10 gateway-uri WhatsApp Business API pentru a interacționa cu clienții la scară

WhatsApp este cea mai populară aplicație de mesagerie instantanee, cu peste 2 miliarde de utilizatori activi lunar în întreaga lume.

Datorită popularității sale extraordinare și ușurinței de utilizare, a devenit o afacere foarte bună pentru companii să se conecteze cu clienții lor folosind WhatsApp.

API-ul WhatsApp Business este o interfață care poate fi folosită pentru a trimite sau a primi mesaje text în mod programatic și la scară largă. Companiile la scară largă îl folosesc pentru a ajunge la clienții lor și pentru a crește implicarea.

Furnizorii de servicii precum Twilio pot construi un serviciu pe deasupra API-ului WhatsApp Business, astfel încât companiile să poată utiliza API-ul fără probleme tehnice.

Cum beneficiază companiile să crească vânzările?

Companiile folosesc WhatsApp pentru a interacționa cu clienții existenți sau potențiali. Dar de ce? Având în vedere că aproape toată lumea folosește WhatsApp pentru a comunica cu prietenii și familia, conectarea cu clienții pe platforma lor deja familiară este un avantaj pentru companii.

Un alt factor cheie este confortul. Clienții nu mai trebuie să meargă la un magazin local pentru a-și rezolva întrebările; pot face acest lucru stând pe canapea și interacționând cu un chatbot oferit de companie pe WhatsApp însuși.

De asemenea, un utilizator poate discuta cu mai multe companii în același timp pe WhatsApp. Cu alte cuvinte, WhatsApp oferă o platformă pentru ca companiile să se conecteze fără probleme cu clienții lor.

Companiile pot folosi răspunsuri rapide, trimiterea de fișiere, mesaje interactive, prezentarea produselor și serviciilor și multe alte funcții prin intermediul API-ului.

Aplicația WhatsApp Business vs. API

Ambele sunt subtil diferite. Aplicația WhatsApp Business este o soluție neprogramabilă pentru ca întreprinderile mici să comunice manual cu clienții lor. Pe de altă parte, API-ul WhatsApp Business (aka WhatsApp Business Platform) este un API programabil pentru întreprinderile mijlocii și mari care nu au o interfață cu utilizatorul, dar puteți construi una pe deasupra.

Aplicația WhatsApp Business

Este o aplicație concepută special pentru antreprenori solo sau întreprinderi mici. Este gratuit de utilizat și aduce beneficii companiilor care nu își permit să devină prea tehnice într-un stadiu incipient. Unele dintre caracteristicile sale includ:

  • Crearea unui profil de afaceri pentru a enumera despre ce este afacerea și informațiile de contact.
  • Salutări automate la începutul unei conversații.
  • Trimiterea mesajelor atunci când un client încearcă să vă contacteze în afara programului de lucru.
  • Răspunsuri rapide la întrebările frecvente.
  • Clasificarea conversațiilor cu clienții folosind etichete.
  • Trimiterea de mesaje difuzate către mai mulți clienți pentru a anunța noi oferte.
  Cum să vă schimbați numărul de telefon Whatsapp

WhatsApp Business API

Este conceput special pentru afaceri mari și întreprinderi capabile să vizeze o bază imensă de clienți cu marketing conversațional.

Marketingul conversațional este o tehnică care utilizează comunicarea în timp real bazată pe text pentru a implica clienții și a-i convinge să cumpere produse. Acest lucru crește rata de conversie pentru companii și îmbunătățește relația acestora cu clienții lor.

Afacerile mari au nevoie de o soluție automatizată pentru a viza sute și mii de clienți, ceea ce este exact ceea ce este oferit de API.

Iată câteva caracteristici ale API-ului WhatsApp Business:

  • Mesaje automate în timp real
  • Șabloanele de mesaje personalizabile pot fi bazate pe text, media sau interactive.
  • Mesaje bogate folosind apel la acțiune, fișiere, butoane de răspuns etc.
  • Prezentarea produselor și serviciilor folosind mesaje despre produse.
  • Integrare cu instrumente CRM (Customer Relationship Management).

Este un serviciu API plătit, iar companiile trebuie să solicite acces la API. Este necesară o anumită expertiză tehnică pentru a utiliza API-ul și a trimite mesaje în mod programatic. Acolo intră în acțiune gateway-urile API.

Gateway-urile WhatsApp Business API (alias WhatsApp Business Solution Provider – BSP) nu sunt altceva decât furnizori de servicii terți care oferă acces la API și permit companiilor să gestioneze API-ul fără prea multă expertiză tehnică. Procedând astfel, companiile se pot concentra mai mult pe dezvoltarea afacerii lor, în loc să petreacă timp configurând API-ul.

