25 termeni contabili despre care ar trebui să știți ca începător

Cunoașteți termenii contabili de top și cei mai des folosiți pentru a intra în cercul interior al contabililor. Dacă sunteți proprietar de afaceri și vorbiți adesea cu contabilii, trebuie să învățați și acești termeni pentru o comunicare fructuoasă.

Fiecare industrie are un limbaj unic. Ajută oamenii din industrie să învețe cine este un expert și cine nu. Contabilitatea nu este diferită, iar unii dintre termenii interni ai industriei sunt cu adevărat confuzi chiar și pentru oamenii de afaceri.

Dacă ești o persoană care dorește să-și dezvolte o carieră în contabilitate, ai ajuns la locul potrivit. De asemenea, sunteți perfect dacă sunteți proprietar de afaceri sau profesionist independent și trebuie să înțelegeți acele e-mailuri pline de jargon pe care contabilul dvs. v-a trimis pentru aprobare. Citiți mai departe pentru a afla unii dintre termenii contabili esențiali într-un limbaj ușor de înțeles.

Importanța contabilității pentru afaceri

Departamentul de contabilitate este o parte indispensabilă a oricărei afaceri, deoarece oferă cifrele de care aveți nevoie pentru a conduce o afacere. De exemplu, puteți calcula cheltuielile de afaceri, plățile angajaților, achizițiile de materii prime, plățile de impozite și profitul prin contabilitate.

Iată principalele motive pentru care întreprinderile micro, mici, mijlocii, startup și mari au nevoie de un sistem de contabilitate robust sau de o echipă:

Situații financiare ca stare de activitate

Contabilitatea generează înregistrări financiare și transcrieri care vă ajută să înțelegeți starea generală de sănătate a afacerii dvs.

  • Afacerea face achiziții inutile?
  • Angajați mai mult personal decât este necesar?
  • Datoria afacerii crește necontrolat?

Puteți obține răspunsuri la toate aceste întrebări privind extrasele de cont.

Planificați un buget de afaceri

Orice afacere ar putea eșua dacă nu există bugetare sau este peste buget. Pentru a crea un buget de afaceri rezonabil, aveți nevoie de date contabile pentru afacerea dvs. De exemplu, achizițiile anterioare de inventar fiscal, vânzările, plățile angajaților, plățile pentru beneficiile angajaților, cheltuielile de marketing etc., vă vor ajuta să vă planificați pentru următorii ani.

Trimiterea situațiilor financiare ale companiei

Țările au înființat organisme de reglementare la care întreprinderile trebuie să depună situații financiare trimestriale, semestriale sau anuale. De asemenea, organizațiile listate la bursă trebuie să depună situații contabile ale companiei la piețele respective. Trebuie să furnizați situații financiare standardizate pe care doar o echipă de contabilitate le poate produce.

Respectarea legislației fiscale și a muncii

Întreprinderile trebuie, de asemenea, să furnizeze mai multe alte declarații autorităților de reglementare, cum ar fi înregistrările de colectare a impozitelor și plăți, declarații de plată a beneficiilor de muncă, gestionarea fondului de pensii și declarațiile acestuia etc.

Din nou, nu puteți doar să scrieți o sumă și să o trimiteți autorităților. Aveți nevoie de o situație financiară în format standard cu date de audit pe care echipa contabilă le poate pregăti.

Fără alte prelungiri, haideți să discutăm mai jos termenii contabili care sunt vitali pentru dvs.:

  8 tipuri de hacking etic despre care ar trebui să știți

Conturi de plătit (AP)

Conturi de plătit sau AP este un cont de tranzacție din registrul general al companiei. Acest cont reprezintă responsabilitatea companiei dumneavoastră de a rambursa datorii sau datoriile către furnizorii sau creditorii dumneavoastră. Astfel de datorii sunt de obicei pe termen scurt.

Soldul conturilor de plătit din bilanţul companiei dumneavoastră indică suma totală a sumelor restante pe care le datoraţi furnizorilor.

