunică și oferă acele opțiuni, având grijă și de bani.

Când vine vorba de marea majoritate a companiilor, API-urile sunt pur și simplu bucăți de cod care ajută la îndeplinirea sarcinilor. Un instrument de management API poate ajuta o organizație să obțină interoperabilitatea datelor între diferite aplicații.

În lumea hiperconectată de astăzi, trebuie să gestionați API-urile cu mai multă rafinament dacă sunteți implicat în economia API-urilor și doriți să începeți să vedeți API-urile ca o sursă de venit sau de creștere.

Ce este API Analytics?

Analiza și monitorizarea API cuprind valori axate pe inginerie, cum ar fi performanța, timpul de funcționare, valorile produsului, retenția și conversia dezvoltatorului.

Analiza API vă permite să filtrați, să sortați și să agregați datele despre evenimentele API înainte de a prezenta rezultatele în diagrame, tabele și hărți corelate.

Pentru a vă ajuta să gestionați nivelurile de servicii, să stabiliți cote, să stabiliți controale, să configurați politici de securitate, să gestionați comunitățile și să analizați tendințele; și mai multe metode pentru efectuarea unei astfel de analize, de la SQL de bază și Excel până la platforme de analiză API create special.

KPI Analytics API (Performanțe cheie)

Analiza API descoperă tendințe surprinzătoare care ajută atât IT-ul, cât și liderii de afaceri să optimizeze KPI-urile pe care le folosesc analitice pentru a-i genera. Să ne uităm la câteva statistici cheie de performanță în timp ce analizăm și monitorizăm API-urile.

KPI pentru operațiuni

Latența apelurilor (medie și maximă): latența P1, cunoscută și sub denumirea de timp scurs, este o măsură critică care influențează experiențele clienților. Împărțirea acestui KPI în valori detaliate (de exemplu, timpi de conectare în rețea, proces de server și viteze de descărcare a încărcării) poate oferi informații suplimentare pentru măsurarea performanței API-urilor.

Rata totală de promovare și eroare: succesul operațiunilor API poate fi măsurat ca funcție a numărului de apeluri API care au ca rezultat coduri de stare non-200, asistând în același timp organizațiile să determine cât de defectuos sau predispus la erori este un API. Pentru a urmări ratele totale de trecere și erori, este necesar mai întâi să înțelegeți tipurile de erori care apar în timpul utilizării API.

  Tomcat Load Balancer cu Apache folosind Mod Proxy și Session Sticky

Acorduri de nivel de servicii API (SLA): Deși una dintre valorile cele mai elementare, Acordurile de nivel de servicii API (SLA) sunt reperul pentru măsurarea disponibilității unui serviciu. Multe SLA-uri de întreprindere lasă puțin sau deloc loc de eroare pentru furnizorii de software.

Pentru a oferi acest nivel de serviciu, API-urile din amonte ale unui furnizor trebuie să fie operaționale, ceea ce necesită monitorizare și analiză API pentru a se asigura că serviciul funcționează bine și pentru a diagnostica rapid orice probleme.

Adoptarea KPI

Indicatori KPI pentru dezvoltatorii de adoptare a API: acest obiectiv are ca scop în mod obișnuit îmbunătățirea adoptării API. Întreprinderile trebuie să ia în considerare utilizarea acestei valori împreună cu alte valori care confirmă utilitatea comercială a unui anumit API.

Trafic API: prin monitorizarea, îmbunătățirea și creșterea continuă a valorii prin intermediul API-urilor, această țintă poate ajuta programele API să dezvolte o cultură DevOps puternică. Întreprinderile ar trebui să ia în considerare cuplarea acestui obiectiv cu valorile aferente în sus și în josul lanțului valoric, cum ar fi fiabilitatea și scalabilitatea backend-ului.

Adoptarea produsului API: modelele cheie în adoptarea API pot fi identificate prin retenție și abandon. Un produs cu o rată de retenție ridicată, de exemplu, este mai aproape de a-și găsi piața potrivită decât un produs cu o problemă de abandon. În loc de păstrarea abonamentului, păstrarea produsului urmărește utilizarea reală, cum ar fi un API.

