10 cel mai bun software de configurare a cotației de preț (CPQ) din 2022

Dacă reprezentanții de vânzări ale companiei alocă mai mult timp activităților non-vânzări, cum ar fi crearea de propuneri, redactarea ofertelor și obținerea aprobărilor de oferte, creșterea veniturilor poate încetini. Puteți răsturna acest lucru prin implementarea software-ului CPQ.

Analiza configurațiilor personalizate de comenzi, stabilirea unui preț pentru asta și cotarea aceluiași client sunt câteva dintre sarcinile vitale care duc la creșterea veniturilor. Cu toate acestea, experții în afaceri au descoperit că majoritatea întreprinderilor folosesc software sau instrumente care nu sunt dedicate unei astfel de activități.

Asta ar putea fi din lipsa de cunoaștere a instrumentului. Citiți mai departe pentru a afla mai multe despre Configurare, preț, sisteme de cotare și unele dintre cele mai bune instrumente potrivite pentru orice afacere. Prin urmare, puteți obține un avantaj față de concurenții dvs. prin implementarea unui instrument CPQ digitizat.

Ce este Configurarea cotației de preț (CPQ)?

CPQ este un termen industrial pentru echipele de vânzări ale oricărei companii de producție sau dezvoltare. Forma completă a CPQ este Configurare, Preț și Cotare. Pe scurt, CPQ este pur și simplu un serviciu sau o soluție software automatizată care permite echipei dvs. de vânzări să configureze, să prețeze și să ofere cu precizie serviciile/produsele dvs. de oriunde.

Unele aplicații CPQ robuste fac un pas suplimentar și vă permit să creați aplicații web pentru oferte de autoservire, astfel încât clienții de afaceri, consumatorii și vânzătorii să poată obține ei înșiși oferte rapide.

Software CPQ vs. Sistem manual de prețuri

Software-ul Configurare, preț, oferta sau soluția CPQ este un instrument de vânzări pe care companiile îl folosesc pentru a oferi prețuri și cotații precise pentru toate configurațiile de produse/servicii pe care clienții le caută. Un ecosistem de vânzări business-to-business (B2B) constă în prețuri personalizate în funcție de configurația cerută de client, relația cu clientul, volumul comenzii, durata contractului etc.

Elaborarea și aprobarea unei cotații de preț bazate pe diverse puncte este plictisitoare și predispusă la erori. Apoi, din nou, companiile de dezvoltare sau producție lucrează pentru mai mulți clienți la un moment dat. Prin urmare, instrumentele manuale precum Excel, Google Sheets etc., nu sunt potrivite.

Iată aplicațiile CPQ care funcționează ca o magie. Managerul de vânzări sau reprezentanții dvs. trebuie doar să aleagă tipul clientului, numele, configurațiile etc. și să obțină o cotație personalizată pentru fiecare client fără nicio șansă de eroare umană. Deoarece aplicația este digitală și centralizată, managerii pot examina și aproba instantaneu ofertele pentru oferte mai rapide.

Beneficiile utilizării unui software CPQ

#1. O aplicație CPQ împuternicește reprezentanții dvs. de vânzări să creeze oferte de prețuri fără erori, precise și de înaltă calitate de oriunde.

#2. Instrumentele vin cu numeroase câmpuri personalizate pe care le puteți configura pentru clienți de afaceri sau consumatori pentru a oferi reduceri specializate, servicii și asistență pentru vânzări.

#3. Echipa de vânzări nu trebuie să piardă timpul căutând prin broșurile de produse/servicii ale companiei. Toate datele sunt disponibile digital în cadrul aplicației CPQ.

#4. Compania dumneavoastră poate actualiza fără efort și rapid baza de date de prețuri a produselor/serviciilor pe baza configurațiilor personalizate. Echipa de vânzări poate accesa și noua bază de date pe măsură ce informațiile sunt actualizate. Nu este nevoie să puneți echipa de vânzări offline.

  Cum să tastați pentru a vorbi în timpul apelurilor FaceTime și iPhone

#5. Foile de calcul și documentele nu sunt sigure, deoarece cineva poate face modificări prin intenție sau eroare. Dacă te bazezi pe astfel de fișiere, veniturile afacerii ar putea suporta pierderi mari. Dimpotrivă, software-ul CPQ vine cu securitate la nivel de întreprindere pentru datele de afaceri oricând și oriunde.