Industria contabilității folosește uneori termenul de conturi de plătit (AP) pentru a se referi la un departament de afaceri. Această divizie este de obicei responsabilă pentru trimiterea plăților către creditori, furnizori și vânzători care sunt datorate afacerii.

Conturi de încasat (AR)

Conturile de creanță (AR) reprezintă soldul de fonduri datorat unei companii pentru servicii sau bunuri livrate. AR reprezintă, de asemenea, banii în așteptare de la clienții tăi din bunuri sau servicii pe care le-au consumat înainte de a efectua plata.

De obicei, un contabil listează creanțele din conturi ca active circulante în bilanțul companiei. Soldul AR este o indicație clară a achizițiilor efectuate de clienții dvs. în credit. Prin urmare, ar trebui să verificați creșterea soldului AR sau să accelerați procesul de colectare pentru a evita să intrați într-o criză de numerar.

Atu

Activul reprezintă orice deține afacerea dvs. cu o valoare monetară. Contabilii listează activele în ordinea lor de lichiditate, cum ar fi soldul din contul bancar al companiei este cel mai lichid, iar terenul fabricii este cel mai puțin lichid activ.

Bilanț

Este o declarație contabilă care calculează datorii, activele și capitalurile proprii pentru a se asigura că ambele părți ale formulei contabile se potrivesc. După potrivirea atât a creditelor, cât și a debitelor, bilanţul trebuie să fie întotdeauna zero.

Valoarea cărții

Un activ își pierde întotdeauna valoarea în lumea afacerilor. Prin urmare, un contabil calculează valoarea reală a unui activ scăzând orice depreciere (pierderea de valoare) din prețul sau valoarea inițială de achiziție. Este cunoscută ca valoarea contabilă a unui activ.

Capital

Capitalul de afaceri sau pur și simplu capitalul este fie bani, fie active financiare de care o companie are nevoie pentru a-și desfășura operațiuni – fabricarea de produse, furnizarea de servicii sau găzduirea datelor necesare pentru a furniza servicii IT.

De obicei, capitalul este un fond lichid obtinut din surse proprii sau din alte surse. Atunci când obțineți capital de afaceri din alte surse, acesta devine o datorie, deoarece aveți fie o linie de credit, fie un împrumut de la o instituție financiară precum băncile și trebuie să returnați principiul cu o dobândă la un moment decis de comun acord.

Uneori, capitalul poate fi și acțiuni ale unei afaceri listate la bursă, un nume de marcă, un brevet științific și chiar o idee de afaceri.

Fluxul de numerar

O situație a fluxului de numerar arată pur și simplu modul în care banii sau fluxurile de numerar intră și ies din afacere. Prin urmare, fluxul de numerar explică mișcarea banilor lichidi în întreaga companie. Când scadeți soldul de numerar final din soldul de numerar inițial al registrului comercial al companiei dvs., obțineți fluxul de numerar net.

Cu toate acestea, trebuie să setați o perioadă pentru astfel de calcule pentru a obține date acționabile. Dacă vedeți o cifră negativă, înseamnă că pierdeți bani mai repede. Dimpotrivă, dacă vezi un număr pozitiv, afacerea ta a primit un impuls uriaș de numerar.

  Cum mă conectez la Amazon Chime

Credit

Veți găsi credit ca o intrare în coloana din dreapta a bilanțului afacerii dvs. Reprezintă o creștere a capitalurilor proprii sau a datoriilor sau o scădere a activelor din registrul contabil.

Veți găsi întotdeauna o înregistrare de debit care însoțește o înregistrare de credit în sistemul de contabilitate în partidă dublă pentru a oferi un sold net zero.

Debit

Un debit este exact opusul unui record de credit. Este întotdeauna disponibil în coloana din stânga a registrului contabil al companiei.