KPI pentru impactul asupra afacerii

Venituri, atât directe, cât și indirecte: urmărirea modului în care API-urile contribuie la venituri este unul dintre scopurile acestor obiective. Companiile pot monetiza direct API-urile, oferindu-le ca servicii sau bunuri plătite partenerilor și dezvoltatorilor externi atunci când oferă acces la seturi de date limitate și valoroase sau la funcționalități deosebit de importante și dificil de replicat.

Cu toate acestea, un API poate genera adesea mai multă valoare dacă întreprinderile se concentrează pe adoptare, mai degrabă decât pe veniturile inițiale.

Parteneri: utilizați această țintă pentru a crește gradul de sensibilizare a partenerilor, pentru a stimula adoptarea și pentru a demonstra succesul unităților de afaceri existente.

Cost: prin reutilizarea API-urilor în loc să inițieze noi eforturi de integrare personalizată pentru fiecare proiect nou, companiile pot economisi bani.

Atunci când dezvoltatorii folosesc API-uri standardizate pentru a se conecta la datele și serviciile existente, întreprinderile pot identifica cazurile în care API-urile reutilizabile au economisit bani care altfel ar fi dus la noi proiecte de integrare prin urmărirea utilizării API-urilor.

În mod similar, deoarece API-urile automatizează și accelerează multe procese, companiile pot identifica modul în care anumite API-uri contribuie la ciclurile de dezvoltare accelerate și la finalizarea rapidă a proceselor de afaceri și la numărul de resurse salvate în proces.

  Cum să fii în siguranță de atacul DDoS Ping of Death

Să ne uităm acum la cele mai importante soluții de analiză API.

Moesif

Moesif este un cadru excelent de monitorizare API. Nu numai că se poate urmări fiecare dintre solicitări (complet cu încărcături utile de cerere/răspuns), dar se poate, de asemenea, interoga prin orice parametru.

În câteva secunde, se pot crea interogări precum „Afișați-mi entitățile solicitate lunar de compania A cu un timp de răspuns mai mare decât X”.

Interfața cu utilizatorul de interogare este simplă și puternică, susține operațiuni și multe altele. Ușurința de integrare a Moesif cu aplicația este o altă valoare adăugată. Se poate integra Moesif cu toate mediile. Toate cererile pe care cineva le face lui Moesif sunt listate și pot fi căutate.

APImetrics

APImetrics a construit primul sistem de monitorizare a performanței end-to-end pentru a ajuta dezvoltatorii, furnizorii de API și organizațiile. Folosind APImetricsputeți automatiza testarea latenței și a performanței API-urilor pe care le furnizați sau pe care le utilizați și apoi să oferiți date în timp real clienților și partenerilor dvs. prin tablouri de bord și API-uri de raportare.

Monitorizarea API de la APImetrics vă oferă posibilitatea de a detecta probleme imediat ce apar, înainte ca acestea să aibă șansa să vă dăuneze clienților sau să prejudicieze reputația companiei dumneavoastră.

Nevatech Sentinet

Nevatech Sentinet este o soluție de management și guvernare API care include standarde REST și SOAP și protocoale de comunicare și modele de securitate specifice Microsoft.

Vizualizarea datelor poate fi realizată și folosind rapoartele și tablourile de bord încorporate ale Sentinet. Sentinet poate fi îmbunătățit prin adăugarea rapoartelor dvs.

Cu analiza predictivă Sentinet, puteți anticipa cerințele viitoare de utilizare, performanță și scalabilitate. Indicatorii cheie de performanță (KPI) pot fi clasificați și calculați cu ușurință în vizualizarea tabloului de bord.

Smartbear ReadyAPI

ReadyAPI permite echipelor să configureze, să gestioneze și să ruleze teste funcționale, de securitate și de performanță automatizate într-un singur loc. ReadyAPI accelerează calitatea API pentru echipele de software Agile și DevOps.

Se pot adăuga definiții API cum ar fi OpenAPI/Swagger sau AsyncAPI, pot rula teste și înregistra traficul API live sau virtualiza serviciile web pentru a elimina dependențele pipeline.