#6. Aplicațiile CPQ se integrează cu ușurință cu instrumentele de afaceri pe care diferite departamente le folosesc în compania dvs. Astfel, toate departamentele pot colabora eficient în loc să lucreze în silozuri.

Acum că ați dobândit cunoștințe de bază despre instrumentele CPQ și CPQ, este timpul să cunoașteți aplicațiile care economisesc milioane de dolari și sporesc veniturile pentru companii.

Conga CPQ

Conga CPQ este un software de configurare, preț și cotare bazat pe cloud pentru soluții de gestionare a vânzărilor multicanal. Echipa de dezvoltare Conga l-a proiectat pentru a ajuta companiile de producție și servicii să configureze produse și să genereze cotații de preț pe baza unei baze de date actualizate de prețuri a companiei dvs.

Vine cu acces la instrumente bazate pe roluri, astfel încât angajații de nivel superior să poată gestiona eficient fluxul de lucru CPQ. În același timp, reprezentanții de vânzări din prima linie se simt mai puternici atunci când interacționează cu un potențial cumpărător.

De exemplu, administratorii pot produce șabloane pentru proiectarea ofertei, rezumatul configurației produsului și reînnoirea cotațiilor pe baza unei politici de preț prestabilite a companiei. În continuare, liderii echipei de vânzări pot edita, crea, copia și șterge produse grupate sau independente.

În cele din urmă, atunci când datele de cotație ajung la reprezentanții de vânzări, aceștia pot exclude, include, recomanda, înlocui și verifica configurațiile produselor și prețurile relevante. Cu toate acestea, trebuie să setați reguli specifice de vânzare a produselor și propuneri de vânzare ghidate pe instrumentul Conga CPQ.

Salesforce Revenue Cloud

Salesforce Revenue Cloud este încă o altă soluție CPQ fiabilă, care permite companiilor să încheie tranzacții în cel mai rapid timp posibil pentru a menține fluxul de venituri. Este unul dintre cele mai robuste instrumente CPQ și vine cu cinci module de funcționalitate distinctive care vă ajută să vă descurcați cu pipeline de vânzări.

În primul rând, modulul de configurare a ofertelor vă permite să creați rapid specificații complexe de produs și compoziții de prețuri. Are subfuncții precum Motorul de prețuri, Configuratorul de soluții, Generarea de cotații și Vânzarea ghidată preferată de reprezentanții de vânzări.

În al doilea rând, modulul său de management al riscului și conformității menține toate ofertele și ofertele de vânzări în conformitate cu politicile dvs. de afaceri. Pentru a vă ajuta în continuare, există subfuncții precum Termeni și condiții dinamice, Aprobari avansate etc.

Pe lângă aceste funcționalități vitale, obțineți funcții suplimentare indispensabile, cum ar fi un portal de management al bazei de clienți, un sistem de automatizare a ciclului de viață al clientului și analiza datelor.

Configurați cotația de preț – Infor CPQ

Dacă intenționați să integrați cunoștințele de producție, inginerie, conformitate și prețuri într-o singură aplicație pentru a beneficia agenții de vânzări, dealerii sau directorii din prima linie, trebuie să încercați Infor CPQ. Pachetul Infor CPQ este o aplicație de configurare vizuală și bazată pe reguli, care se integrează cu instrumente de top de management al relațiilor cu clienții (CRM) precum Infor CRM.

Astfel, echipa dvs. de vânzări se poate concentra pe a ajunge la clienți potențiali și a prezenta oferte de produse/servicii în loc să caute prin manualele și broșurile companiei pentru a găsi o ofertă. Rezultatul general este o configurare mai rapidă a produsului, stabilirea prețurilor și cotații pentru clienți și creșterea posibilității unei tranzacții de succes.

  Convertiți videoclipuri pentru vizionarea pe mai multe platforme: Wondershare Video Converter [Review]

Puteți fie să legați Infor CPQ Configurator cu Infor CRM, fie să integrați CRM și Configurator cu CPQ Enterprise Quoting. În cele din urmă, echipa de vânzări are mai multă putere la îndemână pentru configurarea directă a ofertei și crearea documentelor de cotație pentru vânzări mai rapide.

