5 pași pentru a scrie un portofoliu de design câștigător

Atât pentru graficieni, cât și pentru web designeri, un portofoliu excelent este instrumentul #1 pentru a atrage clienți sau pentru a obține un loc de muncă de vis.

Este cel mai bun și mai valoros instrument pentru a vă promova abilitățile și a vă extinde oportunitățile profesionale. Dar pentru ca un portofoliu de design să funcționeze pe tine, este o necesitate să-l creezi și să-l organizezi corect.

Un portofoliu câștigător nu numai că demonstrează cele mai convingătoare lucrări ale tale ca designer, ci și comunică personalitatea ta publicului țintă. Ar trebui să atragă interesul spectatorului, să-i impresioneze și să-l surprindă, evocând astfel emoții și făcându-i să-și amintească de tine. Portofoliul dvs. de design poate spune unui client sau unui potențial angajator despre modul în care generați idei de design și organizați întregul proces creativ.

Cu atât de multe sfaturi despre crearea portofoliilor de design disponibile online, este ușor să te pierzi în informații și este o provocare să selectezi principiile de bază care s-ar potrivi situației tale. În acest articol, veți găsi pașii standard pentru a scrie un portofoliu de design câștigător care funcționează pentru toți designerii, indiferent de specializarea lor.

Gata?

#1. Decideți asupra scopului și formatului principal al portofoliului dvs. de design

În calitate de designer, s-ar putea să doriți să accesați idei interesante despre cum ar trebui să arate portofoliul dvs., ce culori să alegeți sau ce cele mai recente tendințe de design să utilizați pentru a reprezenta cele mai bune lucrări.

Stop! Păstrează-le pentru mai târziu.

În primul rând, trebuie să specificați scopul principal al portofoliului dvs. de design. Ce vrei de la el?

  • Doriți ca lumea să vă vadă mostrele de lucru, astfel încât să vă puteți crește prezența online și să vă construiți un public?
  • Ești un designer începător care are nevoie de spectatori să vadă cine ești și cum abordezi problemele?
  • Vrei ca ei să citească despre procesul tău de proiectare, astfel încât să poți atrage noi clienți în munca ta independentă?
  • Doriți să vă împărtășiți cel mai mare proiect de design, descriind fiecare parte a acestuia, de la cercetare până la implementare?
  • Sau nu aveți nevoie de altceva decât să vă documentați cunoștințele și realizările?

Odată ce cunoașteți scopul, veți înțelege ce informații să includeți în portofoliu și ce format să alegeți pentru a le reprezenta cel mai bine. Veți ști cum să o exprimați vizual și cum să începeți să o scrieți pentru a vă agăța publicul țintă.

  Cei mai buni 5 clienți SSH pentru Mac

#2. Decideți asupra lucrărilor de inclus în portofoliu

Apropo, știi cine este publicul tău țintă? Scrii un portofoliu de design pentru viitorii angajatori, potențiali clienți, colegii tăi designeri sau poate pentru tine? Notează informațiile pe care acești oameni ar dori să le citească despre tine:

  • Cine ești tu ca designer? Ce tipuri de muncă faci?
  • Ce mesaj doriți să comunicați cu portofoliul dvs. de design? Când cineva se uită la asta, cum ar putea identifica specializarea dvs. în design: web design, UX, design de produs, design grafic și așa mai departe?

Pe baza acestor informații, decideți ce mostre de proiect să includeți în portofoliul dvs. de design. Va trebui să le sortați după tipul și momentul creării sau le puteți pune pe cele mai bune și mai impresionante în partea de sus. Calitatea vine peste cantitate aici.

Nu este nevoie să arăți fiecare lucrare pe care ai făcut-o ca designer: concentrează-te pe cele mai bune lucruri care ar demonstra, de asemenea, diversitatea proiectelor tale. Cu alte cuvinte, nu publica cinci design-uri web pe care le-ai făcut pentru site-uri de comerț electronic; Mai bine adaugi unul pe care l-ai făcut pentru o bancă, unul – pentru un club de animale de companie și unul – pentru o organizație non-profit.

Echilibrul dintre calitatea și diversitatea mostrelor dumneavoastră vă va demonstra talentul și creativitatea potențialilor clienți, precum și expunerea dumneavoastră la diferite medii.

Deci, iată un rezumat al regulilor:

  • Prezentați numai cele mai strălucitoare lucrări de design din portofoliul dvs.
  • Includeți o varietate de mostre pentru ca alții să vadă lățimea experienței dvs. de proiectare.
  • Nu includeți TOATE modelele dvs., cu excepția cazului în care sunteți un nou absolvent de design care nu are încă tone de mostre. Evitați lucrările de care nu sunteți incredibil de mândru: gândiți-vă la portofoliul dvs. ca la o expoziție de artă, nu la un stoc de imagini.

#3. Alegeți o platformă pentru portofoliul dvs. de design

Următorul pas este alegerea platformei potrivite pentru portofoliul tău de design și va depinde de abilitățile tale tehnice. Unele oferă formatare care necesită cunoștințe HTML și CSS, în timp ce altele sunt mai puțin personalizabile și, prin urmare, mai confortabil de utilizat. (Totuși, acestea din urmă vă oferă mai puțină libertate de a crea un portofoliu așa cum doriți.)

  Cum se calculează zilele între două date în Excel

Destul de sigur, designerii web și UX ar putea dori să aleagă platforme care necesită codare, astfel încât să-și arate experiența de codare prin crearea unui portofoliu unic care să le demonstreze personalitatea de design.

