7 Cel mai bun software de management al activelor IT pentru întreprinderi mici și mijlocii

Fiecare organizație are active – tangibile sau intangibile. Gestionarea lor corectă vă ajută să vă accelerați procesele IT și să aduceți productivitate și eficiență organizației noastre.

Nu trebuie să țineți un registru de active și să introduceți și să mențineți datele manual în această eră tehnologică.

Aveți tehnologii precum software-ul de gestionare a activelor IT care vă ajută să urmăriți activele afacerii dvs., să le gestionați eficient și să pregătiți înregistrări pentru a economisi timp în aceste sarcini repetitive.

Ca rezultat, te poți concentra pe activități mai importante pentru a ajunge cu un pas mai aproape de obiectivele tale. Software-ul este benefic pentru conformitatea cu reglementările și planificarea resurselor. De asemenea, vă scutește de angajarea unui administrator de active sau de a cheltui o avere pe el.

Dar înainte de a intra în detalii, să aflăm câteva detalii cheie despre gestionarea activelor.

Ce este managementul activelor IT?

Managementul activelor IT se referă la sistemul de gestionare a tuturor activelor IT aparținând unei organizații, cum ar fi licențe software, proprietăți imobiliare, drepturi de autor, acțiuni, obligațiuni, pentru a numi câteva.

Software-ul care vă poate ajuta să vă gestionați activele organizaționale este un software de gestionare a activelor IT. O afacere care se ocupă de active poate folosi această soluție, deoarece joacă un rol important în a-i ajuta să își gestioneze activele în mod eficient, fără probleme și să obțină progrese prin eliminarea silozurilor.

În zilele noastre, activele sunt disponibile digital; prin urmare, puteți utiliza un sistem de management al activelor IT pentru a prelua proprietatea asupra proprietăților dvs. digitale, a transfera active digitale, a gestiona inventarul de software și multe altele.

Software-ul de management al activelor IT poate avea următoarele caracteristici:

  • Simplificarea inventarului de active cu un utilitar agent-push, scanarea anumitor dispozitive la cerere pentru informații despre inventar, proces personalizat și actualizări automate ale produselor
  • Oferind vizibilitate asupra utilizării software-ului cu rapoarte și urmărirea timpilor de rulare a aplicației
  • Identificarea automată a activelor cu funcții cum ar fi recunoașterea automată a dispozitivului și a produselor, descoperirea automată, recunoașterea suitei de software și adăugarea de produse cu rapiditate și comoditate
  • Raportarea conformității și a utilizării cu funcții precum raportarea integrată a produselor de gestionare a configurației, analiza tendințelor, istoricul activelor, raportarea web detaliată, rapoartele personalizate, alertele etc.
  • Gestionarea contractelor IT cu instrumente precum un sistem integrat de management al contractelor IT care gestionează contractele și garanțiile acestora, contractele de închiriere și întreținerea acestora, monitorizarea automată, alertarea, definirea programelor legate de leasing, încărcarea și atașarea documentelor și multe altele.
  • Gestionarea licențelor și reconcilierea.

Cum funcționează software-ul de management al activelor IT?

În primul rând, software-ul de management al activelor începe să contabilizeze toate activele IT aparținând unei organizații, de la hardware și software până la echipamente și mobilier. Software-ul ajută la accelerarea managementului procesului IT. Îl puteți folosi pentru a vă urmări activele prin programarea și înregistrarea înlocuirilor. De asemenea, arată prioritatea activelor ca fiind cele mai valoroase și mai puțin valoroase pentru a le sublinia în consecință.

Software-ul poate calcula amortizarea și poate reaminti când un activ trebuie reparat sau înlocuit. În afară de activele corporale, un sistem de management al activelor urmărește toate activele tale necorporale, cum ar fi software, licențe, documente digitale, drepturi de autor, brevete, politici de afaceri etc. Înregistrează, de asemenea, informații despre reînnoiri și întreținere pentru sistemele sau echipamentele utilizate.