Oracle Configurare, preț, cotație (CPQ)

Dacă doriți un canal de vânzări complet automatizat în care clienții își plasează propriile comenzi printr-o aplicație web interactivă, trebuie să încercați Oracle CPQ aplicarea. Caracteristica sa cea mai apreciată este ghidarea consumatorilor, vânzătorilor și clienților B2B printr-un proces de comandă la încasare (O2C).

Unele dintre caracteristicile notabile sunt:

  • Vânzare dirijată pentru a ajuta reprezentanții de vânzări
  • Configurare intuitivă pentru cotațiile cu un singur clic
  • Baza de date de prețuri în timp real
  • Programare inteligentă pentru gestionarea ofertelor
  • Proiectant document de cota si management contract

În fluxul de lucru cu autoservire, clientul își configurează produsele/serviciile online și plasează o comandă de achiziție sau o comandă detaliată. Instrumentul CPQ oferă instantaneu clienților cotații personalizate cu termeni, condiții și reduceri adecvate de vânzare. De îndată ce clienții acceptă ofertele, Oracle CPQ va transmite noile comenzi mai departe în conducta de vânzări.

FPX Intelliquip

Dacă sunteți în domeniul producției de echipamente și căutați software CPQ care să integreze cu ușurință specificațiile de inginerie cu prețurile și configurațiile solicitate de client, puteți încerca și FPX Intelliquip CPQ.

Puteți genera rapid cataloage de produse configurate personalizat, soluții complexe de produse/servicii proiectate, desene de structură a produselor și fișe de preț actualizate folosind această soluție CPQ.

A fost construit special pentru companiile care produc echipamente mecanice sau lucrează ca distribuitori. Astfel, vă puteți aștepta la acces ușor la toate caracteristicile CPQ specifice acestei nișe.

FPX CPQ vine cu trei module distincte: Configurator, Pricing Engine și Selector. Toate aceste module sunt strâns legate între ele. Prin urmare, atunci când reprezentantul dvs. de vânzări selectează un produs, acesta primește automat o cotație personalizată bazată pe specificațiile clientului.

SAP CPQ

SAP CPQ este oferta software-as-a-service (SaaS) bazată pe cloud de la SAP. Echipa de dezvoltare SAP a proiectat în mod special instrumentul pentru a ajuta echipele de vânzări să creeze configurații complexe ale produselor, să elaboreze oferte de vânzare personalizate și să formuleze prețuri.

Instrumentul este la fel de eficient pentru produse/servicii configurabile și simple. În plus, soluția SAP CPQ permite afacerii dvs. să depășească următoarele provocări ale conductei de vânzări:

  • Primirea de configurații complexe de produse/servicii de la clienți și răspuns la solicitări în cel mai mic timp de livrare.
  • Procesul manual de cotare necesită o mulțime de ore productive. Evitați acest lucru cu sistemul automat de cotare de la SAP CPQ.
  • Reduceți cheltuielile generale manuale, cum ar fi reprezentanții de vânzări care așteaptă reduceri speciale, foi de comparare a produselor sau aprobarea ofertei prin procesare centralizată și online.
  • O funcție de vânzare ghidată care îi ajută pe agenții din prima linie să vândă produse mai rapid decât canalul de vânzări manuale.
  • Combinați produse și servicii cu reduceri atractive și efectuați upselling din aceeași aplicație.

PROS Smart CPQ

PROS Smart CPQ este instrumentul perfect care combină știința vânzării de produse, inteligența artificială (AI) și tehnologiile de învățare automată (ML) într-o singură aplicație intuitivă. Astfel, atunci când implementați instrumentul și rulați conducta de vânzări, afacerea dvs. vede o viteză crescută în procesul de vânzare.

  Deveniți un expert ISTQB cu aceste 9 certificări

Algoritmul său AI/ML face instrumentul perfect pentru experiența de vânzare a produselor/serviciilor omnicanal de către agenții de vânzări din prima linie. În plus, instrumentul oferă, de asemenea, analize de date și informații utile pentru o execuție eficientă a vânzărilor și, în cele din urmă, o creștere constantă a veniturilor.