Ori de câte ori există o scădere a capitalului propriu sau a contului de pasiv, este o tranzacție de debit. Într-un alt mod, dacă vedeți că contul de active sau de cheltuieli crește, aceasta este și o înregistrare de debit.

Depreciere

Amortizarea vă oferă o idee despre modul în care un activ comercial își pierde valoarea în timp. Numai activele cu un cost de achiziție semnificativ pot avea o valoare de amortizare. Veți găsi valoarea amortizarii în contul de profit și pierdere ca o cheltuială, de obicei o cheltuială fără numerar. Activele precum vehiculele, utilajele din fabrică etc. au o valoare de amortizare.

Cheltuieli

Ori de câte ori plătiți pentru ceva din contul companiei dvs., aceasta este o cheltuială. Cheltuielile pot fi fixe, cum ar fi plata chiriei pentru birou. Din nou, există cheltuieli variabile, cum ar fi recrutarea lucrătorilor în construcții cu salariu zilnic, a căror plată variază în timp.

În plus, ar putea exista cheltuieli operaționale, cum ar fi plăți de asigurări, taxe pe proprietate, cheltuieli de marketing etc., care nu se leagă de producția de bunuri.

Costul fix

Costul remedierii este o cheltuială care este menită să aibă loc în mod regulat și nu se modifică odată cu veniturile obținute de compania dvs.

De exemplu, trebuie să plătiți chiria biroului, salariile angajaților, primele de asigurare a vehiculelor și dobânzile la împrumuturile de capital, indiferent de volumul vânzărilor de produse sau furnizarea de servicii. Acestea sunt exemple de costuri fixe.

Registrul general

Registrul general este înregistrarea generală a tuturor tranzacțiilor financiare de-a lungul ciclului de viață al unei afaceri. Pentru o înțelegere fără efort, contabilii înregistrează tranzacțiile în conturi contabile secundare separate, în funcție de companie.

Marja brută

Marja brută reprezintă profitabilitatea afacerii dvs. într-o cifră procentuală. Puteți calcula valoarea marjei brute împărțind profitul brut la venituri pentru aceeași perioadă financiară.

Companiile folosesc această cifră pentru a-și declara câștigurile după scăderea costului de intrare pentru bunurile sau serviciile vândute clienților.

Pe scurt, dacă o companie îți spune că profitabilitatea sa este de 40% pentru trimestrul curent, înseamnă că din fiecare dolar de venit, compania a buzunat 40 de cenți în cont, iar restul au fost costuri de intrare.

Profit brut

Profitul Brut ne arată profitabilitatea unei afaceri în dolari. Un contabil va calcula valoarea profitului brut pentru perioada menționată fără a lua în considerare cheltuielile generale pentru perioada respectivă. Puteți calcula această valoare scăzând costul produselor vândute din venitul pentru aceeași perioadă.

Datorii

O companie acumulează anumite obligații financiare sau datorii pentru a-și desfășura operațiunile comerciale. Aceasta este cunoscută ca pasive în cartea contabilă a oricărei afaceri. Datoriile sunt de două tipuri: pasive curente sau CL și pasive pe termen lung sau LTL.

Plățile furnizorilor sau furnizorilor sunt CL, deoarece trebuie să le plătiți în mai puțin de 12 luni. Dimpotrivă, plățile ipotecare pe termen lung pentru un vehicul de transport, o mașină de fabrică sau o clădire de birouri sunt câteva exemple excelente de LTL.

  Cum se configurează site-uri WordPress cu încărcare rapidă pe DigitalOcean?

Lichiditate

Lichiditatea explică cât de repede o companie poate converti materialele în numerar fără a deprecia valoarea materialului. Cu toate acestea, expertul în industria financiară și contabilă consideră că lichiditatea unei afaceri este pozitivă – cu cât lichiditatea este mai mare, cu atât o companie își plătește mai ușor datoriile pe termen scurt sau CL.