Care sunt beneficiile software-ului de management al activelor? 👍

Confidențialitate

Bunurile dumneavoastră sunt proprietatea dumneavoastră privată și, în esență, sunt confidențiale pentru dvs. Angajarea pe cineva sau a unei agenții care să vă gestioneze activele pentru dvs. poate fi riscantă, deoarece acestea vor ști despre activele dvs. și le-ar putea expune.

Utilizarea unui sistem de management al activelor vă scutește de acest risc. Nu trebuie să angajezi pe altcineva și să-i încredințezi bunurile tale. În schimb, utilizați cel mai bun sistem de gestionare a activelor pentru a vă urmări toate activele și pentru a obține vizibilitate deplină asupra acestora.

  Cum să creați Slider de imagine cu JavaScript pentru a vă îmbunătăți site-ul

Accesibil

Pe lângă problemele de confidențialitate, angajarea unei persoane sau agenții pentru gestionarea activelor vine cu o investiție semnificativă de costuri. Pe de altă parte, software-ul de gestionare a activelor ar fi mult mai accesibil pentru tine, costând câțiva dolari pe lună.

Mai mult, nu veți simți că vă compromiteți eficiența gestionării activelor prin utilizarea software-ului. Încercați o dată pentru a înțelege eficacitatea acestuia. Și cel mai bun lucru este că mulți furnizori de servicii oferă software de gestionare a activelor pentru o încercare gratuită, astfel încât să îl puteți testa fără să plătiți un ban.

Urmărire clară și obiective

Software-ul de urmărire a activelor vă va urmări întregul active pentru a oferi o vedere la 360 de grade asupra acestora și pentru a oferi un control mai bun. Cu ajutorul alertelor, veți primi mementouri despre data de reînnoire a oricărui activ sau perioada de întreținere. De asemenea, va arăta obiectivele clare pe care trebuie să le atingeți pentru gestionarea activelor într-un tablou de bord curat și rapoarte periodice.

Te ține organizat

Software-ul de gestionare a activelor vă menține organizat, astfel încât să vă puteți concentra asupra zonelor care necesită atenția dvs. Îți prioritizează activele, astfel încât să le poți gestiona mai bine. Totul este aranjat așa cum ar trebui să ajute la îmbunătățirea mediului de lucru, la pomparea energiei și la creșterea eficienței.

Deci, sunteți gata să beneficiați de toate aceste beneficii?

Dacă da, uitați-vă la unele dintre cele mai bune software de gestionare a activelor IT pe care le voi menționa în continuare.

Serviciu proaspăt

Îmbunătățiți-vă utilizarea activelor, obțineți vizibilitate, reduceți costurile și asigurați-vă managementul IT eficient Serviciu proaspăt. Permite evaluarea și urmărirea tuturor activelor IT, cum ar fi licențe software, active hardware, active virtuale, contracte și multe alte elemente de configurare în uz și stoc. De asemenea, vă ajută să combinați fără probleme informațiile despre active cu fluxurile de lucru ale biroului de servicii IT.

Identificați-vă activele IT în mod automat în organizație, căutați noul software și hardware și programați scanări periodice pentru a vă actualiza informațiile despre active cu Discovery Probe. În plus, puteți identifica locația activelor IT, utilizatorul acelui material și alte informații precum versiunea, starea de reîmprospătare, adresa IP etc.

Înregistrați și urmăriți elementele de configurare, cum ar fi hardware, software, servicii etc. și relațiile lor pe o interfață de utilizare. Obțineți date exacte despre CMDB pentru analiza cauzei principale și a impactului pentru a îmbunătăți gestionarea problemelor și a schimba deciziile în consecință. Urmăriți și gestionați toate activele pe o singură fereastră curată de oriunde.

Economisiți timp în procese repetitive, cum ar fi atribuirea activelor, offboarding și onboarding active și altele, utilizând fluxuri de lucru predefinite pentru active. De asemenea, puteți avea o vedere la 360 de grade a aplicațiilor SaaS pentru a optimiza utilizarea cu acțiuni bazate pe informații.