Unul dintre cei mai importanți algoritmi de programare este prognoza Churn. Această programare AI recunoaște modelele în scădere în comportamentul clienților. În plus, identifică și elimină și modelele sezoniere de vânzări. În cele din urmă, reprezentantul de vânzări primește recomandări exacte de vânzări pentru un succes maxim.

Cincom CPQ este încă o altă aplicație populară de configurare, preț și cotare (CPQ) creată special pentru companiile de producție. Alte companii care oferă produse/servicii simple, complexe și configurabile pot folosi și acest software CPQ.

Cu Cincom CPQ, aveți opțiuni de implementare atât on-premise, cât și bazate pe cloud. Prin urmare, dacă aveți nevoie de mai multă agilitate în fluxurile de lucru de vânzări și doriți să vă adaptați angajaților de la distanță, rămâneți la aplicația online.

Dimpotrivă, puteți alege instalarea on-premise și găzduirea instrumentelor pentru un plus de securitate. Cu toate acestea, versiunea cloud este, de asemenea, la fel de sigură. Similar cu concurenții săi, caracteristicile sale notabile includ pregătirea ofertei, configurarea produsului, trimiterea de propuneri de vânzări și gestionarea prețurilor produselor/serviciilor.

Cincom oferă, de asemenea, funcții cu valoare adăugată, cum ar fi gestionarea revizuirii ofertelor și un flux de lucru automat pentru aprobarea ofertelor. În plus, puteți integra în sistem și canalele partenerilor dvs. de vânzări, cum ar fi dealerii, distribuitorii și agențiile externalizate, prin acces bazat pe roluri.

Experlogix CPQ

Dacă sunteți în căutarea unei aplicații de configurare, preț și cotare rapidă și intuitivă pe cloud, pe care personalul dvs. o poate accesa din locații la distanță, Experlogix CPQ este o varianta potrivita.

Funcționalitățile sale de management CPQ vă ajută în gestionarea proceselor de cotație și comandă. Experlogix CPQ este special, deoarece acceptă atât procesele de vânzare B2B, cât și business-to-consumer (B2C).

În plus, aplicația este potrivită pentru o gamă largă de operațiuni comerciale, cum ar fi producție, servicii de tehnologie IT și IT, transport și producție de echipamente grele. Astfel, dacă afacerea dvs. se ocupă de una sau de toate nișele de mai sus, un instrument CPQ va fi suficient.

ServicePath CPQ

Doriți să transformați configurațiile complexe ale produselor trimise de clienți în simple cotații? Trebuie sa incerci ServicePath CPQ. Fluxurile sale de lucru automate CPQ asigură că afacerea dvs. surprinde cu exactitate nevoile și specificațiile clienților.

Mai departe în conducta de vânzări, instrumentul CPQ vă ajută, de asemenea, să potriviți cerințele de produs/serviciu personalizate cu inventarul dvs. pentru o onorare rapidă a comenzilor de achiziție.

Instrumentul este o aplicație bazată pe cloud, accesibilă de pe o gamă largă de dispozitive, cum ar fi desktop-uri, laptopuri, tablete și telefoane mobile. Unele dintre funcționalitățile sale notabile care vă ajută cu procesul CPQ sunt:

  • Un tablou de bord detaliat pentru oferte închise și deschise
  • Șabloane de ofertare gata de utilizat
  • O aplicație web cu autoservire le permite clienților să își configureze propriile produse/servicii.
  • Se integrează cu CRM-uri terțe și cu instrumente de planificare a resurselor întreprinderii (ERP).

Cuvinte finale

Software-ul CPQ este considerat una dintre actualizările cruciale pentru companiile din secolul 21 care se ocupă de dezvoltarea și producția de produse/servicii.

Puteți controla fiecare parte în mișcare a canalului de vânzări prin implementarea oricăreia dintre soluțiile CPQ de mai sus pentru afacerea dvs. mică, medie și la nivel de întreprindere. Mai mult, echipa ta de vânzări va avea mai mult timp pentru a aborda noi clienți și a face vânzări