Acestea fiind spuse, să aruncăm o privire la câteva gateway-uri WhatsApp Business API.

Vonage

Vonage este o platformă de comunicare în cloud care oferă API-uri de comunicare programabile și comunicații unificate.

Utilizând API-ul Vonage WhatsApp Business, companiile pot trimite mesaje și notificări clienților lor. Accesul la locație și chatbot-urile AI sunt câteva dintre funcțiile puternice ale API-ului Vonage WhatsApp Business.

Una dintre caracteristicile interesante ale Vonage este caracteristica de comerț conversațional Jumper AI, care vă permite să integrați AI în conversațiile cu clienții.

Caracteristici cheie

  • Trimiteți informații relevante în funcție de locația utilizatorului.
  • Suport în timp real.
  • Trimiteți actualizări în timp util clienților cu privire la programări sau tranzacții.
  • Scalarea și actualizările API sunt gestionate de Vonage.

Puteți încerca API-ul gratuit într-un mediu sandbox oferit de Vonage. Cu toate acestea, utilizarea de producție a API-ului este plătită și include taxa WhatsApp + taxa platformei Vonage.

Lucrări proaspete

Freshchat de la Freshworks este un instrument de conversație care combină diverse canale de comunicare pe o singură platformă, permițând clienților să folosească canalul ales.

Integrarea sa WhatsApp Business permite companiilor să trimită notificări și să creeze chatboți cu puține sau deloc cunoștințe tehnice. Permite echipelor de afaceri să se concentreze pe interogări mai complexe, deoarece interogările frecvente sunt gestionate de chatbot.

  Remediați WhatsApp nu mai funcționează astăzi pe Android

Caracteristici cheie

  • Colaborați cu membrii echipei pe un singur spațiu de lucru.
  • Conectați-vă cu instrumentele CRM.
  • Obțineți informații bazate pe experiența clienților și luați decizii mai bine informate.

Perspectivele și analiza clienților oferite de Freshchat au ca rezultat luarea unor decizii critice și informate mai bune de către echipele de afaceri.

Sendinblue

Sendinblue este o platformă de marketing care ajută companiile să se dezvolte cu instrumente de marketing digital. Oferă servicii precum marketing prin SMS, marketing prin e-mail, chat live, CRM de vânzări, marketing țintit etc., companiilor din întreaga lume.

API-ul WhatsApp de la Sendinblue ajută companiile să construiască campanii de marketing, să trimită mesaje personalizate, să crească asistența pentru clienți folosind mai multe dispozitive și să se conecteze cu potențiali clienți.

Caracteristici cheie

  • Trimite mesaje personalizate.
  • Creați mesaje fără a avea cunoștințe de programare.
  • Gestionați contactele într-un CRM.
  • Marketing multicanal.
  • Toate tipurile de mesaje sunt acceptate.
  • Segmentați campaniile WhatsApp pentru a viza o anumită bază de clienți.

Este gratuit și oferă primele 1000 de mesaje în fiecare lună fără costuri. Acest API oferă o mulțime de afaceri pentru întreprinderile mici și mijlocii.

Trengo

Trengo este o platformă de implicare a clienților care combină comunicațiile cu clienții pe mai multe canale de comunicare într-un singur loc.

Le face mai ușor pentru companii să se conecteze cu clienții lor pe diverse canale, toate dintr-un singur tablou de bord. De asemenea, vă permite să integrați instrumente CRM precum Zapier, Mailchimp, Salesforce etc.

Puteți integra API-ul WhatsApp Business cu Trengo și puteți obține acces la funcțiile platformei WhatsApp Business.

Caracteristici cheie

  • Automatizarea fluxului de lucru cu răspunsuri automate, răspunsuri rapide și reguli.
  • Difuzați mesaje în vrac.
  • Integrați chatul WhatsApp în site-ul dvs. web.
  • Fii verificat.
  • Șabloane de mesaje.

Trengo oferă o perioadă de încercare gratuită de 14 zile, iar integrarea WhatsApp este inclusă în planul de prețuri „la scară”.

Sinch

Sinch este o platformă de implicare a clienților care asigură implicarea clienților pe canalele de mesagerie, voce și e-mail. Potrivit lui Sinch, permite 600 de miliarde de angajamente cu clienții în fiecare an.