Începeți să vă gestionați activele IT cu doar 19 USD/lună/agent și obțineți o probă gratuită de 21 de zile cu toate funcțiile. Planificați când să cumpărați licențe și identificați încălcările contractelor folosind notificări în timp util. De asemenea, puteți accelera reînnoirile contractelor cu aprobarea automată a fluxurilor de lucru cu ușurință.

Asset Panda

Asset Panda este un software de urmărire și gestionare a activelor care nu vă permite niciodată să pierdeți înregistrări sau piese adaptându-vă la munca dvs. Poate urmări orice de pe laptop și se poate configura singur în modul în care gestionați echipamentul în prezent.

Cu o urmărire mai bună a activelor, puteți avea performanțe mai bune în afaceri, mai multe economii și mai puține pierderi de active. Software-ul consolidat de urmărire a activelor Asset Panda poate afișa informații despre garanție, istoricul acțiunilor, fotografii și manuale de utilizare totul într-un singur loc.

De asemenea, puteți partaja datele cu echipa dvs. în sala de consiliu sau în depozitul organizației dvs. pentru a le aduce pe aceeași pagină. Permite directorilor să vadă rapoarte, managerilor să vadă istoricul activelor și lucrătorilor din prima linie să gestioneze activele. Puteți descărca aplicația mobilă pe dispozitive Android sau iOS pentru a o utiliza convenabil în orice loc.

Creșteți-vă fluxurile de lucru cu acțiuni personalizate pentru gestionarea mai ușoară și mai rapidă a activelor și actualizări. Creați câmpuri personalizate pentru a pune datele în limba dvs., pentru a le permite tuturor să arate ceea ce este necesar și să se ia la bord.

  Cum să evaluezi și să analizezi o fotografie bună

În plus, traseele de audit complete permit o prognoză și responsabilitate îmbunătățite pentru fiecare activ. Toți cei implicați vor obține automat informații despre planificarea îmbunătățită și eficiența. Obțineți o integrare simplă și o securitate îmbunătățită a datelor pentru fiecare funcție de muncă din organizație.

În plus, veți obține un acces mai ușor la datele vitale, un autoservire mai bun al angajaților și o identificare mai rapidă a activelor. Puteți utiliza scanerul de coduri de bare încorporat, compatibil cu multe dispozitive pentru a evita echipamentele de scanare voluminoase și costisitoare.

Vedeți cum vă ajută Asset Panda în afacerea dvs., luând o demonstrație gratuită. Prețul începe de la 125 USD/lună pentru până la 500 de active.

SysAid ITSM

Permite departamentelor IT mature și echipelor mijlocii să gestioneze activele, să îndeplinească cerințe nerezonabile și să gestioneze biroul de service cu SysAid ITSM. Vă oferă instrumente perfecte pentru a fi în top și mai multă automatizare, astfel încât să vă puteți concentra asupra lucrurilor importante cu o notă umană.

Începeți configurarea SysAid pentru a îndeplini cerințele dumneavoastră specifice. Facilitează mai puțină repetare și eliberează spațiu pentru mai multă automatizare pentru a vă ajuta să vă creșteți productivitatea. Îmbunătățiți experiența angajaților și a agenților oferind niveluri și instrumente de asistență mai înalte care să le permită să își rezolve singuri solicitările și problemele.

Veți găsi multe șabloane care vă vor ajuta să vă ridicați și să alergați instantaneu. Capacitățile SysAid de gestionare a schimbărilor, problemelor și cererilor oferă o gestionare mai bună a serviciilor în întreaga organizație.

Workflow Designer vă oferă cel mai simplu mod de a configura, crea sau partaja fluxuri de lucru comune în cadrul organizației și departamentului, permițând toate sistemele și aplicațiile împreună într-un singur acoperiș. Integrați-vă cu aplicațiile preferate pentru a adăuga valoare biroului de service la un cost suplimentar minim sau fără costuri suplimentare.