Un simplu clic vă permite să faceți teste API funcționale detaliate, bazate pe date. De asemenea, puteți adăuga scanări de securitate cu un singur clic. Asigurați-vă că API-ul dvs. poate gestiona testele de încărcare, stres și spike de trafic din lumea reală.

RESTful, SOAP, TCP, JMS și alte servicii web pot fi virtualizate, astfel încât să nu fie nevoie să le utilizați în conducta de testare.

IBM API Connect

IBM API Connect este un instrument fantastic pentru dezvoltarea, administrarea și monitorizarea punctelor finale API și este disponibil gratuit. Este compatibil cu mecanismele de securitate de autentificare API, cum ar fi OAUTH, MTLS, JWK etc. Acest instrument vă permite să personalizați API-urile utilizând componente YAML și interfețe grafice cu utilizatorul.

  Rolul ChatOps în cultura DevOps: un ghid introductiv

IBM API Connect vă permite să creați, să gestionați, să securizați și să socializați API-uri în medii cloud hibride folosind o singură platformă. Tehnologiile bazate pe model fac identificarea API-urilor existente și a surselor de date backend mai ușoară decât metodele tradiționale.

Se poate crea un portal pentru dezvoltatori pentru API-urile dvs. pentru a vă ajuta să faceți publicitate, să comercializeze și să vândă. Gestionarea privilegiilor de consum API pentru a monitoriza cine vă folosește API-urile, când sunt utilizate și cât de des sunt utilizate devine o sarcină ușoară. Puteți obține date complete despre utilizarea API-ului și calitatea serviciilor prin filtrarea atentă a căutărilor și a navigării.

Mulesoft Anypoint

Anypoint API Manager face parte din Platforma Anypoint care vă permite să gestionați, să controlați și să protejați API-urile. Analiza API vă permite să vedeți cum sunt utilizate API-urile și cât de bine funcționează.

De asemenea, puteți vedea câți oameni le folosesc și cât de bine funcționează. Managerul API vă permite să vă creați tablouri de bord, să schimbați diagrame și să faceți rapoarte. Un raport Manager API include următoarele: analiza datelor API, urmărirea evenimentelor API și diagramele Manager API sunt câteva lucruri pe care le puteți face cu datele din API.

Google APIGEE

Ca o platformă de top de management API, Apigee permite afacerilor digitale să prospere. Multe companii din Fortune 100 și mărci binecunoscute precum First Data, Live Nation, Shell, Burberry, eBay și Walgreens folosesc acest serviciu zilnic. Apigee, cu sediul în California, are peste 400 de angajați în întreaga lume.

Pe lângă gestionarea și analiza pentru dezvoltatori API, Apigee Edge oferă o platformă de administrare API simplu de utilizat, dar puternică. Programul poate gestiona bine creșterea traficului de utilizatori.

Oferă un site de dezvoltare API pentru uz intern, facilitând schimbul de informații pentru angajați. Controlul accesului, OAuth, verificarea cheii API și protecția împotriva amenințărilor XML/JSON sunt doar câteva dintre tehnicile disponibile pentru a proteja backend-urile, API-urile și comunicațiile.

Concluzie 👇

A avea succes cu un produs API variază de la persoană la persoană, iar indicatorii cheie de performanță (KPI) pentru produsul pe care îl utilizați vor diferi de cei ai unei alte companii.

Oamenii din industria fintech ar putea fi interesați să afle câți consumatori și-au folosit API-ul pentru a efectua plăți. În cazul unei companii de comerț electronic, veți dori să știți câte persoane s-au înscris pentru buletinul dvs. informativ folosind un API de e-mail.

Analizele API sunt folosite pentru a atinge obiectivele companiei dvs., indiferent de situație. Doar pentru că ai un API nu înseamnă că ți se va întâmpla un lucru frumos imediat. Folosirea noului dvs. API al companiei într-o manieră bazată pe date, analitică și deliberată va culege beneficiile.

S-ar putea să vă uitați la unele dintre cele mai bune instrumente pentru a construi API-uri.