Iată opțiunile de luat în considerare:

Site-uri web de portofoliu găzduite, cum ar fi Portfoliobox sau scufundat. Este cea mai confortabilă opțiune, deoarece astfel de site-uri nu necesită codare. Tot ce trebuie să faceți este să alegeți un șablon și să încărcați fișierele într-un aspect gata făcut.

Site-uri web de afaceri găzduite, cum ar fi Squarespace sau Weebly. Aici puteți alege și un șablon pentru portofoliu, dar aveți mai mult control asupra acestuia. Îl puteți personaliza, selecta opțiuni premium sau îl puteți lăsa așa cum este.

Site-uri web auto-găzduite, unde creați un portofoliu personalizat de design web de la zero. Aici puteți demonstra toate abilitățile pe care le aveți și puteți crea un site web personal, arătându-vă designul și construindu-vă brandul personal.

#4. Descrieți fiecare lucrare de design ca un șef

Bine, ați ales o platformă și ați specificat lucrările de design pe care să le adăugați la portofoliul dvs. de design. Dar nu poți să pui pur și simplu imaginile sau capturile de ecran ale muncii tale și să aștepți ca clienții să vină să te angajeze.

Fiecare lucrare din portofoliul tău ar trebui să spună o poveste, explicând care au fost obiectivele unui client și cum le-a atins designul tău. Trebuie să includeți un rezumat al procesului și al rezultatelor fiecărui proiect. Nu ar trebui să fie o lectură lungă sau un studiu de caz care să descrie toate detaliile, dar vă rugăm să oferiți spectatorilor o înțelegere despre ce este vorba.

Acolo este dvs abilități de scriere expozitivă va veni la îndemână. Poate doriți să includeți următoarele informații:

  • Care au fost problemele și scopul acestui proiect?
  • A existat vreo ipoteză în spatele ei?
  • Care a fost procesul tau? Cum ați ajuns la decizia de proiectare pe care ați folosit-o?
  • Ceva concluzii și învățăminte din proiect? Dacă aveți feedback de la un client, nu ezitați să îl adăugați la descriere.

Cele mai importante informații de aici sunt despre rolul dumneavoastră în proiect. Ați gestionat întreg proiectul? Ați lucrat ca parte a unei echipe de proiectare? Sau, poate ai proiectat totul singur, ca lucrător la distanță sau ca specialist independent? Vizitatorii portofoliului dvs. trebuie să știe ce eforturi ați făcut pentru un astfel de produs inovator.

#5. Optimizați-vă portofoliul de design pentru spectatori

Odată ce ați adunat toate informațiile pe care să le includeți în portofoliu, este timpul să le proiectați și să le organizați având în vedere principalele principii de utilizare. Experiența utilizatorului contează, așa că trebuie să vă faceți portofoliul nu numai eminent din punct de vedere vizual, ci și lizibil pentru spectatori.

  Redecor Valorificați coduri pentru aur

Cum să faci asta?

Vă rugăm să rețineți că majoritatea utilizatorilor nu citesc, ci scanează online; Așadar, faceți tot posibilul pentru a vă face portofoliul accesibil pentru ca spectatorii să vadă toate informațiile de bază simultan. Împărțiți textul în paragrafe scurte, utilizați titluri și subtitluri, includeți liste cu marcatori, adăugați mai degrabă schițe decât descrieri lungi pentru a arăta procesul etc.

De asemenea, faceți navigarea accesibilă. Dacă creați un site web personal pentru portofoliul dvs., gândiți-vă cu atenție la meniul acestuia. Adăugați numai pagini principale: Acasă, Despre mine, Munca mea și Contacte. Dacă decideți să utilizați machete gata făcute pentru portofoliu, alegeți și pe cele cu aceste opțiuni. Indiferent de platformă, spectatorii trebuie să știe cine ești, ce faci și cum să te contacteze.

Nu exagera cu culorile, fonturile sau animațiile. Da, este tentant să-ți arăți toate talentele de design într-un singur loc, dar mai bine te concentrezi pe setările de tipografie de bază care ar funcționa pe orice browser și dispozitiv. (Asigurați-vă că vă testați designul pentru ecrane mici și gândiți-vă mai întâi la mobile.)

De asemenea, amintiți-vă despre psihologia culorilor și raportul de contrast la proiectare. Portofoliul tău trebuie să fie plăcut pentru ochi, nu copleșitor din punct de vedere vizual.

Pe scurt, alegeți elemente de design pentru portofoliul dvs. care ar părea plăcut și care pot fi scanate, dar, în același timp, să vă demonstreze abilitățile de design pentru potențiali clienți și angajatori. Concentrați-vă pe povestea pe care doriți să o transmiteți și pe munca pe care doriți să o vadă lumea. După cum se spune, totul despre geniu este simplu.

Intr-un cuvant

Când decideți să scrieți un portofoliu de design câștigător, este esențial să specificați și să vă amintiți scopul și obiectivele pe care doriți să le atingeți cu acesta. Este instrumentul tău pentru a construi o rețea profesională, a atrage potențiali clienți sau angajatori și, mai devreme sau mai târziu, a câștiga bani.

Un portofoliu bine conceput vă arată profesionalismul, viziunea asupra lumii și creativitatea. Sortați-vă cele mai bune proiecte pe care să le includeți în ele, gândiți-vă la descrieri și optimizați-vă portofoliul conform tuturor standardelor de UX. Și vă rugăm să nu uitați să vă promovați munca pentru ca lumea să o vadă: alăturați-vă comunităților de design online, împărtășiți proiectele dvs., cereți feedback de la alți creativități și conectați-vă cu colegii pentru a învăța și obține inspirație de la ei.

Cu cât creați mai devreme un portofoliu de design remarcabil, cu atât mai repede va începe să vă aducă rezultate.