Cu șabloane, formulare și câmpuri personalizate nelimitate, puteți personaliza SysAid în funcție de nevoile organizației. Rezervați o demonstrație sau luați o încercare gratuită pentru a afla dacă beneficiați de serviciul pe care îl așteptați.

Snipe-IT

Evitați foile de calcul și începeți să utilizați un software de gestionare a activelor ușor de utilizat – Snipe-IT. Are funcții puternice, cum ar fi API-ul JSON REST robust pentru a construi automatizări și integrări personalizate rapid.

Veți obține servicii de securitate standard pentru întreprinderi, cum ar fi bcrypt cu prevenirea forței brute, cookie-uri numai HTTPS, 2FA, securitate prin parolă și multe altele. Este un software open-source în care securitatea, supravegherea și transparența sunt menținute tot timpul.

Platforma cloud a Snipe-IT oferă o garanție de 99,99% privind timpul de funcționare SLA pentru viteză și fiabilitate. Au servere puternice în mai multe centre de date din întreaga lume pentru a oferi o rețea cu latență redusă și o conexiune mai rapidă oriunde v-ați afla.

Datele dvs. sunt întotdeauna în siguranță cu centrul de date pe care îl alegeți în timpul înscrierii. De asemenea, îl puteți găzdui singur și puteți începe să utilizați Snipe-IT gratuit sau să luați orice planuri accesibile conform cerințelor dvs.

TOPdesk

Cunoașterea este putere și cheia eficienței, de aceea TOPdesk-ul CMDB și software-ul de gestionare a activelor IT vă permit să înregistrați și să țineți evidența activelor într-o singură prezentare generală. Vă ajută să vedeți obiectele organizației dvs., utilizatorii, modul în care acestea sunt legate și când să le înlocuiți.

TOPdesk vă va economisi timp să vă concentrați asupra potențialelor probleme care v-ar putea bate la ușă în orice moment. Software-ul este foarte flexibil din multe motive; vă permite să proiectați fiecare card de active din șabloane pentru a captura informațiile de care aveți nevoie.

De asemenea, puteți adăuga diferite funcționalități care sunt cele mai potrivite pentru procese. În plus, creați câmpuri care sunt relevante pentru activele specifice. Ca să nu mai vorbim, REST API vă permite să integrați software-ul cu alte instrumente pentru a gestiona și lucra eficient cu activele.

Vedeți rezumatul grafic al activelor dvs. unde configurațiile complexe par simplu. În plus, puteți utiliza și reprezentarea vizuală pentru analiza impactului. În plus, vizualizați activele afectate și activele implicate pentru a viza rapid cauza principală a unei întreruperi.

  Cum să ștergeți aplicațiile de pe Apple TV

atlasian

Permiteți echipelor de afaceri, IT Ops și Dev să colaboreze cu o viteză mare Jira Service Management. Oferiți experiențe de servicii mai bune fără complexitatea soluțiilor tradiționale ITSM. De asemenea, permiteți fiecărei echipe, cum ar fi IT, HR, juridic etc., să configureze rapid biroul de service și să se adapteze continuu la scară.

Urmăriți munca printr-o platformă deschisă și colaborativă în organizația dvs. Puteți lega în continuare problemele prin asimilarea datelor și Jira din alte instrumente de dezvoltare. Ca rezultat, operațiunile dumneavoastră IT și echipele de asistență au informațiile necesare pentru a răspunde rapid incidentelor, modificărilor și solicitărilor.

Efectuarea unei urmăriri complete de audit folosind instrumentul vă ajută să eliminați truda, să accelerați munca de dezvoltare critică și să implementați modificări. Jira vine, de asemenea, cu multe funcții pentru a vă ajuta să obțineți tot ce au nevoie echipele dvs. pentru a adăuga valoare mai rapid.

Puteți gestiona solicitările, incidentele, problemele, modificările, activele, configurațiile etc., fără bătăi de cap. În plus, integrați-l cu instrumentele care vă interesează pentru a vă ușura munca. De asemenea, puteți crea câteva suplimente personalizate cu API-ul REST pentru a supraalimenta biroul de service.