Caracteristici cheie

  • Comunicare text bogat
  • Protejarea datelor
  • Mesaje personalizate
  • Integrare fără probleme

Are un API de conversație pentru a combina mai multe canale de comunicare în rețelele sociale într-un singur API. În afară de asta, Sinch are și API-uri independente pentru platforme de social media, cum ar fi Facebook Messenger, Instagram, WhatsApp etc.

Fermoar

Ziper este un instrument care oferă acces la API-ul WhatsApp Business și vă permite să utilizați funcțiile API-ului.

Limbile API acceptate includ PHP, NodeJS, Javascript și Python. Potrivit Ziper, peste 2000 de afaceri și dezvoltatori au beneficiat de API în ultimii 4 ani.

  Cum să blochezi un număr în WhatsApp

Caracteristici cheie

  • API-ul JSON.
  • Managementul grupului pe WhatsApp.
  • Integrare webhook.
  • Mesaje interactive – în prezent în stadiul beta.

Ziper oferă o probă gratuită de 3 zile cu 1000 de credite gratuite.

TrimisWA

SentWA este o poartă API WhatsApp pentru antreprenori și dezvoltatori și le permite să automatizeze fluxul de afaceri prin WhatsApp.

Puteți integra SentWA cu site-ul dvs. WooCommerce și puteți trimite notificări de comandă prin WhatsApp. API-ul REST vă permite să vă creați aplicația și să trimiteți mesaje din aplicație.

Caracteristici cheie

  • Creator de chatbot.
  • Suport pentru mai multe dispozitive.
  • Difuzați mesaje.
  • Mesaje programate.
  • Integrare webhook.
  • Suport WooCommerce.

SentWA nu are un plan gratuit și puteți adăuga un singur cont WhatsApp la planul de pornire.

Ultramsg

Ultramsg este un API pentru a comunica cu API-ul WhatsApp, care vă permite să trimiteți și să primiți mesaje folosind solicitări HTTP. Este un API REST care acceptă limbaje de programare precum PHP, NodeJS, Java, Python, .Net, Android etc.

Puteți începe să utilizați API-ul urmând trei pași simpli:

  • Creați un cont
  • Scanați codul QR pentru a vă autentifica instanța WhatsApp
  • Începeți să trimiteți mesaje cu API-ul

Este un API multifuncțional care poate fi integrat în site-uri web, CRM sau software ERP pentru a trimite mesaje și notificări.

Caracteristici cheie

  • Fără taxe ascunse.
  • Mesaje nelimitate.
  • Fără cost pe mesaj.
  • Incorporare rapidă.
  • Chatbot.

Oferă o perioadă de încercare gratuită de 3 zile, iar planul de bază începe de la 39 USD pe lună sau 390 USD pe an.

WaRăspunde

WaRespond este un instrument de marketing WhatsApp pentru companii pentru a-și automatiza campaniile de marketing prin WhatsApp și pentru a ajunge la potențiali clienți.

Caracteristici cheie

  • Integrare Webhook
  • Autoresponder
  • Trimitere în vrac
  • Chatbot

Twilio

Twilio este o platformă de implicare a clienților care utilizează date primare ale clienților pentru a permite comunicații personalizate. Este o platformă bazată pe date, iar atunci când este combinată cu API-ul WhatsApp, companiile pot obține o amploare și implicare de neegalat.

Integrarea WhatsApp de la Twilio face parte din produsul său MessagingX. Există mai multe API-uri Twilio pentru comunicațiile WhatsApp:

  • Mesaje tranzacționale – Trimiteți clienților notificări unidirecționale și actualizări ale produselor.
  • Mesaje conversaționale – Aplicați comerțul conversațional folosind un singur API.
  • Comunicare personalizată – Vizează clienții specifici folosind segmentul Twilio.

Caracteristici cheie

  • Comerțul conversațional.
  • Notificări de livrare.
  • Alerte de urgență.
  • Memento-uri pentru întâlniri.
  • Managementul relatiilor cu clientii.
  • Piața digitală.

Twilio oferă un model de prețuri cu plata pe măsură pentru API-ul WhatsApp. Include rata per conversație împreună cu rata Twilio per mesaj.

Cuvinte finale

Când alegeți un gateway API WhatsApp pentru afacerea dvs., alegeți unul în funcție de nevoile și scalabilitatea afacerii dvs. Securitatea și conformitatea sunt, de asemenea, câteva aspecte de care trebuie să ai grijă.

API-ul WhatsApp de bază va rămâne același ca toți furnizorii de API, dar funcțiile pe care le obțineți și integrarea lor cu fluxul dvs. de lucru fac diferența.

Apoi, verificați platformele de comunicare în cloud pentru întreprinderile mici.