Venitul net

Venitul net este suma monetară pe care afacerea dvs. a câștigat-o ca profit. Contabilul dvs. ar trebui să calculeze această valoare scăzând toate cheltuielile dintr-o anumită perioadă din veniturile perioadei respective. Cheltuielile ar putea fi costul bunurilor vândute, cheltuielile cu amortizarea, cheltuielile generale și sumele plătite în impozite.

deasupra capului

O afacere nu suportă întotdeauna cheltuieli pentru a produce produse sau a furniza servicii clienților săi. Ar putea exista și alte cheltuieli, care sunt înregistrate ca cheltuieli generale sau cost în registrul comercial.

Prin urmare, orice cheltuială care nu este legată de produsul sau serviciul pe care îl vinde afacerea este o cheltuială generală – de exemplu, chirie de birou, rechizite de birou, prime de asigurare, personal administrativ etc.

Salarizare

În contabilitate, un contabil folosește contul Salarizare pentru a afișa plățile eliberate pentru salariile angajaților, salarii, deduceri, beneficii, fonduri de pensii și bonusuri/recompense. Dacă plățile de salarizare se acumulează ca salarii neplătite, bonusuri neplătite, plăți de concediu în așteptare etc., atunci aceste sume de salarii vor apărea în Bilanț ca înregistrare a pasivelor.

Profit

Profitul este câștigul financiar pe care compania dumneavoastră îl primește din procedurile de afaceri, cum ar fi vânzările de produse sau furnizarea de servicii către clienți noi, etc. Cu toate acestea, pentru a obține un profit, veniturile afacerii trebuie să depășească toate costurile de intrare și cheltuielile pe care trebuie să le plătiți părților respective.

Declarația de profit și pierdere

Declarația de profit și pierdere este cunoscută și sub denumirea de Declarație de venit. Este o situație financiară pregătită de contabili pentru a rezuma performanța afacerii dvs. și starea monetară. Include cheltuieli, venituri și profituri nete pe o perioadă, cum ar fi trimestrial, anual etc.

Rentabilitatea investiției (ROI)

Rentabilitatea investiției (ROI) este o măsurătoare pentru evaluarea performanței unei investiții prin demonstrarea pierderii suferite sau a profitului obținut. Puteți calcula rentabilitatea investiției oricărei investiții împărțind câștigul net la costul investiției dvs.

Venituri

Venitul reprezintă veniturile pe care compania dvs. le primește din operațiunile de afaceri de zi cu zi, cum ar fi vânzarea de bunuri sau furnizarea de servicii către clienți noi. Sunt banii efectivi pe care o companie îi generează la un moment dat.

Cu toate acestea, ar fi de ajutor dacă ați scădea costul de intrare și alte cheltuieli din veniturile totale ale acelei perioade specifice pentru a găsi profitul real.

Cifra de afaceri

Cifra de afaceri este un alt concept de contabilitate crucial care indică cât de repede o companie desfășoară operațiunile de afaceri. Uneori, experții contabili folosesc și acest termen pentru a determina cât de repede o afacere colectează numerar de la clienții săi bazați pe credit. Prin urmare, cunoaștem și ca cifra de afaceri viteza operațiunilor de creanțe (AR). În plus, cifra de afaceri poate reprezenta și ritmul vânzărilor de stocuri de către o companie.

Cuvinte finale 💻

Până acum, ați învățat termenii contabili esențiali în limba engleză simplă. Acum puteți vorbi cu încredere cu colegii contabili dintr-un birou sau dintr-o școală. Dacă sunteți o persoană de afaceri, puteți participa la întâlniri și convorbiri cu contabilii mai activ decât înainte.

Dacă căutați mai multe cunoștințe despre contabilitate pentru a vă ascuți abilitățile, trebuie să încercați oricare dintre aceste platforme de cursuri de contabilitate online.

Alternativ, dacă aveți nevoie de instrumente de contabilitate avansate pentru afacerea dvs., trebuie să citiți acest articol, Soluție de contabilitate bazată pe cloud pentru întreprinderi mici și mari.