Utilizați software-ul gratuit, aplicabil doar pentru trei agenți sau alegeți un plan în funcție de nevoile dvs., începând de la 60 USD/lună.

Reftab

Reftab este un software de management al activelor IT special conceput pentru simplitate. Fiecare dimensiune a organizației o poate folosi pentru a atribui elemente sau pentru a implementa active pe tot globul.

Uneori, folosirea unei foi de calcul poate fi frustrantă și o pierdere de timp; Reftab vă face foarte simplu și ușor pentru dvs., oferind alerte privind întreținerea și garanțiile, amortizarea, verificarea proprietății și multe altele. Designerul de glisare și plasare al Reftab vă oferă, de asemenea, acces pentru a urmări totul.

Instrumentul vă ajută în mod constant la îmbunătățirea modului în care lucrați, omitând stratul de complexități. Veți primi un scaner de coduri de bare încorporat pentru a atribui rapid dispozitivele utilizatorilor, pentru a completa comenzile de lucru personalizate etc.

Această platformă simplă vă permite să urmăriți echipamentul pentru a cunoaște locația articolului, utilizatorul și ora la care epuizați. Are multe caracteristici, cum ar fi câmpuri și categorii personalizabile, urmărirea articolelor către utilizatori, înregistrarea istoricului împrumuturilor și editările tuturor activelor, notificare prin e-mail, etichete de stare și amortizarea activelor.

Prețul pentru echipele mici care au nevoie de active esențiale și alerte prin e-mail este de 30 USD/lună.

👉 Puncte bonus: Cum să alegi un software de management al activelor IT

Fiecare organizație este diferită, fiecare cu cerințe și obiective unice. Acesta este motivul pentru care trebuie să alegeți o soluție care să vă satisfacă nevoile, să vă alinieze obiectivelor și să nu vă ocupați de aspectele financiare, mai ales dacă sunteți o afacere mică.

Iată cum puteți alege un software de management IT:

  • Cercetați diferiți furnizori de software de gestionare a activelor și citiți evaluările și recenziile pe care clienții le-au lăsat pentru a vă stabili așteptările.
  • Determinați ciclul de viață al activelor și alegeți o soluție care oferă acces în timp real la diferitele departamente responsabile cu monitorizarea activelor.
  • Aveți o înțelegere clară a nevoilor dvs. de gestionare a activelor. Puteți discuta cu personalul sau tehnicienii dvs. pentru a afla despre asta și a pregăti obiectivele înainte de a alege software-ul.
  • Cu o mulțime de furnizori de servicii cu diferite planuri de preț și funcții suplimentare, listați pe cei pe care organizația dvs. și le poate permite. Apoi, comparați-le în funcție de diverși parametri, cum ar fi funcțiile pe care le oferă, suplimente, prețuri, încercare gratuită sau nu, reduceri, tarife de reînnoiri etc.
  • Verificați dacă software-ul este compatibil cu tehnologia dvs. existentă. Pentru aceasta, găsiți sistemul de operare acceptat de software, actualizarea hardware-ului, formatele acceptate precum discuri, benzi etc. și limba în care este scris.
  • Aflați cât de sigur este software-ul. Alegeți software-ul care vă ajută să controlați accesul la date pentru utilizatori, să restricționați locațiile site-urilor web, să configurați o soluție de administrare a datelor, să activați rapoarte și alte capabilități.

Concluzie 👨‍🏫

Păstrarea unei evidențe precise a activelor dumneavoastră organizaționale și gestionarea lor eficientă vă ajută să vă conduceți afacerea către succes. Astfel, utilizați software-ul de management al activelor IT pentru a vă gestiona toate activele și pentru a le urmări și gestiona ca un profesionist. Vă oferă mai multă eficiență și productivitate, controale mai bune asupra activelor, vizibilitate deplină și multe caracteristici utile la un preț accesibil.